- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- nieuw design (januari 2014)
nieuw design (januari 2014)
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Ik zie de avatars van Film Pegasus, FlyLo, Edzel, 606 en Shinobi ook niet op hun profiel. Die van narva, Jordy, Animosh, Metalfist en mezelf wel. Kan het zijn dat de anderen nog een avatar van lage resolutie hebben?
EDIT: Wat Observator zegt, dus.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Kan er überhaupt méér worden gedaan met de grote witte vlakken langs de tekst? Dan zou ik in eerste instantie denken aan de opties die bovenaan het scherm worden gegeven en die vroeger in het linkse menu stonden (mijn updates etc.). Het zou praktisch zijn mocht ik die opties altijd te zien krijgen, ongeacht hoe ver ik naar beneden heb gescrolled.
Nu werkt die witruimte echt eerder als een zaklamp die in mijn ogen schijnt. Ik heb ook even bewust gekeken naar enkele andere websites die ik regelmatig bezoek, en die gebruiken eigenlijk allemaal wel iets om de zijkanten in te vullen (Bloomberg, Tweakers, Goal.com) met iets anders dan maagdelijk wit.
In de zwarte balk die meescrollt bovenin, kun je op "MENU" drukken; dan vlieg je weer naar boven en kun je op die knoppen drukken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Geweldig. Heb mijn avatar opnieuw opgeladen in een grotere resolutie en probleem is opgelost. 
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
In de zwarte balk die meescrollt bovenin, kun je op "MENU" drukken; dan vlieg je weer naar boven en kun je op die knoppen drukken.
OK, interessante en nuttige optie.
Maar als je die nutteloze witruimte invult met een gelijkaardig menu spaar je een muisklik uit, en heb ik geen zonnebril meer nodig ik als naar Moviemeter surf 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Was slechts een glapje...
Weet ook wel. Nou ik heb iets langer volgehouden 25 seconden. 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Net even een blik geworpen op het nieuwe design via pc en ik kan me aansluiten bij de eerdere berichten over de helderwitte achtergrond. Vind daar iets moois op en voor mij is het af. Puik werk, en alle nieuwe dingen vragen wat tijd om te wennen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Jordy, ik heb wat problemen met mapjes in "mijn films"; ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar bij de naam van sommige mapjes ziet het er uit alsof iemand er iets doorheen/overheen heeft getypt. (ik heb met ctrl - het beeld iets verkleind, als ik op neutraal ga zitten wordt het alleen maar erger= bij meer mapjes. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel 
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Ik zie de avatars van Film Pegasus, FlyLo, Edzel, 606 en Shinobi ook niet op hun profiel. Die van narva, Jordy, Animosh, Metalfist en mezelf wel. Kan het zijn dat de anderen nog een avatar van lage resolutie hebben?
EDIT: Wat Observator zegt, dus.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Misschien een klein puntje, bij het openingsblad van het forum d.m.v. een kleine aanduiding aangeven dat er nieuwe berichten aanwezig zijn. Dit gebeurt wel als je dan verder doorgaat naar bv het topic algemeen. Dan wordt er wel aangegeven waar er zich nieuwe berichten bevinden in de verschillende deeltopics.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Wel wennen hoor! Vind ook de witruimte nog wat vervelend ogen, vooral omdat de berichten zo 'open' zijn qua vormgeving (of gebrek eraan, dus). Wel érg positief verder, precies wat je verwacht van een modernisering.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Ziet er goed uit, ondanks al dat wit waar anderen over klagen. Ik ben er in ieder geval al aan gewend op mijn 27" monitor.
Toch een vraag van mijn kant, waar moet ik nu zijn om een film toe te voegen?
