- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Zonder advertentie (betaald) mist er wat marge tussen de filmdetails en de navigatie.
http://i.imgur.com/XEsAv0W.png
Overigens ben ik zeer positief over het nieuwe design. Ben blij met alle wijzigingen die nog zijn doorgevoerd na de "World War Z" preview.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hm ik heb de test button aangevinkt voor het nieuwe design, maar tot nu toe verandert er bij mij niks. Heb al een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd. Chrome op iPhone, neem aan dat deze combinatie gewoon werkt?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik heb nog een vraag: zodra je inlogt zie je eigenlijk alleen de melding met eventuele nieuwe berichten. Persoonlijk zou ik het logisch(er) vinden om direct op de homepage uit te komen. (waar je nu alleen terecht komt mocht je op het logo of klein linkje onderaan klikken?) Is het een bewuste keuze om het te doen zoals het nu is ?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In ieder geval niet iets dat ik nu wil aanpassen. Voor nu even zoals het is
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als de mogelijkheid bestond om tekst vetgedrukt te maken zou het een ander verhaal zijn, maar nu vind ik het echt meer dan opvallend genoeg.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Officiële weergave van deze woorden:
dvd
blu-ray
Met kleine letters. Misschien een goed moment om dit nu eens juist weer te geven.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zonder advertentie (betaald) mist er wat marge tussen de filmdetails en de navigatie.
(afbeelding)
Overigens ben ik zeer positief over het nieuwe design. Ben blij met alle wijzigingen die nog zijn doorgevoerd na de "World War Z" preview.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik betrap mezelf erop dat ik steeds naar de homepage terugkeer om het overzicht terug te krijgen. Ik vind dit nieuwe design qua overzichtelijkheid geen stap vooruit. Wel is het design verbeterd. Ziet er strak uit allemaal.
Ik ben ook van mening dat de site me iets te wit is. Iets doffer maken en dat maakt het al een stuk prettiger voor de ogen.
Laatste aandachtspunt: de pop-up menu's. Ik ben al geen fan van pop-up menu's, maar als er ook nog eens een minimale vertraging inzit voordat de submenu's verschijnen, dan krijgen mijn zenuwen het te verduren.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Nog een puntje: het 'voorbeeld' bericht onderaan elk topic (de plek dus waar je zelf een bericht kan gaan typen) gaat wat mij betreft wat te vloeiend over in het topic zelf. Het lijkt op het eerste gezicht alsof je overal zelf het laatste bericht geplaatst heb in een topic. Temeer omdat er ook gewoon staat 'geplaatst op 4 januari ...' enz.
MDMovie
-
- 99 messages
- 174 votes
Eerste bericht vanaf de nieuwe site.
Moet zeggen dat de nieuwe site er prima uitziet. Ja het is wat wennen, maar aan de andere kant het went snel.
Wat voorral wennen is, is hoeveel opties er verstopt zitten onder, o.a. het kopje updates.
Veder het stemmen is iets wat verandert. Maar werkt verder prima.
Pluspunt vind ik o.a. de trailer die bij de film zel staat, top!
Enigste wat ik persoonlijker duidelijker zou vinden is dat de info van de film (zoals dit):
Verenigde Staten
Actie / Avontuur
146 minuten
Vetgedrukt zou kunnen zijn. Geeft net wat meer overzicht. Nu komt het net allemaal wat te druk over. (Ja de oude site was het ook niet, maar hier stoort het me iets meer).
(Dat gezien vanuit mijn Webbouw ervaring).
En wat me opvalt is dat, terwijl ik dit bericht aan het typen ben er staat, (boven de commentbox):
geplaatst op 4 januari 2014, 15:45 uur (terwijl ik me bericht nog niet heb geplaatst).
Voor de rest prima werk!
Baldur
-
- 691 messages
- 3072 votes
Zeker een verbetering, wel even flink wennen nog. Ik vind zelf sommige elementen wat wegvallen door het vele gebruik van grijs waardoor het wat onoverzichtelijker wordt. Bijv. bij het zoeken (zie http://oi40.tinypic.com/2saibv6.jpg) of de gebruikerspagina (zo zou ik het duidelijker vinden: http://oi44.tinypic.com/122zrwj.jpg).
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nieuwe design werkt prima Jordy!
Ik mis alleen bij sommige elementen wat contrast. Neem bijvoorbeeld op de gebruikerspagina de top 10. Nergens een geel of zwart element te vinden, allemaal grijs. Daardoor lijkt die wat weg te vallen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het is even wennen maar ziet er erg goed uit.
Buiten alles wat genoemd is wel 2 kleine dingetjes.
- Als je boven in de zwarte balk op mijn films klikt, en naar een lijst gaat komen er in sommige mappen geen kruisjes achter een titel te staan om deze vanuit de map te kunnen verwijderen.
Bij welke film bijvoorbeeld? In welke weergave?
- Als je in je profiel op meningen klikt, krijg je meteen alle meningen die je geplaatst hebt onder elkaar ipv. dat het direct door gelinkt wordt naar 0-9 zoals het eerst was.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Komt er weer een recommend-knop van Facebook?
Ik klikte net op like bij een film en als je er dan wat bij wilt zetten is daar geen ruimte voor, omdat het tekstvakje maar half te zien is dan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zal daar eens naar kijken. Dacht dat ik alleen het labeltje van de knop had veranderd
Ste*
-
- 2070 messages
- 1386 votes
Het is op zich oke, al sluit ik me aan bij een aantal anderen die zeiden dat alles wel erg groot is. In het oude design zie je alles veel meer in een oogopslag. Het nieuwe design is wat meer scrollen, en het komt daardoor allemaal niet zo overzichtelijk en compact over.
