- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat je ook van het bedrijf vindt, Dutch FilmWorks is de laatste jaren gegroeid als kool en zeer succesvol, mede 'dankzij' corona.
De Nederlandse filmdistributeur zag zijn aandeel sinds de lockdown verviervoudigen.
Dus nee, ik zie Dutch FilmWorks niet gauw meer verdwijnen...
Veelzeggende quote:
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Nee, ik wist niet dat het zo goed met ze ging, mijn bericht is dan toch duidelijk meer een wens van me. In vele opzichten een onsympathiek bedrijf. Streaming past ze beter dan fysieke media blijkbaar en zelfs beter dan bioscoopreleases en ze hebben destijds ook een deel van de markt (het commercielere deel) waar A-film zat overgenomen. Heeft ook te maken met een verschuiving naar meer indies in Hollywood, ook bij commerciële films. Ze poepen ook veel van die onbegrijpelijk succesvolle NL romantische komedies uit volgens mij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja misschien kun je het bedrijf dan het beste vergelijken met de filmdistributeur evenknie van RTL / Talpa.
Laagdrempelig popie jopie spul voor het volk.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik vind ze ook niet sympathiek (vond ik al niet toen ik nog dvd's kocht, wat lang geleden is), maar dit soort acties helpen al helemaal niet.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik vind dat 'de Chinees' er in die quote wel bekaaid af komt. Die van bij ons is een echte meesterchef!
Verder niets dan ergernis wat betreft DFW...
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Internetaanbieders en Brein sluiten overeenkomst over blokkeren piraterijsites
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dan moet Google vanaf nu ook geblokkeerd. En YouTube ook. Dweilen met de kraan open... 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Rechtbank: Ziggo hoeft vermaningen Brein niet naar torrentgebruikers te sturen
Ziggo hoeft de waarschuwingsbrieven van Brein niet door te sturen naar frequente torrentgebruikers. Om deze waarschuwingen door te mogen sturen, heeft de provider een vergunning van de Autoriteit Persoonsgegevens nodig.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het blijft dweilen met de kraan open. Sommige sites bestaan al een eeuwigheid, die lijken immuun.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Het blijft dweilen met de kraan open. Sommige sites bestaan al een eeuwigheid, die lijken immuun.
Bestaan misschien nog wel, maar de publieke torrent trackers worden wel steeds moeilijker te benaderen. De meeste sites die ik gebruikte vroeger kun je nu niet meer op. Daar houdt je het publiek dat zijn DNS server niet aan gaat passen of een VPN betalen en instellen (óók zonder dat je wilt downloaden een goed idee) wel mee buiten de deur, dus dat zal gerust helpen.
Maar ik blijf erbij dat content makkelijk (en snel) aanbieden (en dat hoeft echt niet spotgoedkoop te zijn) het beste bestrijdingsmiddel tegen piraterij is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja helemaal mee eens. Met het huidige VOD aanbod heb je ook amper nog pindakaas nodig.
Vaak gehannes met ondertiteling en beroerde fansubs of subs die niet synchroon lopen met jouw video. Ik heb daar weinig geduld mee. Als het tegenzit schakel ik vaak alsnog over naar VOD.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ach, met 1 simpele google opdracht krijg je tig werkende sites van The Pirate Bay. Dat BREIN is echt totaal zinloos.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Bestaan misschien nog wel, maar de publieke torrent trackers worden wel steeds moeilijker te benaderen. De meeste sites die ik gebruikte vroeger kun je nu niet meer op. Daar houdt je het publiek dat zijn DNS server niet aan gaat passen of een VPN betalen en instellen (óók zonder dat je wilt downloaden een goed idee) wel mee buiten de deur, dus dat zal gerust helpen.
Mensen die willen, kunnen het krijgen. Ik ken een paar IT vrienden, die helpen je zo verder met gratis verbindingen, één druk op de knop en er lijkt niks te zijn gebeurd.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
True, ik ben zelf ook techsavvy genoeg, en ben veelkijker en ongeduldig genoeg om er zelf tijd, geld en moeite in te steken. Maar alleen wanneer het gewoon niet voor een schappelijk bedrag via Vod kan.
Maar ik heb zelfs techsavvy collega's die die moeite niet meer nemen, die kijken gewoon iets anders wat wel op Netflix, prime, HBO of D+ staat 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik moet heel eerlijk toegeven dat door alle VOD's mijn pindakaas gedrag ook wel is veranderd. Er is voor mij nog genoeg content op de diensten om te kijken.
Ik ben het met je eens wat je eerder al zei. Ik denk, door alle VOD's is piraterij goed te bestrijden. Zolang je maar bij de content kan komen die je wilt zien, denk ik dat veel mensen wel bereid zijn er desnoods een paar euro's tegen aan te gooien.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Stichting Brein liet 449 illegale websites en diensten offline halen in 2022 - Tweakers
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Fiod en het Openbaar Ministerie hebben dinsdag een illegale internet tv-dienst (IPTV) ontmanteld. Via die dienst konden mensen voor 10 euro per maand ruim 10.000 tv-zenders en alle films en series bekijken van bijvoorbeeld Disney+, Netflix, Viaplay, Videoland, ESPN.
