• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.925 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Dk2008 wrote:

De quote-functie vind ik al een enorme verbetering. Eerst zag je opeens maanden later dat iemand gereageerd had op je bericht.

Pm's n.a.v. stemmen zou ik gewoon negeren. Ik vind het gediscussieer n.a.v. iemands stem eigenlijk ook al belachelijk. Het geeft toch aan wat JIJ ervan vindt, dus erg persoonlijk. Wel kan het zijn dat je iets in je bericht schrijft dat om omheldering vraagt. (Maar zoiets kan bij de film).

Ik zal niet snel reageren op iemands stem, dat is niet interessant. Dat iemand Gravity 1 ster geeft vind ik erg vreemd, maar niet 'reagerenswaardig'. Als hij er bij schrijft dat hij het camerawerk slecht vond, ben ik al eerder geneigd om te reageren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Die "ignore" knop kan je zelf ook wel hanteren. Niet dat het bij mij altijd lukt, maar "negeren" was toch een handige tip.

Jij reageert bij die film op "Ik vond dit helemaal niks" maar dat kan je toch ook laten.

Gravity (2013)

Ik heb in het begin ook vaak van die oneliners neergezet, erg veel heb je daar niet aan. (Heb er een aantal later gecorrigeerd/aangevuld)

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

John Milton wrote:

Ik zal niet snel reageren op iemands stem, dat is niet interessant. Dat iemand Gravity 1 ster geeft vind ik erg vreemd, maar niet 'reagerenswaardig'. Als hij er bij schrijft dat hij het camerawerk slecht vond, ben ik al eerder geneigd om te reageren.

Mee eens. Louter reageren op iemands stem is ook niet interessant. Je kan wel reageren op iemand wat die geschreven heeft bij een film. Als een argument niet duidelijk is, of als iemand schrijft dat die , de film na 5 minuten heeft afgezet waar je dan terecht kunt afvragen of je dan wel een goed oordeel over een film kunt geven.

Als je met iemand discussieert lijkt me dat logisch dat je dat doet via de pagina bij de film en niet via een privé bericht. Ben ook wel verbaasd om hier te lezen dat , dat bij iemand is gebeurt bij de film de Titanic ( overigens mijn account naam begint met ook met John maar ik was het ook niet ). Ik zit niet zo lang op Movie Meter, ik heb al een account sinds 2012 maar ik ben feitelijk pas een half jaar actief hier. Ik vraag me af. Gebeurt dat vaker , ook door andere users, discussiëren over films via privé berichten ? Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. Het is toch veel interessanter als dat gewoon bij de film pagina gedaan word ? Dan kan iedereen die de discussie,s volgen en krijgen andere mensen nieuwe inzichten over een film. Dat heb ik althans.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik was ook verbaasd. De Site >> Algemeen >> Recensies Heb toen gezegd ga hier maar verder.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Hoewel ik in het verleden bij Titanic ook 1.0 heb neergezet.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Ik heb even snel terug gelezen wat je hebt geschreven bij De Site >> Algemeen >> Recensies. Je schrijft daar o,a: " Aan de andere kant, één op één is wat gemakkelijker, anders gaan anderen er mee bemoeien"

Hier zit wat in. Als je niet wilt dat andere met die discussie bemoeien is het een oplossing om het via een privé bericht te doen. Al discussieer ik zelf liever gewoon over een film bij de desbetreffende pagina. De bemoeienis van iemand anders kan soms ook goed zijn voor een discussie. Als twee personen erg gefixeerd zijn op hun mening en constant de zelfde argumenten lopen te herhalen kan de bemoeienis van een derde zorgen voor een nieuwe wending in een discussie doordat die gene weer met nieuwe punten kan komen. Hierdoor kan zo discussie interessanter worden en worden beide personen die met zijn tweeën discussieerde ook zelf weer aan het denken gezet.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik heb momenteel al enkele dagen een discussie op de pagina van Brokeback mountain. En dat gaat heel geciviliseerd, ondanks dat er af en toe dingen geroepen worden die een groot beroep doen op mijn zelfbeheersing. Het helpt dat ik hier mijn eigen naam en foto op de site heb staan, dan denk je wel altijd nog een tweede keer na voor je onzinnige, kwetsende dingen gaat roepen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Barry wrote:

(quote)

Mee eens. Louter reageren op iemands stem is ook niet interessant. Je kan wel reageren op iemand wat die geschreven heeft bij een film. Als een argument niet duidelijk is, of als iemand schrijft dat die , de film na 5 minuten heeft afgezet waar je dan terecht kunt afvragen of je dan wel een goed oordeel over een film kunt geven.

