- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ben blij dat deze discussie uitgelokt is... Hoop dat er iets aan gedaan wordt. 'Community' en de pagina van de film horen meer apart imo. Daarom zijn er toch twee grote delen in dit forum.
Dit zou de site Moviemeter ook meer potentieel geven als iets echt nuttigs, bruikbaars voor meer mensen.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
5) en begeleid door irritante smileys (je zou immers maar de juiste woorden moeten vinden) of internet afkortingen
Ik vind smileys juist erg handig,zo kan je duidelijk aangeven dat iets niet al te
serieus bedoeld is of je steekt duimen op als je iemand een compliment geeft.
Ik stoor mij er in ieder geval niet aan.
Maar mocht ik ooit op een bericht van jouw reageren wil ik daar best rekening
mee houden en geen smileys plaatsen.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
En ja, ik was vroeger ook zeeeeer irritant.
Nu iets minder irritant.
Dat was dan voor mijn tijd,het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.
Tip van mij: blijf vooral jezelf! Want daar is in mijn ogen niets mis mee
Je avatar daar in tegen ..mhhh nee! Vind ik niet leuk 
Ik wil Hardy terug!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Ik heb een poging gedaan om het grootste gedeelte van dit onderwerp te lezen, maar het begon me eigenlijk na een tijdje te irriteren. Ik krijg zo de indruk dat tegenwoordig iedereen wel iets aan te merken heeft.
Een niets zeggende korte mening is irritant, een overenthousiaste filmkijker die meermaals zijn mening toont is irritant , het quoten van lange tekst is irritant, een korte tekst is irritant, smileys zijn irritant enz. enz. enz.
Uit dit hele topic haal ik alleen een oude vete uit tussen 2 personen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Valt eigenlijk nogal mee op 143.000 gebruikers. Ik geef mijn mening over een film die positief of negatief kan uitdraaien. Als dat iemand irriteert is dat zijn/haar probleem. Er zijn wel ergere dingen in het leven dan dat. Zelfs als iemand bij mijn fav-film zou roepen dat dit de ergste bagger-film is die er ooit is gemaakt, zal ik eens knikken en het vergeten.
Gelukkig dat we allemaal een verschillende smaak hebben , anders zouden de filmzalen ofwel barstensvol zitten ofwel doodgewoon leeg.
Laten we allemaal een beetje onze tenen intrekken en wat toleranter zijn.
Maar ja, t'is eigenlijk een klein beetje een reflectie van de huidige maatschappij ....
PS. Kleine tip voor de verantwoordelijke van de website. Voorzie een "Ignore"-button. Dan vallen de commentaren van die bepaalde persoon die je niet kan uitstaan vanzelf weg ! 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Hele tekst
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Maar ja, t'is eigenlijk een klein beetje een reflectie van de huidige maatschappij ....
Makkelijk om te zeggen dat iedereen maar wat toleranter moet zijn, maar het gaat dan wel ten koste van de algemene kwaliteit.
Hoe meer "ruis" hoe minder mensen geneigd zijn kwalitatieve toevoegingen te doen. Mooie recensies en zinvolle discussies verzuipen in korte, onzinnige berichten of worden verdrongen door lakse kritieken. De schrijvers van zulke recensies blijven dan maar helemaal weg of gaan veel selectiever te werk, waardoor het aantal kwalitatieve recensies verder afneemt etc etc.
Kan je wel tolerant zijn, maar aan zulke dingen gaat een site als MovieMeter langzaam kapot. Als de mensen die streven naar een kwalitatievere site een reflectie van de huidige maatschappij zijn gaan we de goeie richting op.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dat was dan voor mijn tijd,het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.
Tip van mij: blijf vooral jezelf! Want daar is in mijn ogen niets mis mee
Je avatar daar in tegen ..mhhh nee! Vind ik niet leuk 
Ik wil Hardy terug!
