• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

De Nationale IQ Test

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Met een IQ van ver boven de 130 ben je net zo gestoord als met een IQ van ver beneden de 70. In beide gevallen val je ver buiten de standaarddeviatie en zijn er immers weinig mensen om je heen met wie je je kan verstaan.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Omdat je alleen aan jezelf denkt? Ik zie niet alleen de ellende van mezelf. Ik zie the big picture. Ellende hoort zeker bij het leven, maar dat praat toch niet al die oorlog, honger, armoede, marteling etc etc goed? Mijn depressies komen niet alleen voort uit zelfmedelijden, maar uit een bewustwording dat vele mensen de dupe zijn van het ongekend egoisme van anderen.

Je weet wel goed het bloed onder mijn nagels vandaan te halen .

Ik zou hier graag verder op ingaan [interessante discussie is het wel] maar we dwalen zo heel erg van het onderwerp af, helaas.

Thriller

• 186 messages
  • 165 votes

cornelis wrote:

Met een IQ van ver boven de 130 ben je net zo gestoord als met een IQ van ver beneden de 70. In beide gevallen val je ver buiten de standaarddeviatie en zijn er immers weinig mensen om je heen met wie je je kan verstaan.

En toch denk ik dat iemand met een hoog IQ zich beter kan aanpassen aan de standaard dan een persoon met een laag IQ.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Volgens mij is dit het topic die in 1 dag de meeste berichten heeft gekregen. Kan ik gelijk hebben ?

Thriller

• 186 messages
  • 165 votes

U-96 wrote:

Volgens mij is dit het topic die in 1 dag de meeste berichten heeft gekregen. Kan ik gelijk hebben ?

Er zijn hier allemaal mensen die hun depressiviteit willen bestrijden door de hele dag online te zijn, zodat ze niet het idee hebben dat ze niets gedaan hebben.;) {ontkenningsfase}

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

Thriller schreef:

(quote)

En toch denk ik dat iemand met een hoog IQ zich beter kan aanpassen aan de standaard dan een persoon met een laag IQ.

Inderdaad, als je als hoogbegaafd kind goed begeleid wordt dan kun je leren omgaan met jezelf en de ander. Als deze sociale vaardigheden niet worden aangeleerd is kennis vaak heel beperkt tot een gebied. Als er te weinig aan het sociaal emotitionele besteed is dan kan de hoogbegaafde de ander ook niet begrijpen.

Kinderen moeten leren minder uit hun kop te leven en meer uit hun buik, minder mens meer dier, verder moet ze de basale voorwaarden van het leven leren waarderen, een kopje koffie drinken met elkaar kan heel gezellig zijn en is ook heel belangrijk voor je geluk. Voorwaarde om de ander te kunnen begrijpen is dat je zelf lekker in je vel zit.

Thriller

• 186 messages
  • 165 votes

een kopje koffie drinken met elkaar kan heel gezellig zijn

Dionysos wrote:

(afbeelding)

Ik refereer naar een paar posts terug

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

dank je voor de visuele toelichting

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

127

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Hé, dan had je hoger dan Kelly.

Quentin

• 10202 messages
  • 8541 votes

Best leuke test, niet te moeilijk maar ik weet niet of het wel zo representatief is

t_v_b

• 296 messages
  • 734 votes

Ik had 51(van de 65) punten met een leeftijd van 16 jaar weet iemand dan de score ik heb de tabel gemist en kan hem nergens vinden op internet???

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Tja hoe bedoel je avond weer verneukt. Nah ja ik weet dat ik niet dommer ben geworden (117)

Quentin

• 10202 messages
  • 8541 votes

Ik ben 2 punten ten opzichte van vorig jaar gestegen van 136 naar 138

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Wordt ie nog herhaald, die IQ test?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

t_v_b wrote:

Ik had 51(van de 65) punten met een leeftijd van 16 jaar weet iemand dan de score ik heb de tabel gemist en kan hem nergens vinden op internet???

teletekst, en bnn.nl waarschijnlijk

Quentin

• 10202 messages
  • 8541 votes

gotti wrote:

Wordt ie nog herhaald, die IQ test?

Nee, volgens mij niet maar hij is ook gewoon via de bnn site te doen.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Precies hetzelfde als vorig jaar 140

En wat een verrassing dat zijne koninklijke hoogheid Kelly zo'n laag IQ heeft

Grsbk

• 315 messages
  • 3482 votes

Mmmm ben wel benieuwd hoe accuraat de test is. Ik had namelijk 61 van de 65 vragen goed en dat was een iq van 142... Dan schijn ik volgens bnn hoogbegaafd te zijn, maar daar twijfel ik toch ernstig aan.

Grsbk

• 315 messages
  • 3482 votes

BTW vorig jaar had ik 121 dus dan ben ik wel een stuk slimmer geworden na mijn eerste volledige jaar als moviemeter member... Zou het daar dan aan liggen??

LaMotta

• 182 messages
  • 114 votes

Zonder twijfel.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

We gaan ons volgend jaar opgeven als filmkijkers!!!!!!!

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Duidelijk een stijgende lijn.

Vorig jaar nog 129, nu 134

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Als je naar dat programma kijkt moet je er vervolgens wel 20% aftrekken.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ik doe m dan ook gewoon via bnn.nl

Bad_Religion

• 624 messages
  • 628 votes

Beetje rare test. De vragen waren niet al te moeilijk.

Mijn score was 147, maar hoogbegaafd?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Het gene wat ik dus niet snap is dat iedereen tussen de 125 en 150 lijkt te zitten en toch krijgen die BNN-kneuzen het voor elkaar om daar mensen in die zaal te krijgen die (God mag weten hoe) onder de 90 komen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8541 votes

Filmliefhebbers zijn gewoon hoogbegaafde mensen

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Of superdom...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Deze user hoeft de test in ieder geval niet te doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.