- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De één vind het mooi, de ander niet dat blijf je toch houden. Ik heb al aangeven dat ik niet blij ben met het nieuwe design, dus om daar weer over te beginnen. Niet iedere verandering hoeft per sé negatief uit te vallen, hoor dus, niet van verandering houden gaat bij mij niet op.
Lijkt me erg moeilijk om opbouwende kritiek te geven, als je het eigenlijk maar niets vind.
Ik kan me wel vinden in de opmerking van Goto over de eigen identiteit van de site. De eerste indruk die ik namelijk had na het testen, was het gevoel dat je meer op een bioscoopsite zat. De verwijzing naar Pathé vind ik ook terecht. In het oude design, heb ik dan meer de indruk, je hebt een film gezien en daarover geef je dan je mening. En de bioscoop, tv, etc komt dan op de tweede plaats
Opmerkingen over "het wit" ben ik het ook mee eens. De rasters in het oude design vind ik ook een pluspunt, hierdoor oogde het juist strak, rustig en overzichtelijk. Merkwaardig dat mensen dat juist vinden bij het nieuwe design.
Ook lijkt het me het handig om iedere dag even op het nieuwe design te komen dat went misschien beter dan opeens die overgang......
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Als ik dit topic open door op het gele envelopje (?) te klikken kom ik niet helemaal uit bij het laatst ongelezen bericht. Ik moet nog een stukje naar boven scrollen om het eerste "geel gemarkeerde" bericht te zien.
In mijn geval kom ik ongeveer in het midden terecht van De Site >> Algemeen >> nieuw design (begin 2014) -- nu te testen terwijl het eerste "gele" bericht De Site >> Algemeen >> nieuw design (begin 2014) -- nu te testen is
Komt dat niet door de grote afbeelding, die na het inladen verkleind wordt? geloof niet dat ik daar iets aan gewijzigd heb
Ander mankementje: ik klik graag met ctrl/cmd+klik om een quote te openen in een nieuw tabblad, zodat ik nog ongestoord kan verder lezen en daarna alle quotes in één keer in een nieuw bericht kan steken. Dit gaat niet meer in het nieuwe design, waar ik hoe dan ook naar beneden wordt gestuurd bij een cmd+klik
Daar ga ik nog eens naar kijken, heb ik zelf ook gemerkt inderdaad
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wanneer je op een filmpagina "mijn updates" aanklikt zie je een klik-handje, bij de knop er naast "mijn films" blijft het echter een pijltje en ook bij het verwijderen (of plaatsen) van een stem verandert het niet in een handje. Is dit de bedoeling of wordt dit nog aangepast?
de "mijn updates" knop heeft onterecht een handje wat mij betreft, zal ik gelijk trekken
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb nog geen meebewegende balk als ik naar beneden scroll (Chrome op Windows 8.1)..
vreemd, daar zal ik even naar kijken
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Valt me wel op dat in het nieuwe design alles net iets minder overzichtelijk lijkt (minder in blokjes verdeeld, breder uitgespreid). Als je dan het oude design aanzet voelt die ineens lekker overzichtelijk en compact en daarmaa dus leesbaarder. Maar dat zal zeker bijtrekken.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ondertussen ook al een dagje gewerkt met het nieuwe design.
*/ Sowieso was een redesign nodig. Af en toe switcht de site nog even terug naar het oude design en dat doet toch echt pijn aan de ogen ondertussen. Het oogt een stuk professioneler en vlotter, blij dat MM, zij het ietwat traag, zich visueel toch ook blijft aanpassen aan de standaarden.
*/ Ik deel verder de kritiek dat het qua leesbaarheid iets achteruit is gegaan. Heb hier al allerlei redenen/voorstellen gelezen, maar als niet-designer ga ik me daar niet teveel aan wagen. Maar zou toch nog eens kijken met een designer naar zaken als contrast, font en scannability. Heb vooral de indruk dat er momenteel iets teveel met fonts alleen gebeurt (en niet onderscheidend genoeg), waardoor vooral lijsten (zowel van films/topics als van posts) niet echt makkelijker leesbaar/scanbaar zijn.
*/ Ondertussen al een paar nieuwe smileys gezien, een enorme vooruitgang. Zeker omdat de oude absoluut niet in dit design zouden passen.
*/ Als je wil dat het design nog 5 jaar mee moet gaan zou ik toch nog even nadenken over de menubalk bovenaan. Het patroon is al een beetje over z'n top heen, het voegt toch écht weinig toe (al lijkt dat misschien niet zo het geval) en qua implementatie vaak eerder storend (heb er zelf ook al een paar moeten maken, cross-browser vloeiend krijg je het toch nooit).
*/ Jammer dat het geen responsive site geworden is, maar dat vermoeden had ik al toen je als eerste met een desktop design aan kwam zetten. Heb zelf een Nexus 7 (2013) en daar werkt dit design toch maar matig op. In landscape is het zichtbare vlak véél te klein, in portrait scaled het menu veel te klein.
*/ Positief zijn zeker de grotere fonts. Zeker ook niet het hele witte vlak proberen vullen bij de posts, qua leeslengte is het volgens mij al aan de lange kant, nog breder leest absoluut niet beter (en leegtes vullen om te vullen is ook niet de beste design-opzet).
