- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Als ik bij elk irritant of een lollig bedoeld (maar niet lollig) berichtje dat ik op MovieMeter lees zou moeten reageren heb ik er een nieuwe dagtaak bij.
Tip voor mister blonde: Tel tot 10 en scroll verder. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik mis eerlijk gezegd het kwalijke aan de opmerkingen daar van JacoBaco. Hij zegt volgens mij helemaal niks verkeerd, ook niet op nare toon. Het is juist MW die daar erg aangebrand reageert.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Valt reuze mee, nergens last van gehad en zie dat er niet in terug. Met alle respect, ook een heel vreemd verwijt komende van jou. Zie het voetbaltopic
.
Al vind ik wel dat als je met dergelijke omzetcijfers komt je dan wel goed geïnformeerd bent. Vooral als je dan 95% van de totale omzet niet mee neemt.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
@ Jaco (edit en ook aan Ajax& Litmanen); Het gaat er niet om dat ik jou irritant vind en ook NW niet (hoewel soms wel). Eigenlijk is dit niet het beste voorbeeld om mijn punt te maken. Kijk eens in die sporttopics (waar ik om die reden ook al niet meer kom), of bij films als Spring Breakers of God Forgives en je weet precies wat ik bedoel met mijn post van 8 augustus en die 7 punten van daarnet. Maar het gebeurt veel wijder verspreid.
In dit geval lijkt mijn reactie onevenredig heftig. Als je nu puur kijkt wat er allemaal gezegd is, is er ook niet zo veel aan de hand. Het gaat me om een tendens van een stuk of 10 gebruikers die met zijn allen echt een heel groot deel van alle geschreven berichten op deze site voor hun rekening nemen. Ik vind het sfeer verziekend. Meestal blijf ik buiten schot, maar nu kwam dus voor het eerst weer eens (zij het in milde vorm) op mijn bordje terecht.
Ik betrapte mezelf er pas op dat ik bij sommige films dingen verduidelijk (terwijl dat absoluut niet noodzakelijk was) of extra erbij zet, omdat ik wist dat ik er anders opmerkingen over zou krijgen waar ik niet op zat te wachten. Een zinnetje als "en ja normaal gesproken houd ik wel van campy pulp" Zoiets. Dat zou ik er niet bij moeten hoeven vermelden om een soort van spreekrecht te verwerven. Ik vind dat absoluut niet wenselijk. Ik vind het ook irritant dat zelfs al heel normale reacties van (vaak minder actieve) gebruikers worden afgezeken. En ik zit eigenlijk ook niet te wachten op de goedkeuring van die groep als er een reactie voorbij komt die er blijkbaar wel mee door kan. "Met thumbs up en leuk dat je hem wel goed vond". Alsof de film is toegeëigend of zo.
Ik ga geen clichés lopen bezigen over overgelopen emmers, maar ik vond het hoogtijd om het aan te snijden. Er zijn genoeg mensen die het met me eens zijn.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik ga geen clichés lopen bezigen over overgelopen emmers
Dan doe ik het wel. Je betoog klinkt toch als het druppeltje die de emmer vol irritatie heeft doen overlopen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
en ook NW niet (hoewel soms wel).
Je was net lekker op dreef en dan krijg je dit. Al ben ik niet te beroerd met feedback te doen. Ik heb in het verleden dat wel eens gehad al vind ik dat ik bijna een rolemodel gebruiker ben. Mijn obsessie voor een bepaalde film moet je maar even door de vingers zien, uitzondering o pde regel. Is ook verder geen patroon in te vinden.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ik vind meestal weinig mis met je bijdragen. Maar als ik zie dat op duizenden berichten bij Spring Breakers om even een bekend voorbeeld aan te halen, meer dan een kwart van jou is en het 9 van de 10 keer niets toevoegt, vind ik dat wel irritant. Dat is een film die mijn interesse heeft, maar de pagina is compleet onleesbaar geworden. En het degraderen van een mening op de zojuist door mij aangehaalde manier, doe je ook vaker. Dus ja, soms wel. Sorry.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind meestal weinig mis met je bijdragen. Maar als ik zie dat op duizenden berichten bij Spring Breakers om even een bekend voorbeeld aan te halen, meer dan een kwart van jou is en het 9 van de 10 keer niets toevoegt, vind ik dat wel irritant. Dat is een film die mijn interesse heeft, maar de pagina is compleet onleesbaar geworden. Dus ja, soms wel. Sorry.
Snap wat je bedoeld en ben ik het ook met je eens. Al was SB wel een uitzondering, een film adopteren doe ik buiten die titel dan ook niet.
