• 178.341 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.434 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Omdat het stelen van een worst toch nog steeds wat anders is dan het stelen van een Porche ... los daarvan leidt een download niet altijd tot broodroof, ofwel omdat men de film alsnog koopt, ofwel omdat in het andere geval er nooit een koop geweest was.

Nee er is geen verschil tussen het stelen van een Prosche of het stelen van een wordt. (ook niet als de Porsche van een maffiabaas is en de worst van een armlastige kruidenier. Diefstal is niet goed te praten.

En veder is het wel broodroof, zie het grote aantal videotheken dat de deuren heeft moeten sluiten.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Doen ze dat ook niet zelf? Onze videotheek is bijvoorbeeld nog steeds open, maar als ik daar bijvoorbeeld eens lekker Ghostbusters of Die Hard wil gaan huren hebben ze het niet eens meer. Vroeger kwam ik toch vooral ook bij de videotheek om (oudere) films te ontdekken en niet alleen de nieuwe Tarrantino achterover te slaan.

Het feit dat mn videotheek bijvoorbeeld al GEEN ENKELE Kevin Smith film heeft....of is het alleen mijn kut dorpje waar het aanbod zo triest is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik had drie goede kwaliteitsvideotheken in de buurt. Nu 0. Komt omdat al die studentenhuizen gewoon niets meer huren en dat vroeger wel deden. Dus nee, dat doen ze niet zelf.

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Reinbo wrote:

En veder is het wel broodroof, zie het grote aantal videotheken dat de deuren heeft moeten sluiten.

Wat een kulargument. Dat de videotheek verdwijnt heeft volgens mij niet zozeer met illegaal downloaden te maken. Zelfs op het moment dat iedereen netjes zou betalen voor een download, zou de videotheek nog verdwijnen, gewoon omdat het een verouderde manier is om films aan de man te brengen. Als we dan toch de supermarktvergelijkingen van stal halen: ik weet vrijwel zeker dat de supermarkt ook zal verdwijnen zodra het voor de consument mogelijk is om alles aan de deur te laten bezorgen voor niet veel extra kosten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Black Math wrote:

(quote)

Wat een kulargument. Dat de videotheek verdwijnt heeft volgens mij niet zozeer met illegaal downloaden te maken. Zelfs op het moment dat iedereen netjes zou betalen voor een download, zou de videotheek nog verdwijnen, gewoon omdat het een verouderde manier is om films aan de man te brengen. Als we dan toch de supermarktvergelijkingen van stal halen: ik weet vrijwel zeker dat de supermarkt ook zal verdwijnen zodra het voor de consument mogelijk is om alles aan de deur te laten bezorgen voor niet veel extra kosten.

Tuurlijk als er betaalde downloads voor handen zouden zijn zou de videotheek ook verdwijnen, maar die zijn er niet het zijn dus nu de illegale downloadpraktijken die de videotheek de nek om draaien. Kortom broodroof. (Zouden er legale downloadmogelijkheden gaan zou het geen broodroof, maar concurrentie heten.)

Als je dat niet ziet moet je misschien eens een boekje economie voor dummies lezen.

Ik snap werkelijk niet hoe mensen uberhaupt op het idee komen het goed te praten.....

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Broodroof is toch gewoon van alle tijden en plaatsen. Door de grote supermarktketens moeten kleine buurt-supermarktjes het afleggen en de plaatselijke broodjeszaak moet zijn biezen pakken door de Bakker Bart en de friettent draait niet genoeg winst door een nieuwe McDonald's.

En de videotheek draait slecht omdat iedereen betaald of onbetaald films binnen harkt via zijn computer.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ben je nu echt zo dom of heb je gewoon een enorm bord voor je kop?

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Heeft hetzelfde niveau als zeggen dan kan je net zo goed van alles jatten in de supermarkt of een Porsche stelen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Beide vrees ik. Ik geef op......

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Je kant toch wel wat betere voorbeelden opnoemen wat met downloaden te vergelijken is.