*/ Het nieuwe stemsysteem werkt wel, maar het blijft wat moeilijk doen met één van de kernfunctionaliteiten van de site. Erg duidelijk vind ik het niet en heb ondertussen ook alweer een paar keer misgeklikt. Soms is lelijker maar makkelijker gewoon beter 
*/ Het nieuwe design werkt véél beter zonder ads. Was het sowieso al wel van plan, maar het is zeker een extra motivatie om een kleine donatie te doen.
Verder nog geen bugs gezien. Het is wat wennen, maar dat lijkt me logisch. Voor mij toch wel het grootste redesign dat MM totnogtoe gekend heeft, al is het maar omdat een hele boel zaken op een nieuwe plaats staan. Maar op het eerste zicht oogt het allemaal een stuk logischer.
In het kort samengevat:
maar qua leesbaarheid/scannability is er nog een beetje werk denk ik. Al is dat ook maar problematisch voor de echte forumwhores. Het zoek/film gedeelte ziet er stukken beter uit, wat denk ik voor de meeste gebruikers de kern van de site is.
Tonke
-
- 134 messages
- 1982 votes
Nog een klein dingetje. Ik weet niet of het hoort, maar bij de meeste comments staat er per comment van een user een zwarte lijn onder. Maar bij sommigen, zoals in de laatste pagina van Wolf of Wall Street (bij mij in ieder geval) zijn er opeens een aantal comments achter elkaar zonder zwarte streep?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
@onderhond, welke browser gebruik je op je nexus? Heb zelf de oude Nexus 7 en daar schalen Firefox en Chrome (beta) de sites geheel anders. Onder Chrome waa alles in portrait wel helder maar idd ietwat dichtbij, Firefox liet veel meer zien maar helaas ietwat minder grafisch gezien.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ik gebruik meestal Chrome .. heb ook FireFox en Opera maar vind de browser situatie op Android sowieso nogal triest. Extra probleem van de 2013 versie is het HD scherm trouwens, waardoor alles nog eens extra klein geschaald wordt. Niet zo heel tevreden van, surf dan ook meestal gewoon op m'n Lumia 
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Ander mankementje: ik klik graag met ctrl/cmd+klik om een quote te openen in een nieuw tabblad, zodat ik nog ongestoord kan verder lezen en daarna alle quotes in één keer in een nieuw bericht kan steken. Dit gaat niet meer in het nieuwe design, waar ik hoe dan ook naar beneden wordt gestuurd bij een cmd+klik
Gelukkig, ik was al bijna bang dat ik de eerste zou zijn met die opmerking. Ik gebruik het onwijs veel, nu had ik al zes quotes in de tabbladen staan. Zo wilde ik bijvoorbeeld graag reageren op de kwesties multi-quote en wit beeld. Maar voordat ik dat doe is het natuurlijk wel zo handig om te checken of er later nog iets over gezegd is. Zo bleek ik die quoteknip-knop net als Ajax&Litmanen1 nog nooit eerder gezien te hebben 
Dus ik zou het heel erg fijn vinden als ik een bericht weer kan quoten in een nieuw tabblad. Gebruik tabbladen echt enorm veel (ik heb op dit moment 14 tabbladen open staan
).
Over het wit: je hebt het vast al zelf geprobeerd, maar zou het niet mooier zijn als de berichten gecentreerd staan? Nu is er rechts een stuk meer wit dan links en dat vinden mijn hersenen schijnbaar erg moeilijk te handelen. Al kan ik hier vast wel aan wennen.
Nog een klein dingetje. Ik wilde net helemaal naar bovenin mijn getypte bericht scrollen, maar voor je het weet ben je helemaal bovenaan de pagina. Ik weet niet precies hoe dit op te lossen is, in het oude design werkte het hetzelfde, maar daar had ik er minder last van - misschien omdat het tekstvak of het gebied tussen het tekstvak en de bericht daar groter was.
Toch nog één allerlaatste puntje. Kan je niet meer apart zoeken op enkel gebruikersnaam? Als ik bijvoorbeeld op MusicMeter in het topic van de MuMeLadder zou wil zoeken naar de user die "Radiohead" heet (geen idee of die bestaat) zal ik honderden, misschien zelfs duizenden resultaten krijgen. En als ik juist wil zoeken naar posts waarin de band Radiohead wordt genoemd en de user "Radiohead" daar heel actief post krijg ik ook alle berichten van de user "Radiohead" - en dat zijn niet de berichten waar ik om vroeg.
Verder kan ik me heel erg goed vinden in de post van Onderhond, hij vat het erg goed samen. 
