• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ben ik met je eens, er zijn genoeg dingen waar best wel rekening mee gehouden mag worden. Al was de intentie in dit geval niet om de desbetreffende user aan te vallen. Integendeel.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

sinterklaas wrote:

Ik spreek ook over het algemeen. Zo heb ik ook wel eens van die momentjes gehad hoor, dat ik bv per ongeluk een verkeerde redenering heb gebruikt (op Musicmeter nog destijds) en dat mensen het dan nodig vinden je aan alle kanten persoonlijk doen alsof ze slimmer zijn dan jou en dat ik/hij er weer geen donder van snap enz. Dan denken die verdere users ook: ooh kijk, schandpaalfeestje hier, aanvallen, laat ik ook maar sensationeel zijn om mijn mening op een lekkere botte manier te uiten. En ja, dat je wel advies geeft om de teksten door de spelfout controle te houden is een goede tip, maar hou het daar dan ook bij.

Vind sowieso dat alle users gewoon in hun waarde gelaten moeten worden, niet iedereen heeft dezelfte mentaliteiten hier. Tenzij, zoals gezegt je expres zelf iedereen loopt te fucken, uit te schelden en te beoordelen, of doen alsof je heer en meester op Moviemeter bent, dan is het een ander verhaal.

Volledig mee eens. ik heb ook mijn dingetjes die ik hier ook aangegeven heb zodat andere het weten en er rekening mee kunnen houden mocht dat nodig zijn.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Naomi Watts wrote:

Al was de intentie in dit geval niet om de desbetreffende user aan te vallen. Integendeel.

Geloof ik gelijk, maar als je je vóelt aangevallen dan bén je ook aangevallen. Het zit nu eenmaal tussen de oren. En laat ik het eerlijk zeggen, als ik net zo veel kritiek op mijn berichten zou krijgen als Mauwiewauwie - terecht of niet terecht - dan had ik mij ook uitgeschreven. Ook ik ben nu eenmaal zeer gevoelig voor kritiek. Ik probeer daarom ook altijd mijn mening over een film goed te onderbouwen. Mocht ik van iemand commentaar hierop krijgen dan licht ik mijn mening nog een keer toe maar dat is dan ook gelijk het laatste antwoord aan die gebruiker(s) wat die film betreft. Ik wil niet zo als Djelle worden - let wel, ik kon goed met hem overweg - die eindeloos lang blijft doordiscussiëren met als gevolg dat de boel escaleert en een ban volgt.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Maar wie zegt nou dat dit een slechte beslissing van mauwie is? Hopelijk heeft hij een juiste beslissing genomen en heeft nu de tijd om zijn mm periode te overdenken waardoor dit alles een positieve uitwerking kan hebben!

Terugkeren is immers nog altijd een optie.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

ik kan er geen soep van koken.

Nou, lijkt me toch wel wenselijk dat je gewoon normaal Nederlands praat. Nu zit je vol met threads met dit soort gezwam. Met alle respect, maar dit kan toch niet op een discussiesite.

Gaat dit nog over Drive mauwiewauwie? Alsjeblieft he, kun je die hersenspinsels over vrijheid in de filmwereld niet ergens anders dumpen?

Daarnaast begrijp ik ongeveer 25% van wat je neerplempt.. En dat meen ik. Lees een keer je eigen 'teksten' terug voordat je op 'post' drukt, want dit is gewoon tergend om te lezen.

Een Nigeriaan die zijn teksten door Google Translate haalt is nog beter te begrijpen!

En na de ban nog:

Die gozer spoort niet helemaal.

Enz enz

En dan van verschillende users tegen 1 user vind ik niet echt meer de intentie om een user "niet" aan te vallen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Eens. En het valt me ook op dat het altijd dezelfde users zijn die lopen te zeuren over spellingfouten en dan net zo lang doorgaan totdat diegene zich uitschrijft of bijna niet meer iets durft te schrijven. Triest.

Valt wel enorm mee. Ik zei er toevallig wat van in het topic over the Human Centipede II, maar kwam erachter dat al veel meer users hem vreemd vonden (zie dit topic). Schijnbaar kan hij soms wel normaal typen, want dat zag je. Dus dan was hij of lui dat hij het niet altijd deed of er speelt wat anders. Maar je mag er best wat van zeggen.

