- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ofwel geef je gewoon je ongelijk toe, wat geen schande is.
Maar dat is niet altijd gemakkelijk, zoals ik al eerder schreef. Later wil ik wel toegeven, dat de ander, op een bepaald punt gelijk heeft. Maar op het moment van discussie peins ik er niet over. Bovendien willen sommige users ook niet toegeven. Dat wordt lastig.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Maar op het moment van discussie peins ik er niet over. Bovendien willen sommige users ook niet toegeven. Dat wordt lastig.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hoezo? Sommige mensen kraken een film zo af. Als je er tegen in gaat, kom je niet veel verder. Als ik zo'n film later weer bekijk zie ik inderdaad dat een aantal punten correct zijn. Maar hoe zit het met die ander?
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Degene die claimen het helemaal te snappen lullen ook uit hun nek. Het gaat om de waarheid van de kijker, in een multi-interpretabele structuur zit niet één ultieme waarheid. Grootse misvatting.
Donnie Darko wordt hier genoemd, en dat is dus net een voorbeeld van een film die aan de hand van de interactieve officiële website van de film, het boekje uit de film (The philosophy of time travel) en het commentaar van Richard Kelly op de director's cut wel degelijk te begrijpen is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is helemaal geen misvatting. Een film kan wel op meerdere manieren te interpeteren zijn, iemands interpretatie kan ook heel waardevol zijn voor die persoon zelf, maar uiteindelijk doet er slechts 1 interpretatie echt toe en dat is de interpretatie die strookt met wat de filmmakers voor ogen hadden.
Bij Lynch niet het geval, en ben het met je afsluiter niet helemaal eens. In het algemeen is de intentie van de maker van belang maar niet zo essentieel als de interpretatie van de kijker. Wordt de kijker de verkeerde kant op gestuurd heeft de regisseur gefaald, niet de kijker.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar heb ik dan ook niet zo'n hoge pet van op (niet toevallig dat het redelijk rechttoe rechtaan Twin peaks met grote afstand zijn beste werk is). Net als van alle andere filmmakers die een wildgroei aan interpretaties alleen maar toejuichen. Vind dat een zwaktebod.
Daar heb je gelijk in. Doelde dan ook vooral op Lynch, die zijn visie niet zo belangrijk vindt. Voor de rest zijn de intenties van de maker wel van belang ja. Ik sluit me aan bij je.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Je kan het makkelijk afdoen en wegmoffelen met één zinnetje, maar wil je zoiets echt pareren moet je toch blijk geven van het écht wel begrepen te hebben.
Het is zo'n 'guilty until proven innocent' techniek waarbij je als reviewer altijd de dupe bent. Ofwel zwijg je (wat vreemd is), ofwel start je een discussie waar vaak met een hoop onwil en genitpick naar zaken wordt gezocht die toch maar aangeven dat je het niet begrepen hebt.
Vaak kun je toch bondig aangeven dat je het hebt begrepen, dan is het voor mij klaar anders kom je snel in dat welles-nietes-gedoe of genitpick inderdaad.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Goh ik heb nu pas gemerkt dat Orbit (geband), Nomak (geband) en Reinbo (uitgeschreven) er niet meer zijn. Best jammer, maar ja personen komen en personen gaan (zo gaat dat nu eenmaal in dit leven) en in het geval van Reinbo was het ook nog eens zijn eigen keuze.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Reinbo weg, damn, wat zonde, nu je het zegt was ik hem al even niet meer tegengekomen. Jammer!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vandaag een tijdje over en weer privéberichten gehad over de film Titanic (1997). Iemand die me vroeg waarom ik die film zo een lage score gaf. Ik werd die vragen en opmerkingen op het lange laatste beu en precies mijn oordeel (en voorkeuren) te "moeten" verantwoorden aan iemand die ik van haar noch pluim ken. Al bij al bleef het heel civiel aan beide kanten, maar ik voelde soms weer dat belerende en dat ze mij soms met van die technische kennis willen "overklassen".
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Haha, dat is grappig, wist niet dat er van die hardcore Titanic fans waren 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
@ Dick Nuja, met een naam als John leek het me geen zij te zijn
Profiel meldde ook duidelijk man. "Ze" was hier als meervoud bedoelt, ik sprak in het algemeen over dit type van fans.
@Fortune: zo kwam het wel over, al stond de film niet in zijn top 10. Zouden er ook veel mannelijke hardcore Titanic fans zijn?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dan had ik je verkeerd begrepen. Zover mijn ervaring hier reikt, vond ik het ook al vreemd. Duidelijk een man die zo doet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, dat is grappig, wist niet dat er van die hardcore Titanic fans waren
Titanic-hooligans. Dat is inderdaad nieuw voor me.