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Oeh, nog een bug. Als ik naar Mijn Gegevens ga staat bij "Geslacht" al direct het hokje (verwijder) aangestipt. Nu klinkt het überhaupt al een beetje gek om je geslacht te verwijderen en wordt het me bovendien ook nog eens aangesmeerd. Ik had namelijk mijn geslacht "verwijderd" zonder dat ik dat doorhad toen ik mijn avatar ging wijzigen. Gelukkig kon ik mijn mannelijke geslacht wel gewoon terugkrijgen. Hier een print screen:
http://i39.tinypic.com/28kn437.jpg
EDIT: Eerder werd gezegd dat afbeelding niet verkleind worden weergegeven als je op "Voorbeeld" klikt. Dat gebeurd dus blijkbaar ook als je een bericht wijzigt. Je krijgt hem weer normaal door te F5'en. Waarschijnlijk is de oorzaak dezelfde als bij "Voorbeeld".
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ik gebruik meestal Chrome .. heb ook FireFox en Opera maar vind de browser situatie op Android sowieso nogal triest. Extra probleem van de 2013 versie is het HD scherm trouwens, waardoor alles nog eens extra klein geschaald wordt. Niet zo heel tevreden van, surf dan ook meestal gewoon op m'n Lumia
Ow. Heb er zelf geen problemen mee. Je kunt toch binnen Chrome lettertype schalen? Enfin, dit gaat te ver van topic af (daar zijn andere sites voor
.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb zelf een Nexus 7 en een iPad en vind sowieso de 16:9 beeldverhouding van de Nexus veel
minder geschikt, bij bijna alle websites. Ook hier inderdaad
Verder gaan de genoemde bugs weer op de lijst, bedankt
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat van die zwarte lijn die verdwijnt kan ik niet nabootsen
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat van die zwarte lijn die verdwijnt kan ik niet nabootsen
Bij Firefox op de tablet zijn er rare lijnen, als je echter een fractie al inzoomt verdwijnen ze en is alles ok. Wellicht dat het dus met zoom factor binnen browsers te maken kan hebben?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Waarom zie je in het nieuwe design op jouw eigen persoonlijke pagina wel een (grote) avatar, maar bij andere users helemaal niet?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dan hebben die mensen nog niet recentelijk een (grotere) avatar geupload
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb nog een klein probleempje wanneer ik naar een eerste nieuwe bericht wil gaan in een topic. Neem nu het Oscar topic. Ik klik op volgend geel icoon:
http://i.imgur.com/OGfiUNE.png
En dan kom ik deze pagina terecht:
http://i.imgur.com/H9xdYRt.png
Op zich klopt het wel want dat is effectief het bericht van synec en dat is inderdaad het eerste nieuwe bericht sinds mijn bezoek aan de site. Maar zoals je kunt zien, krijg ik enkel de avatar + naam te zien wanneer ik iets naar boven scrol.
Wanneer ik terug ga naar mijn updates pagina en nog eens hetzelfde doe, dan kom ik op deze pagina uit:
http://i.imgur.com/nQJY2f0.png
Waar ik dus wel ineens de avatar + naam te zien krijg.
Het mooiste vind ik zelf als je gewoon zou starten op de lijn zoals dit:
http://i.imgur.com/h6ar4DT.png
Maar dat is misschien nu wel even naast de kwestie
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb nog geen meebewegende balk als ik naar beneden scroll (Chrome op Windows 8.1)..
is dat op een tablet of een pc? bij mij gaat het wel goed op de desktop
ik heb de scrollende bar op tablet niet aangezet, omdat er in iOS wat opmaakproblemen waren en ik bang ben dat de functionaliteit iets te zwaar is voor goedkope(re) Android tablets
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Oeh, nog een bug. Als ik naar Mijn Gegevens ga staat bij "Geslacht" al direct het hokje (verwijder) aangestipt. Nu klinkt het überhaupt al een beetje gek om je geslacht te verwijderen en wordt het me bovendien ook nog eens aangesmeerd. Ik had namelijk mijn geslacht "verwijderd" zonder dat ik dat doorhad toen ik mijn avatar ging wijzigen. Gelukkig kon ik mijn mannelijke geslacht wel gewoon terugkrijgen. Hier een print screen:.
Dat is normaal. Heeft niets met het nieuwe design te maken. Ik denk dat de reden hiervoor is, om anoniem op een bepaalde manier te blijven. Vraag mij niet waarom.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik had gisteren bijna de vraag gesteld waar de Wiki is gebleven. Maar zelf gevonden, staat onderaan, alleen niet erg opvallend....
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is normaal. Heeft niets met het nieuwe design te maken. Ik denk dat de reden hiervoor is, om anoniem op een bepaalde manier te blijven. Vraag mij niet waarom.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Even door het nieuwe design gebladerd. Dit voelt goed. Veel ruimte, fijn, we kunnen weer ademen!
Goed bezig, Jordy (en co).
Tonke
-
- 134 messages
- 1982 votes
is dat op een tablet of een pc?
Nouja het is een laptop met een touch screen. Ik weet niet of dat herkend wordt als tablet?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> Movie Moments (voorheen Movie Minutes)
Is het de bedoeling dat het woord Minutes meer naar links uitlijnt dan 'Filmdragers en apparatuur' ?
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Even wennen natuurlijk, maar het logo is gelukkig niet veranderd. Stel dat ze bij Coca-Cola op een dag besluiten een ander logo te nemen..
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dan wat? Een ander gigantisch concern heeft het onlangs ook gedaan: Philips past logo aan - NOS Nieuws