• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.947 actors
  • 9.370.964 votes
Profile

Manier van communiceren op MM

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Ramon K wrote:

Mij maakt het niets uit als je een bepaalde favoriete film van me niet leuk vindt, maar zodra je met groteske beeldspraken alles in het belachelijke trekt, dan is het logisch dat je indirect ook de gevoelens van de liefhebbers op de hak neemt.

Helemaal mee eens. Wanneer je met minachtende, kleinerende termen een film onderuit haalt, maak je wel in zekere zin de mensen belachelijk die die film blijkbaar wel kunnen waarderen. Waarom laten we die mensen niet in hun waarde?

ToNe wrote:

Het vinden van iets heeft geen waarde als het niet inhoudelijk onderbouwd kan worden met valide argumenten.

Het kan me eigenlijk weinig schelen of iemand waarde hecht aan mijn mening. Als ik iets 'vind' is dat mijn persoonlijke mening en ben ik, wat mij betreft, aan niemand een verklaring schuldig.

Daarbij kan 'vinden' voortkomen uit een bepaald gevoel of bepaalde beleving, waarvoor men eenvoudig geen argumenten heeft.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Als ik bij Dolls aangeef dat de emoties zo plat zijn dat enkel randdebielen iets bij de film kunnen voelen

Ah, maar das weer iets anders. Dan ben je de overtreder (je gaat de persoonlijke toer op, je verwijt rechtstreeks de liefhebbers van die film). Dat is helemaal iets anders dan bv het script debiel noemen (=on topic, over de film).

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Vreselijk logisch. Als ik bij Dolls aangeef dat de emoties zo plat zijn dat enkel randdebielen iets bij de film kunnen voelen dan sta jij vooraan met je kritiek OH! Alsjeblieft zeg!

Dan gaat het over persoonlijke aanvallen op de mensen die de film wel waarderen. Daar gaat de discussie niet over. Het probleem is dat mensen persoonlijk reageren wanneer je enkel de film aanvalt.

Op een moment als dit loopt de discussie dus stevig fout, omdat je totaal naast de kwestie begint te discussiëren.

Wat de KOs betreft, andere discussie die elders al gevoerd is, en waar de meerderheid de "nutteloosheid" en het "spelkarakter" er wel van inziet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dan gaat het over persoonlijke aanvallen op de mensen die de film wel waarderen. Daar gaat de discussie niet over. Het probleem is dat mensen persoonlijk reageren wanneer je enkel de film aanvalt.

Nee, het is een wat directer voorbeeld, maar 't gaat daar in deze discussie dus wel om. Als het acteerwerk in Tokyo.Sora me "naar de de wc doet rennen om te braken", dan is dat een regelrechte belediging naar het publiek toe die oprecht geroerd zijn door de acteerprestaties van de vrouwen. Ik snap niet dat dat er bij jullie niet ingaat. Het kan ook anders. COMMUNICATIE.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Onderhond wrote:

Amateurisme is een valide argument. Punt.

Look ma, no hands.

Als je klaar bent het wiel uit te vinden, valt je misschien nog op dat het niet perse op een langgerekte videoclip als vehicel geplaatst hoeft te worden.

Het voorbeeld dat je aanhaalt van Dolls zou ik eerder direct afschuiven op de man, als "te weinig inlevensvermogen en een oppervlakkige kijk op mensen".

En dan? Wordt er weer gehuild?

Ik vind het interessanter om het over de film te hebben en niet over het manco van iemand om emotie niet te kunnen herkennen.

Wat voor jou valide is, is voor een ander mens totaal naast de kwestie. Redelijk ironisch gezien de discussie die hier gevoerd wordt.

Minder voor mij dan voor een zinnige discussie.

Wederom, als je zo graag wil pochen met galspuwende grootspraak, laat het vooral betrekking hebben op de film en niet over je toevallige persoonlijke aversie.

Zucht.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Als het acteerwerk in Tokyo.Sora me "naar de de wc doet rennen om te braken", dan is dat een regelrechte belediging naar het publiek toe die oprecht geroerd zijn door de acteerprestaties van de vrouwen.

Vind ik dus niet. Als iemand daarvan naar de wc moet rennen om te kotsen is dat jammer, maar daar voel ik me niet aangevallen door. Als die mens zich daar nu zo bij voelt mag hij dat gerust neerpennen.

