• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik mis niets to be honest, het lucht op.

Ik heb zowel op cd, VHS, dvd als fysieke boeken verzameld, en daarna ook digitaal nog een enorme verzameling gehad, maar ik ben er op enkele films na compleet vanaf, en de zieke hoeveelheid ruimte die het innam aan gevulde kasten. Ik heb wel nog steeds veel boeken, maar zeker de helft weggedaan. Billy kasten vol naar de kringloop. De gedachte dat ik met mijn aantal boeken per jaar de kist in zou gaan met 70% ongelezen, begon met steeds meer tegen te staan. Alleen gehouden wat me dierbaar is of dat ik ècht wil gaan lezen.

Het is leuk als je van je verzameling geniet, maar dat is niet de enige weg van filmliefde. Ik voel me met mijn diensten en digitale vaardigheden geen moment beperkt, als je nu tien obscure titels noemt die je op schijf hebt weten te bemachtigen, kan ik die vermoedelijk alle tien vanavond kijken. En in goede kwaliteit.

Daar hoef je geen ruimte innemende fysieke verzameling voor te hebben.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

John Milton wrote:

als je nu tien obscure titels noemt die je op schijf hebt weten te bemachtigen, kan ik die vermoedelijk alle tien vanavond kijken. En in goede kwaliteit.

Beter nog, ik kan je 10 titels geven die je nog nooit op fysieke drager hebt kunnen bekijken, maar wél digitaal vanavond. Die hoeven zelfs niet eens zo obscuur te zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Illegale internet-tv amper te stoppen: ’Je stuurt een berichtje en een dag later staan ze voor de deur’ | Financieel | Telegraaf.nl

Ik zie bij de ondertitelingensite regelmatig reclame voor een of andere vage dienst in het betreffende ondertitelingenbestand.

Ik denk dat ze op deze manier veel gratis reclame kunnen maken.

Zo'n site zou als regel moeten instellen, geen reclame voor illegale diensten.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Nee, maar als je een punt wil maken helpt het wel als je berichten effectief correct zijn.

(quote)

Een zin als "verzamelaars zijn de echte verzamelaars" slaat helemaal nergens op. Ik neem aan dat je "verzamelaars zijn de echte liefhebbers" bedoelt, maar het zou leuk zijn moest je zélf de moeite nemen om je punt een beetje degelijk te formuleren, zo hoeft de rest geen extra hersengymnastiek te doen.

Misschien is het wel goed,om je hersens eens te gebruiken wat dit onder werp betreft

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

blondiefilmfreak wrote:

(quote)

Misschien is het wel goed,om je hersens eens te gebruiken wat dit onder werp betreft

Laat mar,want het blijft een generatie conflict.you own nothing is de nieuwe leus,en dat gaat gebeuren ook,en o wat zouden de mensen gelukkig zijn met hun lege boeken kasten

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

John Milton wrote:

Ik mis niets to be honest, het lucht op.

Ik heb zowel op cd, VHS, dvd als fysieke boeken verzameld, en daarna ook digitaal nog een enorme verzameling gehad, maar ik ben er op enkele films na compleet vanaf, en de zieke hoeveelheid ruimte die het innam aan gevulde kasten. Ik heb wel nog steeds veel boeken, maar zeker de helft weggedaan. Billy kasten vol naar de kringloop. De gedachte dat ik met mijn aantal boeken per jaar de kist in zou gaan met 70% ongelezen, begon met steeds meer tegen te staan. Alleen gehouden wat me dierbaar is of dat ik ècht wil gaan lezen.

Het is leuk als je van je verzameling geniet, maar dat is niet de enige weg van filmliefde. Ik voel me met mijn diensten en digitale vaardigheden geen moment beperkt, als je nu tien obscure titels noemt die je op schijf hebt weten te bemachtigen, kan ik die vermoedelijk alle tien vanavond kijken. En in goede kwaliteit.

Daar hoef je geen ruimte innemende fysieke verzameling voor te hebben.

Alweer zo iemand die de leegte omarmd.heb jij wel eens gehoord over een man cave,en hoe belangrijk dat kan zijn voor een man.ga jij maar lekker streamen,wat ik wil zien,is op 9 van de 10 stream diensten niet te vinden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

blondiefilmfreak wrote:

Laat mar,want het blijft een generatie conflict.