Wanneer mensen naar Turkije gaan en daar met een nep Rolex terug komen en kan je ook tegen hem zeggen nou dan kan je net zo goed een Porche jatten dan geef je alleen maar aan dat je er tegen bent door een overdreven slecht voorbeeld te noemen.

Of wanneer iemand met Lucky Strikes aan komt zetten uit Egypte voor de helft van de prijs dan kan je ook wel zeggen maar zo steun je Lucky Strike niet en als je dan toch die sigaretten zo koopt nou dan kan je net zo goed een Porsche jatten.

Sowieso slaat het nergens op want voor eigen gebruik is het gewoon legaal om dingen van het internet te halen en is het dus totaal niet te vergelijken met dingen stelen uit een supermarkt wat dus het tegenovergestelde van legaal is en dus illegaal.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, ik hoef geen beter voorbeeld te noemen. Elk weldenkend mens snapt dat het een vorm van diefstal is. Geneuzel over betere voorbeelden leiden enkel af van de kern van de zaak.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mochten de cijfers van mijn film tegenvallen dan houdt het voor mij ook op om op deze manier films te maken. Vooralsnog heeft het enkel geld gekost. Jullie geen drol (geen subsidie films).

Om jullie een idee te geven: voor mijn film Swingers (die toch aardig in de verhuur heeft gelopen) hebben de crew en castleden op een no cure no pay basis meegewerkt. Uiteindelijk hebben ze na een redelijke verdeling (80% van de inkomsten) er een 1000-2000 euro pp. aan overgehouden. Ikzelf als producent iets meer maar gezien de tijd die erin is gaan zitten (3 maanden pre-productie, een maand productie en een half jaar postproductie) is dat natuurlijk helemaal niets. Ik hoop dat jullie dan ook twee keer nadenken voordat er weer over pindakazen wordt gesproken alsof de makers het toch wel kunnen missen.

Ik vind het een uiterst egoïstische manier van denken dat hoofdzakelijk goedgepraat wordt door het idee dat de artiesten toch al miljonair zijn of door de berichten van Buma/Stemra waar je inderdaad niet vrolijk van wordt. Maar neem van mij aan dat elke keer dat onze film wordt gedownload ipv gekocht/gehuurd het ons letterlijk het brood uit de mond neemt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Maar neem van mij aan dat elke keer dat onze film wordt gedownload ipv gekocht/gehuurd het ons letterlijk het brood uit de mond neemt.

Denk dat de meeste mensen zich daar wel van bewust zijn, zeker als het gaat om kleinere films.

Maar dan ben ik toch benieuwd, sta jij dan wel stil bij de mensen die 10EUR voor Caged neergeteld hebben en er geen zak aanvonden? Dat zijn ook zuurverdiende centjes voor iets wat uiteindelijk voor hen een waardeloos product bleek te zijn.

Uiteraard is het niet oké om alles zomaar gratis te bekijken, anderzijds is het ook niet oké om voor elke film 3-10EUR neer te tellen, terwijl een minderheid van die film ook daadwerkelijk de moeite waard blijkt te zijn.

Reinbo wrote:

Tuurlijk als er betaalde downloads voor handen zouden zijn zou de videotheek ook verdwijnen, maar die zijn er niet het zijn dus nu de illegale downloadpraktijken die de videotheek de nek om draaien.

Dit legt mooi het probleem van de filmindustrie bloot. In plaats van toe te komen aan de verlangens van de consument probeert men halsstarrig een verlieslatende tak van hun economie in stand te houden. Waarom krijgen bioscopen en videotheken eigenlijk privileges om in stand gehouden te worden? Aan hun eigen reacties te zien geloven ze niet dat ze kunnen overleven zonder de privileges die ze nu hebben, dan begrijp ik niet dat de filmindustrie ze ten koste van de consument toch verder wil blijven helpen.

