- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ehm, geen zorgen hoor... Ben er al meerdere malen op aangewezen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik ben het wel eens met Halcyon. Er zijn hier precies een aantal mensen die niets liever doen dan voortdurend maar erg grof en persoonlijk worden. Ik vind dat ook heel erg en storend, vooral ook omdat ze dan doorgaans niet veel meer met de discussie te maken hebben (ik zie het dan ook gewoon als een teken van zwakte en frustratie, 1 van die flauwe excuusjes/truukjes om niet meer te moeten ingaan op de argumenten). Er zijn er zelfs die per se moeten doordoen met beledigen via PM.
Okee, ik laat mij ook wel eens gaan (normaal gezien is dat na een hele reeks moddergegooi op mij), maar meestal houd ik me in. Bovendien blijf ik daar niet in doordoen, en ga er al zeker niet zover in gaan dat ik iemand moet afkakken via PM. Het zegt nu wel meer over die personen zich daartoe verlagen dan over mij, maar toch.
Dit is echt niet leuk meer...
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Zou het geen optie zijn om het rapporteren van pm's mogelijk te maken? Net zoals je dat kunt doen bij berichten bij films of op het forum.
In dat geval kan een moderator ook optreden tegen mensen die geflame persoonlijk (stiekem) doen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens. Ik weet niet of dat mogelijk is (Ik hoop het). Het zou iig inderdaad wel moeten kunnen, in feite is zoiets ook een beetje misbruik van de functie vind ik. Ik heb bewust geen e-mail adres weergegeven, maar toch word ik lastiggevallen via die PM's met al dat stiekeme gedoe...
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Die meldoptie hoeft toch niet specifiek ingevoerd te worden ? Wanneer je een dergelijke PM ontvangt, kun je zelf toch een PM sturen naar een mod. Zelfde effect ...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Het zou kunnen dat ze zich niets aantrekken van PM's..
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Die meldoptie hoeft toch niet specifiek ingevoerd te worden ? Wanneer je een dergelijke PM ontvangt, kun je zelf toch een PM sturen naar een mod. Zelfde effect ...
Inderdaad, desnoods met een screenshot als 'bewijs'.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Het zou kunnen dat ze zich niets aantrekken van PM's..
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
De regels op de site over normaal communiceren gelden uiteraard ook voor PM's. Als er daarmee problemen zijn graag aan de mods melden.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Jij bent net zo schuldig als ik of menig ander djelle. Halcyon heeft verder natuurlijk wel gelijk. Al is het soms niet te vermijden...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Je hebt een punt natuurlijk, iedereen maakt fouten. Je moet alleen open staan om er iets aan te willen doen. Er is een verschil tussen misstappen begaan en een onbedwongen drang om iemand postenlang persoonlijk te besmeuren (dit gebeurt doorgaans om iemand zijn geloofwaardigheid eronderuit te halen) ipv inhoudelijk in te gaan op argumenten.
Ik probeer me iig altijd goed in te houden. Overloop nog maar eens de discussies bij Bullitt of Chinatown bv, en kijk eens hoelang ik het wel niet volhield beleefd te blijven (ondanks de modder die naar me gegooid werd vanaf de eerste reacties al, vooral bij bullitt) en zoveel mogelijk on topic te blijven met 'aansporingen tot' etc...
Ik heb geleerd uit eerdere fouten. Tuurlijk maak nog wel eens een slippertje, maar 1: Ik probeer het beperkt te houden (BB2) en zal geen postenlang steeds opnieuw blijven op de man spelen, en 2: ik zal al helemaal geen users gaan beginnen lastigvallen achteraf door ze nog eens extra te bespuwen via PM.
Deze 2 punten vormen toch wel een serieuze nuance, en het is vooral daarmee dat ik het erg moeilijk heb.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Nou om aan te duiden wat voor enorme invloed deze op mij hebben gehad.
Als het mag, heel kort off-topic. N.a.v. dit bericht heb ik een aantal films die ik 5* gaf verlaagd naar 4,5* of 4*, omdat die geen dergelijke invloed hebben gehad op mijn filmkijken. Voor de andere geldt dit wel, en dan met name: Fucking Amal, Una Giornata Particolare en 8 Femmes. En toch ook een beetje Air Bud.
Excuses voor deze onderbreking!
