• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Jordy wrote:

Hallo allemaal.

Het nieuwe design is vanaf nu voor iedere ingelogd bezoeker te testen. Ga naar je instellingen, http://www.moviemeter.nl/account/config , en je ziet onderaan een optie waarmee je kunt switchen tussen het oude en het nieuwe design....

Als ik dit topic wil openen, kom ik steeds terecht op dit bericht van Jordy waarin hij het nieuwe design lanceert. In plaats van naar het eerste ongelezen bericht te gaan. Is dit een bug of doe ik iets mis met de permalinks? Ik had al begrepen dat je aan de melding ging werken, maar dit gaat echt over het getoonde bericht als je het topic 'nieuw design' opent.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hoe open je het? vanuit de updates? door op de titel van het topic zelf te klikken?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Waarschijnlijk is het een bug die mee is gegaan, want o.a. weer bij After School Special, All dogs Christmas, daar staat het (zijn allemaal vanaf ca. oktober 2013).

Je bedoelt bij dit bericht? After School Special (2003)

waar staat dan precies "0,0" ? ws. begrijp ik je niet goed

• 31148 messages
  • 5448 votes

Jordy wrote:

Hoe open je het? vanuit de updates? door op de titel van het topic zelf te klikken?

Vanuit de updates

edit: heb het verwijderd uit mijn updates en via het forum terug toegevoegd... Nu heb ik het probleem (voorlopig) niet meer

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

En nu?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

Je bedoelt bij dit bericht? After School Special (2003)

waar staat dan precies "0,0" ? ws. begrijp ik je niet goed

Als je in mijn meningen naar beneden scrollt daar zie je al gauw 0,0 naast de ster. Bij het huidige design is het nu goed, maar in het nieuwe design zie ik het weer. Lijkt me een bug.

• 31148 messages
  • 5448 votes

lijkt opgelost. Het was ook enkel met dit topic. Als het toch moest voordoen laat ik het weten. Bedankt!

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Het enige probleempje wat ik heb gemerkt is dat hij soms automatisch naar de 'oude' site overschakelt als je iets opent (bijv 'updates' of 'forum').

Verder; ik blijf die nieuwe smilies geen succes vinden, maar dat is geen commentaar op de werking van de site.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Ik ben, zoals ik al eerder aangaf, niet zo van vernieuwingen. Sites als Youtube (en vroeger Hyves) hebben hierdoor wat mij betreft flink wat waarde verloren. Dit nieuwe design is dan ook flink wennen voor mij, omdat ik best wel gehecht ben aan de 2007 look en nooit een andere heb gekend. Toch moet ik een compliment maken voor het ontwerp. Lijkt me dat daar veel werk in is gestoken.

Hetgeen wat me het minst bevalt is het feit dat ik niet meer op 'nieuw bericht' kan klikken voor het schrijven van een review. Dat vond ik altijd veel prettiger schrijven dan helemaal onderaan de pagina. Als dat nog terug zou komen zou dat heel fijn zijn, maar als ik zo snel blader, zie ik dat ik volgens mij een van de weinigen ben die daar een beetje mee zit. Ook vind ik het huidige design mooier qua kleuropzet. Ik vind het prettig dat het ene bericht een witte achtergrond heeft en het ander een wat donkere. Dat leest wat fijner dan al dat wit, vind ik persoonlijk.

Mijn complimenten Jordy, maar ik gebruik toch nog liever even de oude lay-out zo lang het kan

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Als je in mijn meningen naar beneden scrollt daar zie je al gauw 0,0 naast de ster. Bij het huidige design is het nu goed, maar in het nieuwe design zie ik het weer. Lijkt me een bug.

aha bij je meningen, ik zie het nu ook, ga ik naar kijken

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Hier gaat volgens mij ook iets verkeerd (bij het als een voorbeeld weergeven van de aanpassing van een bericht). Ik heb die smiley en dat haakje namelijk niet onder elkaar geplaatst. En dat de tekst helemaal naar links staat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

http://i44.tinypic.com/294l55c.jpg

(Na het plaatsen ziet het er overigens wel gewoon normaal uit.)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik blijf moeite hebben met het uiterlijk van de ratingen. Visueel niets op aan te merken dat je de rating in een grote ster ziet, maar qua duidelijkheid vind ik het flinke stap achteruit. Ik zie niet meer in 1 oogopslag wat de waardering van de film is. Tevens is het ook niet duidelijk om wat voor waarderingsysteem het gaat(tenzij je zelf een stem uitbrengt).

