- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Een top10 is een secundair profiel, een soort visitekaartje dat al heel wat zegt van de filmsmaak van een gebruiker.
Waar veel gebruikers hier gewoon de fout in gaan is om iemands top10 als dekking voor eigen frustratie gebruiken. Als iemand zegt dat hij film X niks vind, dan is het toch normaal dat men de geposte mening gaat bekritiseren, analyseren, wat dan ook? Een top10 staat er toch helemaal buiten? Heb het regelmatig meegemaakt en vaak genoeg gedacht om mijn top10 te verwijderen. Ben het gewoon zat om altijd maar te doen wat andere mensen mij opleggen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar als iemand je top 10 aanvalt ben je toch prima in staat die te verdedigen, het is jou top 10, dus ik neem aan dat je dan ook kan onderbouwen waarom je die films goed vind. Dan hoef je je dus ook niet aangevallen te voelen als iemand je top 10 afkraakt, dat is dan zijn/of haar mening.
Niet dat ik ervoor pleit dat hier alleen nog, maar gezeken wordt, maar een beetje discussie (ook over iemands top 10) kan geen kwaad imo.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Al zou je moeten kunnen begrijpen dat niet overal discussie over kan zijn. Ik geef zo alle Matrix films 5 sterren, wat nogal moeilijk te accepteren valt voor sommige. Als je eens wist hoe vaak ik al niet heb gehad dat mensen daarover begonnen. Hierdoor zou ik niet serieus te nemen zijn en etc. Daar kan je gewoon niet over in discussie gaan. En dat alles terwijl ik de films al sinds een hele lange tijd niet meer heb gezien en mij niet echt meer interesseren dus. Waarom zou je ze dan laten staan zo? Nou om aan te duiden wat voor enorme invloed deze op mij hebben gehad.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Daar gaat het dus niet om. Hoe vaak zou je zelf dat willen uitleggen als het heel erg veel keren wordt aangekaart? Geen zin meer in dus. Dan wordt er dus met flink modder naar je gegooid en steeds maar weer leuk verwijzen ernaar. Hier zal ik dus nooit vanaf komen, zoals sommige andere ook. En dat gebeurt dus regelmatig via mail, de site etc.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Maar als iemand je top 10 aanvalt ben je toch prima in staat die te verdedigen, het is jou top 10, dus ik neem aan dat je dan ook kan onderbouwen waarom je die films goed vind. Dan hoef je je dus ook niet aangevallen te voelen als iemand je top 10 afkraakt, dat is dan zijn/of haar mening.
Maar waarom zou je in godsnaam iemands top 10 aanvallen? Dat wekt alleen maar ergernis en doet helemaal niets ter zake als je over 1 welbepaalde film aan het discussiëren bent. Ik snap die houding echt niet...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Een top10 is een secundair profiel, een soort visitekaartje dat al heel wat zegt van de filmsmaak van een gebruiker.
Volledig mee eens. Een top 10 zegt niet alleen iets over je filmvoorkeur maar ook iets over je "persoon". Althans bij mij toch. Het zegt zoveel meer over iemand dan bv. leeftijd/geslacht/woonplaats.
Ik geef mijn top 10 dan ook niet vrij om nutteloze discussies uit de weg te gaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, dat weet ik.
Hoe weet je dat? Of heb je al je stemmen verwijderd na meerdere unfaire aanvallen?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Hoe weet je dat? Of heb je al je stemmen verwijderd na meerdere unfaire aanvallen?
Dat weet ik omdat ik het al vaak genoeg gezien heb bij filmdiscussies.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Is dat ook de reden dat je geen enkele stem hebt geplaatst en geen top 10 heb ingevuld?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Is dat ook de reden dat je geen enkele stem hebt geplaatst en geen top 10 heb ingevuld?
Onder andere. Maar ook omdat ik niet akkoord ben met het stemsysteem hier (5-puntenschaal met intervallen van 0,5).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat voor puntensysteem heb je dan voor ogen?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Je hoeft de discussie bij "Yoidore Tenshi" maar een beetje te volgen om te zien hoe zielig het fenomeen wel is.
Ik begrijp Halcyon best. Als je geen zin hebt in gezeik (=! discussie) dan kan je vaak maar beter doen wat hij doet. Alleen zijn sommige mensen daar te koppig voor 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Wat voor puntensysteem heb je dan voor ogen?
Wel, een 10-puntenschaal met intervallen van 0,25 zou al een hele verbetering zijn. Maar ik begrijp heel goed dat het quasi onmogelijk is om nu nog over te stappen naar een ander systeem, vandaar dat ik mij gewoon onthoud in het geven van stemmen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
dan mag ik toch zeggen dat ik zijn top 10 k*t vind en dat er allemaal stomme flutfilms in staan en dat hij hoognodig eens naar echte films moet leren kijken.......
