- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
dionj
-
- 575 messages
- 729 votes
Tja moet ik daar iets mee? Geel/zwart waren in 2001 al de kleuren van MovieMeter, dat ga ik nu niet ineens veranderen.
Het feit dat het geel/zwart is en een filmsite is, zijn de enige overeenkomsten.
Gebaseerd op de twee screenshots is het nieuwe design echt een verbetering. Veel frisser, moderner en strakker naar mijn mening. Ik denk dat de meeste er zo over denken.
RooieBloemkool
-
- 112 messages
- 2478 votes
Gaaf design. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Nee, gewoon een constatering dat het nieuwe design veel weg heeft van de Pathé website.
Ik kende die hele Pathe-site niet, maar die ziet er blijkbaar zo uit:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1476718_10152102509824479_1116847897_n.jpg
Nu, ik ben toch wel vrij overtuigd dat dát niet denieuwe MovieMeter-look gaat worden, daarvoor liggen de kwaliteitsstandaarden hier toch net iets hoger! Hoop ik toch 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Die dikke reclame blokken aan de zijkanten staan er ook pas sinds een week. Was eerst enkel het middelste gedeelte.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Jordy heb je nooit overwogen het logo ook een update te geven? Of omdat het logo te herkenbaar is en inmiddels ook wel een nostalgische waarde heeft gekregen behoud je 'em? Vind het logo bij het nieuwe design een beetje buiten de boot vallen (no offence). Vraag me trouwens af hoe het nieuwe design eruit komt te zien als ik Add Block Plus aan heb staan. 
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Een serieuze verbetering, zoveel is zeker. Uiteraard wat kleine puntjes:
1/ De combinatie geel/paars vind ik niet geweldig geslaagd. Gaat het frisse een klein beetje tegen
Die onderhond, altijd bezig met beeld, kritisch etcetera. En dan blijkt dat z'n scherm zwart als paars weergeeft. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Sowieso was dat op m'n werk dus erg relevant is je opmerking al niet, maar als je doorheen je tranen al wat verder geraakt bent met lezen zal je zien dat het effectief geen zwart was (door de .jpg compressie). Je kan de image natuurlijk altijd zelf nog even downloaden en de letters color-picken als je me niet gelooft ...
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Reinoir heeft dan ook "Add" Block Plus geïnstalleerd en heeft dus niets toe te voegen. 
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Sowieso was dat op m'n werk dus erg relevant is je opmerking al niet, maar als je doorheen je tranen al wat verder geraakt bent met lezen zal je zien dat het effectief geen zwart was (door de .jpg compressie). Je kan de image natuurlijk altijd zelf nog even downloaden en de letters color-picken als je me niet gelooft ...
Je bedoeld: "Sowieso was dat op m'n werk dus erg relevant is MIJN opmerking al niet"
Ik begrijp heel goed dat Jordy de afbeelding niet loss-less heeft opgeslagen maar met een hoge compressie aangezien hij deze afbeelding wilt delen op het web. Nu kan het komen dat door de compressie sommige delen in de afbeelding misschien helemaal pikzwart zijn.
Vind het eigenlijk onodig om die kleurtjes te controleren in photoshop omdat ik natuurlijk achter een fatsoenlijk scherm zit en ik hier zwart gewoon ervaar als zwart. Maar om toch even met feiten aan te komen heb ik zojuist de afbeelding geladen in Photoshop om even jou opmerking te controleren. Het klopt niet eens wat je zegt. De balk boven aan heb ik gecolorpicked en de letters "World War Z" en photoshop geeft gewoon een kleurwaarde aan van "#00000". Vraag me af wat ze voor schermen op jou werk gebruiken als ze pikzwart weergeven als paars. Begrijp ook niet dat jij de nieuwe opmaak van Jordy zo gaat keuren als je achter zo'n belabberd scherm zit. Wat ik ook raar vind is dat je colorpicken erbij haalt. Laat het nou zo zijn dat misschien op sommige delen het zwart aangetast is door de compressie. Wat boeit dat nou? Dat is toch te verwaarlozen. Je ziet dat helemaal niet. Ja, behalve jij achter zo'n scherm. Maar dat heeft helemaal niets met die compressie te maken.
Als je het trouwens over platte text hebt dan vind ik dat een uitermate stomme opmerking. Want natuurlijk is deze niet overal zwart, dat heeft te maken met anti-aliasing.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Reinoir heeft dan ook "Add" Block Plus geïnstalleerd en heeft dus niets toe te voegen.
Ha lol scherpe opmerking, sja een beetje met haastig getypt denk ik.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Jordy heb je nooit overwogen het logo ook een update te geven? Of omdat het logo te herkenbaar is en inmiddels ook wel een nostalgische waarde heeft gekregen behoud je 'em? Vind het logo bij het nieuwe design een beetje buiten de boot vallen (no offence). Vraag me trouwens af hoe het nieuwe design eruit komt te zien als ik Add Block Plus aan heb staan.
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Lol ik zie nu nog maar dat er een nieuw design komt maar het ziet er wel allemaal goed uit ik kijk er alvast naar uit ! 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Is het trouwens niet een idee om ook hashtags toe te voegen bij het nieuwe design? (Bijvoorbeeld bij het opnoemen van een filmtitel of user, dat ie dan automatisch getagt word)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is wellicht iets voor de toekomst, dit topic gaat over een nieuw uiterlijk voor de huidige functionaliteiten.
Fueledable
-
- 231 messages
- 3444 votes
Weet je al wanneer het definitieve ontwerp word ingevoerd? 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Weet je al wanneer het definitieve ontwerp word ingevoerd?
Op de vorige pagina:
denk dat dat januari wordt, de klus bleek wat groter dan vooraf gedacht
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Was oorspronkelijk al voor oktober gepland. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het zit er nu echt aan te komen
het is grotendeels klaar, in de eerste helft van januari komt er een preview beschikbaar
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Ik had eerder vanavond een tijdje een donkerblauw of paars logo van MovieMeter in mijn browserbalk staat, i.p.v. het gele, kan dat?
Of komt dat omdat m'n PC moeilijk deed vanwege vastlopers...?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Geen idee sorry, heeft iig niets met het nieuwe ontwerp te maken
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Kan niet wachten. Zou leuker zijn als het design van start gaat op 1 januari 2014 om 0.00 uur. 
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Geen idee sorry, heeft iig niets met het nieuwe ontwerp te maken
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kan niet wachten. Zou leuker zijn als het design van start gaat op 1 januari 2014 om 0.00 uur.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
de crew is inmiddels aan het testen met het nieuwe design, en dat gaat best goed allemaal 
nog een paar dingetjes fixen de komende dagen, en dan kan over +/- 1 week het voorproefje op het nieuwe design wel openbaar gezet worden (zodat iedereen het dus kan testen)
afhankelijk van hoeveel daar uit komt zullen we ongeveer eind januari wel helemaal over gaan