Dit is geen MSN site, maar een site waar fatsoenlijk ABN nagestreefd wordt. Er zitten al genoeg users hier die niet verder komen dan reacties van 5 woorden. Als MM dan ook nog eens toe zou laten dat er belabberd gespelde berichten op de site mogen, dan zakt het niveau snel. En dan heb ik het niet over een keer als/dan fout typen (doe ik helaas zelf ook wel) of een d of t foutief neerzetten, maar stelselmatig hele lappen tekst op vreselijk laag niveau posten.

Overigens heeft niemand gezegd dat hij geband moet worden of dat hij zich uit moest schrijven. Dat was een eigen beslissing. Neem aan dat iemand op een openbare discussiesite niet meteen schrikt van wat feedback.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

onbekend wrote:

Die gozer spoort niet helemaal.

Inderdaad, wie weet wat hij heeft qua beperkingen.

Ik heb ook wat discussies gehad en na mijn uitleg vallen de puzzel stukjes wel op zijn plek.

Maar dat wil dan ook niet zeggen dat ik niet zou sporen bv.

Je moet niet zomaar iemand bestempelen als Niet sporen of iets dergelijks.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik zie dat mijn "ik kan er geen soep van koken" wordt aangehaald. Als dat al een stap te ver is kunnen we beter terug gaan naar de constructie van vroeger. Dat alleen Jordy zijn meningen over films geeft. Lijkt me toch echt het geval van lichtgeraakt zijn. Dan is een discussiesite misschien geen juiste omgeving voor je.

En wibro, ik snap je punt. Als je je mening geeft op een discussiesite kan je wel eens op tegengas rekenen. Al was dit wel van een andere orde, al vind ik uitschrijven ook wel een drastische stap. Niemand die daar op aangestuurd heeft. Al snap ik dat de kritiek teveel was en misschien lastig te relativeren is (weet ook niet of afasie dit ook in de wegzit).

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Als er meerdere users zijn die er ook nog wat aan toe te voegen hebben dan word het niet echt meer een lichtgeraaktheid. Maar verder over dit onderwerp: natuurlijk moet je wel ABN praten maar er is wel een groot verschil om uit luiheid slechte taalgebruik te hebben, of allerlij chat/gangstertaal te gebruiken en je best doen om een bericht correct te posten maar er erg veel moeite mee hebt (dyslectie, hersenaandoening)

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Ik zie dat mijn "ik kan er geen soep van koken" wordt aangehaald. Als dat al een stap te ver is kunnen we beter terug gaan naar de constructie van vroeger.

Inderdaad. Als je dit al niet meer kan zeggen, kunnen we MM beter opdoeken. Die kerel zijn berichten waren van schabouwelijke kwaliteit, zonder enige moeite te doen om fouten eruit te halen met een spellingchecker. Zoiets getuigt van erg weinig respect tegenover de andere MM-users die dit soort berichten lezen en er maar de boodschap moeten zien uit te puzzelen. Ook al heeft ie dan een mentaal probleem, dan nog kan je een beetje moeite doen om het je discussiepartners aangenaam te maken. Maar hij had geen oren naar de goede tips, dus dan blijft ie beter weg van een website waar mensen op een deftige manier met elkaar willen discussiëren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

sinterklaas wrote:

Als er meerdere users zijn die er ook nog wat aan toe te voegen hebben dan word het niet echt meer een lichtgeraaktheid. Maar verder over dit onderwerp: natuurlijk moet je wel ABN praten maar er is wel een groot verschil om uit luiheid slechte taalgebruik te hebben, of allerlij chat/gangstertaal te gebruiken en je best doen om een bericht correct te posten maar er erg veel moeite mee hebt (dyslectie, hersenaandoening)

Bij mauwiewauwie was de inhoud ook regelmatig erg vreemd, buiten spelfouten. Kijk, dan doe je er ook geen moeite voor. Niemand zal iemand met een aandoening zomaar beledigen. Ik vind het juist knap dat zulke mensen het toch proberen. Maar nogmaals, dit is geen chatsite of MSN.

