- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
vrijdagavond kunnen jullie gaan testen
Top! Ben benieuwd!
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Hoe laat ongeveer? Straks schrikt iedereen zich weer een ongeluk. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
We gaan vrijdag nog niet allemaal over op het nieuwe ontwerp. Het is een "publieke beta" waarbij je optioneel via je instellingen het nieuwe ontwerp kunt inschakelen/uitschakelen. Dan kan iedereen langzaam een beetje wennen, en kunnen we de laatste foutjes er uit halen voor we echt over gaan, tweede helft van januari waarschijnlijk.
Vrijdag meer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vrijdag review typen van Wolf of Wallstreet in het nieuwe ontwerp
.
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
We gaan vrijdag nog niet allemaal over op het nieuwe ontwerp. Het is een "publieke beta" waarbij je optioneel via je instellingen het nieuwe ontwerp kunt inschakelen/uitschakelen. Dan kan iedereen langzaam een beetje wennen, en kunnen we de laatste foutjes er uit halen voor we echt over gaan, tweede helft van januari waarschijnlijk.
Vrijdag meer.
Vanavond?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja het is nu nog middag 
Rond 19.30 / 20.00 uur waarschijnlijk
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hallo allemaal.
Het nieuwe design is vanaf nu voor iedere ingelogd bezoeker te testen. Ga naar je instellingen, http://www.moviemeter.nl/account/config , en je ziet onderaan een optie waarmee je kunt switchen tussen het oude en het nieuwe design.
Ik ondersteun met het nieuwe design Firefox, Opera, Safari (ook iOS), Chrome (ook Android) en de standaard Android browser. Internet Explorer wordt volledig ondersteund vanaf versie 9. In IE8 zou alles wel moeten werken, maar ziet e.e.a. er wat minder gelikt uit. Ik zal waarschijnlijk ook niet veel energie steken in IE8 specifieke problemen. De site is niet getest in IE7 of lager. Wat betreft Windows telefoons en tablets kan ik alleen Windows Phone 8 met IE10 testen en ondersteunen.
Ik ben vooral benieuwd naar problemen en bugs, die bv. wellicht alleen in bepaalde browsers voorkomen. Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar wat jullie er van vinden, maar ik vraag je wel om eerst even rustig je mening te vormen. Vooral als je van jezelf weet dat je niet zo van verandering houdt, voegt het niet veel toe om gelijk te gaan roepen hoe slecht het allemaal wel niet is. Kritiek mag natuurlijk, ik heb het vast niet iedereen naar de zin gemaakt
maar probeer het een beetje opbouwend te doen.
Succes met testen, en bedankt alvast voor alle feedback. Hopelijk kunnen we voor het eind van de maand helemaal over op het nieuwe design, afhankelijk van hoeveel problemen jullie tegen komen natuurlijk 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wat betreft de smileys alvast het volgende. Ik verwacht veel kritiek/teleurgestelde reacties op de nieuwe set aan smileys. Ik vind ze zelf ook net iets minder leuk en grappig dan de huidige. Punt is echter dat dit design weer zeker 5 jaar mee moet, en ik het vanuit dat oogpunt belangrijk vindt dat we scherpe, hoge resolutie smileys/emoticons kunnen tonen. Nu zie je op schermen met een hoge pixeldichtheid (wat Apple bv. "retina" noemt) dat de smileys er een stuk lelijker en korreliger uit zien dan de rest van de site. Als we over 2 jaar allemaal scherpe schermen hebben zal dit verschil steeds duidelijker worden.