Als je met iemand discussieert lijkt me dat logisch dat je dat doet via de pagina bij de film en niet via een privé bericht. Ben ook wel verbaasd om hier te lezen dat , dat bij iemand is gebeurt bij de film de Titanic ( overigens mijn account naam begint met ook met John maar ik was het ook niet ). Ik zit niet zo lang op Movie Meter, ik heb al een account sinds 2012 maar ik ben feitelijk pas een half jaar actief hier. Ik vraag me af. Gebeurt dat vaker , ook door andere users, discussiëren over films via privé berichten ? Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt. Het is toch veel interessanter als dat gewoon bij de film pagina gedaan word ? Dan kan iedereen die de discussie,s volgen en krijgen andere mensen nieuwe inzichten over een film. Dat heb ik althans.

Voor mij was het de eerste keer dat ik via pm een reactie/vraag kreeg naar aanleiding van een stem die ik had gegeven. Ik vond het op zich al een heel raar ding om te doen, maar ik ben er ook vooral uit nieuwsgerigheid op ingegaan. Toch voelde het aan als stalking, zo van we gaan die personen die het wagen mijn favoriete film zo laag te beoordelen eens uit hun tent proberen te lokken. Ik heb een paar keer privéberichten uitgewisseld met baspls (een toffe en vriendelijke jongen) over animatiefilms waar hij toch veel van afwist. Meestal kwamen die berichten van dan van hem zelf uit. Ik zal niet snel zelf een pm sturen.

Niemand vindt het leuk dat bepaalde types je favoriete films voortdurend de grond willen inboren. Maar het andere geval kan net zo irritant zijn. Een persoon die steeds weer dezelfde film(s) gaat ophemelen, onnodig gaat zeggen hoezeer hij het eens is met andere mensen hun positieve reacties en bij iedere negatieve reactie in de aanval gaat... Gelukkig dat ik niet zo een film heb die ik met mijn leven wens te verdedigen. It's just a movie after all. Als het dan nog je eigen creatie is, dan zou ik het ergens wel begrijpen dat je onthutst kan zijn over negatieve kritieken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Barry wrote:

Als je niet wilt dat andere met die discussie bemoeien is het een oplossing om het via een privé bericht te doen. Al discussieer ik zelf liever gewoon over een film bij de desbetreffende pagina.

Gewoon bij de film zo zou ik het ook doen. Heb wel in het verleden meegemaakt, dat iemand er tussen komt met een specifieke vraag. Met die zou ik dan afspreken, dat ik daar wel op wil antwoorden maar dan via pm. Zo voorkom je, offtopic, danwel zij-discussies, waar weer anderen mee bemoeien.

Je kunt ook (sinds enige tijd) aangeven dat je verder niet wenst door te discussiëren. Lijkt me dat dat voor pm's ook geldt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ja dat had ik ook al aan die mijnheer aangegeven die maar bleef doorgaan over mijn beoordeling van de Titanic. Hij bedankte me dan ook maar liet niet na om nog zo een belerend vingertje uit te steken als laatste reactie door te zeggen dat hij vond dat mijn stem iets te geforceerd was en er niet echt over had nagedacht. Ik had naar mijn mening wel goede argumenten gegeven maar hij kwam steeds met andere dingen aandragen zodat we tot in het oneindige door konden gaan.

[stuk uit een PM verwijderd. Het is nooit toegestaan om (delen van) privéberichten in het openbare forum te zetten-SB]

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Valt me op dat er veel 'voor mij' wordt gebruikt in posts. geen idee waarom trouwens.

