- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zolang niemand een mod meteen waarschuwt, kan dat inderdaad nog langer doorgaan. En nu zie ik helaas weer iemand die heel musicmeter afrekent op een paar specifieke users die vervelend tegen hem/haar deden. Nogmaals waarschuw een mod.
Ik heb in die paar jaar 3 keer een klein voorval gehad op musicmeter, zoals zovele wel een keer hebben. Niet erger of minder als op moviemeter.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Gewoon anderen met respect behandelen en je krijgt in elk geval op MovieMeter hetzelfde respect vaak terug. Natuurlijk zijn er altijd mensen die een andere mening hebben over films maar dat maakt niet uit. Als ze te ver gaan gewoon een bericht naar de mod en het word geregeld. Ik heb hier in bijna 4 jaar pas 1 keer echt een probleem gehad en dat was binnen een uur geregeld.
We hebben hier echt niets te klagen over de mods. En als ze dan toevallig iets missen dan hebben we hier van die prachtige "!" knoppen waarmee we ze alsnog onrecht kunnen melden.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
En met het laten voortduren van een knock out van musicmeter users heeft MUSICMETER werkelijk ALLE krediet verspeeld. Ik kom er nog zelden....
Ben het verder wel eens met Sinterklaas. Probeer maar eens enige kritiek te uiten op die maffia van Belle & Sebastian, wat je dan over je dak krijgt is met geen pen te beschrijven...
En moderatoren-overzicht is er nauwelijks, je moet echt gaan klagen, dat slaat nergens op, natuurlijk !
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Alsof je op MM niks over je heenkrijgt als je tegen gevestigde waarden botst.
Vind het op dat gebied wel meevallen op MuM, al komt dat waarschijnlijk ook omdat niemand mijn muziek kent
. MuM heeft zwaardere problemen dan dat.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
En met het laten voortduren van een knock out van musicmeter users heeft MUSICMETER werkelijk ALLE krediet verspeeld. Ik kom er nog zelden....
Dat heeft letterlijk een halve dag op de site gestaan. Toen is het hele topic verwijderd.
Ach kom, je overdrijft echt enorm nu. Lees het voor de aardigheid nog eens na. Echt totale onzin wat je hier zegt. Het gaat er hier vaak (veel) heftiger aan toe. Vind ik ook niet erg trouwens.
Je kunt merken dat je er niet vaak komt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Alsof je op MM niks over je heenkrijgt als je tegen gevestigde waarden botst.
Dat is ook zo, maar dat voel je al aankomen.
Een kwaad woord over Scarface, Apocalypse Now, of Survive Style 5+ en... zet je schrap. Je weet dat je je mening moet gaan verdedigen.
Maar dat vind ik erg gezond, een aanleiding om je (afwijkende) mening goed te onderbouwen. Ik vind het geen nadeel, maar een voordeel: het daagt me uit. Soms zit ik al schrap voor een lading en vallen de reacties me wel tegen.
Dat [(sic) user-knock-out op MuM] heeft letterlijk een halve dag op de site gestaan. Toen is het hele topic verwijderd.
Een halve dag! Terwijl de toenmalige mods niet alleen aanwezig waren, maar ook zelf meededen? Voor mij nog altijd onbegrijpelijk en ontluiserend. Het is nu bijna een jaar geleden, maar de verbijstering is nog niet gesleten.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
die maffia van Belle & Sebastian
.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Maar dat vind ik erg gezond, een aanleiding om je (afwijkende) mening goed te onderbouwen.
Dat klopt. Alleen vervalt dat helaas nog iets te vaak in 'jezelf' verdedigen ipv je mening over de film. Maar hier op moviemeter zijn de mods er inderdaad altijd vlug bij. Geen idee hoe dat bij musicmeter zit. Langs de andere kant: té snel ingrijpen/intolerant zijn vind ik nu ook niet goed. Dat gebeurt hier ook weleens.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Kom toch, alle gezeur is volledig misplaatst. Er zijn maar liefst 12 fora die ik regelmatig bezoek en MovieMeter staat bij de beste 2, wanneer het op correctheid aankomt. Felle discussies komen voor, maar daar zijn we hier voor. Wordt het je tóch teveel dan meld je misbruik of kom je niet weer (maar dat is eigenlijk nooit nodig).
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
daar zijn we hier voor.
Ja, ondermeer. Maar er is een verschil tussen fel discussieren en platweg persoonlijk aanvallen. Het vervalt wel degelijk regelmatig eens in dat tweede hoor.
Die meldknop is overigens heel goed, het probleem is een beetje dat de meeste mensen (waaronder ik) zich in de eerste plaats willen verdedigen tegen dergelijke openbare zwartmakerijen. Dat is een heel natuurlijke reactie. Je mag nog 25 verschillende meldknopjes op de site gooien, maar een mens blijft een mens, en in dat soort gevallen zijn alerte mods een onvermijdelijke noodzaak.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Je moet je gewoon niet laten provoceren en op dat icoontje klikken.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dat zegt de theorie, inderdaad. In praktijk is inmidddels al jaren gebleken dat dat lang niet altijd gebeurd...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een kwaad woord over Scarface, Apocalypse Now, of Survive Style 5+ en... zet je schrap. Je weet dat je je mening moet gaan verdedigen.