Al denk ik juist dat mijn reacties juist bij Spring Breakers wel van waarde is omdat ik juist begrip heb voor negatieve recensies en hierdoor dus tegengas geef en zorg (dat denk ik tenminste) dat al meer hun negatieve recensie durven te plaatsen omdat ze weten dat ze ook bijval krijgen door fanboys.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
mister blonde,
Ik snap wat je bedoeld. Ik zie ook geregeld gebruikers denigrerend gedrag vertonen en het andere wat je omschrijft. Redenen hiervoor lopen nogal uiteen. Sommige gebruikers hebben een (lichte) aversie tegenover een andere gebruiker en laten dit merken door denigrerende reacties te geven. Andere gebruikers doen denigrerend zonder dat er een persoonlijke gedachte achterzit en andere doe het om enigszins populair gedrag te vertonen tot grote ergernis van andere. Zo hadden wij ooit Pastichio Rocker. Jij neemt moviemeter serieus (ik ook) en dan zet je niet te wachten op dit soort taferelen. Maar ik denk dat er weinig grote fora zijn waar dit niet zo is. Maar gelukkig zijn er ook vele die altijd normaal doen. Verder mag je gerust weleens van je afbijten natuurlijk...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En wie is MW?
.
mister white.
Edit: My bad, ik had mister white en mister blonde door elkaar 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Moet eerlijk zeggen dat het begrip voor mijn irritatie dan ook wel weer lovenswaardig is, daar zou ik dan weer wat van kunnen opsteken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben het overigens wel met mister blonde eens dat het in sommige filmtopics weinig aangenaam discussiëren is als bepaalde mensen een film adopteren en ieder kritiek de kop in willen drukken of proberen te verdedigen. Al vind ik dan nog dat er verschil is op welke wijze dat gebeurd. Dat kan aanvallend gebeuren, maar ook dmv een respectvolle discussie. Bij Spring Breakers had je bv Naomi Watts waar ik geen moeite mee had, maar die bijdehante brugklasser stoorde me wel met zijn pedante toontje.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
mister white.
Edit: My bad, ik had mister white en mister blonde door elkaar
Ik vond het al vreemd. Jij bent meestal wel van het snedig discussiëren (in de positieve zin van het woord), vond kritiek erop al vreemd van jou komende.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond het al vreemd. Jij bent meestal wel van het snedig discussiëren (in de positieve zin van het woord), vond kritiek erop al vreemd van jou komende.
True 
Heb ook nooit veel problemen met jouw discussiewijze, dus mij zal je niet horen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik kon Naomi Watts vroeger wel schieten!! En dit liet ik ook erg merken. En eigenlijk kan ik hem nog steeds wel schieten... Nee grapje, we zijn nu wel gemeend vriendelijk tegen elkaar. Toch NW? Of heb je toch nog wat te zeiken? 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
En dat geslowchat, vind ik ook jammer. Zo ook hier weer een beetje. Het zijn te vaak berichten die voor slechts een of twee mensen interessant zijn en voor de andere 143.788 gebruikers daar het tegenovergestelde van. Het heeft niets meer te maken met het onderwerp. Gebruik er de pm optie voor zou ik zeg, of start ergens een chatgroepje (die mogelijkheid was er vroeger, maar dat weten alleen hele oude mensen).
Sowieso snap ik die behoefte niet zo om op alles dat beweegt te reageren, ook al heb je eigenlijk niet zo veel te melden. Waren we er net, krijg je weer zo'n bericht van MB...
Mijn mening is dat je berichten voor het grootste gedeelte zou moeten bestaan uit meningen over (met name) films en inbreng in discussies (een kenmerk hiervan is dat er argumenten in zitten). Een veel kleiner deel zou (nogmaals dit is hoe ik het zie) moeten bestaan uit community berichtjes. Tuurlijk kan het tussendoor, maar het moet niet leidend worden.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ach ja, de meeste weten wat de regels zijn. Daar wordt regelmatig van afgeweken ja, maar ik zou mij er toch niet te druk om maken. En begin anders je eigen forum en verwijder iedereen waaraan je je ergert en zich (te) vaak niet aan de regels houden. Dit bedoel ik niet denigrerend, maar misschien is iets meer relativeren de beste optie voor je? Er is naar mijn idee geen enkel groot fora waar iedereen zich steeds strikt aan de regels houd. En anders zijn ze vrij zeldzaam.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Dus wat je eigenlijk zegt is; 'bevalt het je niet, dan pleur je toch op'. Zo werkt dat niet.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Nee, wat ik zeg is: ik denk dat het beter is, dat je wat meer relativeert. Je krijgt het hier niet zoals jij het graag hebben wil. Dus deal with it?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je kan altijd de moderators inlichten, als je vind dat iets niet kan of buiten de regels valt. Dan krijg je vanzelf antwoord.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Nee, wat ik zeg is: ik denk dat het beter is, dat je wat meer relativeert. Je krijgt het hier niet zoals jij het graag hebben wil. Dus deal with it?
