• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Nee sorry dat zal er niet komen

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wanneer ik via het gele icoontje naar het eerste nieuwe bericht in een forumtopic wil gaan, dan krijg ik de zwarte balk niet te zien:

http://i.imgur.com/wSfLcaN.png

Gebeurt bij elk forumtopic in mijn updates.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn dat kan ik even niet naspelen. Tenzij het bericht onderaan de pagina staat, en de footer ook te zien is. Maar dat lijkt hier niet het geval

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als er maar een kijkwijzer icoontje bij een film staat, lijkt het alsof de kijkwijzer scheef onder de ster staat die erboven staat. Dat is natuurlijk optisch, maar het lijkt wat vreemd.

Bijvoorbeeld hier.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jordy wrote:

Hmn dat kan ik even niet naspelen. Tenzij het bericht onderaan de pagina staat, en de footer ook te zien is. Maar dat lijkt hier niet het geval

Jammer, het stoort nu niet erg hard maar het oogt wat lelijk. Vind het op zich vreemd dat het enkel bij de forumtopics voorkomt en niet bij films.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Als er maar een kijkwijzer icoontje bij een film staat, lijkt het alsof de kijkwijzer scheef onder de ster staat die erboven staat. Dat is natuurlijk optisch, maar het lijkt wat vreemd.

Bijvoorbeeld hier.

inderdaad niet zo mooi, zal eens kijken.

Captain Pervert

• 4643 messages
  • 2099 votes

Veel te veel wit. Te weinig info op mijn scherm. Ik scroll me suf.

Ik weet het niet, het is misschien een smaak ding. Alle sites lijken tegenwoordig zo op elkaar. Tweakers.net ging toen ook over naar een nieuw design. Het oude was mooi compact, veel informatie in 1 oogopslag. Het nieuwe design had ook veel te veel wit, te grote regelafstand en te weinig info op je scherm. Dat werd na een storm van kritiek wat bijgeschaafd.

Grappig dat Moviemeter.nl nu precies hetzelfde doet, hoop dat het ook wordt bijgesteld.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ziet er wel leuk uit enzo. Moet eerlijk gezegd echt erg wennen er aan!

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Captain Pervert wrote:

Helemaal mee eens. Ik heb na 5 minuten teruggeschakeld naar het oude sjabloon. Lekker compact en alle info klik-klaar .

Luminal

• 34 messages
  • 38 votes

Leuk om een nieuw design te zien. Het is even wennen maar het eerste wat me opvalt is dat het rustiger oogt.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Het viel me net op dat bij meerdere posters er een donker lijntje omheen staat maar dat die niet aan de rechtse zijde staat. Wellicht iets met het uitlijnen te maken.

Bijvoorbeeld bij Stop the Pounding Heart (2013) en Stellina Blue (2009) en State 194 (2012)

Fueledable

• 231 messages
  • 3444 votes

Dat is wel even wennen!

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Ik stoor mij niet aan de nieuwe lay-out, alleen is het wat wennen inderdaad. Waarschijnlijk spelen ze hier in op het groeiende aantal iPads, want vergeleken met de andere sites begon MoMe.nl er wel een beetje gedateerd er uit te zien. Gaan de overige meters (MusicMeter, GameMeter, BookMeter) ook veranderen of blijft het bij de moedersite?

Edit: Ik zie dat je het ook kan proberen bij MusicMeter, dan is mijn vraag al beantwoord.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Captain Pervert wrote:

Dit is ook mijn voornaamste bezwaar. Het zou mooi zijn als er een optie zou zijn om de trailer op de filmpagina's als tekstlink weer te geven i.p.v. de grafische link in het nieuwe design, dat scheelt weer wat scrollwerk.

Verder moet ik niets hebben van die Facebook/Twitter logo's.

An sich vind ik het geen slecht design, maar de functionaliteit -met name "informatiedichtheid"- kan wel wat beter.

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Verfrissend design! Op een 27inch scherm is echter het wit wel overdonderend maar dat is een kwestie van wennen hoop ik.

Verder had ik liever een verticaal submenu (bij hover) gezien. Werkt fijner dan een horizontale (te veel met je muis bewegen nu en kans op foutief gedrag). Het horizontale actieve submenu is wel prima. Verder was het mij niet meteen duidelijk dat 'mijn updates' een label is en niet een klikbaar subitem. misschien kan je dat visueel nog wat duidelijker maken, nu klikte ik 10x tevergeefs op 'mijn updates'

Verder zou een meer responsive aanpak een leuke feature zijn, nu heb je ongeacht het device/resolutie dezelfde site.

Maar voor de rest: puik werk, complimenten.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Nou, hier maar even mijn eerste bericht typen met het nieuwe design.

Wel even een kwartslag van 150 graden kwa verandering, maar het oogt wel even wat frisser en vrolijker dan de vorige design, die wel behoorlijk aan de grijze was. Het witte layout is iig sinds 2007 weer terug.

Man, kan me nog die hele tralarie herinneren bij het vorige design.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Even nog een mening.

Wanneer ik het plaatje vergroot. Dus de vergrote versie aanklik. Word ie wel mega groot. Dit was vorige keer niet zo.