'voor mij een goede film. Geen goeie film voor mij. Een 6 voor mij etc etc'

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat is toch goed? Een variant op ik vind dit een goede film. Ik geef deze een 6.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

Valt me op dat er veel 'voor mij' wordt gebruikt in posts. geen idee waarom trouwens.

'voor mij een goede film. Geen goeie film voor mij. Een 6 voor mij etc etc'

Ja, hoe zou je het anders omschrijven? Dat is om te benadrukken dat het jouw mening is en dat je niet in naam van anderen spreekt. Zoiets als een algemeen aanvaardbare mening bestaat niet bij geen enkele film.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het gebeurt anders met regelmaat. Een term als "allerbeste film" "meesterwerk" op zo'n manier, of iedereen daar zo over denkt. (Net of iedereen hier op de site de nummer 1 heeft gezien. Nog geen kwart)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik vind het ook niet zo erg maar als ik schrijf 'meesterwerk' dan is dat atomatisch toch een persoonlijke mening? Voor mij een meesterwerk

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Eigenlijk wel. Maar met ik vind of voor mij benadruk je nog wat meer je eigen mening.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik had het vandaag ook weer aan mijn been met een fan. Ik was een beetje dom geweest om een mening neer te zetten bij de Titanic (1997) en vergeten dat ik dat vroeger al eens had gedaan. Maar gezien ik toch al een mening bij een andere Titanic-film had neergezet en ik zo een beetje een lijst ben af aan het werken, dacht ik ach ja zal ik maar bij die remake ook wat gaan schrijven. Ik zeg dan visueel aardig, maar het romantische plot vind ik te storend om te kunnen genieten. Op het einde zeg ik nog veel mensen vinden dit wel een goeie dus ja laat ze maar genieten. Niet veel later een fan die reageert dat het romantische plot nodig was voor een rondleiding op het schip te krijgen. Precies alsof dat de enige manier was om een "rondleiding" te geven. Ik moet soms ook hoofdschuddend lezen van "ach ja, ze moesten toch iets doen om de film wat op te vullen". Misschien kunnen ze ook eens proberen te kijken naar "A Night to Remember" die een hele film gevuld krijgen gefocust op de ramp en de slachtoffers in het algemeen.

Soms is het voor bepaalde mensen nog niet voldoende als je zegt "voor mij" of "ik vond" dat niet goed, zelfs dan willen ze het op een of andere manier weerleggen.

Ik las vandaag ook iemand die zei Jodie Foster is geen beste actrice, ben ik het niet mee eens maar dat was natuurlijk diens mening, dat ga ik niet in vraag stellen of een verantwoording vragen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

Ik vind het ook niet zo erg maar als ik schrijf 'meesterwerk' dan is dat atomatisch toch een persoonlijke mening? Voor mij een meesterwerk

Ja, maar voor iemand die wat meer wil weten, zegt "meesterwerk" compleet niets. Je weet dan nog steeds niet waarom die persoon het een meesterwerk vond als ie geen verdere uitleg verschaft.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik moet zeggen dat ik zelf wel een onderscheid aanbreng in hoe ik iets formuleer. Als ik iets redelijk boven twijfel verheven vind (want ja alles kan door iemand worden betwijfeld), dan wil ik nog wel eens als reviewer spreken met formuleringen als 'Chan Wook Park is een getalenteerd stilist wiens zorgvuldige kadrering ook in zijn laatste film weer een lust voor het oog is'. Dan bedoel ik eigenlijk ook stiekem 'dat is gewoon zo'. Behalve als je niet van zorgvuldig gekadreerde composities houdt

Maar wanneer ik iets leuk vind waarvan ik weet dat er eigenlijk een hoop aan mankeert dan probeer ik uit te leggen waarom ik het goed vind terwijl anderen er wellicht (of zelfs waarschijnlijk) heel anders over denken. De formulering is dan heel anders. Bij jeugdsentiment als The Rock en Dumb and Dumber zal ik niet spreken alsof het feiten zijn, terwijl ik dat bij andere films soms weer wel doe, maar als het goed is nooit zonder uitleg. En uiteraard zijn het nooit feiten, maar soms gaat het gewoon vanzelf. Je kunt wel zeggen: voor mij was Kubrick een perfectionist, maar ik zou die zin toch iets meer als vaststaand gegeven formuleren.