Daar is het toch een discussieforum voor....
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Je moet je gewoon niet laten provoceren en op dat icoontje klikken.
Moet je inderdaad doen. Zo heb ik bij een bepaalde film een soort ruzie moeten volgen tussen 2 gebruikers die al bijna niks meer met de film te maken heeft. Dat heb ik gemeld zodat die discussie kon verwijderd worden.
Ik heb het gelukkig nog niet zelf ondervonden dat men op de man speelt ipv op de bal (de film dus) Misschien omdat ik Apocalypse now en Scarface ook goed vind.
Het is net het leuke aan een forum dat je met verschillende meningen zit. Ik heb ook met sommige populaire films een probleem omdat ze mij totaal niet liggen: Pirates of the carribean 2, Eragon, Moulin Rouge, Green mile, ... maar dat verdedig ik met argumenten die enkel met film te maken hebben.
Ik moet wel zeggen dat het goed meevalt op moviemeter. Beter dan musicmeter in elk geval. Je zit nu eenmaal met verschillende smaken, leeftijden, achtergronden, ...
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Daar is het toch een discussieforum voor....
Moet je ook de rest van Dustyfan quoten want ze zegt precies hetzelfde dan jij.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Kom toch, alle gezeur is volledig misplaatst. Er zijn maar liefst 12 fora die ik regelmatig bezoek en MovieMeter staat bij de beste 2, wanneer het op correctheid aankomt. Felle discussies komen voor, maar daar zijn we hier voor. Wordt het je tóch teveel dan meld je misbruik of kom je niet weer (maar dat is eigenlijk nooit nodig).
Ik plaats zelf geen berichten bij films zodat mensen daar een discussie mee kunnen beginnen. MM is voor mij meer een soort opslagplaats waar ik heel mijn "filmleven" kan bijhouden. Berichtjes plaats ik om later terug te kijken waarom ik precies die stem had gegeven (als ik dat vergeten was).
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Je zegt eerst dat je geen berichten plaatst en daarna van wél?
Ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je mijn quote erbij haalt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Moet je ook de rest van Dustyfan quoten want ze zegt precies hetzelfde dan jij.
Oops had, niet verder gelezen.
Maar dan zijn we het dus eens. 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat is ook zo, maar dat voel je al aankomen.
Maar dat vind ik erg gezond, een aanleiding om je (afwijkende) mening goed te onderbouwen. Ik vind het geen nadeel, maar een voordeel: het daagt me uit. Soms zit ik al schrap voor een lading en vallen de reacties me wel tegen.
Hier ben ik het wel mee eens. Uit mezelf onderbouw ik mijn meningen meestal niet zo grondig, als ik al een kritiek bij een film plaats, maar als er op gereageerd wordt ga ik er vaak wel wat dieper op in.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Als iemand mij zwart maakt op de soite zeg ik meestal iets bijdehands terug. Zijn ze nog gelijk gedist. De sukkels. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Als iemand mij zwart maakt op de soite zeg ik meestal iets bijdehands terug. Zijn ze nog gelijk gedist. De sukkels. 

-
- 31144 messages
- 5447 votes
Zolang je op een beleefde manier discussieert en met argumenten schermt die over de film draaien, en niet over de persoon zelf begint kan er normaal niet veel verkeerd lopen. Discussies mogen er gerust zijn daarom is het juist een forum. En hopelijk vind iedereen andere films goed of slecht, anders krijg je saaie berichten. Iemand plaatst z'n mening dan en de rest zegt gewoon: tja, daar kan ik niks aan toevoegen...
Maar hopelijk kan men ook overweg met een vleugje sarcasme, zolang het humoristisch bedoeld is.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Helemaal mee eens (kan er niks aan toevoegen). 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Helemaal mee eens (kan er niks aan toevoegen). 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Je zegt eerst dat je geen berichten plaatst en daarna van wél?
Ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je mijn quote erbij haalt.
Je begreep mijn zin niet. Ik plaats wel berichten, maar ik plaats ze niet met de bedoeling dat mensen daar een discussie over kunnen beginnen. Het is gewoon mijn eigen minirecensie.
Waarom ik jou dus quote, is omdat jij zegt dat mensen hier komen voor discussies, terwijl dit niet zo is.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Voor jou niet. Punt blijft dat het een forum is en dat gemauw dan ook niet nodig is wanneer er een beetje op elkaar gereageerd wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Flameberichten verwijderd. Dezelfde discussie die in een ander topic al uit de hand liep, gaat hier gewoon weer verder.
Ik heb nooit gezegd dat die discussie hier voortgezet mocht worden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Het ging toch over de manier van communiceren ?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vooral ook weer users die elkaar in de haren vlogen en djelle plaatste berichten tot 3x terug die al door moderators waren weggehaald.
Dan houdt het een keer op.
Dit topic is ook geen afvoerputje om ruzies uit te vechten.