- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De gebruikersnaam staat sinds een tijdje niet meer in het bericht, bij de quote, maar het id (nummertje) van het bericht. Pas als de quote getoond wordt, wordt de gebruikersnaam er bij gezocht
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
bedankt, zal eens gaan testen met lange(re) map namen
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ik vind trouwens de stemgrafiek op je profielpagina een beetje vloeken met de rest van het design; wat te oubollig. Vond de nieuwere grafieken in het oude design moderner ogen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Nog iets over de pagina met "mijn films" : klopt het dat het uiterlijk van die pagina nog niet helemaal aangepast is aan het nieuwe ontwerp? Het bovenste vakje, met 'mijn films" is grijs met geel randje, als ik me niet vergis zie ik dat verder nergens meer terug. Ook de mapjes zijn volledig omlijnd, wat volgens mij op de rest van de site niet meer het geval is?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
ben nu achter mijn pc gaan zitten en zie inderdaad een zwarte menu balk mee gaan boven in beeld... die zag ik op mijn ipad niet... maar dat zal vast wel kloppen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nog een puntje:
Op de voorpagina zijn de avatars gelinkt naar de betreffende useraccounts, maar bij de discussiepagina's niet (niet klikbaar).
Andersom zijn de gebruikersnamen wel aanklikbaar bij de forumpagina's, maar op de voorpagina weer niet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Bij de regisseurs van wie geen foto is staat nu een groot wit vraagteken in en grijs vlak. Wat mij betreft is een grijs of wit vlak of een neutraal silhouet/hoofd mooier dan zo'n raar vraagteken.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik heb een vrij korte username, dat zal voor de meeste mensen niet gelden, maar ik kan daardoor niet meer naar mijn eigen berichten zoeken in een film of forumtopic. Op de huidige site kun je aanvinken dat je op gebruikersnaam zoekt, maar nu krijg ik hoe dan ook de melding dat de ingevoerde tekst ("Yak") te kort is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat kan je oplossen door Yak Yak te typen. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Op de phablet viel het wel mee met het wit omdat alles mooi geschaald wordt en het wit aan de zijkanten is dan ook niet aanwezig, maar op een 24 inch scherm achter de computer is het echt een aanslag op de ogen. Ik kan niet te lang op MM achter de pc op deze manier. Ik deel de mening van een aantal anderen hier.
Design zelf is wel lekker fris, vooral de balk onderin is erg fijn.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb een vrij korte username, dat zal voor de meeste mensen niet gelden, maar ik kan daardoor niet meer naar mijn eigen berichten zoeken in een film of forumtopic. Op de huidige site kun je aanvinken dat je op gebruikersnaam zoekt, maar nu krijg ik hoe dan ook de melding dat de ingevoerde tekst ("Yak") te kort is.
Okee daar ga ik naar kijken, dat hoort wel te werken zoals het was.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nog iets over de pagina met "mijn films" : klopt het dat het uiterlijk van die pagina nog niet helemaal aangepast is aan het nieuwe ontwerp? Het bovenste vakje, met 'mijn films" is grijs met geel randje, als ik me niet vergis zie ik dat verder nergens meer terug. Ook de mapjes zijn volledig omlijnd, wat volgens mij op de rest van de site niet meer het geval is?
Ben het er mee eens dat dat wat minder mooi is. Dat is een pagina die niet ontworpen is door de designer, en waar ik heb moeten improviseren. En dat zie je blijkbaar gelijk
Zal daar wellicht nog naar kijken
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bij de regisseurs van wie geen foto is staat nu een groot wit vraagteken in en grijs vlak. Wat mij betreft is een grijs of wit vlak of een neutraal silhouet/hoofd mooier dan zo'n raar vraagteken.
Ben ik denk ik wel met je eens. Zal daar nog naar kijken
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nog een puntje:
Op de voorpagina zijn de avatars gelinkt naar de betreffende useraccounts, maar bij de discussiepagina's niet (niet klikbaar).