En als iemand vervolgens gaat roepen 'vind ik niet!', des te beter

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik gebruik zelf toch heel vaak ik vind. Hier heb ik naar toegewerkt, omdat ik met regelmaat bij films zit waar mensen niet zo enthousiast reageren. Dan sta ik wat sterker, in de trant van "dat jullie er niks aan vonden, ik vind het wel een leuke film".

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

alexspyforever wrote:

Ja, maar voor iemand die wat meer wil weten, zegt "meesterwerk" compleet niets. Je weet dan nog steeds niet waarom die persoon het een meesterwerk vond als ie geen verdere uitleg verschaft.

ik vermoed dat 'voor mij' daarom ook vaak wordt gebruikt. 'Voor mij een meesterwerk. Punt'!

=Tis gewoon mijn mening

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

alexspyforever wrote:

Ik las vandaag ook iemand die zei Jodie Foster is geen beste actrice, ben ik het niet mee eens maar dat was natuurlijk diens mening, dat ga ik niet in vraag stellen of een verantwoording vragen.

Het is inderdaad een beetje raar om iemand te verantwoording te roepen, maar je kan wel een tegenwerping geven op iemands mening. Of als je iemands mening onduidelijk vindt, is er volgens mij niks mee om dan even door te vragen. Als jij vindt dat iemand iets onterechts schrijft over Jodie Foster is er toch niks mee om ( mist respectvol en niet met de intentie om iemand jouw mening opteleggen ) met argumenten te komen waarom jij er anders over denkt ? . MovieMeter is een discussie site.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

mikey wrote:

(quote)
ik vermoed dat 'voor mij' daarom ook vaak wordt gebruikt. 'Voor mij een meesterwerk. Punt'!

=Tis gewoon mijn mening

Maar 'Voor mij een meesterwerk. Punt'! =Tis gewoon mijn mening' zegt me ook compleet niets, tenzij ik de smaak van de user écht goed ken (en dat zijn er maar weinig). Ik koop er weinig voor zonder uitleg waarom. For all I know vindt diegene het een meesterwerk omdat Kentucky Fried Chicken in de film zit.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar als het die film Nell is met Jodie Foster....Die vraag is dan al eens gesteld, dat hoeft dan niet nog eens. Bij die film staan alweer heel veel positieve berichten. Dan is het lastig om met een tegengestelde mening te komen en is het inderdaad beter, met een mening te komen ....... voor mij en punt.

En ja het is wel een discussie-site, maar als je "belaagd" wordt door meerdere users is dat geen pretje. Heb het zelf ook meegemaakt bij Schindler's list, ik werd zelf voor nazi uitgemaakt. Dan hoeft dat gediscussieer voor mij niet meer.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

ach ja je kunt er altijd op reageren met een dergelijke constructie:

ik ben het eens met dat en dat en voeg daar dit en dit aan toe, anderen zegggen pluuuuh maar ik vind daarvan blaaaah, en dus zoveel sterren.

ik ken jou filmsmaak een beetje inmiddels (just a tad) maar niet iedereen. Als je zegt geweldige film weet ik in wat voor kader ik dat moet zien (mede doordat we beiden op ICM zitten).

Maar wanneer je zou zeggen: ik vond Lassie: The Adventures of Neeka (1968) goed omdat het een lieve, vrolijke film is met een fijn familiegevoel en een mooie romance (ik ken de film niet, dus misschien is dit totaal onzinnig) dan kan iemand denke: 'bluaaah hou ik helemaal niet van'.

dat heeft dan meer nut dan de mening: 'geweldige film'. Voorbeeld is verzonnen, dat snap je, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Nuja de user in kwestie tis iemand waar ik maar moeilijk hoogte van kan krijgen. Hij zit hier al heel lang, heeft al op ongelooflijk veel films zijn mening neergeschreven en gestemd, maar veel wat ie neerschrijft meestal heb ik zoiets van heb ik wel dezelfde film gekeken als hij? Soms ben ik het dan wel met hem eens wat punten betreft, maar Jodie Foster geen beste actrice noemen vond ik toch maar heel raar. Nu goed misschien is Panic Room niet haar beste (het was op die film dat ik de reactie las) maar het was toch wel een rare conclusie als ze toch al veel sterke rollen heeft gespeeld (en dat is niet enkel mijn mening).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