Geen idee hoe oud je bent natuurlijk, maar ik ben voorbij de 40. 't Is niet zo dat ik met streaming opgegroeid ben.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb een mancave, hoor. Daar staan een dijk van een pc, een ultrawide monitor en goede geluidsapparatuur. En daarop draait een server die probleemloos 4K afspeelt op de Oled tv beneden. Moet er niet aan denken dat mijn mancave vol zou staan met kasten dvd's (met hun matige 480p kwaliteit), die tijd is echt voorbij. Maar verzamel vrolijk door zou ik zeggen, meer voor jou als ik de beschikbare schijfjes niet koop. Je had die van mij hier destijds kunnen kopen, kastenvol dvd's zijn uiteindelijk voor 80 euro naar Tonypulp gegaan, ik raakte die krengen aan de straatstenen niet kwijt

En zoals ik zei: (bijna) alles is te vinden. Wellicht niet op de (bekendere) NL streamingdiensten, of misschien weet je niet waar je moet zoeken... Maar in het buitenland met VPN. Of door je te bedienen van de titel van dit topic. In die 97 stemmen van je (geen heel exotische titels) zie ik volgens mij zo niets dat ik niet vanavond zou kunnen kijken. Vorig jaar zag ik films uit 125 verschillende landen, geen enkele op schijf. Voor mij is dit filmliefhebber zijn, niet alle Buster Keatons of Billy Wilders fysiek in de kast hebben, of een mooie editie van Lord of the Rings (of wat dan ook).

Of je persoonlijk niet liever een schijfje in de kast hebt (of de wil en technische know-how bezit om alles te kunnen vinden) is een ander verhaal, maar vindbaarheid wint digitaal op zijn sloffen.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Geen idee hoe oud je bent natuurlijk, maar ik ben voorbij de 40. 't Is niet zo dat ik met streaming opgegroeid ben.

Nou ik ben er dus ook niet mee opgegroeid.ik zie aan de jongere mensen dat ze geen benul meer hebben van wat het betekend om iets te verzamelen.men ziet het als ballast,ik snap daar niks van,want kijk maar eens op you tube hoe men verzameld in the usa.ze reizen het hele land af,naar die ene dvd,mooi om te zien.mooi aangekleed zoals ik het ook doe,met gekleurde lampjes om de kasten.na je werk een wahhala om je terug te trekken uit de zorgen van alle dag.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

John Milton wrote:

Ik heb een mancave, hoor. Daar staan een dijk van een pc, een ultrawide monitor en goede geluidsapparatuur. En daarop draait een server die probleemloos 4K afspeelt op de Oled tv beneden. Moet er niet aan denken dat mijn mancave vol zou staan met kasten dvd's (met hun matige 480p kwaliteit), die tijd is echt voorbij. Maar verzamel vrolijk door zou ik zeggen, meer voor jou als ik de beschikbare schijfjes niet koop. Je had die van mij hier destijds kunnen kopen, kastenvol dvd's zijn uiteindelijk voor 80 euro naar Tonypulp gegaan, ik raakte die krengen aan de straatstenen niet kwijt

En zoals ik zei: (bijna) alles is te vinden. Wellicht niet op de (bekendere) NL streamingdiensten, of misschien weet je niet waar je moet zoeken... Maar in het buitenland met VPN. Of door je te bedienen van de titel van dit topic. In die 97 stemmen van je (geen heel exotische titels) zie ik volgens mij zo niets dat ik niet vanavond zou kunnen kijken. Vorig jaar zag ik films uit 125 verschillende landen, geen enkele op schijf. Voor mij is dit filmliefhebber zijn, niet alle Buster Keatons of Billy Wilders fysiek in de kast hebben, of een mooie editie van Lord of the Rings (of wat dan ook).

Of je persoonlijk niet liever een schijfje in de kast hebt (of de wil en technische know-how bezit om alles te kunnen vinden) is een ander verhaal, maar vindbaarheid wint digitaal op zijn sloffen.

Ben je klaar met je preek..........................amen

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ik word ook 43, en zoals ik zei: ik heb van alles van verzameld. Ik zie er simpelweg de meerwaarde niet meer van in, en toen we met zijn tweeën in Utrecht opeens op 50m2 meter moesten wonen met allebei heel veel spullen, werd dat echt een dilemma. kasten naast je bed, kasten naast je tv, kast naast de eetkamer tafel, kasten rondom je werkplek...