Als hij zegt dat enkel debielen naar zo'n film kunnen kijken, da's heel wat anders. Dan velt hij een oordeel over de kijkers van de film, niet over de film zet.

Dat dat er bij jou niet ingaat, dat snap ik nu eens niet. Zoals ik al zei, leer wat afstand nemen.

Wederom, als je zo graag wil pochen met galspuwende grootspraak, laat het vooral betrekking hebben op de film en niet over je toevallige persoonlijke aversie.

Zucht.

Dus enkel leuteren over technische aspecten van de film ? De rest is allemaal zo subjectief als de pest en terug te voeren naar persoonlijk aversie.

Om even jouw recensie van de eerste de beste 0.5* te quoten:

Zo...

Ik verwachtte al niet veel van een combinatie Alien-Predator-Paul W.S. Anderson, maar AvP bleek een ergere misbaksel dan ik me had kunnen voorstellen.

Door de overexposure van de Predators zou je bijna vergeten dat het jagers waren ipv Unreal Tournament deelnemers. De actie die volgt ontstijgt het niveau ook niet van een doordeweekse Hercules/Xena episode, met de de scene waar Predator en mens rennen voor de explosie als Kodak-moment.

Alsof een martial-arts Predator al niet zo erg was, doet onze vrouw aan jungle-survival door slimme resource-management. Ik moest spontaan denken aan een holbewoner en een sabeltandtijger...

Gaat dit over de film dan ? Over persoonlijke aversies gesproken. De "valide argumenten" zie ik niet.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

tsjidde wrote:

Het kan me eigenlijk weinig schelen of iemand waarde hecht aan mijn mening. Als ik iets 'vind' is dat mijn persoonlijke mening en ben ik, wat mij betreft, aan niemand een verklaring schuldig.

Daarbij kan 'vinden' voortkomen uit een bepaald gevoel of bepaalde beleving, waarvoor men eenvoudig geen argumenten heeft.

Het is toch geen schreeuw maar raak platform?

Iedereen vindt wel wat, maar is toch niet boeiend als slecht onderbouwd is en weinig raakvlak heeft met, in dit geval, de film als onderwerp.

Ik vind roze een klotekleur, maar als het gebruik ervan in een film voor een laag cijfer moet zorgen, terwijl de functie ervan mij helemaal ontgaat....

In de VS hebben ze ook zoiets. Ze vinden het slecht als ze ondertitels moeten lezen.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Moet ik gaan ontleden, excellentie?

De afbakening van wat ik als 'valide' beschouw is al een aantal keren herhaald, maar goed. Omdat jij het bent.

Door de overexposure van de Predators zou je bijna vergeten dat het jagers waren ipv Unreal Tournament deelnemers.

Je kent de UT figuren wel he, zo volgepakt met artillerie. Springend in een arena. Een waar contrast met de solitair, jagende Predator. Context, je weet wel, gezien in deel 1 en 2.

De actie die volgt ontstijgt het niveau ook niet van een doordeweekse Hercules/Xena episode, met de de scene waar Predator en mens rennen voor de explosie als Kodak-moment.

Wederom in sync met de aangehaalde beeldspraak. Val me aan als het niet zo was; ik gooi er een YouTube clip tegenaan.

Alsof een martial-arts Predator al niet zo erg was, doet onze vrouw aan jungle-survival door slimme resource-management. Ik moest spontaan denken aan een holbewoner en een sabeltandtijger...

De solitaire jager die ook aardse krijgskunsten beheerst. Minstens net zo gevat en binnen het verhaal vallend dat het zwakke geslacht, net als in den beginne, gelukkig weet te verzamelen als de man op jacht is.

Dus enkel leuteren over technische aspecten van de film ? De rest is allemaal zo subjectief als de pest en terug te voeren naar persoonlijk aversie.

Als alles uiteindelijk terugvalt op persoonlijke aversie kun je maar meteen beginnen met eenrichting verkeer.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Om er maar eentje uit te halen:

Je kent de UT figuren wel he, zo volgepakt met artillerie. Springend in een arena. Een waar contrast met de solitair, jagende Predator. Context, je weet wel, gezien in deel 1 en 2.

Ja, en ? Waar staat geschreven dat de Predator eendimensionaal trouw moet blijven aan het wezen uit de eerste film? Zullen genoeg mensen zijn die liever de nieuwe Predator zien.