Oh, toch nog even ontopic: ik erger me echt ontzettend aan al die taalfouten die hier worden gemaakt, wanneer er een d wordt geschreven waar er een t hoort te staan, of andersom.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Discussiepunt bij To Kill a Mockingbird (1962) (Moet je opletten wat/hoe je (het) zegt wanneer je een film zeer slecht vond?):
Ach heerlijk simpel als cliché en paradox. Gemakzucht legt het probleem altijd bij de ander. Moet toch kunnen ...
(niet meer van toepassing:) PS: kan gans deze discussie niet naar een of ander forumtopic verplaatst worden? Het gaat meer over discussiemethoden dan iets anders.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Troost je djelle, heb het zelf al genoeg meegemaakt. Bv. als je een negatieve kritiek geeft bij een film, dat je dan te horen krijgt dat je maar een andere film moet gaan zien. Vaak spelen zulke users ook op de man in plaats van op de bal, zij het nog relatief braaf. Ok, dit is geen ramp ofzo, maar het is wel een beetje ergerlijk discussiëren op deze manier en het is absoluut nergens voor nodig.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Zelf vind ik het soms ook leuk om naast de broodnodige spot en ander gezang over goed of slecht, wel of niet spannend, enzovoort af en toe ook een zo zindelijk mogelijke discussie te kunnen voeren over metabetekenissen en de manier waarop die vormgegeven zijn.
[...]
De uitwisseling daarover dus niet in een stal laten staan en hem ook niet in een kookpot laten verdwijnen.
Mijn cue?
Het blijft een moeizame dialoog als er in een taal gesproken wil worden, waar de één het vooral probeert en de ander hem tevergeefs duidelijk probeert te maken dat het niet werkt.
En als er iets een discussie belemmert is als je constant moet uitleggen...
Als je een opmerking erin gooit als steroide krachttermen vol gebakken lucht uit een magnetron en het kwartje valt nergens ...
Tegen de tijd dat je dat heb duidelijk gemaakt, zijn er inmiddels voldoende andere punten die verhelderd moeten worden en ben je verder van de kern, van wat een leuke speelse discussie had moeten zijn.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Zelf vind ik het soms ook leuk om ... af en toe ook een zo zindelijk mogelijke discussie te kunnen voeren...
Helemaal mee eens! Er is niets vervelender dan mensen die op je zitten te zeiken terwijl je normaal met ze wil praten.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Troost je djelle, heb het zelf al genoeg meegemaakt. Bv. als je een negatieve kritiek geeft bij een film, dat je dan te horen krijgt dat je maar een andere film moet gaan zien. Vaak spelen zulke users ook op de man in plaats van op de bal, zij het nog relatief braaf. Ok, dit is geen ramp ofzo, maar het is wel een beetje ergerlijk discussiëren op deze manier en het is absoluut nergens voor nodig.
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is, wanneer je een film niet goed vond (of juist wel), dat sommigen "het mankement" telkens maar weer bij de user probeert te leggen (heb het helemaal niet over BASWAS hoor). Ik heb het al meer dan eens meegemaakt en aanschouwd: de kritiek wordt aangevallen, op den duur wordt er enkel op de man gespeeld ipv argumentaties te gebruiken, allerlei argumenten worden genegeerd etc... tot op een moment waarbij de ander vroeg of laat op de een of andere manier wordt afgebeeld als "niet serieus te nemen". Grijs haar krijg ik ervan.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Jep djelle, precies hetgeen me ook ergert aan vele discussies hier. Als je de belichting van een film niet goed vond, dan zal je wel een slechte kopie gezien hebben. Vond je de grappen niet geslaagd, dan zal het waarschijnlijk wel aan je gevoel voor humor liggen. En als je de film saai vond, dan heb je wellicht de diepere bodem gemist. Dat soort opmerkingen, die je dikwijls te horen krijgt van de zogenoemde "elite", komen werkelijk m'n keel uit en zijn de kanker op deze site. Nu klinkt het allemaal nogal cru, maar in wezen valt het best mee op deze site hoor. De mods hebben alles goed in de hand en aangezien ik zelf nogal een defensieve houding aanneem in discussies blijft alles binnen de perken.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Het blijft een moeizame dialoog als er in een taal gesproken wil worden, waar de één het vooral probeert en de ander hem tevergeefs duidelijk probeert te maken dat het niet werkt.