Als je een huis hebt met ruimte over is dat misschien leuk, maar je kont niet kunnen keren geeft mij geen rustig gevoel.

Blondie, dat zoeken doe ik nog steeds hoor, weet je hoe lastig het is om een film om bepaalde landen te vinden? Dat kost soms uren. Voor veel landen heb ik filmmakers zelf moeten vinden en vragen hoe ik hun werk kan bekijken. Ik heb hier nog steeds een dvd uit Botswana liggen.

Gebrek aan filmliefde is echt geen issue hoor;-)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

blondiefilmfreak wrote:

Ben je klaar met je preek..........................amen

Ik denk ik leg het uit hoe ik er tegenaan kijk, aangezien jij hier in het downloadtopic-discussie topic het Evangelie van de Verzamelaar komt brengen. Beetje sneue opmerking, man. Jammeren over lege boekenkasten, maar 10 regels is gelijk een preek. Wilde je alleen zeggen hoe jij erover dacht, maar vooral geen antwoord?

Maar: dan kan ik mijn tijd inderdaad beter besteden. Have a nice life en verzamel lekker door! Dat de lampjes op je verzameling je maar veel plezier mogen geven.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

John Milton wrote:

(quote)
Ik denk ik leg het vriendelijk uit hoe ik erin sta. Onaangepast figuur ben je, man man.

Maar: dan kan ik mijn tijd inderdaad beter besteden. Have a nice life en verzamel lekker door.

De grote opruiming is begonnen bij iedereen,omdat ze na dvd,opnieuw door bleu ray de kop gek hebben laten maken.iemand als ik kan daar mooi van profiteren,want de tweede hands markten staan vol met euro knallers.en opnieuw laat iedereen zichzelf gek maken door 4k.hetzelfde sop voor streaming diensten,je kijkt iets,maar na het eind heb je niets en nothing,en zit je met lege handen.ik als verzamelaar kan iet beet pakken,en zelfs zoals vroeger aan een platen hoes ruiken.maar het zou jou pakje aan niet zijn,ga jij maar lekker voor de tv zitten,want dat is streaming,streaming is tv.maar een film kijken uit eigen collectie is thuis bioscoop,kijk mijn beste,dat is het verschil

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

blondiefilmfreak wrote:

(quote)

De grote opruiming is begonnen bij iedereen,omdat ze na dvd,opnieuw door bleu ray de kop gek hebben laten maken.iemand als ik kan daar mooi van profiteren,want de tweede hands markten staan vol met euro knallers.en opnieuw laat iedereen zichzelf gek maken door 4k.hetzelfde sop voor streaming diensten,je kijkt iets,maar na het eind heb je niets en nothing,en zit je met lege handen.ik als verzamelaar kan iet beet pakken,en zelfs zoals vroeger aan een platen hoes ruiken.maar het zou jou pakje aan niet zijn,ga jij maar lekker voor de tv zitten,want dat is streaming,streaming is tv.maar een film kijken uit eigen collectie is thuis bioscoop,kijk mijn beste,dat is het verschil

Verwacht je nog lang op Moviemeter actief te zijn? De tering zeg, wat een kwalitatief waardeloze toevoeging ben je.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

blondiefilmfreak wrote:

maar na het eind heb je niets en nothing,en zit je met lege handen

Na het eind heb je een film gezien, daar gaat het om als filmliefhebber. Niet om kasten met lampjes en "stuff" waar je jezelf in kan verliezen omdat je wil ontsnappen aan de dagelijkse realiteit.

Wat jij als "mooi" omschrijft, vind ik vooral ongezond klinken.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Na het eind heb je een film gezien, daar gaat het om als filmliefhebber. Niet om kasten met lampjes en "stuff" waar je jezelf in kan verliezen omdat je wil ontsnappen aan de dagelijkse realiteit.

Wat jij als "mooi" omschrijft, vind ik vooral ongezond klinken.

whahaha fantasie loos figuur

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Verwacht je nog lang op Moviemeter actief te zijn? De tering zeg, wat een kwalitatief waardeloze toevoeging ben

je.

Nou van jou word ik ook niet vrolijk

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

blondiefilmfreak wrote:

Nou van jou word ik ook niet vrolijk

Maar als je slechts zeer beperkt inhoudelijk reageert, nauwelijks lijkt te registreren wat je gesprekspartners zeggen, is het een beetje alsof je tegen een dreinend kind praat. Pardon my French.