Dus, valide argument of gepruttel van iemand die één of ander oud versleten beeld van 20 jaar geleden niet kan loslaten ? Ik heb de film ook gezien en het kon mij eerlijk gezegd niks schelen.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

ToNe wrote:

Iedereen vindt wel wat, maar is toch niet boeiend als slecht onderbouwd is en weinig raakvlak heeft met, in dit geval, de film als onderwerp.

Dat ligt eraan.. ik hecht bijv. wel waarde aan de mening van bepaalde gebruikers waarvan ik weet dat zij een zelfde filmsmaak hebben als ik heb. En dat kan dan ook een beleving of gevoel zijn zonder beargumentering.

Maar inderdaad, andere gebruikers kunnen met die mening misschien weinig beginnen.

Natuurlijk moet het onderwerp de film zijn of als raakvlak hebben, dat is vanzelfsprekend.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Dus, valide argument of gepruttel van iemand die één of ander oud versleten beeld van 20 jaar geleden niet kan loslaten ? Ik heb de film ook gezien en het kon mij eerlijk gezegd niks schelen.

Het maakt er onderdeel van uit, dus waarom zou het géén valide punt om het niet goed te vinden. Het heeft er betrekking op en bestaat niet uit gebakken lucht.. Daar gaat het toch uiteindelijk om?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Tja Tone, als ik je zo vurig je eigen schrijfseltjes hoor verdedigen (die in dit geval minstens even beeldsprakerig waren als mijn post bij Mockinbird) dan vraag ik me af waarom je in hemelsnaam de "validiteit" van mijn post niet inzag.

Je zegt dit:

zo:

Door de overexposure van de Predators zou je bijna vergeten dat het jagers waren ipv Unreal Tournament deelnemers.

...Net zoals ik dus het clichématige, zeemzoeterige karakter van To Kill a Mockinbird aanklaag, en het onderbouw met uitspraken als "zeg het eens aan pappa-scenes" (is heus geen gebakken lucht hoor). Net zoals ik het acteerwerk van Peck maar niks vind, en het onderbouw door te zeggen dat ie tot nauwelijks 2 gelaatsuitdrukkingen in staat lijkt te zijn en de uitstraling heeft van een WC pot (belabberd dus) etc...

Je verwijt mij van "niet onderbouwd geschreeuw" e.d., terwijl je duidelijk nog niet eens de moeite nam om het deftig te lezen. Het frappanste is dan nog dat je zelf soms op zo'n soortgelijke manier schrijft. Dat is straf.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

ToNe wrote:

Het maakt er onderdeel van uit, dus waarom zou het géén valide punt om het niet goed te vinden. Het heeft er betrekking op en bestaat niet uit gebakken lucht.. Daar gaat het toch uiteindelijk om?

Ik zal het anders zeggen. Noem eens één element op uit mijn review bij To Kill... die dus uit gebakken lucht bestaat en er geen onderdeel van uitmaakt. Ach ja...

Nogmaals: gans dit "probleem" is gebakken lucht. Als een paar mensen in het vervolg gewoon wat voorzichtiger zijn met hun lange tenen is er niks aan de hand. Het bij de film houden is het motto.

Simpel.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Vurig is anders hoor.

Lees het maar als een gentleman's verplichting om Onderhond van onderbouwing te voorzien. No biggie, verder.

Het bericht is overigens alweer anderhalf jaar oud.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

djelle wrote:

Noem eens één element op uit mijn review bij To Kill... die dus uit gebakken lucht bestaat en er geen onderdeel van uitmaakt.

Je weet dat dit niet een gebruikelijke TV-rechtbank film was, maar een film die vanuit een (onschuldig) kinderlijk perspectief verteld wordt?

En als je de hand wordt uitgereikt dat er evt. nog meer onder de oppervlak kan schuilen, onderbouw je het verder met Disney-cliche, ganse 'look' die laat je rennen naar de WC.

Leuk dat we mogen meegenieten.

Als de film hekelt dat het poogt 'neger' met 'zielig' te koppelen, heb je weinig van de film meegekregen, net zo min als enig historische context, evenals menselijke feeling.

Meta-meta.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Je hebt een goed punt, heb er misschien een beetje te weinig rekening mee gehouden dat het tenslotte vanuit kinderlijk perspectief verteld wordt. Niet dat ik dat een goeie keuze vind, volwassen thema's op kinderlijk niveau... maar het rechtvaardigd toch al een klein deeltje van de stroperigheid. Blijft overdreven, dat wel.