Andersom zijn de gebruikersnamen wel aanklikbaar bij de forumpagina's, maar op de voorpagina weer niet.
dat zal ik gelijk trekken
Thomas83
-
- 4026 messages
- 3631 votes
Hmmm, het is wel erg wennen hoor. Misschien ben ik wel ouderwets, maar van mij hoeven die veranderen van layouts van sites niet zo. Juist dat simpele en ouderwetse vond ik wel charmant aan Moviemeter. Het design is me nu veel te wit, iets wat ik altijd haat op sites. Staat zo kil of zo. Qua benutting van het scherm is het allemaal wel een stuk mooier nu op zich.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Bij de 'Mijn Updates: Films' loopt er qua layout nog iets mis:
(afbeelding)
Gebeurt in Chrome op een Windows
Bij mij ook (Firefox)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nu nog steeds? okee dan ga ik daar nog eens naar kijken, in de combinatie Firefox/Windows
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
nu nog steeds? okee dan ga ik daar nog eens naar kijken, in de combinatie Firefox/Windows
Het verkleinen van mijn beeld met ctrl - heeft hier wellicht mee te maken kom ik nu achter;
1 keer ctrl- geeft scheve opmaak, bij twee keer ctrl - is het weer passend... Zo verdwijnen ook hier en daar de strepen tussen de berichten. Is hier iets aan te doen, of is enige oplossing terug naar ctrl 0?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Enfin, aantal puntjes:
- In het hoofdmenu van het forum, hoe zie ik waar nieuwe berichten zijn geplaatst? Of heb ik iets gemist in de discussie.
- Zoals je merkt heb ik het tekstvak gevonden, maar dat is wel erg lichtblauw als je het niet heb aangeklikt zonder zo een mooi randje eromheen als je het wel hebt aangeklikt. Nu weet ik wel inmiddels dat dat vakje er is, maar voor iemand die wat kleurenzwak is, is het zeer lastig te zien tegen dat felle wit aan, dat je daar überhaupt kan typen. Wellicht standaard een lijntje eromheen?
- De top 10 bij gebruikers zijn nu gewoon 10 films onder elkaar, in dezelfde lijst haast zo lijkt het als de laatste stemmen, met dezelfde breedte, kleuringen en zonder een rand eromheen. Het komt niet echt over als een afgebakend stukje, dat dé top 10 van een bepaalde user moet zijn.
En verder. Sowieso wennen. Alleen mag de tekst iets meer naar rechts van mij. Staat net te ver naar links nu.
En prettig: grijze spoilers in dezelfde lettergrootte. Erg goed dat!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Enfin, twee puntjes:
- In het hoofdmenu van het forum, hoe zie ik waar nieuwe berichten zijn geplaatst? Of heb ik iets gemist in de discussie.
Ik denk dat die idd weer terug moet. Had daar een discussie over met kappeuter.
- Zoals je merkt heb ik het tekstvak gevonden, maar dat is wel erg lichtblauw als je het niet heb aangeklikt zonder zo een mooi randje eromheen als je het wel hebt aangeklikt. Nu weet ik wel inmiddels dat dat vakje er is, maar voor iemand die wat kleurenzwak is, is het zeer lastig te zien tegen dat felle wit aan, dat je daar überhaupt kan typen. Wellicht standaard een lijntje eromheen?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Prima, inzake dat tweede punt, dat geldt dus ook voor de menu's van het toevoegen van films zie ik net. Niet dat ik dat dagelijks doe, maar toch 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Op het eerste gezicht ziet het er allemaal mooi uit. Alleen ben ik het er mee eens dat het geheel wel erg wit is, als je midden op een pagina aan het scrollen bent. Niet alleen heb je links en rechts witte vlakken van zo'n 20 cm breed, maar ook de scheidslijnen tussen berichten vind ik wat kaal ten opzichte van de twee kleuren die de berichten eerst afwisselde.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
20 cm breed? Je gaat op een grote monitor toch niet fullscreen browsen?
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
20 cm breed? Je gaat op een grote monitor toch niet fullscreen browsen?

Maar is eigenlijk niet nodig, nee.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ziet er zeer mooi uit allemaal! Met dat witte gebeuren heb ik weinig problemen mee. Verder geen andere bugs of dergelijke tegengekomen dan wat hier genoemd is.
Wel een vraagje over de nieuwe mobiele site? Is die er al? Want als ik nu op me telefoon naar moviemeter.nl ga krijg ik de nieuwe desktopversie. Als ik naar moviemeter.nl/mobile ga krijg ik de oude mobiele versie. Die ik vervolgens alleen kan verlaten door uit te loggen (dan wordt het de oude desktop versie) en vervolgens weer in te loggen (dan wordt het vervolgens weer de nieuwe desktop versie).
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik gebruik http://www.moviemeter.nl/updates/topics/ als bladwijzer in Google Chrome, maar als ik daar gebruik van maak word ik naar de oude lay-out verwezen. Als ik de pagina ververs of naar een andere pagina op de site ga wordt pas de nieuwe lay-out weergegeven. Hetzelfde gebeurt als ik de pagina bezoek via het tabblad met meest bezochte pagina's.
Ik heb van te voren alle browsegegevens gewist (cache, cookies, enz.).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat is straks opgelost als we helemaal over zijn
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nee, dat komt nog