- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die vader uit Visitor Q, die moet er ook in (blijven).
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Reactie op Reinbo :
En als je dan tegen de finale aanzit blijven er als het goed is alleen lijstjes over die heel erg veel op elkaar lijken.
Dan heb je dadelijk een finale van de ene user die 6 Kubricks in de lijst heeft tegen de andere user met 5 Kubricks in de top10. Ik zie het niet zitten.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Iemand die te veel van één regisseur in z'n top 10 heeft zal (van mij) weinig stemmen krijgen, lijkt me.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dan veranderd iemand zijn top10 in de films die nu nog in de beste film knock-out zitten en wint hij automatisch 
Of hij gaat er in de eerste ronde uit en dan vind ik het het beste spel allertijden 
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7948 votes
Ik bedacht me onlangs trouwens nog een leuk idee voor een knock out. Sinds jaar en dag worden er al sequels gemaakt, ieder jaar weer meer. Het leek mij een goed plan om eens via een knock out te gaan bepalen wat nou eigenlijk de beste hiervan is. Ik heb op een middag een enorme lijst samengesteld die ik binnenkort hier wel even neer zal zetten en uit zal werken tot een definitieve knock out. De winnaar en films die ver kunnen komen zullen waarschijnlijk wel te voorspellen zijn, maar het is best leuk om eens in één overzicht te zien hoe veel en van welke films er wel niet al sequels zijn gemaakt. En het zijn gewoon leuke spelletjes die knock outs toch? Dus coming up:
Knock Out Sequels
Knock Out Beste Film loopt op z'n einde en ik heb deze lijst nu al zo lang op m'n pc staan, eindelijk maar eens uitwerken tot een knock out.
2046
2 Fast 2 Furious
A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge
A Shot in the Dark
Ace Ventura: When Nature Calls
Addams Family Values
Aliens
Alien³
American Pie 2
Another 48 Hrs.
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me
Back to the Future Part II
Bad Boys II
Batman Returns
Batman Forever
Be Cool
Before Sunset
Beneath the Planet of the Apes
Beverly Hills Cop II
Bill & Ted's Bogus Journey
Blade 2
Blair Witch Project 2: Book of Shadows
Bride of Re-Animator
Bridget Jones: The Edge of Reason
Charlie’s Angels: Full Throttle
Child’s Play 2
Cocoon: The Return
Crocodile Dundee 2
Cube 2: Hypercube
Damien: Omen II
Dawn of the Dead (1978)
Day of the Dead
Desperado
Deuce Bigalow: European Gigolo
Die Hard 2
Die Hard: With a Vengeance
Dr. Dolittle 2
Evil Dead 2
Exorcist II: The Heretic
Fantasia/2000
Final Destination 2
Flodder in Amerika!
French Connection 2
Friday the 13th Part 2
Ghost in the Shell 2: Innocence
Ghostbusters 2
Grease 2
Gremlins 2: The New Batch
Halloween 2
Hannibal
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Hellbound: Hellraiser 2
Home Alone 2: Lost in New York
Honey, I Blew Up the Kid
Hot Shots! Part Deux
Ice Age 2
Il Buono, il Brutto, il Cattivo
I Still Know What You Did Last Summer
Indiana Jones and the Temple of Doom
Indiana Jones and the Last Crusade
Jaws 2
Jeepers Creepers 2
Jui Kuen II
Kill Bill: Vol. 2
Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life
Le Gendarme à New York
Lethal Weapon 2
Look Who’s Talking Too
Lord of the Rings: The Two Towers
Lord of the Rings: The Return of the King
Mad Max 2: The Road Warrior
Magnum Force
Mama Is Boos
Manderlay
Manon Des Sources
Meet the Fockers
Men in Black 2
Miss Congeniality 2
Mission: Impossible 2
Nutty Professor 2: The Klumps
Ocean’s Twelve
Per Qualche Dollaro in Più
Police Academy 2: Their First Assignment
Poltergeist II: The Other Side
Porky's 2: The Next Day
Predator 2
Psycho 2
Rambo: First Blood Part 2
Red Dragon
Resident Evil: Apocalypse
Return of the Living Dead Part II
Robocop 2
Rocky 2
Rush Hour 2
Saw 2
Scream 2
Shanghai Knights
Shrek II
Species 2
Speed 2: Cruise Control
Spider-Man 2
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Superman 2
Taxi 2
Terminator 2: Judgment Day
The Blues Brothers 2000
The Bourne Supremacy
The Chronicles of Riddick
The Color of Money
The Crow: City of Angels
The Devil's Rejects
The Fly 2
The Godfather: Part II
The Godfather: Part III
The Jewel of the Nile
The Legend of Zorro
The Lion King II: Simba's Pride
The Lost World: Jurassic Park
The Matrix Reloaded
The Mummy Returns
The Naked Gun 2½: The Smell of Fear
The NeverEnding Story 2: The Next Chapter
The Return of the Pink Panther
The Ring 2
The Whole Ten Yards
Toy Story 2
Transporter 2
Tremors 2
U.S. Marshalls
Under Siege 2: Dark Territory
Weekend at Bernie’s 2
Wu Jian Dao 2
X-Men 2
xXx: State of the Union
Zombi 2
De vragen die hierbij opkomen zijn o.a:
- Wat heb ik over het hoofd gezien wat een beetje de moeite waard is? Daarbij kunnen vooral films zitten die niet het nummertje 2 dragen maar een compleet andere titel hebben.
