• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

mister blonde wrote:

Mijn mening is dat je berichten voor het grootste gedeelte zou moeten bestaan uit meningen over (met name) films en inbreng in discussies (een kenmerk hiervan is dat er argumenten in zitten). Een veel kleiner deel zou (nogmaals dit is hoe ik het zie) moeten bestaan uit community berichtjes. Tuurlijk kan het tussendoor, maar het moet niet leidend worden.

Volledig mee eens. Misschien niet realistisch op een forum, maar nét daarom als streefdoel zo belangrijk. Vanaf het moment dat je er vanuit gaat dat er toch altijd maar naast de kwestie zal geluld worden heb je de strijd al verloren. En dan krijg je na verloop van tijd inderdaad een hele hoop nonsens tussen een paar interessante berichten door. Moet zeggen dat de recentiefilter daarin een halve oplossing biedt, jammer genoeg verlies je daar ook wel leuke discussies mee.

In dat opzicht ook wel blij met de opmerkingen van mister blonde, zo is het in ieder geval wel duidelijk dat niet iedereen hiervan gediend is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als ik goed heb is het recensiefilter pas in 2011 ingesteld, voor mensen die snel meningen willen lezen. Zodra een film werd toegevoegd werd er altijd al vooraf gespeculeerd en allerlei andere berichten, die vaak weinig te maken hebben met een mening over de film. Zolang het ontopic blijft valt daar weinig aan te doen. Ook al is er veel naslag het blijft nog steeds een discussiesite.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Wel memorabel.

(afbeelding)

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

JacoBaco wrote:

Zo hadden wij ooit Pastichio Rocker..

Lullig om hem naar voren te halen op deze manier, vooral omdat 'ie zich niet kan 'verdedigen' door een weerwoord te geven.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

JacoBaco wrote:

Pastichio Rocker

Die had wel filmkennis en was minder irritant dan bepaalde leden die hier maar ongestoord hun gang mogen blijven gaan.

En wat soom zegt inderdaad.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Die tijd was het ook niet alleen PR. Dat was een (erg aanwezig en nogal off-topic) clubje, waar ook jij bijhoorde Jaco. Jij, ikzelf, Don Dijk, Pastichio en nog wel een paar die datzelfde gedrag vertoonden als wat jij nu beschrijft.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind het eerlijk gezegd een nutteloze discussie die is opgestart. Ik lees berichten van Mister Blonde bij films en dan is mijn reactie, sorry? Dus ga eerst bij jezelf te rade.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Zo hadden wij ooit Pastichio Rocker. Wat zeg ik persoonlijk over hem dan? Niets. Ik dacht, laat ik eens een bekende naam noemen waarvan ik weet dat veel mensen zich aan hem ergerde. Zelf had ik geen problemen met hem, maar zoals ik al zei, laat ik eens een concreet voorbeeld geven. Had ook Don Dijk kunnen zijn. Bij Don Dijk had ik alleen niet het idee dat veel mensen hem vervelend vonden, maar wellicht heb ik het mis. Dat had ik dus meer bij PR.

En ja, ik was vroeger ook zeeeeer irritant. Nu iets minder irritant.

Die tekening is een heuse klassieker!

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Halcyon wrote:

Normaal beschouw ik mezelf niet als een zagevent, maar ook ik stoor me aan al dat overbodig gezeik bij films als Spring Breakers of Only God Forgives.

Welk gezeik bedoel je nu precies of van wie? Is dat niet altijd bij dat soort nieuwe films?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik bedoel vooral het gezeik van Naomi Watts wanneer die bij een zoveelste herziening van Spring Breakers aankondigt hoe geweldig hij de film wel vindt. Of een Reinbo (rustige vent verder) die te pas en te onpas komt zeggen hoe je naar een bepaalde film moet kijken (bv. Only God Forgives). Maar wie of wat doet er verder voor mij niet toe. Dit zijn slechts twee voorbeelden die ik me actief herinner.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Waarom zou je je storen aan iemand die komt vertellen dat hij een leuke filmherziening heeft gehad?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Hou je je nu expres van de domme?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

In dit geval ben ik oprecht verbaast ja. NW dringt namelijk niks op en is zelfs vaak zat complimenteus bij een negatieve review. Dat van Reinbo ben ik wel met je eens ja. Je moet niet een ander voorkauwen hoe een film geïnterpreteerd moet worden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik voel niet de behoefte om op een discussieforum andere gebruikers hun proces te maken. Ik zou het ook niet fijn vinden als dat met mij gebeurt. Fortune vroeg mij om concrete voorbeelden en die heb ik gegeven. Daarmee is voor mij de kous af.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mag ook, maar als je namen noemt volgt er soms discussie. Sowieso wordt dit alles een beetje opgeblazen denk ik. En irritaties moet je uit kunnen spreken, wie weet komt er wat beters uit

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

The Oceanic Six wrote:

Waarom zou je je storen aan iemand die komt vertellen dat hij een leuke filmherziening heeft gehad?