Overigens hoef je niet iemand te beledigen hoor, dat vind ik ook onnodig. Maar iemand aanspreken over spelling en grammatica mag best. Of als iemand vaak rare berichten plaatst.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

sinterklaas wrote:

Hij kon anders best duidelijke en goed leesbare berichten typen, en soms vrij snel ook. Bovendien gaf hij bij diverse films opvallende reacties/ kritieken, ik zou het haast trollen noemen, dat het niet raar is als je kritiek terugkrijgt. En daar moet je op een forum als dit tegen kunnen, anders heeft het weinig zin om hier te komen.

Dat hij een hersenaandoening heeft zou best kunnen, maar er zat, laat in het voorzichtig uitdrukken, nogal wat tegenstrijdigheid, in zijn berichten. Dus ik plaats er zo mijn vraagtekens bij.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Het is natuurlijk erg makkelijk om tegen Mauwiewauwie z'n berichten te zeggen 'ik kan er geen soep van koken.'

Natuurlijk kan je er geen soep van koken dat weet iedereen en dat is overduidelijk dus waarom zou je het nog zeggen.

Hij weet dat zelf ook wel en heeft meerdere keren aangeven dat hij het op z'n eigen manier wil typen en of je het wil lezen moet jezelf weten.

Ik ga ook niet tegen een downer in een kledingzaak zeggen: 'hé, je mag hier niet kwijlen. Ik versta er niks van joh, men dient hier op een normale manier tegen elkaar te spreken.'

Want dan ben je natuurlijk een ongelooflijke klootzak!

We hebben hier ook een smakelijk eten topic met dingen zoals: 'Ik heb vandaag een broodje pindakaas gegeten, dat was lang geleden maar was wel lekker.'

Dat heeft ook helemaal niks met films te maken en is totaal niet boeiend dan lees ik liever Mauwie z'n hersenspinsels en paranoïde ingevingen over de regisseursbond in Amerika.

Het was gewoon psychologisch, sociaal en maatschappelijk erg interessant om Mauwie op deze site te hebben. En ook nog altijd beter als die opmerkingen zoals: 'Topfilm!' of 'Wat een kut film!'

Daar hebben we helemaal niks aan.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

606 wrote:

(quote)

Inderdaad, wie weet wat hij heeft qua beperkingen.

Ik heb ook wat discussies gehad en na mijn uitleg vallen de puzzel stukjes wel op zijn plek.

Maar dat wil dan ook niet zeggen dat ik niet zou sporen bv.

Je moet niet zomaar iemand bestempelen als Niet sporen of iets dergelijks.

Als je aangeeft flink wat moeite te hebben met jezelf schriftelijk uit te drukken, terwijl je daar in andere discussies niets van laat merken, dan kan het haast niet anders dan een hoax zijn. Een slechte grap. Als je op die manier het vertrouwen van anderen misbruikt, dan spoor je wat mij betreft niet nee.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

RuudC wrote:

Als je aangeeft flink wat moeite te hebben met jezelf schriftelijk uit te drukken, terwijl je daar in andere discussies niets van laat merken, dan kan het haast niet anders dan een hoax zijn. Een slechte grap. Als je op die manier het vertrouwen van anderen misbruikt, dan spoor je wat mij betreft niet nee.

Dat heb ik bij hem niet gevolgd, maar als hij misbruik maakt van is natuurlijk niet netjes.

En dat geeft als gevolg dat andere users elkaar niet vertrouwen als iemand daadwerkelijk een handicap heeft.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Fortune wrote:

Het is natuurlijk erg makkelijk om tegen Mauwiewauwie z'n berichten te zeggen 'ik kan er geen soep van koken.'

Natuurlijk kan je er geen soep van koken dat weet iedereen en dat is overduidelijk dus waarom zou je het nog zeggen.

Hij weet dat zelf ook wel en heeft meerdere keren aangeven dat hij het op z'n eigen manier wil typen en of je het wil lezen moet jezelf weten.

Ik ga ook niet tegen een downer in een kledingzaak zeggen: 'hé, je mag hier niet kwijlen. Ik versta er niks van joh, men dient hier op een normale manier tegen elkaar te spreken.'