Je zegt dat ik mijn eigen forum maar op moet richten. Ik heb daar de kennis en middelen niet voor, dus dat is geen optie mocht ik die behoefte hebben (wat niet zo is). Ik was ook niet van plan uit Nederland te verhuizen omdat hier dingen beter kunnen en er zaken zijn waar ik me aan erger. Net als MM is er niet een beter alternatief.
Je kan altijd de moderators inlichten, als je vind dat iets niet kan of buiten de regels valt. Dan krijg je vanzelf antwoord.
Die hebben het al druk genoeg. Ik heb geen zin om ze te belasten met individuele gevalletjes. Dat zet geen zoden aan de dijk. Bovendien is zo'n individueel beoordelingsgeval vaak lastig (overtreedt het nu echt de regels). Om mijn lijn door te trekken, je gaat toch ook niet elke keer de politie bellen als je je ergert aan iemand op straat.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Daarmee wilde ik aangeven dat wanneer je een forum opzet waar iedereen zich aan de regels moet houden en zodra dit niet gebeurd, ze gelijk een permanente ban krijgen, je forum het niet lang gaat uithouden of in elk geval niet hard zal groeien. Van mij mag je je ongenoegen uiten, maar ik bedoel gewoon, ik denk dat het beter is als je je er niet (te) druk om maakt. Zo zie ik het. 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Normaal beschouw ik mezelf niet als een zagevent, maar ook ik stoor me aan al dat overbodig gezeik bij films als Spring Breakers of Only God Forgives. Omdat ik niet mee wens te doen aan die forumvervuiling, kies ik voor verklikken (misbruikmelding). Beetje kinderachting misschien, maar het is gewoon vervelend als je bij een film die je interesse wekt steeds moet grasduinen in een hoop onzin om de nuttige reacties eruit te filteren. En het hele gedoe dat mister blonde aanhaalt dat hier een paar zichzelf nogal overmatig profilerende users aanwezig zijn bij wie de doorsnee MM-user in de gratie schijnt te moeten vallen, stoort me ook mateloos. De "bank vooruit als je mijn lievelingsfilm goed vindt-cultuur" wekt alleen maar een soort elitesfeertje in de hand. Onnodig. Maar je hebt volgens mij de keuze: je eraan kapot ergeren en erop reageren met als risico in oeverloos gelul te verzanden of het simpelweg negeren. Zelf ben ik voorstander van dat laatste, al is de consequentie wel dat ik minder aan discussies deelneem dan vroeger. Tja, de bluts met de buil...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Die hebben het al druk genoeg. Ik heb geen zin om ze te belasten met individuele gevalletjes. Dat zet geen zoden aan de dijk. Bovendien is zo'n individueel beoordelingsgeval vaak lastig (overtreedt het nu echt de regels).
Die kunnen dus niet overal zijn waar berichten worden gescheven. Door de misbruik-knop kun je ze daarop attenderen. Dan weet je voor een volgende keer meteen wat wel, dan niet geaccepteerd wordt.
@ Halcyon. Ja jij bent dit topic destijds gestart. Ik ben het helemaal met je eens. Maar ja wat doe je er tegen....zoals ik al schreef negeren en het plezierig maken voor jezelf op de site.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En hoevaak is er wat met je misbruikmelding gedaan Halcyon?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Moeilijk te zeggen. Ik heb enkele keren (ik geloof 2 keer) een melding gemaakt bij een geïsoleerd bericht (aangezien je geen volledige pagina kan melden). Dat bericht werd dan niet meteen verwijderd, maar ik kreeg wel de belofte dat het probleem ging aangepakt worden. Of dat gebeurd is kan ik natuurlijk niet nagaan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Snap wat je bedoeld en ben ik het ook met je eens. Al was SB wel een uitzondering, een film adopteren doe ik buiten die titel dan ook niet.
En Sucker Punch dan?
Daar ging je geloof ik ook lekker te keer vroeger. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Keek ik ook naar uit, al was ik toen wel wat adoptie gevoeliger, dat is er inmiddels wel af. Destijds ook niet tientallen uren verkwanseld met een blog
.
Ik kon Naomi Watts vroeger wel schieten!! En dit liet ik ook erg merken. En eigenlijk kan ik hem nog steeds wel schieten... Nee grapje, we zijn nu wel gemeend vriendelijk tegen elkaar. Toch NW? Of heb je toch nog wat te zeiken?
En dat was inderdaad zwaar terecht toen.