- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Nationale IQ Test
De Nationale IQ Test
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik had laatst een test gedaan en had een IQ van 319.
Zouden sommige tests gewoon niet kloppen?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Een IQ van 319 lijkt inderdaad wat veel 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Kan niet eens, want een 'echte' IQ test (WAIS, GIT) gaat maar tot 140 ofzo. Bovendien is een IQ test niet echt betrouwbaar te noemen, dergelijke tests moeten meerdere malen afgenomen worden wil men er echt een beetje conclusies uit kunnen trekken, zonder dat er teveel storende variabelen meespelen.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Da Vinci zou toch een (geschat) IQ van 220 hebben gehad? (Wel het hoogste)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik dacht dat 150 het hoogste was bij de nationale iq-test, want er was zo'n jongen en die had 143.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
150 was de hoogste score die je kon halen in de BNN nationale IQ-test. Andere IQ-test gaan tot 140 en weer andere tests gaan een stuk hoger. Er zijn blijkbaar verschillende soorten IQ-test, sommige gaan samen met een EQ-test (wat voornamelijk op kennis is gebasseerd) en dan krijg je de scores zoals katie morosky aangaf bij Da Vinci.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Hoezo dat nou weer?
Nou dat sommige culturen hoger scoren dan andere. Bijvoorbeeld: als nederlanders de iq test hebben uitgevonden, kan je er gif op in nemen dat neerlanders het hoogtse scoren. Alleen al vanwege het feit dat de iq test een product is van hun cultuur. Geen idee trouwens waar de iq test vandaan komt. Vast niet uit tibet.
Of was die vraag niet aan mij gericht??
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik snap je bericht niet mikey. De IQ-test (de normale, niet de BNN-versie) gaat voornamelijk over ruimtelijk inzicht en logisch nadenken. Iets wat volgens mij universeel is en niet per cultuur anders. Ik neem aan dat 1+1 ook in Tibet 2 is 
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik kan me voorstellen dat 'logisch' nadenken best wel verschilend kan zijn qua cultuurgebondenheid.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wikipedia is het met je eens :
Weinig dingen zijn zo omstreden als de begrippen intelligentie en intelligentiequotiënt; dit komt met name omdat er geen eenduidige manier is om 'slimheid' te meten op een manier die onafhankelijk is is van taal, cultuur, leeftijd, en geslacht.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ach IQ testen zijn toch cultureel gekleurd.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
"And if I'm ugly then so are you, so are you"
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat is ook niet zo, als je geld hebt kan je ook gelukkig zijn. In samenwerking met andere dingen.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Bonnie St. Clair een IQ van 52
.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Nu.nl spreekt van 54 ... veel maakt het niet uit 
http://www.nu.nl/news/948440/61/Meid_van_Halal_wint_Nationale_IQ-test.html
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
De corpsballen winnen nu wel doodleuk maar zitten over een flink aantal jaren op het niveau van Bonnie 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Pfoe, dat is nog 30 punten ofzo onder Kelly en daar werd al zo om gegniffeld.
Viola Holt trok het gemiddelde van de bekende nederlanders ook omlaag met 89, lees ik.
Maar Bonnie had zich vast iets te veel moed ingdronken. Anders kan je zo'n test bijna niet zo beroerd maken. Zelfs al gok je alle vragen, dan kom je haast hoger uit.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ik vond die 78 van Tatjana al heel laag, maar 54 slaat alles. Men kan wel zeggen dat drank slecht voor haar is, maar die ene hersencel die ze nog heeft zal dat vast niet begrijpen.
Als je tussen de 25 en de 35 scoort ben je trouwens een idioot en als je tussen de 35 en 50 scoort een imbeciel. Tussen 50 - 75 ben je nog gewoon debiel. Het kon dus nog erger voor Bonnie...
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Bonnie en Viola scoren matig bij Talpa en nu ook bij de IQ-Test. Vooral die score van Bonnie is barslecht en dan die omschrijving van Quentin erbij 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Nee. Het onderstreept nogmaals de onbenulligheid van dit soort tests op televisie.
IQ 54 is echt heel laag, en als het lachen even over is gewaaid snapt ieder toch wel dat Bonnie St. Clair heus niet een zo'n laag IQ zal hebben.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
IQ 54 is echt heel laag, en als het lachen even over is gewaaid snapt ieder toch wel dat Bonnie St. Clair heus niet een zo'n laag IQ zal hebben.
.Nog even wat stemmingsmakerij:
........
70-79 Zwakbegaafd
50-69 Debiel, Lichte verstandelijke beperking
35-49 Imbeciel, matige verstandelijke beperking
20-34 Idioot, ernstige verstandelijke beperking
< 20 Diepe verstandelijke beperking
Bron: Psychologische diagnostiek in de gezondheidszorg
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Maar dat die ene aap 15 punten meer scoort dan haar is toch vrij ernstig.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Nu maak je me benieuwd, welke aap?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
.
Ja, lachen om anderen is leuk, zeker als je een hoog IQ hebt.