• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

als we toch idealistisch bezig zijn. Geld sturen is geen oplossing. Dat blijft toch overal aan de strijkstok hangen.

En wij zullen ook niet zo snel een oplossing vinden. Meer spullen uit de landen kopen misschien en geld investeren in kleine projecten.

Zoals ooit gezegd is: Geef een man een vis en hij heeft even geen honger, leer hem vissen en hij heeft een toekomst (of iets van die strekking).

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

en voor de role-players onder ons:

"give a NPC a torch and he'll be wrm for an hour. Set him on fire and he'll be warm for the rest of his life"

Knights of the Dinner Table

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Hobbes wrote:

vicieuze cirkel (is dat met een z?)

Nee, met een v.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

cornelis wrote:

Overigens: hier stuit je op een belangrijk punt, het doekentekort. Er zijn in NL simpelweg te weinig schermen.

Ben ik het niet geheel mee eens. We hebben in Enschede met Cinestar één van de mooiste bioscopen van Nederland met maar liefst 10 zalen!!! Toch zijn er soms zalen waar geen film wordt vertoond als ik daar op vrijdagavond kom. Zo ben ik afgelopen jaar verstoken gebleven van films als: Donnie Darko, Mulholland Drive en One Hour Photo.

Terwijl er dus wel degelijk doeken beschikbaar zijn!!!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Weet je waar je je WEL schuldig om moet voelen......? Het feit dat we eerder ons geld uitgeven aan een bioscoopkaartje, dan dat we dat geld gebruiken om wat aan de hongersnood in Afrika te doen!

Sorry mensen......deze uitspraak deed ik na 6 uur stappen en een hele boel drank in mijn lijf...plus een gewetensconflict ontstaan uit mijn eigen idealisme. Het was (ondanks dat het natuurlijk in grote lijnen WAAR is) totally off-topic. Ach ja.......

Maar Cornelis....probeer me niet voor schut te zetten vanwege nijn idealistische uitspraken Wees verdomme blij dat iemand nog ooit nadenkt over bepaalde zaken, waar anderen hun neus voor ophalen! Ik ben normaal heel serieus en ik ben zeker niet zo dom als sommigen mogen denken.......

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

EmDee wrote:

Ben ik het niet geheel mee eens

Omdat jij een multiplex om de hoek hebt, ben je het niet 'eens' met het feit dat NL een doekentekort heeft?

Mij best hoor...:?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ramon K wrote:

probeer me niet voor schut te zetten vanwege nijn idealistische uitspraken

Je zette vooral jezelf voor schut, ik wees daar slechts op. En als je het mij vraagt was het meer de idiotie dan het idealisme in je bericht dat je de das om deed.

Wellicht voortaan niet meer dronken posten?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ik moet maar iets bouwen... dat je eerst je muis in een rechte lijn over het scherm moet bewegen voor je een bericht mag plaatsen ofzo

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

LOL!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik protesteer alvast namens hen die via een laptop-zonder-muis internet bedrijven! Een rechte lijn is geen lolletje met zo'n stuurvlak....

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

cornelis wrote:

Omdat jij een multiplex om de hoek hebt, ben je het niet 'eens' met het feit dat NL een doekentekort heeft?

Mij best hoor...:?

Nee cornelis, dat is t niet. De verdeling van het aantal doeken is in ons land idd zeer slecht verdeeld.

Maar Cinestar heeft wel degelijk de plek er voor maar die gaan alleen maar voor de blockbusters, dat vind ik jammer!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Je zette vooral jezelf voor schut, ik wees daar slechts op. En als je het mij vraagt was het meer de idiotie dan het idealisme in je bericht dat je de das om deed.

Waar oh waar heb ik deze reactie GODVERDOMME aan te danken???

Vertel 't me alsjeblieft Cor.......waarom deze respectloze bullshit???

