- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Nationale IQ Test
De Nationale IQ Test
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Nu maak je me benieuwd, welke aap?
De orang-oetang Sandy deed ook eens mee als test en zij scoorde een IQ van 75 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
De orang-oetang Sandy deed ook eens mee als test en zij scoorde een IQ van 75 
Oh, die ex - Big Brother winnares.
Tja, daar kon je op wachten.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Nee. Het onderstreept nogmaals de onbenulligheid van dit soort tests op televisie.
Als je dat cijfer tegenover dat van alle andere deelnemers van dezelfde test zet zegt het toch echt wel wat.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Voor Bonnie St. Clair is het zeker representatief, wat een ongelooflijk domme, irritante muts is dat zeg! Zeer zwakbegaafd is een vrij aannemelijke score voor haar.
De 145 (56 vragen goed) die ik zelf scoorde, neem ik niet al te serieus.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dommer word je er ook niet van, nou ik had dus een IQ van 128 met 11 fouten. Het rare is dat ik vorig jaar ook 11 fouten had, maar toen op 113 uitkwam..
Ben er ernstig op achteruit gegaan... heb nu een IQ van 109 (nog net bij het gemiddelde) met slechts 38 vragen goed.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Per goed antwoord één punt en dan kan je in een tabel zien welk IQ bij die gehaalde hoeveelheid punten hoort.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Alhoewel het niet echt serieus te nemen valt. De raarste scores bij de raarste mensen, hoog en laag.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Voor Bonnie St. Clair is het zeker representatief, wat een ongelooflijk domme, irritante muts is dat zeg! Zeer zwakbegaafd is een vrij aannemelijke score voor haar.
.
Maar 54 is wel erg laag. Dat hebben mensen die niet op zichzelf kunnen wonen.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ben m nu aan t maken, lijkt me wel wat te simpel voor een iq-test.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes

. en dan heb ik de eerste 2 filmpjes per ongeluk nog weggeklikt.
Ik heb wel eens een lastigere iq-test gedaan, deze is volgens mij niet al te representatief.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Heeft ook maar weinig met je IQ te maken volgens mij. Vooral die filmpjes slaan helemaal nergens op. Bij mij kwam er 120 uit btw wat dan wel weer redelijk overeenkomt met een officiële test die ik ooit gemaakt heb (123).
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Alleen de laatste pakweg 20 vragen lijken een beetje op een echte iq-test.
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
Een echte IQ-test, als je die officieel wilt laten afnemen, neemt rap een halve dag in beslag. Sommige testen die je op het internet vind geven wel een indicatie in welke richting het gaat, maar zijn verre van compleet.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
En daarmee worden nog alleen maar je ruimtelijk inzicht en rekenkundige vaardigheden onderzocht. Nou ja, we moeten het natuurlijk ook niet serieus nemen dit, dat doet BNN ook niet.
Met willekeurig wat invullen haal ik trouwens nog een IQ van 70
.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wat een onzin. Je bedoelt dat ze op een IQ test lijken die in tijdschriften en boekjes staan. De WAIS en de GIT (de meest gebruikte IQ tests) zijn al niet eens goed met elkaar te vergelijken, dus laat staan dat ze zo'n beperkte inhoud zouden hebben. Deze IQ tests zijn zeer gevarieerd en er komen zowel vragen over taal, wiskunde, ruimtelijk inzicht alswel puzzels en geheugentestjes in voor. Ik heb gisteren niks gezien wat ik niet herken uit officiele IQ tests. Of het niveau ook daadwerkelijk klopt, is wel de vraag
Bovendien valt er sowieso niet veel waarde te hechten aan een IQ test (een officiele of een van de tv) want het is (zoals gisteren ook uitgelegd) slechts een momentopname. Er zijn vele factoren te noemen die van invloed zijn op de uiteindelijke score en die als ruis of storende variabelen kunnen worden beschouwd. Je zult vrijwel nooit dezelfde uitkomst vinden als je een IQ meerdere malen laat testen.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Wat een onzin. Je bedoelt dat ze op een IQ test lijken die in tijdschriften en boekjes staan.
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Wat willen ze dan meten met die filmpjes?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
130 en dan maakteik ook nog twee stomme fouten direct na een storend telefoontje tussendoor. Maar dat is dan eigenlijk ook weer dom, dus verdien ik niet hoger. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Die Tequila filmpjes waren geheugentestjes en testjes of je informatie kunt ordenen.
aegron
-
- 4030 messages
- 1267 votes
"Iq-testen meten vooral hoe goed je bent in het maken van iq-testen" Aldus een goede bekende.
Blijft staan dat het best een leuk tijdverdrijf is 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
IQ is een soort processor, geeft aan hoe snel je kan denken, dan de programma's nog.... 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Mevrouw scoorde een IQ van maar liefst 52 hele punten, hetgeen de laagste behaalde score ooit is. Volgens Bonnie is de score echter niet veroorzaakt door tekortkomingen in haar cerebrum, maar door een kapot stemkastje.
Ze eist dan ook dat BNN de score rechtzet. "Ik ben door deze toestand gedoemd om de rest van mijn leven als alcoholverslaafd blondje te worden gezien. Volgens deze uitslag zou ik geestelijk gehandicapt moeten zijn", aldus Bonnie.
Vorig jaar haalde een orang-oetang 75 punten tijdens de test. BNN heeft inmiddels gereageerd en vastgesteld dat Bonnie's stemkastje helemaal in orde was.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik raad Bonnie aan een serieuze IQ test te doen, bij stichting MENSA of zoiets.