- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Beste mensen, met dit topic wou ik gewoon even m'n ongenoegen uiten over de manier van communiceren hier op MM. De recente posts bij "The Blair Witch Project" zijn voor mij de aanleding geweest voor het starten van dit topic. Maar in feite zie je zulke nutteloze discussies veel te veel op deze website. Dit is overigens geen kritiek op de mods maar op de users in kwestie.
Ik vind het erg jammer dat al te vaak persoonlijke kritiek wordt geuit op andere users omwille van hun taalgebruik, hun filmvoorkeur, enzovoort. Het lijkt wel alsof sommige mensen er plezier in scheppen om mekaar een beetje te irriteren hier. Ik stoor me daar eigenlijk wel aan. Daar heeft niemand een boodschap aan en zeker niet diegenen die gewoon op zoek zijn naar interessante info, daar reken ik ook mezelf bij.
Ik besef wel dat deze post weinig zal uithalen, maar ik moest het toch maar even kwijt. Sorry!
edit: Ik bedenk net dat deze post misschien beter bij "gebruikers kan.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Moet je eens bij MusicMeter in bepaalde topics kijken. Ik ben al alles genoemd van sukkel tot aan loser. En dat allemaal omdat ik dat ene bandje niets vind. Gelukkig hebben we hier wel moderators die er iets aan doen 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Dan begrijp jij tenminste, waarom ik musicmeter voorgoed achter me heb gelaten. 
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
ik weet niet hoor,maar w8 es effe,ik vint toevallig wel dat as je ,heeejjj,ongeveer zoowww praat,dat je dan best egt wel ,op 1 of andere manier comentaar mag geve,iig, op hoe iemant schrijf.
en dan heb ik het nog niet eens over ,andere pijn-aan-je-ogen-doende `popi` taal.
groetjuzzz,joyce.b
maar volgens mij moet, idd,die discusie op het taal-topic afdeling.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
D'r wordt hier soms nogal snel gevit op mensen met scherpe opmerkingen naar andere users. We zijn niet van suiker...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nee, we zijn niet van suiker. Maar hoeft al dat gevit op mekaar? Daar heeft toch niemand wat aan? Het verpest alleen maar de sfeer.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tja, met het hard en fel discussiëren over meningen zie ik geen probleem. Daarvoor is en blijft het een discussieforum natuurlijk.
Het wordt een stuk minder gezellig als de persoon achter de mening aangevallen wordt.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Het is toch ook de persoon achter die mening, die die mening verkondigd? Val je een mening (die persoonlijk is)aan dan word die verkondiger aurtomatisch ook aangevallen. Of maak ik een denkvout?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ja, harde discussies heb ik ook geen probleem mee, zolang ze maar inhoudelijk blijven.
Maar ik heb hier al vaak gemerkt, en spijtig genoeg ook al enkele keren meegemaakt, dat je soms wordt aangevallen op je taal, score die je aan een film geeft, het feit of je een film goed of slecht vindt...
Als iemand hier bv. The Godfather niet goed vindt en dat ook zegt, kan hij bij voorbaat al rekenen op de nodige scheldwoorden, denigrerende smileys enzovoort. Erg jammer.
Ik vraag me eigenlijk toch af waarom ik deze onzin allemaal post, er is toch geen kat die er naar luistert
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Denigrerende smileys vind ik persoonlijk nog wel eens humor hebben. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
aurtomatisch ook aangevallen. Of maak ik een denkvout?
Nee, maar wel een schrijffout. Kijk maar uit jij! 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Het is toch ook de persoon achter die mening, die die mening verkondigd? Val je een mening (die persoonlijk is)aan dan word die verkondiger aurtomatisch ook aangevallen. Of maak ik een denkvout?
Volgens mij maak je een denkfout. Iemands mening kan je op een beleefde manier proberen te weerleggen zonder dat je op de persoon hoeft te schelden, of hem af te doen als een cultuurbarbaar, een lomperik die niets van cinema kent...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nee, maar wel een schrijffout. Kijk maar uit jij! 
lol
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Denigrerende smileys vind ik persoonlijk nog wel eens humor hebben. 
Ja grappig kan het allemaal wel zijn, maar wel vervelend voor de persoon in kwestie lijkt mij.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
cultuurbarbaar, een lomperik die niets van cinema kent...