Het is inmiddels 3 jaar geleden denk ik. Elineloves zei het al, ik behoorde tot een groepje gebruikers die vaak off topic gingen en o.a. veel te veel zaten te geinen en ons niet met de film bezighielden. Maar ook op het forum ging het vaak off topic tot ergernis van veel medegebruikers en dat werd terecht als irritant ervaren. Ben hiervoor flink gewaarschuwd. Een paar van deze gebruikers hebben een na vele herkansingen een permanente ban gekregen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is inmiddels 3 jaar geleden denk ik. Elineloves zei het al, ik behoorde tot een groepje gebruikers die vaak off topic gingen en o.a. veel te veel zaten te geinen en ons niet met de film bezighielden. Maar ook op het forum ging het vaak off topic tot ergernis van veel medegebruikers en dat werd terecht als irritant ervaren. Ben hiervoor flink gewaarschuwd. Een paar van deze gebruikers hebben een na vele herkansingen een permanente ban gekregen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Haha, mooi om te zien dat sommige dingen nooit veranderen.
Doet me terugdenken aan de tijden met Fisherking en OH. Haha.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Hoe meer "ruis" hoe minder mensen geneigd zijn kwalitatieve toevoegingen te doen.
Zelfs de kwalitatief beste radio geeft een beetje ruis. Blijkbaar is het streefdoel de allerhoogste perfectie. Van nu af aan alleen maar goed gefundeerde zinvolle recensies. Ik vind persoonlijk soms het onzinnig gebrabbel er tussendoor redelijk entertainend. En van alle films waarvoor ik al een mening heb gegeven , valt dit nogal reuze mee.
Ik vrees dat als dit een maatstaf is om moviemeter hiervoor links te laten liggen , je uiteindelijk best zelf een site opricht waar je in je eentje kan gaan liggen declareren, want 99% van de sites op het het wereldwijde web vertonen deze fenomenen.
En dat het geneuzel van pakweg 2% van de gebruikers voor de stille dood van Moviemeter zouden kunnen zorgen geloof je zelf toch niet zeker ?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
PS. Kleine tip voor de verantwoordelijke van de website. Voorzie een "Ignore"-button. Dan vallen de commentaren van die bepaalde persoon die je niet kan uitstaan vanzelf weg !
Dat zal niet gebeuren, zie hiervoor De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic #2. De manier waarop Naomi Watts, achterelkaar berichten plaatst, dat kan in de toekomst misschien wel eens gaan veranderen. Maar dan kan hij via het quote-systeem, in één keer op al die mensen reageren.
Mij stoort het verder niet zo, maar ik blijft meestal ook niet lang bij één film rondhangen. Het gebeurt wel vaker dat mensen erg actief blijven bij hun favoriete film, dus kan het wel begrijjpen.
Persoonlijke vetes zijn inderdaad irritant. Dat was net zoals tussen Ramon K en djelle. Ik bemoei me er niet mee. Als het nou kleine kinderen zijn, ok, die moet je hier en daar nog wel sturen, maar we zitten hier met "volwassenen".
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
In het verleden hebben moderators dergelijke gevallen toch altijd goed aangepakt. Sommige gebruikers hebben zich aangepast en anderen die niet wilden buigen zijn geband van de site. Als het ergens echt uit de hand loopt kan je altijd een melding maken, al moeten we niet meteen allemaal muggenzifters worden natuurlijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Je moet altijd hoger mikken dan je wil uitkomen, anders bereik je nooit wat. En voor het onzinnige gebrabbel is zoals eerder gezegd het forum veel geschikter.
Er zijn nog een hoop zaken die 99% van de (soortgelijke) websites op het web doen en MM niet. Sowieso een non-argument, het beter willen doen dan de rest is amper een schande. Door laksheid je eigen communitie laten verloederen daarentegen ...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De manier waarop Naomi Watts, achterelkaar berichten plaatst, dat kan in de toekomst misschien wel eens gaan veranderen.
Tot op zekere hoogte eens maar vergeet ook niet dat dat voornamelijk was om nieuwtjes en dat ik de film volgde van aankondiging tot release van de dragers. Met een enorme viral campagne en veel inside information is dat onvermijdelijk. Dan zou je wat betreft deze production informatie ook bepaalde parameters in moeten stellen, als dit een storende factor is. Dat er weinig waren die de one-of-a-kindness van dit project bij aankondiging inzagen moet niet mijn probleem zijn
.