Als dat voor de 18e keer gezegd wordt ben je er als lezer wel een beetje klaar mee, denk ik. Dan weet iedereen wel hoe geweldig hij/zij de film waardeert.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Daar heb je een punt. Al stoort het mij niet zo als iemand zijn enthousiasme op een niet opdringerige manier toont. Ik vond users die een film die ze ruim onvoldoende hebben gegeven steeds blijven bezoeken met argumenten veel meer storend.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Als dat voor de 18e keer gezegd wordt ben je er als lezer wel een beetje klaar mee, denk ik. Dan weet iedereen wel hoe geweldig hij/zij de film waardeert.

18? Reinbo zit bij Avatar nu op 1414.

En nee ik overdrijf niet

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Deels een en deels oneens. Een beetje filmliefhebber kan onderschrijven dat herzieningen nieuwe perspectieven kunnen bieden. Ik zelf zou er bij een ander geen problemen mee hebben aangezien het wel on-topic is. Met die misbruiking is niet voor niets gedaan.

Heb 'm nu zo rond de 30 keer gezien schat ik, en volgens mij vind je met grondig onderzoek hoogstend vijf herzien posts van mij bij de film. Ik vind het dan zelf overtrokken maar als het aangegeven wordt ben ik ook de beroerdste niet om daar wat mee te doen (vraag me dan ook af waarom je niet een PM stuurt ipv een misbruikmelding, levert vaak ook veel betere resultaten op). Al zag ik zelf het probleem er niet van in maar goed.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Een misbruikmelding heeft toch totaal geen zin in zo'n geval? Lijkt me niet dat de post daardoor verwijderd gaat worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lijkt me niet, daarvoor moet het minimaal off-topic zijn lijkt me. Al zou ik het niet weten, ik vind de meld optie daar ook niet zo gepast voor. PM lijkt me toch het meest effectieve, qua kritiekpunt is het wel te begrijpen en geen enkel probleem daar wat mee te doen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Halcyon wrote:

Ik bedoel vooral het gezeik van Naomi Watts wanneer die bij een zoveelste herziening van Spring Breakers aankondigt hoe geweldig hij de film wel vindt.

Zoiets vind ik inderdaad ook wel vervelend. En ook als ze als een stel muskieten op je afkomen, omdat je een andere smaak hebt.

Gewoon je bericht neerzetten en doen of je gek bent, als je daar geen zin in hebt. Maar als beginnend user is dat bijzonder moeilijk. De kritiek dat die vaak weinig ruimte krijgen om hun zegje te doen vind ik dan ook terecht.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Ik kan dat wel waarderen, beetje megalomaan dat wel maar wel grappig. Vooral op een doordeweekse dag om vier uur in de nacht NW die Sping Breakers gaat herzien omdat hij niet kan slapen.

Zo'n soort enthousiasme voor een film vind je nergens anders.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Uiteindelijk gaat het er volgens mij vooral om dat sommige users zo nadrukkelijk aanwezig zijn in bepaalde filmtopics dat het, ongeacht of de reacties nu inhoudelijk zijn of niet, zo overheersend wordt dat ze het idee van de site ondermijnen.

Als je in 100 posts je punt niet duidelijk kan maken dan lukt dat in 500 ook niet. En als je het wel duidelijk hebt gemaakt, dan zijn de overige 400 berichten overbodig. Laat het er gewoon een keer bij, blijf eens een maand of twee weg uit een filmtopic, laat anderen wat meer de ruimte.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Elineloves wrote:

Een misbruikmelding heeft toch totaal geen zin in zo'n geval? Lijkt me niet dat de post daardoor verwijderd gaat worden.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat elke user met een negatieve recensie steeds door een of enkele users wordt aangesproken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik kan het mis hebben want ik heb het vluchig doorgelezen, en ja bij Spring Breakers, is NW wel erg overheersend, aan de andere kant blijft hij wel vriendelijk, want je hebt er ook en dan denk ik doe normaal man. (Reinbo gaat daar de fout in, als je niet wilt discussiëren hoeft dat niet, ook al is het in eerste instantie een discussiesite).

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

[EDIT moderator: klacht over user verwijderd. Als je klachten hebt over een bepaalde user svp dit melden aan moderators, en niet in het openbare forum]

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Inderdaad. Zulke berichten kom ik vaker tegen.

Maar ik blijf erbij. Als je nog maar kort op de site bent, danwel je blijft correct in je houding naar mensen toe, vind ik het terecht om je ergernis hier neer te zetten. Maar als je zelf zo reageert:

Le Rayon Vert (1986)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Fortune wrote:

Ik kan dat wel waarderen, beetje megalomaan dat wel maar wel grappig. Vooral op een doordeweekse dag om vier uur in de nacht NW die Sping Breakers gaat herzien omdat hij niet kan slapen.

Zo'n soort enthousiasme voor een film vind je nergens anders.

Maar uiteindelijk is het eerder iets voor het forum dan bij de film zelf.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Zolang het inhoudelijk relevant is, hou ik wel van een discussie bij een film die verder gaat dan enkel een recensie. Alleen mag het niet vervallen in een welles-niets gedoe of eindeloos herhalen. Wat blijkbaar soms (al dan niet onbewust) nu wel gebeurt.

Bovendien vergeten veel mensen dat ironie in online teksten niet altijd begrepen wordt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.