Overigens moeten alle mensen die die film een onvoldoende hebben gegeven natuurlijk verbannen worden naar Siberië 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Haha, dit heb ik ook tweemaal gehad. Eerst met m'n originele account en later met mijn huidige. Beste man is dus al heel wat jaren bezig met de Titanic te verdedigen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Haha, dit heb ik ook tweemaal gehad. Eerst met m'n originele account en later met mijn huidige. Beste man is dus al heel wat jaren bezig met de Titanic te verdedigen.
Het grappige is dat die film niet eens in zijn top 10 staat. Nuja eender welke film verdedigen tot in het absurde vind ik erg zinloos. Je gaat misschien 1% van gedacht doen veranderen. Hij vond gezien mijn opmerkingen dat ik de film toch 2 sterren moest geven. Ik had zoiets van, jij gaat voor mij even beslissen welke score ik moet gaan geven, tegen je bolle oog ja. Begon die over heb je wel beoordeeld op camerawerk, lichtinval, muziek en nog meer van dat soort dingen waar ik niet zo op let en die me eigenlijk geen fluit interesseren als ik film kijk. Blijkbaar was het voor mijnheer niet voldoende dat ik de film vooral op verhaal had beoordeeld. Ik kan er ook niet aan doen dat een film voor mij staat of valt met een verhaal of thema dat me aanspreekt. Ik wilde een film zien over Titanic-ramp niet eerst 2 uur door een saaie romance worstelen. Bovendien was de uitwerking van de ramp al goed genoeg gedaan voor mij in "A Night to Remember". Titanic (1953) was dan weinig spectaculair maar had wel een realistischer en niet zo tenenkrommend fictief nevenverhaal als de versie van Cameron.
Als er nog zo een leukerd me op lage scores aanspreekt, dan denk ik dat ik niet meer ga antwoorden. Welke argumenten je ook aanvoert bij sommige die hard fans, ze proberen altijd hun gelijk te halen, je te overklassen met hun kennis, je zelfs hun wil op te dringen. Wat nu heeft het om een film die al een hoge score heeft nog hoger te willen zien staan. Als dat hun levenswerk is, dan denk ik mens toch get a life.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Grappig, zoals jij je ervaring weergeeft over de film, zo denk ik er grotendeels ook over (ik let vaak ook wel op de muziek en of het mooi in beeld wordt gebracht).
Bij de Titanic denk je toch in de eerste plaats aan de ramp en dan pas komt de romantiek.
Het zou een saaie wereld zijn als we allemaal dezelfde films even mooi en geweldig vinden.
Verschillende smaken, het is een ideale manier geweest om dvd's met elkaar te ruilen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
met een naam als John leek het me geen zij te zijn
Profiel meldde ook duidelijk man.
Voor de duidelijkheid mensen, this wasn't me, of ik moet het alweer verdrongen hebben 
Ik vind Titanic met 4 sterren een effectief en indrukwekkend staaltje Cameron, met alle voor- en nadelen die daarmee gepaard gaan, maar ik heb alle begrip voor mensen die het daar niet mee eens zijn, zeker wanneer het technisch meesterschap ze verder zal hoesten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand een PM zou sturen om hem te overtuigen van mijn gelijk. Dat is juist leuker met publiek!
Maar serieus, dat gaat best ver...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dit bracht me op het idee om in m'n (oude) berichten te kijken en ja hoor, dit soort figuren heb ik door de jaren heen ook genoeg in m'n inbox gehad
Ergens is dat ook wel weer leuk.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dit bracht me op het idee om in m'n (oude) berichten te kijken en ja hoor, dit soort figuren heb ik door de jaren heen ook genoeg in m'n inbox gehad
Ergens is dat ook wel weer leuk.
Wil je nog een stukje geschiedenis, oh naamgenoot? 
weet je onze kennismaking nog, oh wat ging dat soepel van start
Zat toen net een maand op de site
Maar zelfs toen hebben we elkaars inbox niet bevuild en daarna zijn we toch uiterst lief geweest.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ik kan het altijd wel waarderen wanneer mensen - of er nu wel of geen titel voor of achter hun naam staat - gewoon antwoord geven als je ze iets vraagt.
Dat doe ik zelf ook namelijk hier en in de echte wereld. Wel zo beleefd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben ook zo beleefd geweest om een antwoord te geven op dat heerschap zijn eerste vraag al voelde ik wel aan dat hij zich hier niet mee tevreden ging stellen en met tegenargumenten ging komen. Dat was natuurlijk zijn recht, maar uiteindelijk een 3 a 4 keer over en weer berichten blijven we allebei bij ons zelfde standpunt. Dat was in mijn ogen niet echt een nuttige discussie.