En laten we wel wezen, ik heb dit bij één film gehad (en gelijkwaardige equivalenten van mij zijn er voor zover ik weet niet) dus het aandragen alsof het een breed probleem is is ook niet aan de orde. Een movie-adopt patroon is er niet. Staat ook niets over in de huisregels, of die moeten een revisie krijgen maar om nou rekening te gaan houden met irritaties van individuën (en was daar de recensiefilter ook niet voor?). Ignore optie zou wel ideaal zijn dan of films een forumdraad geven, al lijkt me dat wel heel dubbelop.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
(en gelijkwaardige equivalenten van mij zijn er voor zover ik weet niet)
Er is iemand die The Black Caudlron heel goed vindt, en dit ook elk bericht noemt, dus dat is zeker een goede tweede. Verder heb je gelijk een eerlijk is eerlijk, ik vond je wel vermakelijk en interessant. Dus niet iedereen heeft zich aan je gestoord. Sterker nog, ik ben zelfs enthousiast geworden de film te gaan zien, en dat heb ik zelden bij iemands mening (ja een enkeling, en dan hoef ik enkel maar een sterquotering te zien daarvoor).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Een ignore-optie komt er niet. Verder bedoelde ik meer wat in dat topic ook ter sprake, dat je een maximum aantal berichten per ..... Maar dat is iets aan Jordy. Tot die tijd zou ik gewoon verder gaan toch?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een berichtenlimiet instellen vind ik vrij onzinnig. Als je dat doet, dan overal? Ook op het forum? Zat topics (voetbal, forumgames, series) die heel zwaar bezocht worden door users. Mensen storen zich te snel aan elkaar. Ik vind vooral de toon bepalend, niet hoe vaak iemand wat noemt. Als NW 1000x zegt dat hij SB heeft herzien en top vind, prima, zolang hij dit niet op zit te dringen bij anderen. Je kan ook knap irriteren door 3 berichten te plaatsen die erg aanvallend zijn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Berichtenlimiet op het forum zou inderdaad vrij onzinnig zijn. Kunnen ineens al die KO's opgedoekt worden. Verder begrijp ik niet waarom juist Watts continu wordt aangehaald bij Spring Breakers. Hij deelt gewoon zijn enthousiasme maar er waren anderen die vervelender deden, iets wat nu ook wel geminderd is precies. Ik heb de film in ieder geval gezien doordat hij er zo wild over deed en ben hem daar op zich wel dankbaar voor.
edit: zoals bottleneck zegt kun je de film gewoon verwijderen uit je updates en heb je daar geen last van
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
In dat soort gevallen van films verwijder ik ze altijd gelijk uit m'n updates.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Verder begrijp ik niet waarom juist Watts continu wordt aangehaald bij Spring Breakers.
Dat weet ook niet. Ik dacht dat het over Reinbo ging. Wie zit nou in het panel?
Nou hebben we in ieder geval weer wat gedachten uitgewisseld ......maar de bedoeling van een discussie is toch dat je iets bereikt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er is iemand die The Black Caudlron heel goed vindt, en dit ook elk bericht noemt, dus dat is zeker een goede tweede. Verder heb je gelijk een eerlijk is eerlijk, ik vond je wel vermakelijk en interessant. Dus niet iedereen heeft zich aan je gestoord. Sterker nog, ik ben zelfs enthousiast geworden de film te gaan zien, en dat heb ik zelden bij iemands mening (ja een enkeling, en dan hoef ik enkel maar een sterquotering te zien daarvoor).
Dat ben ik ook met je eens. Niets mis met melden dat je een herziening hebt gehad, mits je dan wel iets toe te voegen hebt aan je vorige bevindingen. Al heb ik de film zo rond de 30 keer gezien en hoeveel herziening posts staan er? 5? 6?
Al heb ik voor de motie wel begrip, meld het even en dan ben ik ook niet zo beroerd daar rekening mee te houden. Al is het onzin om het aan te gaan kaarten als een breed probleem.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In dat soort gevallen van films verwijder ik ze altijd gelijk uit m'n updates.