(dus, hoe kom ik op deze pagina: http://www.moviemeter.nl/my_mm/additions/)
/edit: gevonden; zou fijn zijn als het minder verstopt was
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Complimenten voor het nieuwe design! Als ik het vergelijk met het huidige vind ik het echt een verbetering. De huidige site voldoet nog wel, maar als je heen en weer schakelt voet het meteen klein, krap en smal aan. En ook een beetje als een blokkendoos door alle omkaderingen. Het nieuwe design is opgeruimd, duidelijk en beter leesbaar. Knoppen, menu’s, zoekvelden, alles lekker GROOT. Ik zal de komende tijd het nieuwe design aan laten staan en wanneer ik tijd heb wat dingen posten die me opvallen.
Eerste paar dingen:
Ik weet niet helemaal wat ik vind van het verschijnende/verdwijnende menu bovenaan. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee om terug naar boven te moeten scrollen om weer bij het menu uit te komen, wat het woordje “Menu” in feite ook doet (ik verwachtte eigenlijk dat er een menu zou verschijnen in plaats van dat ik terug naar boven scrollde). Het zoekveld en mijn eigen avatar zijn ook geen dingen die ik permanent in beeld hoef te hebben. In de weg staan doet het niet, maar het voelt een beetje overbodig.
Op sommige momenten reageert het menu niet zoals ik verwacht, en dan wordt het wel storend. Als er een extra menubalk staat (bv. na klikken op “Bioscoop”) schokt het scrollen zodra de header uit beeld verdwijnt. Hier een filmpje, dat maakt het hopelijk wat beter duidelijk. Wanneer de footer verschijnt, verdwijnen de tekst “Menu” en het zoekveld voordat de hele balk weg scrollt, dat vond ik ook vreemd (zie hier).
De extra menubalk die soms verschijnt ruimt lekker op, maar kan ook verwarrend zijn. Alle menu-items hebben zo’n subniveau, behalve “Mijn films”. Als ik op “Bioscoop” heb geklikt en ik wandel de menu’s af (mouseover), verschijnen de subniveaus, maar bij “Mijn films” verschijnt het subniveau van “Bioscoop”. Ik moest echt even goed kijken en klikken om erachter te komen dat dit subniveau niet bij “Mijn films” hoorde. Ook hier even een fillempie.
Dan nog een bugje: als je in een map van “Mijn films” helemaal onderaan naar de volgende pagina gaat, kom je ver onder de footer terecht. Zie hier.
Paar zeurdingetjes dus, maar ik blijf het nieuwe design voorlopig gebruiken. Misschien volgt er nog meer gezeur. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Ziet er goed uit, ondanks al dat wit waar anderen over klagen. Ik ben er in ieder geval al aan gewend op mijn 27" monitor.
muis op je avatar richten dan zie je toevoegingen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Beweeg rechtsboven in het scherm over je eigen avatar, dan klapt er een menu uit.
Selecteer Toevoegingen » film toevoegen aan de site
Tonke
-
- 134 messages
- 1982 votes
Ziet er mooi uit hoor Jordy. Paar puntjes: Bij het "updates" menu heb je een splitsing gemaakt tussen "updates" en "mijn updates." De "mijn updates: films" wordt in een keer zwart als je er op staat met je cursor. Is het niet mooier als alleen "films" zwart wordt, en niet ook " mijn updates" (als je begrijpt wat ik bedoel..?)
Verder scrollt er bij mij geen zwarte balk mee naar beneden zoals bij FB, wat volgens mij wel het idee was toch? (ik gebruik chrome op windows 8.1)
Als me nog andere dingen opvallen zal ik het, opbouwend als altijd, nog vermelden 
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
De technische verbeterpunten laat ik graag aan de experts over, maar van mijn kant in elk geval complimenten. Heldere, overzichtelijke site zo. Dat van die smileys zij vergeven
En - dat moet dan ook gezegd - de pathé-associatie valt wat mij betreft reuze mee door de ruime opzet van de site.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Net even terug ingelogd want bij het uitloggen kom je nog op een pagina van de oude versie terecht waar dan vermeld staat dat je succesvol bent uitgelogd.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Nieuwe look is cool
Ben al een tijdje aan het browser en niets problematisch tegengekomen!