Verder ben ik erg blij dat de meeste videotheken eindelijk failliet zijn gegaan, verouderde en belachelijk limiterende tak van filmdistributie, weg ermee. Wat bioscopen betreft zou ik het wat jammerder vinden, maar liever een ruim aanbod tegen een schappelijke prijs dan 10EUR voor een doorsnee film in een zaal vol lawaai.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

KIjk personen die 10 euro neertellen voor een film die ze niet goed vinden zijn gewoon dom. Had je maar wat meer research moeten doen. Geldt natuurlijk net zo goed voor het bestellen van een pizza die je niet bevalt, of het openen van een fles wijn die niet perfect bij de maaltijd past. Dat is het risico van de consument.

En wat betreft de videotheken. Tot een dik jaar genoeg werkte dat prima voor mij (Heb dan wel het geluk in een grote stad te wonen, waar een ruim aanbod was) maar mede door het illegale downloaden zijn die nu grotendeels gesloten (en nam de diversiteit van hun aanbod zienderogen af) ben daarom per dit jaar ook maar gaan downloaden. Ik zie ook absoluut de voordelen (niet meer in de auto naar de videotheek (Hoewel dat ook best leuk was om door de schappen te gaan) en het grotere aanbod.

Maar die twee zaken zijn op te lossen en moeten ook opgelost worden door de filmindustrie. Maar dat neemt niet weg dat 'illegaal' downloaden hoe je het ook wend of keert gewoon in essentie hartstikke fout is. En het goedpraten ervan totaal absurd. Dat het bestaat maakt het voor de filmmaatschappijen natuurlijk ook lastiger om films online aan te bieden. De illegale concurrent zal immers altijd goedkoper zijn. Dus investeren in een dergelijk systeem is iets wat lastiger winstgevend te maken is.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Lefgozer wrote:

Maar €10,50, dat is gewoon 23,10 gulden voor een simpel filmpje.

Nee hoor, dat is met de huidige koers gewoon Fl 10,50. Jij neemt een koers van 10 jaar geleden.... Mijn opa kocht vroeger een heel brood voor een kwartje, daardoor loop ik toch ook niet iedere dag bij de bakker te zeiken als ik €1,30 moet afrekenen voor een halfje volkoren?

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Geldt natuurlijk net zo goed voor het bestellen van een pizza die je niet bevalt, of het openen van een fles wijn die niet perfect bij de maaltijd past. Dat is het risico van de consument.

Behalve dan dat bij film elk product weer uniek is en dus de voorspelbaarheidsgraad zoals bij wijn of pizza niet bestaat. Verder doet research net af aan de beleving van de film, heb dan ook een hekel aan trailers die langer dan 30 seconden duren.

Reinbo wrote:

Dat het bestaat maakt het voor de filmmaatschappijen natuurlijk ook lastiger om films online aan te bieden. De illegale concurrent zal immers altijd goedkoper zijn. Dus investeren in een dergelijk systeem is iets wat lastiger winstgevend te maken is.

Ongetwijfeld, maar je kan het de consument moeilijk aanrekenen dat de filmmaatschappijen 15 jaar te laat zijn met hun initiatieven. En initieel hoef je inderdaad geen winst te verwachten, dat had een amazon in z'n eerste jaren ook niet. Nu toch maar de grootste online retailer die er bestaat.

Verder is er nog genoeg ruimte op basis van kwaliteit. Downloaden heeft z'n voordelen, maar ook duidelijk z'n nadelen. Brakke Nederlandse subs, slechte kwaliteit, verkeerde beeldformaten, Italiaanse of Poolse dubs, bioscoopgeluid ... geef mij maar legale streaming/download, dan kan je ten minste kwaliteit eisen itt de tijd die je er nu moet insteken om alles na te gaan.

Verder kan ik best begrijpen dat er een doelpubliek was voor de videotheek, jammer genoeg bleek dat publiek niet groot genoeg. Ook dat is een economische realiteit. Benieuwd of de bioscopen zouden overleven zonder hun window van minimum 3 maand exclusiviteit.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Onderhond wrote:

Maar dan ben ik toch benieuwd, sta jij dan wel stil bij de mensen die 10EUR voor Caged neergeteld hebben en er geen zak aanvonden? Dat zijn ook zuurverdiende centjes voor iets wat uiteindelijk voor hen een waardeloos product bleek te zijn.