En wie beslist er wat flutfilms of echte films zijn? Wie onder ons kan zeggen wat echt goed is? Niemand en iedereen dacht ik. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wel, een 10-puntenschaal met intervallen van 0,25 zou al een hele verbetering zijn. Maar ik begrijp heel goed dat het quasi onmogelijk is om nu nog over te stappen naar een ander systeem, vandaar dat ik mij gewoon onthoud in het geven van stemmen.
40 verschillende beoordelingsmogelijkheden
, lijkt mij wat veel, maar dat is mijn mening...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En wie beslist er wat flutfilms of echte films zijn? Wie onder ons kan zeggen wat echt goed is? Niemand en iedereen dacht ik. 
Iedereen voor zichzelf en niemand voor anderen.
Maar dat neemt niet weg dat je personen op andere gedachten mag proberen te brengen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
40 verschillende beoordelingsmogelijkheden
, lijkt mij wat veel, maar dat is mijn mening...
Ja misschien is het wat veel, en wellicht ook de reden waarom men hier met een ander systeem werkt. Maar met zo'n uitvoerig systeem kan je wel wat meer nuances aanbrengen tussen films. Nuja, ik ga niet klagen hoor, ik doe er gewoon niet aan mee.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Beste mensen, met dit topic wou ik gewoon even m'n ongenoegen uiten over de manier van communiceren hier op MM. De recente posts bij "The Blair Witch Project" zijn voor mij de aanleding geweest voor het starten van dit topic. Maar in feite zie je zulke nutteloze discussies veel te veel op deze website. Dit is overigens geen kritiek op de mods maar op de users in kwestie.
Ik vind het erg jammer dat al te vaak persoonlijke kritiek wordt geuit op andere users omwille van hun taalgebruik, hun filmvoorkeur, enzovoort. Het lijkt wel alsof sommige mensen er plezier in scheppen om mekaar een beetje te irriteren hier. Ik stoor me daar eigenlijk wel aan. Daar heeft niemand een boodschap aan en zeker niet diegenen die gewoon op zoek zijn naar interessante info, daar reken ik ook mezelf bij.
Ik besef wel dat deze post weinig zal uithalen, maar ik moest het toch maar even kwijt. Sorry!
edit: Ik bedenk net dat deze post misschien beter bij "gebruikers kan.
Zonder Krikiek op elkaar is er geen forum.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zonder Krikiek op elkaar is er geen forum.
Beste Mikoz. Er is een fundamenteel verschil tussen kritiek en schelden of kleineren. Als je dit niet beseft zit je misschien met verkeerde bedoelingen op dit forum.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ga me nou niet vertellen dat dit een forum is waar veel gescholden en gekleineerd word , dat is hier echt heel zeldzaam en als je je er aan ergert zit jij hier misschien wel niet goed , op elk forum gebeuren dit soort dingen ik vind MM nog heel normaal eigenlijk en bedenk dat er tussen die 27.000 users altijd wel mensen zitten die zich niet kunnen gedragen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ga me nou niet vertellen dat dit een forum is waar veel gescholden en gekleineerd word , dat is hier echt heel zeldzaam en als je je er aan ergert zit jij hier misschien wel niet goed , op elk forum gebeuren dit soort dingen ik vind MM nog heel normaal eigenlijk en bedenk dat er tussen die 27.000 users altijd wel mensen zitten die zich niet kunnen gedragen.
Ik zeg niet dat het om de haverklap gebeurt, maar ik heb toch al een aantal gevallen gezien waar het in die mate voorkomt dat het echt storend wordt. Niet alleen storend voor de persoon die geviseerd wordt, maar ook storend voor degenen die gewoon een onafhankelijke recensie willen lezen.
En ik heb het niet meteen over het forum, maar eerder over de filmbesprekingen waar commentaren als "jouw top 10 is anders ook maar bagger" schering en inslag zijn.
En of ik hier goed zit? Ik denk het wel, ik doe er alleszins alles aan om m'n commentaren bij films zo nuttig en relevant mogelijk te houden.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ja , gelijk heb je natuurlijk is dat storend alleen vind ik niet dat het hier een groot probleem is aangezien dit zelden gebeurd op schaal van gebruikers.
Overgens vind ik dat je best wat mag zeggen van iemand zijn top 10 ofzo , maar dan moeten er inderdaad wel argumenten komen en niet aanvallend zijn.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Tuurlijk mag dat. Van mij mag men nu elke film in mijn top10 de grond in stampen, maar feit is dat het regelmatig gebeurt naar aanleiding van een mening op een specifieke film. Dat is gewoon de ziekte, het gezwel van deze site.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Dat is gewoon de ziekte, het gezwel van deze site.
Doe is normaal 
en trouwens ik vind het helemaal geen probleem hier.
Natuurlijk gebeurd het maar zeker niet mer regelmaat. Het blijft een forum waar iedereen wat neer kan zetten.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Integendeel , maar die zin was wel erg neerslachtig.
Dennis Evahi
-
- 842 messages
- 565 votes
Integendeel , maar die zin was wel erg neerslachtig.
Ben ik helemaal met je eens, zo overtrokken! Meneer overtrekt wel eens vaker heb ik ervaren.