Dit fenomeen snap ik sowieso nooit. Ik zelf heb nog nooit een user, film of topic in mijn updates gestopt. Ik zoek ze wel op zodra ik daar zelf behoefte aan heb.
Je zou bv maar het voetbaltopic in je updates hebben. Krijg je 189 meldingen per dag binnen 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Een berichtenlimiet instellen vind ik vrij onzinnig.
Uiterst zinnig juist. Alleen voor de filmtopics dan uiteraard. Bijvoorbeeld max. 100 berichten en dat je vervolgens 3 maanden niks kan posten in dat topic.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar is het wel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Verder begrijp ik niet waarom juist Watts continu wordt aangehaald bij Spring Breakers. Hij deelt gewoon zijn enthousiasme maar er waren anderen die vervelender deden, iets wat nu ook wel geminderd is precies.
. Het leek mij ook gewoon correct maar mocht dit inderdaad in de toekomst niet wenselijk zijn hoor ik het wel. Al is het Spring Breakers proces inmiddels wel ten einde.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Dit fenomeen snap ik sowieso nooit. Ik zelf heb nog nooit een user, film of topic in mijn updates gestopt. Ik zoek ze wel op zodra ik daar zelf behoefte aan heb.
Films die ik interessant vind (vooral de onbekendere films) of mij interessant lijken heb ik in m'n updates om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en meningen, stukken handiger dan iedere keer tientallen films opzoeken als ik iets wil weten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uiterst zinnig juist. Alleen voor de filmtopics dan uiteraard. Bijvoorbeeld max. 100 berichten en dat je vervolgens 3 maanden niks kan posten in dat topic.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar is het wel.
Zal dan vooral een berichtenlimiet instellen en dat het bij het bereiken van je limiet gewoon ophoudt. Heb je deze grijs gebied discussies ook niet meer, in ieder geval veel minder.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Dat je een proces van zelfverbetering moet aanhouden zal ik nooit afstrijden. Dit wordt in alle bedrijfsprocessen gehanteerd. Als ik dit principe zou overboord gooien, zou dit totaal haaks staan op mijn professioneel leven m.a.w. dit doe ik dagelijks in praktijk.
Je kan natuurlijk tot het oneindige en tot in het ridicule dit proberen te verfijnen, maar ik denk dat het principe dat op MM wordt toegepast doeltreffend genoeg is nl. een aantal waarschuwing en dan een perm-ban. Vergelijkbaar met de mondelinge en schriftelijke waarschuwingen dat gevolgd wordt door een ontslag wil men niet binnen de lijntjes lopen.
In mijn ogen is de rest gewoon het ziften van muggen en het neuken van mieren wat ter sprake komt, en vind ik persoonlijk dat de woorden "laksheid" en "verloedering" nogal zwaar overtrokken zijn. Lijkt wel alsof we afstevenen op een a-sociale website dat zich bevindt aan de rand van het fatsoenlijke wereldwijde web ... Zo'n vaart zal het wel niet lopen !
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Eerlijk gezegd vind ik dit eerder werk voor de "community" zelf. Zulke regels leiden tot weinig.
Zit hij na 96 berichten eindelijk in een interessante discussie, wordt het meteen afgeknipt?
Of krijg je 3 maanden later weer een hoop spam in datzelfde topic?
Net zoals de ignore optie nooit zou werken op een discussieforum.
Discussieplaatsen zijn redelijk zeldzaam geworden op "het wereldwijde web". Langzaam overgenomen door fora waar mensen hun signature groter is dan hun bericht en allerlei sociale tools die het effectief geven van een mening/opinie overbodig maken (likes, shares, ...)
Asocialer wordt de website er niet op, integendeel zelfs, een hoop gekeuvel en een gezellig ons-kent-ons sfeertje. Leuk voor die beperkte groep die daarin meegaat maar de rest heeft er weinig tot niks aan.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Grappig dat het gedrag dat is aangekaart in dit topic, hetzelfde is in dit topic.