Je ziet nu bijvoorbeeld 3,27 in een ster staan. 3,27 op een schaal van wat? 4 sterren, 5 sterren, 10 sterren? Visueel misschien meer van deze tijd, maar het gaat wel ten koste van het in 1 oogopslag kunnen zien van een waardering.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Animosh wrote:

Hier gaat volgens mij ook iets verkeerd (bij het als een voorbeeld weergeven van de aanpassing van een bericht). Ik heb die smiley en dat haakje namelijk niet onder elkaar geplaatst. En dat de tekst helemaal naar links staat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

(afbeelding)

(Na het plaatsen ziet het er overigens wel gewoon normaal uit.)

zal eens kijken of ik dat na kan bootsen

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

rep_robert wrote:

Je ziet nu bijvoorbeeld 3,27 in een ster staan. 3,27 op een schaal van wat? 4 sterren, 5 sterren, 10 sterren? Visueel misschien meer van deze tijd, maar het gaat wel ten koste van het in 1 oogopslag kunnen zien van een waardering.

Moviemeter gebruikt gewoon een vijf sterrensysteem. Alle stemmen bij die film, dat is het gemiddelde in de ster.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

De Mijn Films popup wordt afgekapt bij weinig filmdetails.

http://i.imgur.com/sQ3hT2i.jpg

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Observator wrote:

De Mijn Films popup wordt afgekapt bij weinig filmdetails.

(afbeelding)

zet ik ook op de lijst!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

aha bij je meningen, ik zie het nu ook, ga ik naar kijken

Ja dit is ook weer goed.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Moviemeter gebruikt gewoon een vijf sterrensysteem. Alle stemmen bij die film, dat is het gemiddelde in de ster.

Goh dat snap ik, maar dat is nu niet meer duidelijk dus haha.

Komen genoeg gebruikers zonder account op de site en daarvan zullen vast ook genoeg zijn die er niet dagelijks op komen. Het komt de site niet ten goede imo.

Het simpele, maar overzichtelijke design was de grote kracht van MM. Dat aspect gaat nu niet meer helemaal op.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bij de mijn films module: als je een film uit een mapje wil verplaatsen, komt er een vaag icoontje. Dat is niet zo duidelijk.

Boven de grijze knoppen is het een pijltje, maar beide wekken niet de indruk dat je iets verplaatst.

Als je links boven de mapjes zweeft, heb je namelijk wel gewoon een 'klikhandje'.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien, zal ik naar gaan kijken

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Goh dat snap ik, maar dat is nu niet meer duidelijk dus haha.

Komen genoeg gebruikers zonder account op de site en daarvan zullen vast ook genoeg zijn die er niet dagelijks op komen. Het komt de site niet ten goede imo.

Het simpele, maar overzichtelijke design was de grote kracht van MM. Dat aspect gaat nu niet meer helemaal op.

in bv. de toplijsten of op de homepagina stonden ook altijd al gemiddelden zonder dat de schaal er bij vermeld werd. Dat weet je als bezoeker snel genoeg, dat we hier met een 5 sterren schaal werken, naar mijn mening

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Jordy wrote:

Als ik dit topic open door op het gele envelopje (?) te klikken kom ik niet helemaal uit bij het laatst ongelezen bericht. Ik moet nog een stukje naar boven scrollen om het eerste "geel gemarkeerde" bericht te zien.

In mijn geval kom ik ongeveer in het midden terecht van De Site >> Algemeen >> nieuw design (begin 2014) -- nu te testen terwijl het eerste "gele" bericht De Site >> Algemeen >> nieuw design (begin 2014) -- nu te testen is

Ander mankementje: ik klik graag met ctrl/cmd+klik om een quote te openen in een nieuw tabblad, zodat ik nog ongestoord kan verder lezen en daarna alle quotes in één keer in een nieuw bericht kan steken. Dit gaat niet meer in het nieuwe design, waar ik hoe dan ook naar beneden wordt gestuurd bij een cmd+klik

Tonke

• 134 messages
  • 1982 votes

Ik heb nog geen meebewegende balk als ik naar beneden scroll (Chrome op Windows 8.1)..

