• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.913 votes
Profile

De Nationale IQ Test

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

EmDee wrote:

Ik doe m dan ook gewoon via bnn.nl

Vast niet dezelfde. Toen die streaker kwam (eigenlijk bij elke pauze) zat ik wat anders te doen. Dat was dus al weer een vraag in de prullenbak

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik had vorig jaar 138, dit jaar is het langs me heen gegaan. Ik zag trouwens dat Tatjana vorig jaar iets van 79 scoorde? Dat kan toch haast niet, dan zit ze niet ver af van mensen die het Down Syndrome hebben? :O

Quentin

• 10202 messages
  • 8543 votes

herman78 wrote:

Ik had vorig jaar 138, dit jaar is het langs me heen gegaan. Ik zag trouwens dat Tatjana vorig jaar iets van 79 scoorde? Dat kan toch haast niet, dan zit ze niet ver af van mensen die het Down Syndrome hebben? :O

LBO - is dat volgens mij, ze had trouwens zelfs 78 en gister had Kelly (de man van big brother) zelfs een record IQ van 77 ....

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Jordy schreef:

(quote)

Vast niet dezelfde. Toen die streaker kwam (eigenlijk bij elke pauze) zat ik wat anders te doen. Dat was dus al weer een vraag in de prullenbak

Die streakervraag zit er online ook gewoon bij. Wist niet wat ik er mee aan moest. Heb maar 'wit' gegokt...

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

wat is ``een streakervraag`?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

joyce.b wrote:

wat is ``een streakervraag`?

Een vraag over een streaker.

Quentin

• 10202 messages
  • 8543 votes

kijkert schreef:

(quote)

Die streakervraag zit er online ook gewoon bij. Wist niet wat ik er mee aan moest. Heb maar 'wit' gegokt...

Aan het begin van de test wordt vermeld dat vraag 43 over de streaker niet meetelt omdat deze alleen op tv was te zien

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ah, ik begreep datt al niet helemaal.

Maar wat gebeurde er dan precies op TV ?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Volgens mij kwam er in het begin een streaker voorbij, en moest je later antwoorden wat de kleur van z'n das was of zoiets.

Grsbk

• 315 messages
  • 3482 votes

Op teletekst pagina 316 was er ook nog een of andere idioot die klaagde waarom de beveiliging van BNN niet beter opgelet had en deze streaker gewoon door had kunnen lopen...

Benieuwd wat zijn iq is

V

• 8369 messages
  • 3364 votes

Heb hem maar even op de website gedaan. Leuke test, maar welke kleur de sjaal van de streaker had??? Alleen op tv geweest neem ik aan. 127 btw, ik ben tevreden

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net alsof deze test bewijst hoe hoog je IQ is, onzin. Het bewijst alleen maar je mathematische vaardigheden. Dat is een groot verschil.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

erg domme test inderdaad, veels te makkelijk en wat duurde de tijdsbalk lang zeg .. pffff

Had hem op de helft uitgezet. Mensen waarvan ik denk dat ze een niet al te hoge iq hebben, hadden 125 gescoord. Bull !!

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Net alsof deze test bewijst hoe hoog je IQ is, onzin. Het bewijst alleen maar je mathematische vaardigheden. Dat is een groot verschil.

Dat is helemaal niet waar. Weliswaar zijn de vragen te makkelijk, maar o.a. je ruimtelijk inzicht, je rekenvaardigheid, je taalvaardigheid en je geheugen wordt getest.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zover ben ik nog niet eens gekomen dus, maar de bottomline: het heeft geen ene fuck te maken met je IQ.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

IQ is sowieso een loos begrip natuurlijk. Als je echt iets over jezelf wilt weten kun je beter een hele batterij testen doen die wat meer verschillende constructen meten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Helemaal mee eens.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Naomi Watts wrote:

het heeft geen ene fuck te maken met je IQ.

En waar baseer je die uitspraak op? Je IQ is volgens mij gewoon een quotiënt die bepaalt hoe je vaardigheden op dit soort vlakken zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet op dit soort vlakken, anders heeft het de verkeerde naam. Dit moet zogenaamd je intelligentie meten.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Niet op dit soort vlakken, anders heeft het de verkeerde naam. Dit moet zogenaamd je intelligentie meten.

Intelligentie komt in grote lijnen neer op de mate waarin je structuren kunt ontdekken in gegevens.

Daar zijn dit soort tests voor.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik ben altijd bang voor IQ-tests, stel dat het lager is dan je verwacht, dat zou mij wel een kleine identiteitscrisis opleveren .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

kijkert wrote:

Intelligentie komt in grote lijnen neer op de mate waarin je structuren kunt ontdekken in gegevens.

Daar zijn dit soort tests voor.

Intelligentie is een ander woord voor verstand en dat heeft er niks mee te maken. Dat is niet te meten. Intelligentie meet je door de verhouding te zien tussen je intelligentieleeftijd en je kalenderleeftijd en je intelligentie leeftijd is niet te meten.

akkkia

• 140 messages
  • 0 votes

waarom niet?

er zijn toch normen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Waar baseer je dit allemaal op??

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Nog een testje voor degenen die dat leuk vinden. Hier ben je wel een stuk sneller mee klaar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jordy wrote:

Waar baseer je dit allemaal op??

Ik baseer het op de definitie van intelligentie. I kweet dat mensen gauw dingen overnemen als een zogenaamde geleerde zegt dat je zo iets, op zo een manier moet berekenen. Intelligentie heeft zoveel capaciteiten die wij nog moeten ontdekken. Zie onze intelligentie als de ruimte, we hebben misschien nog maar 2% van het universum ontdekt terwijl er nog veel meer is. Zo werkt het ook met intelligentie, intelligentie kan je niet meten met wat taal, mathematic vraagjes of welk ander soort vraag dan ook.

Jullie vragen om een verklaring, sommigen dingen zijn no ueenmaal niet te verklaren. Ik heb mijn best gedaan.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Tsja, er zijn zoveel definities van intelligentie...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Aha, het is dus allemaal gebaseerd op je eigen fantasieën over het menselijke brein. Ik was even bang dat ik iets gemist had, vandaar dat ik even doorvroeg.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Naomi Watts wrote:

Jullie vragen om een verklaring, sommigen dingen zijn no ueenmaal niet te verklaren. Ik heb mijn best gedaan.

Had je zelf soms een lage score?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dit jaar was ik hoogbegaafd, vorig jaar zat ik in de categorie Kelly en Tatyana

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.