Als in de zwarte menubalk "updates" en "mijn films" van plaats zouden kunnen wisselen zou het perfect zijn 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als je "informatie" uit de profielinstellingen eenmaal bekeken hebt blijft dat als menubalkje onder de menubalk van bioscoop / huur /tv etc staan. Hij "klapt niet in" zeg maar.
Verder wat Yak zegt, het in- en uitklappen werkt niet helemaal soepel. En door het in/uitklappen klik je snel verkeerd.
Als je op "Mijn Films" staat gaat het pijltje naar de onderverdeling van FORUM, omdat Mijn Films zelf geen onderverdeling heeft denk ik. Niet erg, maar ook niet logisch.
De volgorde Bioscoop, TV, Huur, etc zou niet de mijne zijn, maar dat is denk ik nogal persoonlijk.
Verder vind ik het contrast tussen het grijs en wit erg groot waardoor bijvoorbeeld stemmenlijsten er nogal lelijk uitzien als je 't mij vraagt.
En het goede nieuws: grootste verbetering is wat mij betreft dat je direct via Mijn Updates naar de optie 'Forum' kan en niet eerst via Film hoeft. Scheelt toch weer een keer klikken 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Niet alle avatars worden op de respectievelijke profielpagina weergegeven? Die van FlyLo en Film Pegasus krijg ik niet te zien in ieder geval.
Alleen mensen met een grote avatar, die recentelijk een avatar hebben geupload van minstens 108px breed
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ander (klein) gemis: waar is de knop gebleven om direct naar het laatste bericht van een topic te gaan?
Dat zit onder te tekst "laatste bericht", dat is een linkje
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Jordy, ik heb wat problemen met mapjes in "mijn films"; ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar bij de naam van sommige mapjes ziet het er uit alsof iemand er iets doorheen/overheen heeft getypt. (ik heb met ctrl - het beeld iets verkleind, als ik op neutraal ga zitten wordt het alleen maar erger= bij meer mapjes. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Niet helemaal, mocht je een screenshot kunnen maken?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zal zorgen dat als je op "Mijn Films" zweeft, er geen uitklapmenu te zien is
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Waarom stretchen de berichten zich trouwens niet tot dezelfde breedte als de grijze balk waarin ook de paginanummers staan? Dat stuk wit naast alle berichten voelt nu aan als loze ruimte. De rest van de site maakt wel gebruik van deze breedte; de berichten alleen niet.
Dat vind ik te breed, niet prettig lezen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik denk dat je dat gele ding bedoelt om aan te duiden dat er een film of topic is met nieuwe berichten. Ik had het vooral binnen die film of topic waarin je kon zien welke berichten nu effectief nieuw zijn....
Had er nog niet bij stil gestaan, deze moeten inderdaad terugkomen. Er komt weer een klein grijs, danwel geel icoontje in de buurt van de datum, gaat op de lijst
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Jammer dat het niet meer mogelijk is om in topics apart op bericht of gebruikersnaam te zoeken. Ik voerde regelmatig een gebruikersnaam in en zocht dan op bericht; dan kreeg je alle berichten waarin die gebruiker genoemd/gequote is. Als je nu een gebruikersnaam invult krijg je niet alleen die berichten, maar ook de berichten van de gebruiker zelf.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Jammer dat het niet meer mogelijk is om in topics apart op bericht of gebruikersnaam te zoeken. Ik voerde regelmatig een gebruikersnaam in en zocht dan op bericht; dan kreeg je alle berichten waarin die gebruiker genoemd/gequote is.
Volgens mij is dat laatste (gequote) niet waar toch? voor recente berichten in ieder geval. Wellicht komt in de toekomst deze mogelijkheid om los te zoeken terug
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes

Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Volgens mij is dat laatste (gequote) niet waar toch? voor recente berichten in ieder geval.