Ik denk dat als men achter op het hoesje kijkt, de trailer van nog geen 2 minuten kijkt die aan plot niets weggeeft en mijn vorige werk kennen precies krijgen wat ze verwachten.

En er zijn ook mensen die The Godfather niets vonden. Vraag maar aan Reinbo of hij het jammer vindt dat hij Inception gekeken heeft. Ik ben ook blij dat ik Avatar gezien heb. Wat een pulp, maar ik kan er nu tenminste over mee lullen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb van vrijwel geen enkele film spijt. Op die dikke 20 euro voor Si-ku-da daargelaten. Vind het ook een kulargument. Meeste films die ik vroeger huurde betaalde ik tussen de 1 en 3,5 euro voor en dufs geen 10 euro. Bios kost met een Pathepas 18 euro in de maand. Kun je zo 4 a 5 keer per maand gebruiken. En miskopen heb je op elk vlak. En die belpizza's smaken de ene keer ook beter dan de andere keer. Kortom: Onzin argument.

Verder is de filmliefhebber prima in staat te raden wat hem waarschijnlijk wel gaat bevallen (en vind het het niet erg om geld aan zijn favoriete bezigheid uit te geven, tenzij het een gierige knijter is) en de incidentele filmconsument gaat gewoon naar de veilige middenmoot en ziet het meer als onderdeel van een avondje uit.

Nu snap ik wel ik dat in jou geval, waarbij jij vooral op zoek bent naar avontuurlijke titels, die lastig voor handen zijn, downloaden veel meer mogelijkheden biedt. Maar weest dan wel zo eerlijk om toe te geven dat het gros van hetgeen gedownload wordt gewoon in ruime mate voor handen is in de videotheken en bioscopen.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Ik denk dat als men achter op het hoesje kijkt, de trailer van nog geen 2 minuten kijkt die aan plot niets weggeeft en mijn vorige werk kennen precies krijgen wat ze verwachten.

Daar gaan de meeste mensen zich inderdaad aan wagen ... het helpt mij in ieder geval geen halve meter vooruit, de laatste jaren is men erg goed geworden in het verhullen van semi-amateur films als professioneel materiaal, zeker binnen het horror segment. Uiteindelijk telt de regie en die kan je zelfs in een trailer volledig versnijden.

De filmindustrie heeft altijd z'n geld gehaald uit miskopen, mensen die in de winkel maar iets meepakken (op basis van wat jij opnoemt) en achterblijven met een kutfilm waar ze niks mee kunnen. Ik wil zelfs best de moeite doen om Caged voor 10 EUR aan te schaffen, maar als het niks is wil ik wel minsten 9.5EUR recupereren.

Het is nét wat je zegt, films kijken om over mee te lullen is best aardig, maar niet aan een prijs van 3-10EUR per stuk. Ik wil er best voor betalen (al is het dan eventueel in de vorm van een abonnement), maar niet de volle pot voor films waar ik uiteindelijk toch niks aan vind. Film is in dat opzicht ondertussen teveel een dagelijks verbruikproduct geworden, dat kon je 15 jaar geleden al zien aankomen.

Meeste films die ik vroeger huurde betaalde ik tussen de 1 en 3,5 euro voor en dufs geen 10 euro.

In de tijd dat een Suske en Wiske nog 0.5EUR kostte wel ja. Voor minder dan 3 EUR kom je tegenwoordig niet meer uit een videotheek. En dan heb je één of andere aftandse B-film vast. Maar ook vroeger was zo'n filmpje huren al duur genoeg. Gooi er nog zo'n bioscooppas bij (ook enkel interessant voor filmnerds met een doorsnee smaak) en je komt makkelijk aan 150EUR per maand enkel en alleen voor het samplen van film. Dan heb je nog geen enkele van de goeie films aangeschaft. Mij toch iets te duur.