@ John Milton, neen het was een andere John. Jij komt me in elk geval al veel sympathieker over 
@Dick, ja inderdaad als iedereen van hetzelfde hield, het zou reuzesaai zijn. Blijkbaar vinden sommige filmkijkers het moeilijk te begrijpen dat smaak en persoonlijke voorkeuren een heel doorslaggevende rol kunnen geven in de beoordeling van een film altans bij mij. Ik weet dat film meer is dan enkel een verhaal vertellen, maar ik kan ze niet los van elkaar zien. Een film zonder of niet interessant verhaal werkt voor mij niet. Ik kijk ook film om inspiratie op te doen als ik wil gaan schrijven. Sinds mijn kindertijd heb ik altijd al graag verhaaltjes geschreven. Een film is voor mij daarom als een boek of verhaal dat nu werkelijk voor je ogen afspeelt. Het visuele komt daarom op de 2de plaats. Muziek ja is inderdaad wel prominent aanwezig in ons leven, maar toch is het niet erg realistisch dat er in het echte leven plots dramatische muziek gaat spelen in een gevaarssituatie, stel je voor
Een film zonder muziek kan ik me wel moeilijk voorstellen, het creëert sfeer maar het blijft me zelden bij op het einde van de zit, tenzij het een wederkerend deuntje is zoals bij 'The Exorcist", een deuntje dat eigenlijk gelijk is aan "Tubular Bells" van Mike Oldfield. En ja natuurlijk bij een musical blijft de muziek ook wel hangen, maar daar is het ook een onontbeerlijk onderdeel van de film 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
@alexspyforever
1) maar het begrijpen is ook moeilijk. Als je vaak in topics zit en ook nog heel veel van jezelf gaat vertellen, zullen mensen na enige tijd wel weten wie je bent en wat je interessant vindt (mag je hopen). Maar wat nu als iemand alleen bij films blijft, daar een mening geeft en daar aan vasthoudt.
2) Logisch natuurlijk dan we een "tegenovergestelde smaak" hebben. Voor mij is het verhaal vaak bijzaak. Het visuele vind ik juist belangrijk. Verder heb ik een tijdje op Musicmeter gezeten, maar ik vond dat ik mijn muzikale smaak toch best wel goed kon combineren met films.
Het onrealistische vind ik vaak ook wel leuk.
Als beide partijen bij hun eigen standpunt blijven, heeft discussie inderdaad niet veel nut. 
Over film praten, ook al zijn het onbekenden, in het dagelijks leven, is toch heel anders dan via internet.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ik ben ook zo beleefd geweest om een antwoord te geven op dat heerschap zijn eerste vraag al voelde ik wel aan dat hij zich hier niet mee tevreden ging stellen en met tegenargumenten ging komen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Als je vaak in topics zit en ook nog heel veel van jezelf gaat vertellen, zullen mensen na enige tijd wel weten wie je bent en wat je interessant vindt (mag je hopen).
Dat gebeurt ook al zonder dat mensen veel over zichzelf vertellen denk ik! Ik had dat laatst op ICM, ik dacht: 'Hee... dat had me helemaal geen film voor Dick2008 geleken 
En er zijn inderdaad een hoop andere users van wie ik de smaak leer kennen, Naomi Watts, alexspyforever, Mochizuki Rokuro, The One Ring en uiteraard Onderhond. Ik zou nog wel even door kunnen gaan.
Niet geheel toevallig allemaal users die vrij actief zijn, hun mening goed kunnen onderbouwen en ook wanneer ze het oneens zijn met iemand (mocht dat voorkomen) zich gewoon goed weten te gedragen.
Ik heb de afgelopen weken toch een aantal maal gedacht dat een ignore user-knop geen gek idee zou zijn, voor de users wiens gedrag en berichten het gebruik van de 'meld misbruik' knop niet rechtvaardigen, maar van wiens pennevruchten (cursorvruchten eigenlijk) je toch graag verschoond zou willen blijven. Het is geen groot gemis en er kleven ook nadelen aan die mogelijkheid, maar als hij er was geweest dan zouden er al heel wat onbeschofte lomperiken op mijn ignore lijstje staan. En een handvol users die menen dat vijf woorden genoeg zijn als review uiteraard. Sommigen hebben daar geen enkele moeite mee, ik heb er persoonlijk niets aan.
Ach ja, je leest er met hetzelfde gemak overheen natuurlijk 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De quote-functie vind ik al een enorme verbetering. Eerst zag je opeens maanden later dat iemand gereageerd had op je bericht.
Pm's n.a.v. stemmen zou ik gewoon negeren. Ik vind het gediscussieer n.a.v. iemands stem eigenlijk ook al belachelijk. Het geeft toch aan wat JIJ ervan vindt, dus erg persoonlijk. Wel kan het zijn dat je iets in je bericht schrijft dat om omheldering vraagt. (Maar zoiets kan bij de film).