Wat is er fantasieloos aan? Je had het over filmliefde, ik had een website vol filmartikelen die we met een aantal redacteurs zelf schreven, Onderhond heeft er nog steeds een, en doet dat zelfs solo. Reviews, interviews... Eigen website ontworpen. Dat is toch passie?

Ik zou zeggen dat filmliefde is om je zoveel mogelijk onder te dompelen in die kunstvorm, jezelf uit te dagen om nieuwe dingen te ontdekken, evt te praten met gelijkgestemden en ook juist andersdenkenden om je horizon te verbreden. En als je iedere keer dat je iemand niet begrijpt (of het oneens bent): 'whahaha fantasieloos figuur!' roept zonder door te vragen, leer je nooit meer iets, tot je met je vastgeroeste, onuitgedaagde overtuigingen de kist in gaat.

But that's just me.

jippie2010

• 2612 messages
  • 8082 votes

*pakt de popcorn er bij*

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

jippie2010 wrote:

*pakt de popcorn er bij*

En dan blijkt de film alweer afgelopen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Het management van dit theater is niet verantwoordelijk voor tegenvallende resultaten, en de inhoud van het getoonde programma. Reeds opgebrachte verwachtingen en popelend ongeduld, worden niet gerestitueerd. Gelieve de resterende popcorn in de daarvoor bestemde bakken bij de uitgang achter te laten.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Nog even een balletje opgooien dan: ik kan me nog best vinden in de opmerkingen van blondiefilmfreak - ik hou ook van mijn verzameling - maar hij zegt het ook nu weer op zo'n heerlijk zeurderige jengeltoon dat ik 'm niet echt serieus kan nemen.

blondiefilmfreak

• 747 messages
  • 353 votes

BlueJudaskiss wrote:

Nog even een balletje opgooien dan: ik kan me nog best vinden in de opmerkingen van blondiefilmfreak - ik hou ook van mijn verzameling - maar hij zegt het ook nu weer op zo'n heerlijk zeurderige jengeltoon dat ik 'm niet echt serieus kan nemen.

Nou zolang je het heerlijk vind ,zou het wel mee vallen dan.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het moet niet gekker worden:

Ziggo moet waarschuwingsbrief Stichting Brein bij klant bezorgen - NRC

Als dit artikel achter betaalmuur zit kun je dit alternatief gebruiken:

Ziggo moet klant waarschuwen tegen illegaal content delen - XGN.nl

XGN wrote:

Deze Ziggo-klant had honderden e-books online gedeeld, een aanbod dat ook nog eens regelmatig werd uitgebreid. Stichting Brein kwam deze e-books op het spoor en ging op onderzoek uit. Wie er precies achter zat kon de belangenbehartiger niet achterhalen, wel dat het om een IP van Ziggo ging. En dus vroeg Brein of Ziggo een waarschuwingsbrief van de stichting naar zijn klant kon sturen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Opgepakt in zijn pyjama: Brit die maandelijks voor 11,50 euro illegaal voetbal aanbood, elf jaar de cel in | AD.nl

AD wrote:

Flawless TV is ontmanteld. Vijf Engelsen achter de illegale streamingdienst, die maandelijks voor 10 pond (11,50 euro) voetbalwedstrijden van niet-openbare rechtenhouders over de hele wereld aanbood, zijn opgepakt en veroordeeld tot jarenlange celstraffen. Ze hadden maar liefst 50.000 abonnees en verdienden 8,3 miljoen euro met hun frauduleuze handel.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Torrentsite Rarbg stopt per direct - Tweakers

De populaire torrentsite Rarbg stopt ermee. Volgens de oprichter is dat omdat het team twee zware jaren te verduren heeft gehad, onder andere door corona en de oorlog in Oekraïne. De site is per direct offline gegaan.

Dat is een hele grote jongen die ermee stopt. Ik maakte er geen gebruik meer van, maar vroeger heel veel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja die werd al een tijdje geblokkeerd door mijn provider.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volgens mij hoef je het ook niet uit te bannen, het word steeds kleinschaliger door het legale aanbod streamingdiensten. Het zou wel fijn zijn als ze de versplintering van die diensten eens aan gaan pakken tot wat beters.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.