En die belpizza's smaken de ene keer ook beter dan de andere keer. Kortom: Onzin argument

Net als een herkijk van eenzelfde film telkens weer wat anders smaakt. Kortom: geen onzin argument, gewoon weer een falende analogie.

-----

Een kleine tip voor mensen die blijven roepen dat downloaden stelen is: het maakt niet eens uit of je nu gelijk hebt of niet, zolang je dit maar hard en veel blijft roepen ga je niemand's zieltje winnen. De meeste mensen beseffen maar al te goed dat het gratis kijken van films eigenlijk niet kan.

Teglijkertijd beseffen ze ook dat de consument jaren dom gehouden werd. Verlate releases, overdreven prijzen, zelfs het tegenwerken van de liefhebber door regio encoding en een compleet gebrek aan interesse wat de consument wil. Je kan dan wel over moraal beginnen, maar Stephan's ontwijkende antwoord op de vraag of hij inzit met mensen die veel geld neertellen om uiteindelijk met een kutproduct of slechte ervaring over te blijven is daarin ook erg duidelijk.

Je kan wel roepen dat je genaaid wordt (en terecht), maar als je dat roept tegen een groep die net (10 jaar) ontdekt heeft zelf al die jaren genaaid te zijn dan stuit je al snel op dovemansoren. En zolang de filmindustrie blijft aankomen met halfbakken initiatieven zullen er weinig mensen bereid zijn te luisteren. Dat gaat dan over globale release data, het afschaffen van regio encoding en een democratischere prijs voor het "samplen" van films. Een DVD hoeft daarom nog niet minder te kosten, 10-20 (tot soms 30-40) EUR voor een DVD die ik goed vind wil ik best neertellen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

In de tijd dat een Suske en Wiske nog 0.5EUR kostte wel ja. Voor minder dan 3 EUR kom je tegenwoordig niet meer uit een videotheek. En dan heb je één of andere aftandse B-film vast. Maar ook vroeger was zo'n filmpje huren al duur genoeg. Gooi er nog zo'n bioscooppas bij (ook enkel interessant voor filmnerds met een doorsnee smaak) en je komt makkelijk aan 150EUR per maand enkel en alleen voor het samplen van film. Dan heb je nog geen enkele van de goeie films aangeschaft. Mij toch iets te duur.

Ik weet niet wat voor videotheken jij in de buurt heb, maar hier betaal je 4,5 voor een dagfilm (3 voor 8,5) en kun je 10 films voor een week meenemen voor 8 euro. Als je dan ook nog 50 euro stort krijg je een tegoed van 75, dus die prijzen kun je nog door 1,5 delen....

Dus ik kan 40 videofilms kijken en onbeperkt naar de bios voor 42,50 (voor ruim 40 films, is zelfs minder dan een euro per stuk. Voel me dan ook allerminst genaaid, enkel nu door de downloaders, omdat daardoor steeds meer videotheken verdwenen.

Onderhond wrote:

(quote)

Net als een herkijk van eenzelfde film telkens weer wat anders smaakt. Kortom: geen onzin argument, gewoon weer een falende analogie.

Nee, want ik schrijf nergens dat ik dezelfde pizza bestel.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12852 votes

Reinbo wrote:

Ik weet niet wat voor videotheken jij in de buurt heb, maar hier betaal je 4,5 voor een dagfilm (3 voor 8,5) en kun je 10 films voor een week meenemen voor 8 euro. Als je dan ook nog 50 euro stort krijg je een tegoed van 75, dus die prijzen kun je nog door 1,5 delen....

Dus ik kan 40 videofilms kijken en onbeperkt naar de bios voor 42,50 (voor ruim 40 films, is zelfs minder dan een euro per stuk.

Ik heb volgens mij geen videotheken meer in de buurt denk ik, buiten zo'n vaag Bollywood ding. Ik heb een tijdje vertrouwd op videotheken, de tweede keer dat ik er 5 films ging huren (voor een EUR of 10/week) heb ik er zeker een uur binnengestaan om 5 films te vinden die mij een beetje aanstonden. Na de derde keer heb ik het gewoon opgegeven.