Ik doe er misschien wel een halfje bij. Ooit.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Met alleen zuurgepeperde hapklare (...) kwajongensmoraaltjes over filmmaken en redetwisten willen discussies voor mij meestal niet echt interessant worden.

Lekker in de ruimte zwetsen zonder het vermogen te gebruiken om wat meer visies naast elkaar te kunnen leggen. Gewoon maar vasthouden aan één enkele visie om daarmee steeds een dom gelijk te willen halen. Alleen maar op zoek gaan naar zelfbevestiging ten koste van ieder greintje nieuwsgierigheid naar mogelijkheden om eens wat verder te kijken dan de bovenkant van een wc-pot zonder bril.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Zeg BASWAS, hou nu eens op met die woordspelige beschuldigingen.

Waarom zo negatief? Het is toch niet omdat we het niet eens raken, dat we daarom halsstarrig willen vasthouden aan ons "gelijk"? We leggen onze visies toch naast elkaar (op een rustige manier enzo)? Mocht ik niet nagedacht hebben over Tone's woorden was de hierboven vermelde tegemoetkoming niet geplaatst geweest. Ook Onderhond heeft me iets van een andere invalshoek doen bekijken doorheen de discussie. Het feit alleen al dat we quoten van elkaar bewijst dat we elkaars mening analyseren. Mocht ik niet nieuwsgierig zijn naar andermans optiek zou ik nooit dingen in vraag stellen.

Het gaat niet over gelijk, de een vindt dat en de ander vindt iets anders. Sommige standpunten blijven nu eenmaal "overtuigingen", meestal ontsprongen uit persoonlijke waarden en principes. Wat verwacht je nu? Dat de een zijn volledige mening aanpast aan de ander? Vind je het dan pas een volwaardige discussie? Dan zal je nog vaak teleurgesteld zijn, want dat gebeurt hier zeer zelden.

[Ps: als je mij of iemand anders iets wil vertellen doe het ook eens een keertje rechtstreeks en met uitleg. "je hebt geen oog voor andermans mening, want... (je hebt dit of dat gedaan/niet gedaan - concrete voorbeelden)" "je mist het punt, want..." enzovoorts. Pas dan zou je er eventueel iets mee kunnen bereiken. Nu komt het gewoon erg ondiscussieerbaar over... .]

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Soms zijn bepaalde zaken niet inhoudelijk op een rationele manier met woorden over te brengen. Soms kun je met woorden die bepaalde zaken wel laten voelen. Als leuk speels voorbeeld daarvan o.a. wat stukjes beeldspraak overgenomen uit de reactie waarmee deze discussie begon.

Het gaat dus om niemand persoonlijk. Het gaat om een manier waarop geschreven wordt en hoe een ander dat zou kunnen gaan aanvoelen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Okee.

Jammer dat je het niet onder woorden kan brengen, ben namelijk nieuwsgierig wat je precies wou laten voelen met die eerste 3 regels van daarjuist... Hopelijk kan je hierop wel concrete antwoorden bieden:

- Op welke manier wordt er dan geschreven volgens jou?

- Hoe zou een ander dat kunnen aanvoelen?

- Op welke manier zou je het liever willen zien (en waarom)?

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

- Op welke manier wordt er dan geschreven volgens jou?

... negatief?

- Hoe zou een ander dat kunnen aanvoelen?

..., de een vindt dat en de ander vindt iets anders.

- Op welke manier zou je het liever willen zien (en waarom)?

...: als je mij of iemand anders iets wil vertellen doe het ook eens een keertje rechtstreeks en met uitleg.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Nee, het is een wat directer voorbeeld, maar 't gaat daar in deze discussie dus wel om. Als het acteerwerk in Tokyo.Sora me "naar de de wc doet rennen om te braken", dan is dat een regelrechte belediging naar het publiek toe die oprecht geroerd zijn door de acteerprestaties van de vrouwen.

Als die mensen daar niet tegen kunnen, moeten ze hier niet komen. Die mogen opgewonden raken en een vurig betoon houden. Niet gaan schelden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Nee, het is een wat directer voorbeeld, maar 't gaat daar in deze discussie dus wel om. Als het acteerwerk in Tokyo.Sora me "naar de de wc doet rennen om te braken", dan is dat een regelrechte belediging naar het publiek toe die oprecht geroerd zijn door de acteerprestaties van de vrouwen. Ik snap niet dat dat er bij jullie niet ingaat. Het kan ook anders. COMMUNICATIE.