Edit: Mijn eerste opmerking over de zwart wordende mijn updates is gefikst!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Maar als je voor de eerste keer op de site komt weet je dat niet en ziet het er best suf uit. Dat was dan ook mijn enige kritiek op de beta versie.

Vind sowieso dat mm een tien cijferig stelsel moet krijgen met mogelijkheid om op tiende decimaal te stemmen

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Goto wrote:

(quote)

Ik vind het gewoonweg niet mooi, punt. Er is verder niets mis mee. Het is enkel erg in your face en zonder echte identiteit. Iets dat de site nu naar mijn mening nog wel heeft. Het is 'hip' en dat is verder een begrijpbare keuze, maar mij staat het niet aan.

Vind eerlijk gezegd nieuwe design stuk rustiger dan oude.

Daarnaast: verwijderd je internet geschiedenis plus cookies mbt movie meter, zou probleem met terugkeer naar oude layout moeten oplossen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Jordy wrote:

(quote)
mobiel design volgt nog

Normale website doet het prima op mijn tablet ( Nexus 7 2012)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

horizons wrote:

(quote)

Maar als je voor de eerste keer op de site komt weet je dat niet en ziet het er best suf uit. Dat was dan ook mijn enige kritiek op de beta versie.

Vind sowieso dat mm een tien cijferig stelsel moet krijgen met mogelijkheid om op tiende decimaal te stemmen

Gelukkig wordt mijn kritiek ook gedeeld. Ook al geeft Jordy aan dat je door doorklikken het 1 en ander wel duidelijk kan krijgen. Het is niet meer in een oogopslag te zien en dat maakt het qua functionaliteit simpelweg een stuk minder dan de vorige site. De filmwaardering is 1 van de speerpunten van de site, het blijft raar dat dit nu in een soort verdomhoekje komt.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Nu even een dagje kunnen testen en ben toch wel erg positief. In ieder geval nog niet tegen veel bugs aangelopen (althans dat niet genoemd is). Enkel als ik enkele uurtjes niks doe dan switcht hij bij de eerste klik weer terug naar het oude design (maar dat lijkt me wanneer het definitief erin komt niet meer van toepassing) en zie ik - i.t.t. mijn eigen profielpagina - bij andere profielpagina's geen avatar (of is dat een nieuwe wijziging?).

Verder is het vooral erg wennen, maar dat gebeurt vanzelf en ik zie toch veel positieve veranderingen. Een major pluspunt zijn de grotere formaten van lettertype, avatars en posters. Ook de 800 px versie van een poster die als pop-up eruit komt vindt ik veel beter werken dan een aparte pagina ervoor. Verder vind ik ook de trailers die direct te bekijken zijn ipv extern te linken veel beter tot z'n recht komen.

Veel vind ik ook een stuk professioneler ogen, bijv de scheidslijnen ipv een omkadering bij elk bericht, en de buttons bij een bericht plaatsen die zo op het eerste oog zijn ingedund tot de meest gebruikte (ofwel gewoon minder onoverzichtelijk ogen). Enkele tekstdingen mogen echter in my opinion nog over nagedacht worden in de zin van dikgedrukt / kleurtje, neem bijv. het woord gebruikers op de homepage (Er zijn momenteel .. gebruikers), lijkt in eerste instantie niet klikbaar.

Wat negatieve punten betreft zijn het voornamelijk kleine, veelvuldig genoemde dingen als de smileys die ietsje minder leuk zijn of dat het iets wegheeft van de pathé-site. Enige echt negatieve punt vind ik het, al vaker aangehaalde, grote wit-vlak. Had zelf ook liever een zijbalk o.d. gezien. Verder wordt het nu ook wel een grote meerwaarde om films die geen grote posters hebben daarvan te voorzien. 1 zo'n 200 px poster tussen de anderen door in het filmlog en de filmpagina zelf staan echt niet imo.

Just my 2 cents. Goed bezig in ieder geval!

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Toen ik 't nieuwe design voor de eerste keer zag moest ik op de één of andere manier direct denken aan de site van Pathé.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Wanneer je op een filmpagina "mijn updates" aanklikt zie je een klik-handje, bij de knop er naast "mijn films" blijft het echter een pijltje en ook bij het verwijderen (of plaatsen) van een stem verandert het niet in een handje. Is dit de bedoeling of wordt dit nog aangepast?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.