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Je geeft zelf je idiotie van je berichtje toe, en vertelt dat je onder invloed was. Als vervolgens iemand anders (lees Cornelis) dat bevestigt word je kwaad. Kom op Ramon, laat je niet zo snel op je teentjes trappen!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik gaf toe dat het off-topic-zijn van mijn laatste regels idioot was en zeker NIE de inhoud ervan......dacht dat dat wel duidelijk was

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sorry mensen......deze uitspraak deed ik na 6 uur stappen en een hele boel drank in mijn lijf...

....

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Wat zeurt ieder1 toch altijd over respect.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Inderdaad! FUCK RESPECT!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Sorry mensen......deze uitspraak deed ik na 6 uur stappen en een hele boel drank in mijn lijf...

Het off-topic aspekt wordt hier belicht.....

...plus een gewetensconflict ontstaan uit mijn eigen idealisme. Het was (ondanks dat het natuurlijk in grote lijnen WAAR is) totally off-topic. Ach ja.......

Sloeg heel duidelijk op de inhoud......die weliswaar idealistisch was, maar zeker NIET idioot!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Daarom mag iemand dat nog wel idioot vinden. Als iemand jouw uitspraken idioot vindt, vindt degene jou als persoon niet vanzelfsprekend idioot.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

cornelis wrote:

Ramon,

Sorry, maar je bent niet meer serieus te nemen op deze manier.

........I rest my case........

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ik zie niet in wat daar zo respectloos aan is.

En Kappeuter schreef een waar woord, aangaande respect voor iemand en voor wat iemand zegt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ok, laat maar zitten........

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Ramon K wrote:

Als iets gratis is, dan pak ik 't aan......dat heeft deze maatschappij mij van jongs af aan geleerd!

Je zakken vullen met snoep bij de Jamin en vervolgens hard de deur uit lopen zonder te betalen, vind jij dus gratis en noem jij het vergroten van je koopkracht?

Dat jij het gratis verkrijgt, maakt het niet gratis!

Illegaal films downloaden vind ik gewoon de meest laffe manier van diefstal, het is ongelovelijk sneaky en de pakkans is vrijwel 0,0%.

Btw no offence hoor Ramon. 'k heb zelf ook wel 's films ged/l (waaronder Kurosawa's ) omdat ik ze vrijwel op geen andere manier had kunnen zien. Zelf heb ik ook vrienden die wel 's films downloaden, hoewel ik er ook een paar heb kunnen over halen dit niet te doen en liever gewoon gezellig samen een filmpje te huren of op 't doek te bekijken.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het woord 'diefstal' is een ruim begrip dat gekoppeld is aan je normen en waarden:

-ik heb nog nooit een snoepje bij Jamin gejat; ben ik heel trots op!

-het enigste wat ik ooit gejat heb (ik was medeplichtig iig) was een fiets. Dit deed ik uit frustratie......mijn fiets was net voor de derde keer in 1 maand gestolen namelijk.....:( en ik was nog jong...

- ik vergeet nog een aantal centen die ik voor snoep uit het kaartpotje jatte....mijn ouders weten 't nog steeds niet

- ik download ooit films illegaal.

Ik heb me nooit schuldig gevoeld naar aanleiding van deze 'criminele daden'. Deze daden botsen namelijk niet met mijn normen en waarden, mijn rechtvaardigheidsgevoel en ik kan ze dan ook niet als 'diefstal' betitelen. Ook het begrip 'eigendom' vind ik vaag.

Ik jat een fiets weg bij een arm gezin--->ik ben een zak!

Ik jat een fiets weg bij een gezin in een villa, waar nog 19 fietsen in de berging staan--->ik ben een mindere zak

Ik jat een zak snoep bij Jamin--->ik ben een beetje een zak

Ik download illegaal een film--->ik ben een ondeugend menneke

Ik jat een snoepje bij Jamin--->ik ben een goei menneke dat zin had in een snoepje

Ik moet iets eten want anders sterf ik..en ik jat een brood bij de bakker, die 100 broden in zijn winkel heeft liggen--->er is hier absoluut geen sprake van diefstal!