Al was het zo heb ik er nu meer last van plotseling

Captain Pervert

• 4643 messages
  • 2099 votes

Luminal wrote:

Leuk om een nieuw design te zien. Het is even wennen maar het eerste wat me opvalt is dat het rustiger oogt.

Het is juist niet rustiger. Het vele wit doet pijn aan de ogen, informatie staat te ver uit elkaar. Ik word er nerveus van.

Luminal

• 34 messages
  • 38 votes

Captain Pervert wrote:

(quote)

Het is juist niet rustiger. Het vele wit doet pijn aan de ogen, informatie staat te ver uit elkaar. Ik word er nerveus van.

Het is ook geen feit. Het is mijn interpretatie...iets wat mij opviel.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik vind de lay out en het design allemaal wel prima maar dat wit is inderdaad niet fijn. Zeker als je achter de pc zit met enkel sfeerlicht.

mcdaktari

• 7278 messages
  • 0 votes

Ik begrijp niet goed waarom er nou een ander design moet komen. Het huidige is zo vertrouwd en we zijn er allemaal aan gewend neem ik aan, ik zou het dan ook echt heel jammer vinden als het huidige design vervangen word door dat nieuwe. Ik heb het even uitgeprobeerd maar vond het meteen al niet prettig, veel te wit en je moet weer gaan zoeken waar alles zit, dat zal ook wel komen omdat ik al vanaf 2008 op de site kom. Ik weet nu waar alles te vinden is en dat zal na een tijdje ook wel weer zijn op het nieuwe MM, maar toch hoop ik dat het huidige blijft.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben het toch wel eens met de kritische noten hier wat betreft de "informatie-dichtheid". Het is een pak meer scrollen dan bij het oude design, wat de gebruiksvriendelijkheid een stukje lijkt in te perken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mcdaktari wrote:

Ik begrijp niet goed waarom er nou een ander design moet komen. Het huidige is zo vertrouwd en we zijn er allemaal aan gewend neem ik aan, ik zou het dan ook echt heel jammer vinden als het huidige design vervangen word door dat nieuwe.

In het eerste bericht heeft Jordy duidelijk uitgelegd, hoe en waarom.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

De meeste mensen die klagen proberen het design volgens mij 5 minuten en doen het daarna gelijk weer weg. Probeer het eens een paar dagen en kom dan nog eens klagen als het inderdaad niet fijn is.

Het gros van de mensen, waaronder ik, zegt na een paar dagen alweer gewend te zijn.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

BoordAppel wrote:

Ik vind de lay out en het design allemaal wel prima maar dat wit is inderdaad niet fijn. Zeker als je achter de pc zit met enkel sfeerlicht.

Heb je dat probleem op Facebook of Google dan niet?

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Het wit op facebook lijkt iets minder wit te zijn, iets minder fel alleszins. Waarschijnlijk onzin wat ik vertel maar zo komt het voor mij wel over

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Wit is juist een prima keuze geweest vind ik zelf. Het geeft een mooie verfrissing. En daarbuiten vallen de knoppen,sterren,teksten etc..etc.. meer op. Maar goed, smaken verschillen. Gelukkig is de meerderheid tevreden. Althans dat schat ik in en als het aan mij ligt, niets meer aan veranderen qua layout.

p.s. én je kan altijd nog je "eigen" beeldscherminstellingen aanpassen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Movie-Addicted wrote:

Wit is juist een prima keuze geweest vind ik zelf. Het geeft een mooie verfrissing. En daarbuiten vallen de knoppen,sterren,teksten etc..etc.. meer op. Maar goed, smaken verschillen. Gelukkig is de meerderheid tevreden. Althans dat schat ik in en als het aan mij ligt, niets meer aan veranderen qua layout.

Eens 100%

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Film Pegasus wrote:

Knap, meteen overgeschakeld. Op de pc via Chrome loopt alles vlot. Als ik daarna wil testen op de smartphone (Android) loopt dat blijkbaar niet automatisch....

En ik krijg het daar blijkbaar ook niet meteen goed. Nieuwe lay-out op de pc en oude op de smartphone.

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn android-telefoon blijft hardnekkig vasthouden aan de oude look. Met geen manier krijg ik daar de nieuwe look op, ook al staat het gewoon aangeklikt bij de instellingen. Jordy, kan dat kloppen? Houden Android-telefoons gewoon vast aan de oude look?

Verder eens met de meningen in dit forum over de witruimte op de PC. Zag er meer verzorgd uit eerst, met het kader eromheen en de grijze randen, nu komt het wat simpel over.

En ook met het veel scrollen. Een paar berichten vullen nu de pagina waardoor je telkens veel naar beneden moet scrollen.

Wellicht is het een verbetering zeg maar op 'verticale' schermen (smartphones e.,d., heb ik dus niet kunnen testen), maar voor een horizontale scherm is het oude lay-out fijner, de nieuwe vind ik daar niet echt prettig op lezen (te veel wit en te weinig tekst).

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het antwoord staat notabene bij het bericht dat je hebt gequote:

Het nieuwe design voor de mobiele versie van de site volgt nog.

Het probleem met de menu balk bij forumtopics lijkt weer opgelost te zijn

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.