De keuze voor nieuwe smileys staat wat mij betreft om deze redenen vast. Dit is wat mij betreft het moment om over te stappen. Binnen deze voorwaarden zijn de nieuwe smileys de beste die ik kon vinden, die ook het meest leken op wat we al hadden, en die ik zelf best leuk vind. Mocht iemand een betere set aan smileys vinden (afmetingen minstens 40x40) dan is dat wat mij betreft nog wel bespreekbaar. Als je denkt, wat een flauwekul, die smileys zien er nog prima uit op mijn scherm, dan kan dat natuurlijk maar dan zijn we het gewoon oneens 
Ohja, er verdwijnen ook enkele smileys, zie eerder dit topic voor een lijstje. Je moet dat denken aan exotische smileys als de teleurgestelde cheerleader enzo. Zo lang het nieuwe ontwerp "in beta" is kun je in nieuwe berichten deze smileys nog gewoon gebruiken, als we straks helemaal over zijn niet meer. In oude berichten blijven deze smileys wel zichtbaar.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
In de standaard Android browser zie ik geen verschil. Optie testen aangevinkt, uitgelogd, ingelogd, geen veranderingen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Oh, als ik op "volledige site" klik zie ik wel de nieuwe site. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het gaat hier om een nieuw design voor de volledige (desktop) versie van de site. De mobiele site volgt later.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Aha, had hier net ingesteld voor de nieuwe versie maar ben mobiel bezig. Nog beetje wachten dan.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Het is wel even wennen, maar dat spreekt voor zich! top werk verricht
Tja, en wat betreft de smileys? so be it! zien er helder en goed uit.
Oja, en veel gebruikers zullen hun bril niet meer nodig hebben! lekker groot (lettertype e.d.) zo zie ik het graag! 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ziet er strak uit. Ik vind het op zich een beetje jammer dat de berichten in een forum niet wat meer gecentreerd zijn, maar dat zal een bewuste keuze zijn?
En dan even een bug (?): wanneer je iets ingeeft bij het 'zoek bericht of gebruiker' veld, dan doet hij dit perfect maar zegt hij wel dat er 0 resultaten zijn gevonden. Ik heb het uitgetest bij dit topic waar er ondertussen 4 berichten van mij staan.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ziet er goed uit Jordy! Het is nog even zoeken, maar dat hebben we zo onder de knie. 
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Ziet er zeer degelijk uit! Het is inderdaad wennen, maar ik ben positief verrast 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En dan even een bug (?): wanneer je iets ingeeft bij het 'zoek bericht of gebruiker' veld, dan doet hij dit perfect maar zegt hij wel dat er 0 resultaten zijn gevonden. Ik heb het uitgetest bij dit topic waar er ondertussen 4 berichten van mij staan.
Goed punt, ga even kijken of dat snel op te lossen is.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het is een stuk witter, maar ik vind het er prima uitzien. Al ruim tien jaar een tevreden user hier.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Erg mooi allemaal Jordy!
Op de Ipad vooralsnog geen problemen. Hopelijk gaat het bij iedereen goed.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Ik heb het 20 seconden volgehouden, maar als ik films toevoeg ga ik toch echt het oude design gebruiken. Heb gelijk weer teruggeswitched. Sorry Jordy...
Ben ook niet blij met al die nieuwe designs op YT en Google(+).
Misschien later...
PS, ik ben conservatief. Zo erg dat ik zwarte kousen draag en op zondag geen radio en TV kijk...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb gelijk weer teruggeswitched. Sorry Jordy...
Dat geeft niet hoor, je kunt het oude design waarschijnlijk nog een week of 2 gebruiken, dus dat mag gewoon.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Is de lijst met gebruikers met de meeste berichten verdwenen? Of zit die ergens verstopt?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Is de lijst met gebruikers met de meeste berichten verdwenen? Of zit die ergens verstopt?
Die is nog steeds bereikbaar via http://www.moviemeter.nl/users/messages/, maar ik vind deze lijst niet (meer) interessant genoeg voor een "echt" plaatsje op de site.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bij de 'Mijn Updates: Films' loopt er qua layout nog iets mis:
http://i.imgur.com/njCbZeH.png
Gebeurt in Chrome op een Windows
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ben ook niet blij met al die nieuwe designs op YT en Google(+).
Misschien later...
PS, ik ben conservatief.
Dat idee had ik al.
Film >> Algemeen >> IMDb
Zo erg dat ik zwarte kousen draag en op zondag geen radio en TV kijk...
Maar dit dus niet. 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Die is nog steeds bereikbaar via http://www.moviemeter.nl/users/messages/, maar ik vind deze lijst niet (meer) interessant genoeg voor een "echt" plaatsje op de site.
Geldt hetzelfde voor het klikken op 'nieuw bericht' als je een review gaat schrijven?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bij de 'Mijn Updates: Films' loopt er qua layout nog iets mis:
(afbeelding)
Gebeurt in Chrome op een Windows
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Geldt hetzelfde voor het klikken op 'nieuw bericht' als je een review gaat schrijven?
Nee dat is weg.