Zo ligt mijn gevoel nu eenmaal! Diefstal is gekoppeld aan eigendom, noodzaak en normen/waarden.......dus ik zit er totaal niet mee dat er illegaal gedownload wordt!:)

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

Af en toe sta ik versteld hoe sterk sommige mensen hier uit de hoek kunnen komen. Hulde .

Jordy schreef:

ik moet maar iets bouwen... dat je eerst je muis in een rechte lijn over het scherm moet bewegen voor je een bericht mag plaatsen ofzo

Misschien ook een idee voor de late night chatters onder ons (Sjan, BoordAppel ? ).

Om even ontopic te gaan: zoals bekend download ik zelf vrij regelmatig films..en heb hier zelf geen bezwaren tegen, daar het puur voor eigen gebruik is en voor mij geldt als een graadmeter. Goede films ga ik gegarandeerd in de bioscoop zien als ik het me kan veroorloven, en hetzelfde gaat voor cd's (hoewel in mindere mate, daar ik in het gelukkige bezit ben van een mp3 speler). Waar ik consequent tegen ben is het verdienen met het verkopen van gedownloade films danwel enig andere vorm van 'pirated' materiaal. Men verdient dan geld met a) het werk van de filmmakers zonder daar eerst toestemming voor te hebben gevraagd en b) het werk van de mensen die er moeite voor hebben gedaan om het op het net te krijgen (hoe futiel dat ook mag klinken). Verder zou ik willen verzoeken Ramon's eerdere bericht en de kritiek daarop danwel in een andere topic of helemaal niet voort te zetten, en weer ontopic te gaan .

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Ach Vyv, zo off-topic zijn we toch nog niet?

Maar om maar even terug te komen op Ramons bericht:

Ja, aan de ene kant geef ik je helemaal gelijk, en ik kan mezelf dan ook heel goed plaatsen in jouw rechtvaardigheidsgevoel. Hoewel ik me dan ook realiseer dat niet iedereen in de wereld zo'n "goedzak" is als bijvoorbeeld jezelf. En dit is waar de andere ik wat heeft te zeggen.

Je kan nou eenmaal niet in een wereld leven waarin iedereen hanteert naar z'n eigen normen en waarden. Dit zou complete chaos worden. Daarom hebben we in onze samenleving richtlijnen cq wetten, die de normen en waarden van de mens zo eerlijk mogelijk in stand probeert te houden.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Vyvre wrote:

..en heb hier zelf geen bezwaren tegen, daar het puur voor eigen gebruik is en voor mij geldt als een graadmeter.

Zo denk ik er ook over. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik in mijn jonge leven al 10 keer meer geld aan films heb uitgegeven dan wat een gemiddelde videoland-ganger in zijn hele leven zal uitgeven. En alle mensen die ik in mijn omgeving heb warm gemaakt voor het kijken van films..ook nog eens een pr-functie die ik vervul

Er is nog nooit een filmmaatschappij 1 euro armer door mij geworden..integendeel.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Ramon K wrote:

Ik moet iets eten want anders sterf ik..en ik jat een brood bij de bakker, die 100 broden in zijn winkel heeft liggen--->er is hier absoluut geen sprake van diefstal!

Als je een brood jat is het diefstal, klaar als een klontje. Dat je er dood aan gaat als je het niet doet is lullig voor je, maar hoe kom je in die situatie verzeild? Als je zo ver heen bent dat je niks meer hebt heeft het leven toch ook geen zin meer? Zwervers nemen alleen plek in. Nuttig zijn ze niet hoor!

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Zeker weten diefstal! En als honderd mensen zo denken is die bakker helemaal snel failliet. Beetje raar voorbeeld nu (soortevan Lola Rennt): Stel ik moet een tas geld ergens moet afgeven anders word ik vermoord. Lopend haal ik dit niet, maar dan mag ik nog geen fiets/auto van iemand jatten!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.