De tv-dienst werd onder meer via belwinkels, tegen contante betaling, verkocht, meldt de Fiod. De service liep via een datacenter in Den Helder. In die stad en in Almere zijn in totaal vier mensen aangehouden. Volgens de Europese politiedienst Europol had de tv-service meer dan een miljoen gebruikers door heel Europa.
Dat zijn veel gebruikers zeg. Wel vreemd dat de naam van de dienst niet genoemd wordt.
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Wie als filmverzamelaar heeft er nou tijd om streaming diensten te bekijken
,ik kom nog niet eens door mijn eigen verzameling films heen
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Dat zijn veel gebruikers zeg. Wel vreemd dat de naam van de dienst niet genoemd wordt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vooral als je nagaat dat er meer dan één miljoen gebruikers waren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wie als filmverzamelaar heeft er nou tijd om streaming diensten te bekijken
,ik kom nog niet eens door mijn eigen verzameling films heen
Ik denk dat iedere filmkijker wel naar streamingdiensten kijkt. Bijzondere aanname van je.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik denk dat iedere filmkijker wel naar streamingdiensten kijkt. Bijzondere aanname van je.
Verzamelaars zijn dan ook niet noodzakelijk echte liefhebbers. Die verzamelen vooral. Wat ze verzamelen is vaak van ondergeschikt belang.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik heb mij hele verzameling juist verkocht, en stream me ongans 
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Verzamelaars zijn dan ook niet noodzakelijk echte liefhebbers. Die verzamelen vooral. Wat ze verzamelen is vaak van ondergeschikt belang.
Wat voor een rare uitlating van jou.ik denk dat je er volkomen naast zit,want verzamelaars van zowel muziek als film,zijn mijn inziens de juist echte verzamelaars.met het hart op de juiste plek.die lopen stad en land af,om die ene film te vinden,of die ene vinyl plaat.mijn verzameling heeft echt een kop en staart,en ik wil helemaal niet alles hebben.het is juist mijn doel,de verzameling compleet te maken.
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Ik heb mij hele verzameling juist verkocht, en stream me ongans
Dan mis je toch iets.het op de plank hebben staan van de verzameling,waarmee het tastbaar word.je kan het in je hand hebben,lijkt wel alsof de nieuwe generatie dat niet begrijpt.streaming is gebakken lucht voor mij.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
want verzamelaars van zowel muziek als film,zijn mijn inziens de juist echte verzamelaars.met het hart op de juiste plek.die lopen stad en land af,om die ene film te vinden,of die ene vinyl plaat.mijn verzameling heeft echt een kop en staart,en ik wil helemaal niet alles hebben.het is juist mijn doel,de verzameling compleet te maken.
Een keertje je bericht herlezen (en corrigeren) voor je op "Plaatsen" klikt zou niet verkeerd zijn.
Maar nee, de meeste verzamelaars (niet allemaal uiteraard) zijn vaak meer bezig met hun verzameling zelf. Het kopen van special editions met prullaria bij, het vervolledigen van collecties, mint condition gedoe en dat soort onzin die niks met filmliefde (of muziekliefde) te maken heeft, maar alles met verzamelwoede.
Ik heb ook enkel films in bezit die ik echt goed vind, maar ik ben blijer met een goedkope uitgave zonder franjes die en masse geproduceerd is, dan een exclusieve versie waar er maar 100 van gemaakt zijn. Zelfde film, kost me minder.
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Zou wel een generatie verschil zijn.ik heb geen enkele streaming dienst.met zo,n 3000 films in mijn eigen verzameling,kan ik nog jaren vooruit,en dan weer opnieuw beginnen.want laten we eerlijk blijven,de films jaren 80 en 90 zijn toch wel de meest vermakelijk .
blondiefilmfreak
-
- 747 messages
- 353 votes
Een keertje je bericht herlezen (en corrigeren) voor je op "Plaatsen" klikt zou niet verkeerd zijn.
Maar nee, de meeste verzamelaars (niet allemaal uiteraard) zijn vaak meer bezig met hun verzameling zelf. Het kopen van special editions met prullaria bij, het vervolledigen van collecties, mint condition gedoe en dat soort onzin die niks met filmliefde (of muziekliefde) te maken heeft, maar alles met verzamelwoede.
Ik heb ook enkel films in bezit die ik echt goed vind, maar ik ben blijer met een goedkope uitgave zonder franjes die en masse geproduceerd is, dan een exclusieve versie waar er maar 100 van gemaakt zijn. Zelfde film, kost me minder.
wel mee eens.maar wat is nu je punt van herlezen en of plaatsen,of zijn we hier weer om elkaar af te zeiken.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
wel mee eens.maar wat is nu je punt van herlezen en of plaatsen,of zijn we hier weer om elkaar af te zeiken.
Nee, maar als je een punt wil maken helpt het wel als je berichten effectief correct zijn.
Een zin als "verzamelaars zijn de echte verzamelaars" slaat helemaal nergens op. Ik neem aan dat je "verzamelaars zijn de echte liefhebbers" bedoelt, maar het zou leuk zijn moest je zélf de moeite nemen om je punt een beetje degelijk te formuleren, zo hoeft de rest geen extra hersengymnastiek te doen.