We hebben hier ook een smakelijk eten topic met dingen zoals: 'Ik heb vandaag een broodje pindakaas gegeten, dat was lang geleden maar was wel lekker.'

Dat heeft ook helemaal niks met films te maken en is totaal niet boeiend dan lees ik liever Mauwie z'n hersenspinsels en paranoïde ingevingen over de regisseursbond in Amerika.

Het was gewoon psychologisch, sociaal en maatschappelijk erg interessant om Mauwie op deze site te hebben. En ook nog altijd beter als die opmerkingen zoals: 'Topfilm!' of 'Wat een kut film!'

Van dit bericht kan ik geen soep koken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fortune wrote:

Dus?

Omdat het ook wel eens aangekaart mag worden.

Ik wil laagstemmers voor Drive ook wel een lul of een hoer noemen maar zo werkt het niet in de grote mensen wereld.

Je bakt er weer niks van om een vergelijking te maken die wel ergens op slaat. In een community heb je gewoon bepaalde leefregels. Anders wordt het een puinhoop.

En weer iets wat nergens op slaat. Goed bezig.

Er werd ook helemaal niet gezeurd om off-topicness maar om het gebrek aan structuur in een post.

Liever gebrek aan argumentatie dan gebrek aan ABN.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Ik ga ook niet tegen een downer in een kledingzaak zeggen: 'hé, je mag hier niet kwijlen. Ik versta er niks van joh, men dient hier op een normale manier tegen elkaar te spreken.'Want dan ben je natuurlijk een ongelooflijke klootzak!

Dat is een kromme vergelijking en dat weet je zelf goed genoeg. Het enige wat mauwie moest doen was zijn berichten door een spellingchecker halen. Zo eenvoudig is dat. Als ie dat had gedaan, dan had er geen haan naar een uitzonderlijk spelfoutje gekraaid.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

606 wrote:

(quote)

Dat heb ik bij hem niet gevolgd, maar als hij misbruik maakt van is natuurlijk niet netjes.

En dat geeft als gevolg dat andere users elkaar niet vertrouwen als iemand daadwerkelijk een handicap heeft.

100% zeker kun je nooit zijn, maar ik vertoef al tien jaar op verschillende fora en ik heb veel rare gevallen voorbij zien komen. Op die manier ben ik zelf ook best vaak in de maling genomen. Ik geloof hem dus gewoon niet. Onze heer heeft soms vreemde kostgangers en die vertoeven vaak op internet.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

RuudC wrote:

100% zeker kun je nooit zijn, maar ik vertoef al tien jaar op verschillende fora en ik heb veel rare gevallen voorbij zien komen. Op die manier ben ik zelf ook best vaak in de maling genomen. Ik geloof hem dus gewoon niet. Onze heer heeft soms vreemde kostgangers en die vertoeven vaak op internet.

Inderdaad ja, is ook erg jammer dat zulke het verzieken voor een ander, ik loop ook niet te koop met mijn beperking maar neem wel adviezen aan van de ander om het zo goed mogelijk en gezellig mogelijk te houden.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Dus?

Dus, ik dacht ook zal ik er iets van gaan zeggen maar wist van tevoren wel dat het niet heel veel uit ging maken en dat weer een lang bericht ging komen die je als het waren wel weer mocht decoderen en dan kan je weer zeggen dat je er niks van snapt.

(quote)

Omdat het ook wel eens aangekaart mag worden.

Het had op een andere manier aangekaart kunnen worden. En het had wel iets tactvoller of subtieler gemogen wanneer hij zei dat hij een hersenaandoening heeft.

(quote)

Ik wil laagstemmers voor Drive ook wel een lul of een hoer noemen maar zo werkt het niet in de grote mensen wereld.

Maar Mauwie, en ik heb zeker niet al z'n berichten gelezen was nooit lomp, bot of onbeschoft tegen mensen voor zover ik weet.

(quote)

Je bakt er weer niks van om een vergelijking te maken die wel ergens op slaat. In een community heb je gewoon bepaalde leefregels. Anders wordt het een puinhoop.

Ach, vergelijkingen maken is niet mijn sterkste punt en het is erg overdreven maar zit een bepaalde kern die ik wilde aankaarten dat je lomper uit te hoeken kan komen dan je zelf denkt.