Bijvoorbeeld in je eigen filmlog, moeten daar die film-afbeeldingen zo groot? Je scrollt je een ongeluk.
Ook alle lijsten (je eigen top 10, de top 250, enz), vind niet zo heel prettig voor het oog.
De forumposts en de posts onder de films vind ik wat karig qua kadering/afbakening. Slechts een zwart streepje. Vind ik wat matig ogen zo.
Maarja, ik kan ook niet goed tegen verandering. 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik weet niet of het mij alleen betrof, maar die opmerking of DonOswaldo, over die 0,0 bij mijn meningen dat staat er in het nieuwe design weer.
Verder neem ik aan dat, voor mensen die niet stemmen dat die ster (onder de poster) er bij hoort.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ik was in uitgebreid zoeken aan het zoeken in eigen stemmen. En toen kwamen de pagina nummers, na zoeken op Verenigde Staten, onder elkaar. Denk niet dat dit de bedoeling is? Aangezien als mensen die veel meer stemmen hebben dan een hele rits pagina nummers onder elkaar komen. Wat niet echt mooi is lijkt mij.
http://imageshack.com/a/img28/9145/vv5d.png
En als je voorbeeld van je bericht doet met daarin een afbeelding krijg je die in het voorbeeld erg groot, maar als je hem plaatst wordt ie verkleind, zodat ie er als het ware in past. Zag ik net. Weet niet of dat in de vorige versie ook zo was.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Bij welke film bijvoorbeeld? In welke weergave?
Chrome. Is bij de film lijsten (mijn films), maar heb het probleem al gevonden. Had het allemaal op "grafisch" staan. Alleen bij "tekst" kun je films uit de mappen verwijderen.
Als ik nu op mijn meningen klik krijg ik alles van A-Z in 1 grote lijst. http://www.moviemeter.nl/user/56790/reviews/
Maar ook bij iemand met heel veel meningen: http://www.moviemeter.nl/user/4270/reviews/ krijg je eerst een hele lijst.
Eerder waren dit toch 30 meningen per pagina verdeeld over 0-9 t/m Z?
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Vreselijk nieuw design. Ik snap de keuze, maar dit is nu net de reden dat ik op weinig andere sites te vinden ben. Schreeuwerig en lelijk. Ik denk dat ik nog maar weinig op de site zal komen als dit nieuwe design eenmaal permanent is. Jammer dat alle grote sites in hun zoektocht naar meer publiek en 'gebruikersgemak' hun identiteit moeten opgeven.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik weet niet of het mij alleen betrof, maar die opmerking of DonOswaldo, over die 0,0 bij mijn meningen dat staat er in het nieuwe design weer.
Verder neem ik aan dat, voor mensen die niet stemmen dat die ster (onder de poster) er bij hoort.
die ster geeft aan of het bericht wel of niet als review is gemarkeerd
bij welke film zie je (bv) een stem "0,0" staan? bedankt
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als ik nu op mijn meningen klik krijg ik alles van A-Z in 1 grote lijst. http://www.moviemeter.nl/user/56790/reviews/
Maar ook bij iemand met heel veel meningen: http://www.moviemeter.nl/user/4270/reviews/ krijg je eerst een hele lijst.
Eerder waren dit toch 30 meningen per pagina verdeeld over 0-9 t/m Z?
ik zal daar even naar kijken, dit gaat in het oude design ook niet (meer) goed
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik was in uitgebreid zoeken aan het zoeken in eigen stemmen. En toen kwamen de pagina nummers, na zoeken op Verenigde Staten, onder elkaar. Denk niet dat dit de bedoeling is? Aangezien als mensen die veel meer stemmen hebben dan een hele rits pagina nummers onder elkaar komen. Wat niet echt mooi is lijkt mij.
foutje inderdaad, zal kijken of ik dat na kan spelen
En als je voorbeeld van je bericht doet met daarin een afbeelding krijg je die in het voorbeeld erg groot, maar als je hem plaatst wordt ie verkleind, zodat ie er als het ware in past. Zag ik net. Weet niet of dat in de vorige versie ook zo was.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vreselijk nieuw design. Ik snap de keuze, maar dit is nu net de reden dat ik op weinig andere sites te vinden ben. Schreeuwerig en lelijk. Ik denk dat ik nog maar weinig op de site zal komen als dit nieuwe design eenmaal permanent is. Jammer dat alle grote sites in hun zoektocht naar meer publiek en 'gebruikersgemak' hun identiteit moeten opgeven.
En dan nu graag de opbouwende kritiek.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
bij welke film zie je (bv) een stem "0,0" staan? bedankt
Waarschijnlijk is het een bug die mee is gegaan, want o.a. weer bij After School Special, All dogs Christmas, daar staat het (zijn allemaal vanaf ca. oktober 2013).
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ik vind het gewoonweg niet mooi, punt. Er is verder niets mis mee. Het is enkel erg in your face en zonder echte identiteit. Iets dat de site nu naar mijn mening nog wel heeft. Het is 'hip' en dat is verder een begrijpbare keuze, maar mij staat het niet aan.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4886 votes
Was er niet sprake van een ratingsysteem voor meningen en commentaren ?
Btw voor mij is het nieuwe al vanzelfsprekend, alsof het nooit anders geweest is. Ik merk wel dat ik soms terugvlieg naar de oude site bij het aanklikken van Updates. Ik veronderstel dat dit verdwijnt bij de definitieve overgang !
Klein puntje : de afbeeldingen in mijn Filmlog mogen eigenlijk inderdaad ietsiepietsie kleiner want je scrolt je nu wel echt een tenniswijsvinger 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Zo he, dat is even wennen. Maar dat zal wel snel zijn, zoals altijd eigenlijk. Lekker strak en modern en ik zie dat ik de oude updates nog aan kan dus ik ben tevreden
.