Zoals ik al zei, ik vind dat ze ons lang genoeg dom gehouden hebben met hun belachelijk aanbod en verlate releases. De MediaMarkt of Saturn hebben tegenwoordig een groter aanbod dan de gemiddelde videotheek geloof ik, echte filmpaleizen zijn het ja . Trouwens, de reden waarom ze nu zulke geweldige acties hebben komt ook door de downloaders, in mijn tijd geen sprake van 50EUR storten en voor 75 EUR spenderen.

Reinbo wrote:

Nee, want ik schrijf nergens dat ik dezelfde pizza bestel.

Na 10 pizzas (= 1 week eten) moet je wel, verder reikt hun kaart meestal niet.

nakada

• 2203 messages
  • 1679 votes

Onderhond wrote:

Teglijkertijd beseffen ze ook dat de consument jaren dom gehouden werd. Verlate releases, overdreven prijzen, zelfs het tegenwerken van de liefhebber door regio encoding en een compleet gebrek aan interesse wat de consument wil. Je kan dan wel over moraal beginnen, maar Stephan's ontwijkende antwoord op de vraag of hij inzit met mensen die veel geld neertellen om uiteindelijk met een kutproduct of slechte ervaring over te blijven is daarin ook erg duidelijk.

Je kan wel roepen dat je genaaid wordt (en terecht), maar als je dat roept tegen een groep die net (10 jaar) ontdekt heeft zelf al die jaren genaaid te zijn dan stuit je al snel op dovemansoren. En zolang de filmindustrie blijft aankomen met halfbakken initiatieven zullen er weinig mensen bereid zijn te luisteren. Dat gaat dan over globale release data, het afschaffen van regio encoding en een democratischere prijs voor het "samplen" van films. Een DVD hoeft daarom nog niet minder te kosten, 10-20 (tot soms 30-40) EUR voor een DVD die ik goed vind wil ik best neertellen.

Ook dit is weer niet meer dan excuses zoeken voor het simpele feit dat het stelen is. Film is geen eerste levensbehoefte. Of je genaaid wordt bepaal je dus zelf. Als je vindt dat het product de kosten niet waard is, dan is het alternatief niet het stelen daarvan maar het alternatief is dan : NIET aanschaffen. Op alle films die ik gezien of gekocht heb is maar een klein deel een teleurstelling geworden. Dvd's kun je daarna zelfs gewoon weer verkopen. Als zo veel films tegenvallen dat je ze dan maar gaat stelen is er misschien iets mis met je beoordelingsvermogen.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Degene die constant een beroep doen op de moraal van mensen moeten even wakker worden. Downloaden is dusdanig normaal geworden dat men het allang niet meer als stelen ziet. Of je het hier nu mee eens bent of niet.

De industrie moet met alternatieven komen. Het volledig uitbannen van "illegale" downloads is niet mogelijk, wél denk ik dat er een grote groep is die best bereid is te betalen. Voorwaarden hiervoor zijn een goede prijs, aanbod en misschien nog wel belangrijker: dat het eenvoudig is.

Als je kijkt hoe snel mensen geld uit hun zakken laten kloppen in de appstores van apple en android (iets dat de games industrie al wel ontdekt heeft) moet zoiets ook voor film gerealiseerd kunnen worden, lijkt me.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Onderhond wrote:

De filmindustrie heeft altijd z'n geld gehaald uit miskopen, mensen die in de winkel maar iets meepakken (op basis van wat jij opnoemt) en achterblijven met een kutfilm waar ze niks mee kunnen. Ik wil zelfs best de moeite doen om Caged voor 10 EUR aan te schaffen, maar als het niks is wil ik wel minsten 9.5EUR recupereren.

Ik vind het wel heel vreemd om een film inhoudelijk niet te mogen en om teruggaven te willen vragen. Dit is, zoals al gezegd, geheel op eigen risico voor elke koper. Heb ook nooit begrepen waarom bij games, van oude spelcomputers, je ze een week kon uitproberen en nog eenmalig kon ruilen voor een andere titel mocht het niet bevallen. Dit was, zo herinner ik mij, nog het geval bij oude oa. Nintendo systemen. Ik weet niet ze dit bij meer recente systemen nog doen.