O je bedoelt Onderhond? Kwestie van wennen. (en 2,5 is nog behoorlijk hoog)

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Dk2008 wrote:

Maar als het die film Nell is met Jodie Foster....Die vraag is dan al eens gesteld, dat hoeft dan niet nog eens. Bij die film staan alweer heel veel positieve berichten. Dan is het lastig om met een tegengestelde mening te komen en is het inderdaad beter, met een mening te komen ....... voor mij en punt.

Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Soms is het inderdaad beter gewoon je mening te geven en het daarbij te laten. Als je merkt dat er bij een film veel fanatieke fanboy,s zitten die niet geïnteresseerd zijn in iemands anders mening dan is het inderdaad beter om niet met ze in discussie te gaan. En dan is het ook wel beter om een film waar dit het geval is het daar gewoon bij je mening te laten. Als je merkt dat bij eerdere discussies dat de meerderheid ook de minderheid in zijn waarde laat en niet boos hun mening oplegt dan is het weer een ander verhaal.

Het was meer een algemene opmerking van mij dat je best wel eens mag door vragen bij iemand als je vindt dat zijn mening onduidelijk is. Of als iemand iets schrijft waar je het niet mee eens bent dat je dan even een tegenwerping kan geven. alexspyforever had het over Jodie Foster en ik nam dat maar even over als voorbeeld. Maar in sommige gevallen is het inderdaad beter om het bij je eigen mening te laten.

En ja het is wel een discussie-site, maar als je "belaagd" wordt door meerdere users is dat geen pretje. Heb het zelf ook meegemaakt bij Schindler's list, ik werd zelf voor nazi uitgemaakt. Dan hoeft dat gediscussieer voor mij niet meer.

Toch wel treurig dat er Users zijn die het nodig vinden om mensen voor nazi uit te maken. Erg triest dat er blijkbaar zulke mensen rondlopen op MovieMeter.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Met bepaalde users ga ik liever niet in discussie. Fanboys ja dat heeft geen zin, in de meeste gevallen helpt het niet veel om argumenten te geven aan deze users waarom het jou niet aanstond en als het niet jouw voorkeur is dat telt al helemaal niet voor hen.

Ondertussen kan je ook al zien als het aantal pagina's bij een bepaalde film erg hoog is, dat je bij een film ben beland waar nogal wat fanboys zitten. Een slechte waardering daar geven, je krijgt gegarandeerd een reactie. Zowel bij Titanic als Gladiator heb ik het al mogen ondervinden. Bij Gladiator bleef het dan wel proper.

Wat ik soms zo dom vind is als iemand een reactie plaatst van "Supergoed, topper. Geweldige film" en nog meer van die nietszeggende lovende commentaar. Waarop dan een reactie komt in de zin van "Ik ben het helemaal met je eens."

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar dat zou je toch ook fijn vinden? Stel iemand schrijft Jodie Foster, wat een geweldige actrice is dat toch. Ga je dan ook vragen waarom hij of zij dat vindt.

Bij films waar veel fanboys zijn, zou ik helemaal niets meer schrijven, als je mening tegengesteld is. Bereik je vaak toch niets mee. Als je maar hoog stemt daar draait het om, verder niet. Dit betreft slechts een klein aantal films, dat zijn die toplijst en wat recentere films.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Het zijn inderdaad niet veel films waar dit het geval is. Bij veel films zijn ook de fans van een film gewoon respectvol naar mensen toe die er anders over denken. Bij die films wordt gewoon normaal gediscussieert. Bij de films waar fanboy,s actief zijn die alleen maar willen dat je hoog stemt is het inderdaad niet zo zinvol om daar iets te schrijven. Maar zin of niet, ik zal zelf bij de films toch wel een stukje schrijven wat ik van die film vindt. Gewoon omdat ik het leuk vindt om er iets over te schrijven en dan maakt het me dan niet veel uit of ik er iets mee bereik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.