• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Oke. In principe mag en kan alles hier. Maar niet met twee maten meten dan. Zij mogen braken en ik mag een argument ridicuul noemen.

Het gaat over persoonlijk/niet persoonlijk. Als iemand over een film bezig is, dan is hij niet persoonlijk. Als iemand een ander zijn uitleg ridicuul noemt, dan is dat een aanval op zijn persoonlijke ervaring/ideeen. Je hoeft het er niet eens mee te zijn en tuurlijk kan je dat uiten, maar discussieer dan op een normale manier. Je kan ook gewoon zeggen: hier ga ik niet mee akkoord.

Dan houden we deze fijne manier van discussieren toch gewoon aan?!
Als de ander ook bezig is in de trant van: "Jou ervaring van de film is ronduit belachelijk" (ipv normaal te zeggen dat het bij hem anders werkt) dan heb je alle recht om zelf zo te beginnen.

Als dat niet zo is bega je een fout.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het probleem is echter dat als iemand persoonlijk wordt, er teruggeschoten wordt met hetzelfde geschut [ipv dat ze even een alertmelding insturen, zodat de escalatie en irritatie niet doorgezet hoeft te worden, waarna er met vingertjes gewezen wordt met "jij begon"].

Dan worden de discussiepunten ook totaal genegeerd. Zie bijv. het perfekte voorbeeld bij Festen.

Veel akkefietjes komen voornamelijk voort uit recensies die zo onduidelijk en onsamenhangend zijn, dat het na 2 pagina's pas duidelijk wordt [aangezien er 10 andere users er zich mee gaan bemoeien en alles kapot wordt gequote] wat de recensent nu eigenlijk bedoelde. Wat dan ook nog een extra pagina kost om dat punt nogmaals te verduidelijken. Het schort bij sommigen aan helderheid en juiste discussie-technieken.

Ach, en dan heb ik het nog niet eens gehad over 'oud zeer'. Sommige users moeten elkaar maar proberen te negeren [wat nu en dan aardig lukt].

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Het probleem is echter dat als iemand persoonlijk wordt, er teruggeschoten wordt met hetzelfde geschut [ipv dat ze even een alertmelding insturen, zodat de escalatie en irritatie niet doorgezet hoeft te worden, waarna er met vingertjes gewezen wordt met "jij begon"].

Klopt. Ik pleit schuldig. Maar het is verdomd moeilijk niet tegen beledigingen/verwijten in te gaan.

Het schort bij sommigen aan helderheid en juiste discussie-technieken.
Als je het over Festen hebt, duidelijker kon mijn recensie niet zijn. Minpunt was de filmstijl, waar er dan ook op gereageerd werd. Probleem was daar dat iemand mijn persoonlijke visie erop maar niet kon accepteren. Als dat normaal gezegd wordt ("dit begrijp ik niet, want.." of "hier ga ik niet mee akkoord" etc) is er echter niets aan de hand.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

arkadi wrote:

Wat je op dat moment van een film vind kan niemand tegenspreken, maar ik denk als iemand die nu 14 is en over 20 jaar nog een keer naar Taxi Driver kijkt hem waarschijnlijk dan wel hoger waardeert, gezien het onderwerp.

Ik heb dat met genoeg films gehad, idd.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Ik heb dat met genoeg films gehad, idd.

Iedereen denk ik, maar dat wil niet zeggen dat de mening van een 14-jarige daarom minder waard is dan die van een 35-jarige. Want de mening van die 35-jarige zal allicht weer veranderen als ie 65 is...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Maar je kan hem misschien wel duiden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Hoe bedoel je?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Maar je kan hem misschien wel duiden.

Duiden ja. Maar zo kan je tot in het oneindige bezig zijn. "Je vond hem niet goed omdat je nog maar 37 bent en geen 61"... Tja. Wanneer je zoiets zegt, doe je sowieso alsof de ene leeftijd meerderwaardig is aan de andere mbt de smaak.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

Hoe bedoel je?

"Hem wijzen op" (...het feit dat smaak voor een deel leeftijdsgebonden is). Enfin, ik neem toch aan dat ie het zo bedoeld...

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Ik heb een vraag:

waarom beledigd/valt iedereen elkaar aan op deze website? Ik ben lid bij heel wat websites, maar op moviemeter is het altijd elkaar beledigen/zwart maken. Dat viel mij al een tijd geleden op.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dat vind ik wel wat overdreven. Waarom blijf ik op MM? Omdat in verhouding met andere filmsites er hier opmerkelijk weinig beledigd wordt.

Komt er nog bij dat op gebied van kopen, ruilen of bekijken van films er hier zeer veel eerlijke mensen zitten.