Ik vind het een ander geval als een dvd niet alles bevat zoals op de hoes aangegeven. Dus buiten de film om inhoudelijk/technisch niet het juiste formaat of extra's biedt. Ooit eens een geprobeerd een dvd van De Grot te kopen met wat extra's (waaronder iets dat ik heel graag wilde) ,maar A-film bleek gewoon veel verkeerde uitgaven op de markt te brengen met de weggelaten extra's. Dat terwijl de hoes deze wel vermeldt.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ik zie het ook een beetje als zwartrijden in de tram toen ik nog in Amsterdam woonde en weinig geld had. Veel mensen doen het en kennen het spel van "uitstappen" als er controle bij een halte stond. Maar ALS ik dan al een keer te laat was of niet oplette, dan zat ik gewoon met identiteitspapieren in de hand en maakte zeker niet de domme fout om een valse naam op te geven. Wie z'n gat brandt moet op de blaren zitten.

De verleiding is erg groot om een filmpje te downloaden en het bespaart je bij titels die je zelf niet zo snel zou aanschaffen een aardige duit centen, maar hou op met het recht-praten van iets dat krom is.

Ik Google nog wel eens naar mijn eigen werk en zie dan dat er op verscheidene sites scènes worden aangeboden (van bv. Swingers) waar je met een creditcard naar kan gaan zitten kijken.

Dat is dus de wereld op z'n kop. Zo'n patjepeër zit dan dus geld te verdienen met werk dat wij gemaakt hebben. En dan zijn er ook nog sites waarbij je sneller kunt downloaden "voor maar 24,95 per jaar" o.i.d.

Wat mij betreft mogen sites als Rapidshare en Megaupload hard worden aangepakt en mensen die er gebruik van maken helpen op die manier dat sujet aan een BMW cabrio.

nakada

• 2203 messages
  • 1679 votes

Chr.s wrote:

Degene die constant een beroep doen op de moraal van mensen moeten even wakker worden. Downloaden is dusdanig normaal geworden dat men het allang niet meer als stelen ziet. Of je het hier nu mee eens bent of niet.

Zeg je nu dat men tegenwoordig geen moraal meer heeft ?

Het gaat mij in deze hele discussie niet eens over het downloaden op zich. Vaak heb ik er wel begrip voor, persoonlijk doe ik er niet aan mee. Ik heb veel meer problemen met de "het kan en iedereen doet het dus het mag" houding van velen. Het blijft een vorm van stelen, ook al steel je vaak van de walgelijk rijken, je treft ook de "armen". Als je het produkt te duur vind moet je het laten liggen en wachten tot het zakt naar een prijsniveau wat je aanstaat. Dat lijkt mij een betere handelswijze dan het dan maar voor niets te nemen.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

nakada wrote:

Zeg je nu dat men tegenwoordig geen moraal meer heeft ?

Dat zeg ik niet. Ik constateer alleen dat alle "you wouldnt steal a car.." spotjes en alle tegen geluiden niet geholpen hebben om mensen te laten stoppen met downloaden. Dit zegt dus schijnbaar genoeg over hoe men tegen dit onderwerp aankijkt.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Chr.s wrote:

Dat zeg ik niet. . Dit zegt dus schijnbaar genoeg over hoe men tegen dit onderwerp aankijkt.

De meerderheid heeft niet zoveel moraal in dit verhaal. Lekker "gratis" joh!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Chr.s wrote:

Dat is dus net het probleem. Het is het namelijk wel. Of je het hier nu mee eens bent of niet.

Moet niet veel gekker worden.....

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Dat is dus net het probleem. Het is het namelijk wel. Of je het hier nu mee eens bent of niet.

Moet niet veel gekker worden.....

Kan wel kloppen. Wat ik wil zeggen is dat het geen reet verandert aan de situatie. De industrie moet veranderen ipv tranen poetsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.