(quote)

En weer iets wat nergens op slaat. Goed bezig.

Die topic slaat net zo goed nergens op als wat Mauwie aan het mauwen was.

(quote)

Er werd ook helemaal niet gezeurd om off-topicness maar om het gebrek aan structuur in een post.

Tjah, sommige mensen hebben daar moeite mee misschien vooral als ze kampen met psychische problemen of bepaalde hersenaandoeningen.

(quote)

Liever gebrek aan argumentatie dan gebrek aan ABN.

Dat is te zwart/wit.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

The Oceanic Six wrote:

Neem aan dat iemand op een openbare discussiesite niet meteen schrikt van wat feedback.

Ik anders wel. .

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Halcyon wrote:

(quote)
Dat is een kromme vergelijking en dat weet je zelf goed genoeg. Het enige wat mauwie moest doen was zijn berichten door een spellingchecker halen. Zo eenvoudig is dat. Als ie dat had gedaan, dan had er geen haan naar een uitzonderlijk spelfoutje gekraaid.

Het is een kromme vergelijking, ik weet het, maar jij snapt ook wel een beetje wat ik ermee bedoel ook al is het zo overdreven als de pest. Jij hebt ook gezegd dat hij zijn berichten door een spellingchecker moet halen maar wat er daarna komt heeft hij weer verwijderd waar hij waarschijnlijk weer een vaag bericht heeft getypt.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Wat grappig allemaal dit.

Als ik zeg:

'Gaat dit nog over Drive mauwiewauwie? Alsjeblieft he, kun je die hersenspinsels over vrijheid in de filmwereld niet ergens anders dumpen?'

Is dit toch geen persoonlijke aanval?

Wat mij stoorde is dat mauwie een compleet verhaal ging schrijven over regisseurs die vastzitten aan de normen van Hollywood.

Prima, niks mis mee, maar het ging mij er om dat hij het in het Drive topic neerzette. En dat is nergens voor nodig.

Verder gaan de vergelijkingen en beschuldigingen mijn pet te boven. Tabee!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

soom wrote:

(quote)
Ik anders wel. .

N-n-n-n-eee hoor, g-g-g-g-een last van.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Naomi Watts wrote:
Kom op zeg. Het was gewoon advies naar de user toe. Als dit al niet kan dan zal je het wel erg moeilijk hebben in de enge maatschappij. Als je dit al een aanval noemt .

Dankjewel.

Ik wou nu een flauw grapje maken door ; '' 100% gelijk '' te typen maar dat doe ik niet.

Elineloves wrote:
We weten nu hoe het zit mauwiewauwie en jij hebt net zoveel recht om iets over films te schrijven als ieder ander. Vooral ook lekker blijven doen.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ach tja ik ging ook hier van uit:

mauwiewauwie wrote:

Want je eigen pacht is de waarheid en ook echt alleen de waarheid(kritiek houd niemand van) alleen ik wel omdat ik graag wil leren van mijn fouten immers ben je nooit te oud om te leren.

Maar blijkbaar dus toch niet

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als kritiek als opbouwend wordt ervaren kan je ervan leren, komt het over als afbouwend dan wordt het een stuk moeilijker.

Over film praten, ook al zijn het onbekenden, in het dagelijks leven, is toch heel anders dan via internet.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

sinterklaas wrote:

Tja, ik vind ook dat sommige users er wel erg bot op zijn in gegaan op iemand die zelf nog zegt dat ie hersenletsel heeft en er eigenlijk niet veel aan kan doen.

Ik heb de discussie over ( en met mauwiewauwie ) hierboven gelezen. Hoewel ik ook niets met 100% zekerheid kan stellen lijkt het hier inderdaad om bedrog te gaan. Lees anders zijn laatste twee berichten bij Salo maar eens. Die staan mijlenver van zijn teksten hier. Dat plaats de 'botte' reacties in een heel ander daglicht. Niemand wil voor de gek gehouden worden.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar op dat moment had ik echt geen idee van andere teksten of mogelijk bedrog hoor. Denk ook niet dat veel mensen dat stukje van Salo hebben gelezen, dus dat lijkt me ook niet echt een valid argument in de discussie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.