En ik spreek van ondervinding.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik zie dat meer als verhitte discussies.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En als je dat ondervind Tukkerstein, kan het niet zijn dat uw posts dit enigszins uitlokken? Of je kan ook lange tenen hebben natuurlijk.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het woord 'iedereen' is behoorlijk opgeklopt. En als mensen zich storen aan het gedrag van gebruikers qua onvriendelijkheid, kun je altijd gebruik maken van de misbruik-knop (die met het uitroeptekentje). Het gros van de "ik vind jouw een stomme ***" wordt zondermeer verwijderd van deze site.

Tevens vind ik het juist op andere sites stukken erger qua taalgebruik en onfatsoen.

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ik blijf dit een van de meest vriendelijke sites vinden. Een verhitte discussie is iets anders dan beledigen. Ieder probeert zijn/haar lievelingsfilms te 'verdedigen' terwijl iemand dat soms totaal niet snapt.

Er zijn altijd wel een paar die het voor de rest 'verzieken'

door verkeerde reactie te plaatsen maar dat heb je altijd. Vergelijk de discussies maar eens met bijvoorbeeld de website FOK.

Zelf vindt ik het communiceren via de 'moviemeter mirc' het prettigst. Je kan meteen reageren, en het komt wat persoonlijker op mij over.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Soms blijven we op MovieMeter ons wel druk maken om de meest lullige dingen. De manier van communiceren op MovieMeter? Kom aan!

Natuurlijk is het wel een belangrijk onderwerp, maar zoals het bij MovieMeter gaat, zo gaat het vrijwel op elke website. Hier en daar heb je een paar vaste gebruikers, hier en daar heb je gebruikers die af en toe komen en hier en daar heb je gebruikers die het komen verzieken voor de rest.

Zolang je als gebruiker je best doet om enigszins zinvolle berichten te plaatsen zit je gebakken hier op MovieMeter. Wel kan er een discussie ontstaan door je geplaatste bericht, maar dat is juist leuk. Een recensie plaatsen zonder enige reactie is saai. Er moet juist op worden gereageerd. Dat maakt het onder andere zo leuk hier.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ik vind MM nog een van de weinige sites waar bijna alleen maar serieuze users zitten.

Kunnen ze op andere forums nog wat van leren.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Soms blijven we op MovieMeter ons wel druk maken om de meest lullige dingen. De manier van communiceren op MovieMeter? Kom aan!

Dit soort dingen hoor ik je wel vaker zeggen. Wanneer mag iemand zich uberhaupt druk maken van jou...?

Als tukkerstein iets kwijtwil over de manier van communiceren, laat hem dan. Je kan dit topic altijd overslaan.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Blablabla. Natuurlijk mag tukkerstein het hebben over de manier van communiceren op MovieMeter. Alleen ik heb nooit geweten dat je alleen op een topic mag reageren wanneer je het er volledig mee eens bent.

Ik heb gewoon mijn mening gegeven over dit onderwerp. Mocht dit je niet geheel bevallen, dan kun je misschien beter dit topic overslaan.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Je draait natuurlijk weer erg om de hete brij heen...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Sja, sorry dat ik niet meteen met een lijst van twintig voorbeelden ben gekomen om je te laten zien wat echte problemen zijn. Neem maar van mij aan dat het communiceren op MovieMeter niet echt hoog staat.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

'echte' problemen is net zo'n gammel begrip als een huis zonder fundering. Ik ben het ook niet met tukkerstein eens, maar als hij een probleem uit en een toon terugkrijgt van "er zijn wel ergere dingen", ja dan vind ik dat vreemd. Er is altijd wel iets te vinden dat ernstiger is (persoon A kan piepen over een pixeltje dat verkeerd staat, terwijl persoon B heel MM niet kan zien in z'n browser, om maar een voorbeeld te noemen) en ik heb het idee dat bij jou die grens wel erg hoog ligt.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hmm. Niet helemaal mee eens. Ik heb namelijk in mijn eerste bericht over het communiceren al aangegeven dat ik het een belangrijk onderwerp vind. Zo hoog ligt die grens dus niet bij mij.

Ik heb alleen maar geprobeerd aan te geven dat het discussiëren over de communicatie op MovieMeter een beetje nutteloos is. Natuurlijk allemaal wel leuk en aardig met de beste bedoelingen. Maar het gaat er nou eenmaal altijd zo aan toe op de grotere succesvolle websites. Ik begrijp tukkerstein verder wel, alleen ik denk dat het een kwestie van wennen is. Weinig aan te doen verder. Zeker niet druk om maken dus!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Niet zeuren, ik kom op fora waar de mods je geregeld publiekelijk uitschelden voor klootzak.