Soms kom je wel eens een cultuurbarbaar tegen. Mag je dat dan niet zeggen?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Soms kom je wel eens een cultuurbarbaar tegen. Mag je dat dan niet zeggen?
Ik vind dat je dat niet doet, tenzij je of die persoon kent, of het als grap bedoelt.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dan begrijp jij tenminste, waarom ik musicmeter voorgoed achter me heb gelaten. 
Laat dat nu ook net mijn reden zijn.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Voor alle mensen die zich storen aan 'de communicatie'...stuur dan alsjeblieft een alert-melding in (knop met uitroepteken) als je van mening bent dat een bericht 'de grenzen overschrijdt'. Dan is het voor de crew gemakkelijker de site 'vriendelijk' te houden. En geloof ons, er wordt al heel wat verwijderd.
@joybe.b: ook een alert-melding insturen als iemand over de schreef gaat w.b. chattaal. En niet de mensen zitten af te zeiken daarover.
Ik zal binnenkort wel een "Gebruik de alert-knop"-campagne starten, zodat men er zo ziek van wordt dat mensen de alert-knop gaan gebruiken betreffende mijn campagnelaster-berichten. 
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Het probleem met een belediging is dat de kwalificatie vooral afhangt van de beledigde, niet van de belediger. Zelf heb ik al zaken als beledigend ervaren, maar als ik verder keek bleek het van iemand van 15 jaar afkomstig te zijn. Ik neem aan dat bepaalde zaken die niet tot mijn omgangstaal behoren voor tieners misschien wel normaal zijn.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
We moeten ook niet te kleinzerig zijn en meteen aan Mug's alertknopje voelen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Waarom niet, dan kunnen hij, Kapp of Kos wel bepalen of een discussie te ver gaat of niet.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik heb gewoon een hekel aan kliklijncultuurtjes oftewel dat men meteen bij instanties gaan melden dat ze een probleem hebben. Zoals: 'he die noemt me een cultuurbarbaar..'
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Wat mij betreft maak je een denkfout inderdaad.
Als je op een publiekelijk discussieforum post is het niet verwonderlijk dat er tegen je mening ingegaan wordt, of die aangevallen wordt. Als poster weet je dat, en dient het ook niet persoonlijk genomen te worden. Er zijn veel mensen met wie ik het niet eens ben, en verder totaal geen problemen mee heb. Waar ik in normale conversaties enorm hard mee kan lachen, en tijdens discussies enorm fel mee in de clinch kan gaan.
Wat wel stoort is dat mensen je persoon an sich naar beneden halen. Zoals Halcyon al zegt wordt je mening zelf gewoon vaak in twijfel getrokken op deze site. Een veel laffere manier van discussiëren, die niks constructiefs brengt.
Mug: ik begrijp dat MM niet makkelijk te modereren is, maar ook ik ga niet elke keer op dat "!" drukken als ik iets niet vind kunnen 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Moet je eens bij MusicMeter in bepaalde topics kijken. Ik ben al alles genoemd van sukkel tot aan loser. En dat allemaal omdat ik dat ene bandje niets vind. Gelukkig hebben we hier wel moderators die er iets aan doen 
Heb je dat daar dan wel gemeld?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als iemand hier bv. The Godfather niet goed vindt en dat ook zegt, kan hij bij voorbaat al rekenen op de nodige scheldwoorden, denigrerende smileys enzovoort. Erg jammer.
.
Wat ben jij een zeurpiet.

U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat Halcyon over The Godfather zegt is wel waar, helaas.
Logisch dat je op een discussieforum kritiek kunt krijgen op je mening, maar waar ik me echt helemaal groen en geel aan kan ergeren is als beledigde fans van film X je Top10 af gaan zeiken / analyseren als je schrijft dat je de film niet goed vind. Te triest voor woorden eigenlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom? Als ik zie dat iemand (Bijv. Supersideswipe
) ongeveer het tegenovergestelde van mijn smaak heeft, dan mag ik toch zeggen dat ik zijn top 10 k*t vind en dat er allemaal stomme flutfilms in staan en dat hij hoognodig eens naar echte films moet leren kijken....... Waarom plaats je 'm anders, om alleen maar met complimenten overladen te worden?
(PS. Das Boot is best goed
, maar met First Blood op 2 vraag je erom.
)