- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Het is ook niet per se het aantal berichten dat ergert, maar eerder de inhoud. Dat kan je nooit systematisch filteren. De enige oplossing is gebruikers er op aanspreken (liefst via moderators) als het echt uit de hand loopt.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Eerlijk gezegd vind ik dit eerder werk voor de "community" zelf. Zulke regels leiden tot weinig.
Zit hij na 96 berichten eindelijk in een interessante discussie, wordt het meteen afgeknipt?
Of krijg je 3 maanden later weer een hoop spam in datzelfde topic?
Dat kan inderdaad frusterend zijn. Dan zou je eerst terughoudend moeten blijven tot er een bericht komt die tot een interessante discussie kan leiden. (Ik vind 3 maanden wel erg lang).
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Asocialer wordt de website er niet op, integendeel zelfs, een hoop gekeuvel en een gezellig ons-kent-ons sfeertje. Leuk voor die beperkte groep die daarin meegaat maar de rest heeft er weinig tot niks aan.
De meeste fora starten als een gezellige ons-kent-ons clubje met gelijkgestemde geesten. Voordeel hiervan is dat regeltjes onnodig zijn en etiquette vanzelfsprekend. Naarmate de groei van zo'n forum krijg je langs de ene kant nieuwe aanwinsten met een constructieve inbreng en langs de andere kant de vervelende ettertjes die irriteren en de boel verzieken.
Ik weet onderhand wel welke individuen dit zijn en schakel mijn persoonlijke ignore-button dan zelf al in 
Persoonlijk vertoef ik liever op een gezellig site die ook inhoudelijk zinnig is, dan op een big-brother-achtige site waar elk niet tolereerbaar gedrag (ook de pietluttigheden) onmiddellijk met de virtuele guillotine worden onthoofd en afgevoerd 
Versta me niet verkeerd. Ik ben voor het hanteren van de nodige regels om iets niet te laten ontaarden in een onoverzichtelijk en oncontroleerbaar gedrocht. Maar er zijn grenzen !
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Maar er zijn grenzen !
En die grens wordt bereikt wanneer na weken van stilte één iemand zijn beklag doet over het gebruik van een select groepje gebruikers?
mister blonde maakte (vooral in zijn eerste post dan wmb) een aantal terechte opmerkingen, zaken waar ik me doorgaans niet zo mee bezighoudt omdat ik toch zelden bij de getroffen films een kijkje neem, maar ik ben blij dat er zich toch iemand over ontfermt.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het is ook niet per se het aantal berichten dat ergert, maar eerder de inhoud. Dat kan je nooit systematisch filteren. De enige oplossing is gebruikers er op aanspreken (liefst via moderators) als het echt uit de hand loopt.
Voor de inhoud hebben we de meld-misbruik knop en een crew die daar adequaat mee omgaat.
Wat mij betreft is het probleem zoals dat er nu ligt, en zoals ook door mister blonde aangekaart, wel degelijk de kwantiteit van de berichten van enkele users.
Zie ook wat Jordy eerder schreef in het algemene opmerkingen en feedback-topic:
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Maar dat betreft een aantal films. Had dat niet via pm geregeld kunnen worden i.p.v. weer een hele discussie.
Dat moderators het druk hebben geloof ik wel. Maar vragen staat volgens mij toch vrij.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Kan dat dan evengoed niet via moderators besproken worden? Als het gaat over talloze overbodige berichten is dat toch een vorm van vervuiling. En als die gebruiker dan nog bovendien blijft tegen de figuurlijke schenen stampen zelfs een vorm van trolling. Dan kunnen moderators die persoon er toch over aanpakken? Dat is toch de rol van moderators? Ik ga als gebruiker niet oordelen of iemand teveel berichten stuurt, maar zal wel het nodige melden als ik er last van ondervind.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Grappig dat het gedrag dat is aangekaart in dit topic, hetzelfde is in dit topic.
Mijn mening heb ik gegeven en verder onthou ik me van een argument-tegenargument conversatie. Anders moet ik Mikey bijtreden in zijn redenering 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Maar dat betreft een aantal films. Had dat niet via pm geregeld kunnen worden i.p.v. weer een hele discussie.
Het betreft vooral een aantal users. De films waarbij het probleem zich voortdoet verschuiven (voorheen o.a. Avatar, nu Spring Breakers, Only God Forgives) en zo gaat het maar door.
Uit diverse signalen blijkt dat veel mensen zich hieraan in toenemende mate storen, en aangezien het inmiddels om een structureel probleem gaat ben ik meer voor een structurele aanpak dan voor ad-hoc oplossingen van de crew.
(Ik zie ook niet direct een reden om er geen werk van te maken, of om je daar tegen te verzetten, maar goed, misschien zijn daar heel goede redenen voor die ik niet ken.)
En verder heb ik m'n zegje nu wel gedaan.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
ppfff.... een klein clubje bij klein aantal films.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Zo hadden wij ooit Pastichio Rocker.