V

• 8369 messages
  • 3363 votes

En sinds wanneer is daar wat mis mee?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Absoluut niets!

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

tukkerstein wrote:

Ik heb een vraag:

waarom beledigd/valt iedereen elkaar aan op deze website? Ik ben lid bij heel wat websites, maar op moviemeter is het altijd elkaar beledigen/zwart maken. Dat viel mij al een tijd geleden op.

Valt wel reuze mee. Daar zijn de mods erg alert op. Geen zorgen hoor, MM is een vertrouwde site. Beledig je iemand, heb je een ban te pakken. Het gebeurt nog wel eens dat sommige gebruikers zonder erbij na te denken iemand af lopen zeiken omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Volgens mij zie je dat als beledigen, is het niet maar het is idd soms wel erg naar.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Mij valt het juist op dat op andere forums er veel minder wordt aangevallen. Mensen die een bepaalde film erg goed vinden worden al snel pissig wanneer iemand anders die film niet goed vind. Bij Snatch heb ik dit ondervonden. "Geef die 1* maar aan je zelf" of "Je bent te dom om de film te snappen". Het is allemaal niet extreem, maar het lijkt hier een beetje normaal om zo te reageren. Zeg dan gewoon "Wat snap je niet aan de film" of "Ik vond hem duidelijk zat".

Het draait te veel om de mensen die de film waarderen ipv de film zelf. En dan schijnt het ook nog eens een gewoonte te zijn om andere films er bij te halen ("haha hij geeft die film zoveel sterren") ipv het over de betreffende film te hebben.

Mods doen inderdaad hun werk wel goed inderdaad.

Moviestar1979

• 1671 messages
  • 975 votes

Mij is het gelukkig nog niet gebeurt dat ik met iemand problemen heb gekregen.

Nu zit ik hier ook nog niet zo gek lang, en is dus alles mogelijk, haha. (Geintje)

Als ik mijn persoonlijke mening mag geven vind ik dat je op reacties die als slecht of kwetsend opgevat worden niet moet blijven reageren.

Zo krijg je eindeloze discussies.

Hij wil gelijk krijgen, zij wil gelijk krijgen enz.enz.

Probeer gewoon open te staan voor elkaars eigen mening.

Je hebt in de filmwereld met feiten te maken, maar dit betekent niet automatisch dat anderen het eens moeten wezen met deze feiten.

Geef gewoon je eigen visie, en ga anderen niet afkraken op hun reacties.

Indien iemand er op uit is om de boel te verzieken, dan zal de crew van Moviemeter.nl dit wel direct in de gaten krijgen.

Mijn advies is: Laat hem/haar dan gewoon lekker zielig doen en neem voor jezelf de verstandigste beslissing door er niet op te reageren en jezelf te verlagen tot zijn/haar niveau.

Dan zul je zien dat het gewoon ontzettend gezellig kan zijn.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ik ben hier ook op moviemeter gekomen om aardig te zijn en eerlijk. Ik heb dan nog wel eens van die discussies, dan zijn ze het op een een of andere manier niet met me eens en dan moet ik het 100 keer uitleggen wat mijn mening is inc tegen al dat gezeik ingaan. Soms zeg ik wel eens iets bij een film en dan krijg ik een lullig andwoord van iemand en ik weet dan niet waar die gast het dan over heeft (zie In Hell van Van Damme) Of zeggen ze steeds maar domme cliche-dingen over mijn gebruikersnaam: sinterklaas is toch al voorbij, wat doe je hier nog (zie Steven seagal Topic) enz enz.

Soms dan gaan ze zeuren over de taalfouten die ik maak, maargoed....

En ik kan best wel begrijpen waarom tukkerstein zich erdoor gekwest voelt. Dat zou ik ook zijn van zulke domme opmerkingen. (geef die 1 maar aan jezelf) das inderdaad een klote opmerking. Of dat ze gaan zeuren over je top 10.

Maar oke. Op Musicmeter is dat allemaal veel erger. Daar word je gelijk al zwart gemaakt als je over je gevoel praat die je bij zulk muziek had. Of bij Wu-tang clan werd ik eens helemaal afgezeken omdat ik een vergissing maakte tussen westside muziek en rap muziek. Meteen al: ja als je Ome Henk luisterd dan heb je er geen verstand van.

En pas een week later (de discussie had al bijna 6 blz in beslag genomen) kwam er een mod de discussie eindigen.

Lekker op tijd.

Ik ben er nog steeds kwaad over.

Mijn advies: niet naar Musicmeter gaan als je al aan dit soort dingen ergert.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.