Zo voel ik me diep gekwetst als ik bij La Vita e Bela lees dat mensen dat gedrocht prachtig vinden en er zelfs ontroerd door raken...

Nee dus, ik vind de beeldspraak bij Tokyo juist een mooie vorm van communicatie.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

ToNe wrote:

Ofwel: Schud je jouw hoofd niet als er gemeld wordt dat Suspiria een domper is, niet omdat de kleurgebruik nergens op zou slaan, maar omdat de mondbewegingen niet kloppen. Zulke argumentatie.

Ik zou het inderdaad spijtig vinden mochten andere mensen de schoonheid van Suspiria niet inzien, en zal dan ook proberen ze met tegenargumenten te overtuigen. Dit is ook het leuke aan discussies voeren en volgens mij begrijpen we mekaar perfect op dit vlak. Maar waar dit topic over gaat is het persoonlijke gescheld dat er al te vaak bij komt kijken. Dat is net hetgeen waar ik en djelle zo'n hekel aan hebben. En dat is wat we met dit topic willen aanklagen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Zo voel ik me diep gekwetst als ik bij La Vita e Bela lees dat mensen dat gedrocht prachtig vinden en er zelfs ontroerd door raken...

Herkenbaar. Heb ik ook.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Er wordt hier inderdaad op je afgegeven als je een top 250 film niet leuk vindt. Ik had Taxi Driver 0,5 gegeven en beargumenteert, maar hield niemand tegen me alsnog flink daarop af te zeiken. Ik word dat eeuwige gezeik van "je bent 14, dus het ligt aan je leeftijd dat je die film niet leuk vind" gewoon zat. Ze kunnen gewoon niet accepteren als iemand een bepaalde film niet leuk vindt. Echt, degene die dat zeggen, mogen zelf wel volwassen worden. Daar voel ik me in ieder geval dan boven staan.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Inderdaad matthijs, da's nergens voor nodig. Alsof je de 35 gepasseerd moet zijn om een "juiste" mening te hebben over een film...

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Wat je op dat moment van een film vind kan niemand tegenspreken, maar ik denk als iemand die nu 14 is en over 20 jaar nog een keer naar Taxi Driver kijkt hem waarschijnlijk dan wel hoger waardeert, gezien het onderwerp.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Als die mensen daar niet tegen kunnen, moeten ze hier niet komen. Die mogen opgewonden raken en een vurig betoon houden. Niet gaan schelden.

Oke. In principe mag en kan alles hier. Maar niet met twee maten meten dan. Zij mogen braken en ik mag een argument ridicuul noemen. En dan niet het slachtoffer spelen, een hoop gehuil erbij, "ze vinden mijn visie bullshit" en "ze worden persoonlijk" etc. Dan houden we deze fijne manier van discussieren toch gewoon aan?! Mij best. En gaarne geen mods op mijn dak dan.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

matthijs_013 wrote:

Ik had Taxi Driver 0,5 gegeven en beargumenteert, maar hield niemand tegen me alsnog flink daarop af te zeiken.

matthijs013 bij Taxi Driver: ik snap de becijfering niet echt. heb hem met mijn moeder en zus bekeken, en we hadden allemaal dezelfde mening: er gebeurt niks en het is oersaai

Normaal zou ik hier niet op reageren, maar schrik je nu echt dat je daar door sommigen wordt op gepakt? Vreemde beargumentering bij een topfilm. En dit heeft helemaal niets met je leeftijd te maken hoor.

Halcyon wrote:

Alsof je de 35 gepasseerd moet zijn om een "juiste" mening te hebben over een film...

Er zijn meer dan genoeg die niet naar de leeftijd van een user kijken. Ik heb al commentaren van 'oudere' users gezien, waarbij ik denk: "Wordt die nu seniel? Hij is aan het bazelen." Langs de andere kant zie ik soms een uitleg waarvan ik denk, wie heeft dit prachtstukje geschreven en als je dan kijkt naar de leeftijd dat het van een 15,16-jarige is.

Wij als ouderen zijn zeker niet 'slimmer' dan een doorsnee tiener (misschien wel dommer), maar wij hebben wel een beetje meer levenservaring. Ik heb op technisch gebied al veel hulp gehad van jongeren, ook hier...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.