Ah, de goede oude tijd 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het bericht van Balotelli is inmiddels wel echt memorabel. Kijk eens wat het allemaal teweeg heeft gebracht. 5 pagina's vol in 1,5 dag. 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Dit fenomeen snap ik sowieso nooit. Ik zelf heb nog nooit een user, film of topic in mijn updates gestopt. Ik zoek ze wel op zodra ik daar zelf behoefte aan heb.
Je zou bv maar het voetbaltopic in je updates hebben. Krijg je 189 meldingen per dag binnen
Als je een film of topic in je updates hebt staan, krijg je geen meldingen hoor. Je ziet alleen wanneer de laatste post was. Bij mij worden die trouwens automatisch aan mijn updates toegevoegd zodra ik er een bericht plaats. Kan je bij je instellingen aan- of uitvinken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het is wel jammer dat het zo moest.
Als je niet goed met elkaar kunt opschieten, kun je elkaar beter mijden.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Het lijkt me dat als Reinbo in staat is zichzelf een beetje bij te sturen het al een hoop ergernis scheelt.
Niet dat het me stoort, maar het valt me ook op dat de "opdringerige" users vaak ook gebruik maken van dure woorden om hun argumenten nog meer kracht bij te zetten. Spring Breakers en Only God Forgives zijn voorbeelden waar het goed fout gaat inderdaad. Bij die films denk je wel tien keer na voordat je iets post en dan nog klik je op "Plaatsen" terwijl het zweet in je handpalmen staat. Want stel je toch voor dat je een afwijkende mening hebt...dan snap je de film niet (en dat word je dan minimaal een stuk of tien keer duidelijk gemaakt)!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik snap echt geen zak van die film. Maar je hebt denk ik wel gelijk, sommige bestempelen je al snel als dom wanneer je hun mening niet deelt hoe geweldig een film is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kan hier geen berichten stop gehanteerd worden. Ben effe weg en moet plots 4 pagina's doornemen. 
Verder zal ik jullie ergernisjescter harte nemen, maar heel erg druk zou men zich niet moeten maken vind ik. Gaat om 3 films die alle drie bijzondere gevallen waren en naar mijn mening ook mooie discussies over de benadering van het medium film hebben opgeleverd.
Tuurlijk is de toon niet altijd even supervriendelijk en opbouwend geweest en is er ook sprake van een zekere herhaling. Maar ik denk dat wanneer een socioloog over 100 jaar deze discussies opgraaft het best wel een waardevollere info kan bevatten over filmbeleving op de rand van de 21e eeuw, dan menig recentie.
Iemand nog een contoversiele filmtip? 
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Dit zeg je elke keer, maar je doet niks met de feedback/kritiek.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Kan hier geen berichten stop gehanteerd worden. Ben effe weg en moet plots 4 pagina's doornemen.
Als je dan bij die bepaalde films ook steeds "effe weg" blijft, is het "probleem" deels misschien opgelost. 
1 à 2 dagen wegblijven bij een film en dan weer reageren en steeds rouleren, is dat geen idee?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Haha, dat zei ik al. Deze discussie (tussen mister blonde en Reinbo) is ongeveer een jaar geleden ook al geweest.
Als er een probleem is dient dat te worden opgelost. Maar je kunt ook overal een probleem van maken.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Verder zal ik jullie ergernisjes ter harte nemen,
Mooi zo. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Gaat om 3 films die alle drie bijzondere gevallen waren
Nou dan hebben we nog je 163 (!) posts bij het niet deugende Bombardement, 345 (!!) maal zeuren over Shawshank, en natuurlijk 658 (!!!) pareltjes over het totaal zuigende Inception. Om eens wat te noemen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, maar die vallen toch in het niet bij mijn 1414 berichtjes bij Avatar.
En bij Inception zijn 226 pagina's volgeschreven, dus dat valt ook best mee. 
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Nou dan hebben we nog je 163 (!) posts bij het niet deugende Bombardement, 345 (!!) maal zeuren over Shawshank, en natuurlijk 658 (!!!) pareltjes over het totaal zuigende Inception. Om eens wat te noemen.

Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik probeer zelf geen geen "straattaal" te gebruiken bij het reageren op Films en op het Forum. Opmerkelijk vind ik wel dat er users zijn die vaak bepaalde woorden gebruiken, wat liever niet gewenst is. Ook al begrijp ik het wel, maar het kan vaak door een ander verkeerd geïnterpreteerd worden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je hoort eigenlijk "normaal Nederlands" te gebruiken, maar wat is normaal. Bedoel je dat?. Lijkt me een moeilijk punt wat je aanhaalt, net zoals moppen over ziekten, ook zoiets. Verkeerde interpretaties, komen ook al heel vaak voor. (Bijvoorbeeld met die smileys). Hoe meer mensen op de site, hoe lastiger het allemaal wordt.
Ik mijd gewoon bepaalde personen en films, dat lukt niet altijd. Maar het merendeel, vaak dezelfde users, niks mis mee. Vriendelijk en normaal taalgebruik.