Mijn schrijfstijl is regelmatig wel eens "fors" inderdaad, maar het is niet zo dat ik zomaar mijn gal uitspuw zonder na te denken of weiger te relativeren. Soms valt er niet te relativeren. En soms moet je dat tikje "speels" overdrijven om duidelijk je punt te maken. Wie tussen de kleurrijke woordspelingen en beeldspraken door met de zichzelf relativerende humoristische ondertoon het naakte argument niet ziet, is gewoon van slechte wil. Je kan zeggen: acteur x heeft een vreselijke onuitstraling. Of je kan zeggen: acteur x heeft de uitstraling van een WC-pot. Moeilijk is dat toch niet. 'Gebakken lucht' is er enkel voor diegenen die het argument niet inzien bij de manier waarop "neger" en "zielig" tot een speelse verduidelijking van mijn punt gevormd worden.
En daar gaat het allemaal ook niet echt om, wat BASWAS me voornamelijk probeerde duidelijk te maken, is dat ik met zo'n felle reacties over een film niet verwonderd moet zijn dat ik dan een sneer terugkrijg. Neen, zeg ik, wanneer ik een film neersabel, kan ik argumenten over de film terugkrijgen, geen persoonlijke rotzooi.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
@Halcyon: blij dat we op dat gebied helemaal op dezelfde golflengte zitten
. (en dat ook meedeelt) Ik geloof niet dat we de enige zijn met deze ergernis...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Punt is juist dat jouw argumenten ondergesneeuwd raken door de neerbuigende krachttermen die je gebruikt. Die zijn beledigend. Je vergoeilijkt alles door te zeggen dat de verantwoordelijkheid ligt bij de lezer en dat is simpelweg dikke bullshit. Je moet zelf je verantwoordelijkheid nemen. Het is heel simpel: jij blijft schrijven over film zoals je nu doet - ik (en waarschijnlijk ook anderen) blijf het onnodig aanstootgevend vinden - ik reageer lullig en persoonlijk terug. Van hetzelfde laken een pak. Hoe kun je deze kettingreactie nu doorbreken?: ga naar de oorsprong.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ben het wel met Ramon eens, in zoverre dat als je je bij een zich in de jaren '30 afspelende misdaadfilm als 'The Sting' nogal gezocht druk maakt over:
Grijze en bruine pakjes die "slimme conversaties" voeren
een discussieniveau benadert, waarbij je niet gek moet opkijken dat mensen je kritiek en dus het genie erachter niet helemaal meer serieus nemen.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ondergesneeuwd is het woord niet: het zijn heel duidelijk dezelfde argumenten, alleen "speliger" gezegd. Dat is nu eenmaal een schrijfstijl die ik graag hanteer (zie werkelijk niet in waarom ik dat moet aanpassen voor die paar met lange tenen). Beledigend? Misschien, maar dan enkel voor de film. Wanneer ik louter over een film spreek, val ik niemand persoonlijk en lullig aan. Niemand. Dan verwacht ik dus ook geen lullige persoonlijkheden terug. Ik wens geen pak te krijgen van een denkbeeldig laken.
Het maakt trouwens geen verschil hoe ik iets zeg. Wanneer ik over een film slecht bericht, maar het "netjes" zeg (vooral als het om een klassieker gaat of zoiets), krijg ik identiek dezelfde problemen. Ander punt is dat diezelfde personen die zo reageren ook niet echt verbloemen wanneer zij iets te zeggen hebben over film die ze werkelijk niks vonden. Ergens kan ik ze ook "neerbuigend" opvatten voor de mensen die het toevallig wel geslaagd vonden (waar ik dan bijhoor). Maar dat doe je toch gewoon niet.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Grijze en bruine pakjes die "slimme conversaties" voeren
...of de kritiek in zijn geheel niet kan zien en 1 enkele quote uit zijn context plaats, met als doel: hetgeen halcyon en ik ons dus aan ergeren......
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nee djelle, bij Festen ben ik 't (waarbij ik wel toe moet geven dat mijn tolerantiegrens tav jou na zoveel discussies wat lager ligt), bij To Kill a Mockingbird is BASWAS 't en bij The Sting zal 't wel weer aan Mr. blonde liggen. Ik weiger dat te geloven. Als je in de vreselijkste beeldspraak een film onderuit haalt, dan haal je ook het minnende publiek onderuit. Wil je dat alles hier weer wat aangenamer wordt dan zal JIJ je aan moeten passen qua stijl.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik kan er ook niet aan doen dat niet iedereen altijd alles snapt.
En dat zijn het soort teksten waarna het meestal fout gaat.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dat geloof ik niet. Bovendien verleg je zo de discussie weer.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
...om aan te geven dat je naar boordkartonnen personages zit te kijken....
Misschien begreep je niet dat de film ook qua karakterschets niet meer pretendeerde.