- Mag Kill Bill Vol. 2 meedoen omdat Kill Bill oorspronkelijk toch één film is die in twee gedeeltes is uitgebracht?
- Mag Lord o/t Rings: The Two Towers meedoen, aangezien dat 1 boek is dat verfilmd is in 3 delen.
- Mag Wu Jian Dao 2 meedoen? Het is een deel 2, maar wel een prequel. En er zitten vast wel meer delen 2 in die eigenlijk prequels zijn.
- Ik heb een sterke voorkeur om ook delen 3, 4 etc. mee te laten doen om de lijst kwaltatief wat sterker te maken. Bijvoorbeeld van The Godfather, Indiana Jones, Die Hard, etc. Wat jullie?
aegron
-
- 4030 messages
- 1268 votes
lijkt me leuk. Hoeveel stemmen moeten de films hebben?
anders zijn de lone wolf and cub sequels wel interessant om mee te laten doen.
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Delen 3 erbij zou de lijst inderdaad sterker maken. Maar mij maakt het persoonlijk niet echt uit. Opzich is het misschien wel leuk.
Kill Bill Vol.2 & LOTR The Two Towers zou ik er gewoon bij laten staan.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vergeet de twee vervolgen op A Fistful of Dollars niet!
Kill Bill 2 en LotR 2&3 zijn in principe ook vervolgen en zouden gewoon mee mogen doen. Eventuele prequels ook wat mij betrefd.
Maar ik wou toch ook even terug komen op de knock-out: acteurs. Is er iemand die deze wil regelen? Die kan trouwens ook tegelijk lopen met de sequels.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
- Wat heb ik over het hoofd gezien wat een beetje de moeite waard is? Daarbij kunnen vooral films zitten die niet het nummertje 2 dragen maar een compleet andere titel hebben.
- Mag Kill Bill Vol. 2 meedoen omdat Kill Bill oorspronkelijk toch één film is die in twee gedeeltes is uitgebracht?
Ja
- Mag Lord o/t Rings: The Two Towers meedoen, aangezien dat 1 boek is dat verfilmd is in 3 delen.
Ja
- Mag Wu Jian Dao 2 meedoen? Het is een deel 2, maar wel een prequel. En er zitten vast wel meer delen 2 in die eigenlijk prequels zijn.
Ja.
- Ik heb een sterke voorkeur om ook delen 3, 4 etc. mee te laten doen om de lijst kwaltatief wat sterker te maken. Bijvoorbeeld van The Godfather, Indiana Jones, Die Hard, etc. Wat jullie?
ja.
Rambo: First Blood Part 2 
Finale
Godfather 2 - Aliens
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Misschien dat je het beter bij één sequel kunt houden. Het word wel erg onoverzichtelijk als we 27x Friday the 13th en 19x Children of the Corn krijgen 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De bedoeling is natuurlijk dat we alle goede sequels bij elkaar gaan zoeken. Dan vallen die tig horrorvervolgen automatisch af 
Vergeet deze ook niet -> A Shot in the Dark 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien dat je het beter bij één sequel kunt houden. Het word wel erg onoverzichtelijk als we 27x Friday the 13th en 19x Children of the Corn krijgen 
Ik stel voor dat we deel 2 & 3 van een serie in de eerste ronde tegen elkaar plaatsen, houdt het deelnemersveld gevarieerd.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
- 2046
- Manderlay
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Nog een punt wat niet aan de orde is geweest :
Star Wars...
In principe is Attack of the Clones het tweede deel en Empire het vijfde deel.
Dus ik zou zeggen, óf je doet alleen episode II, of je doet episode II en V óf je doet ze allemaal (maar is episode IV dan ook een vervolg ... pff moeilijk verhaal)
Iemand ?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nog een punt wat niet aan de orde is geweest :
Star Wars...
In principe is Attack of the Clones het tweede deel en Empire het vijfde deel.
Dus ik zou zeggen, óf je doet alleen episode II, of je doet episode II en V óf je doet ze allemaal (maar is episode IV dan ook een vervolg ... pff moeilijk verhaal)
Iemand ?
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n moeilijk verhaal. In dit geval nemen we als sequel de films die kwamen ná de eerste film die gemaakt werd (we lieten toch al prequels doorgaan). Aangezien episode IV hier het origineel is, zijn alle andere vijf de delen de vervolgen.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7948 votes
- 2046
Ik geloof je gelijk, maar waar is 2046 precies het vervolg op?
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7948 votes
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n moeilijk verhaal. In dit geval nemen we als sequel de films die kwamen ná de eerste film die gemaakt werd (we lieten toch al prequels doorgaan). Aangezien episode IV hier het origineel is, zijn alle andere vijf de delen de vervolgen.
En zo is het! Deel VI mag dus nu ook meedoen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik geloof je gelijk, maar waar is 2046 precies het vervolg op?
In the mood for love
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7948 votes
Maximaal 2 vervolgen uit een reeks dan maar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En zo is het! Deel VI mag dus nu ook meedoen.
Max 2 per serie en dan wel allemaal in de eerste ronde tegen elkaar.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Red Dragon verwisselen met Hannibal? Ik heb een flauw vermoeden dat Red Dragon meer concurrentie kan bieden.
Ook zie ik dat het tweede deel uit A Nightmare On Elm Street is gekozen, misschien kan deze worden vervangen met het sterkere Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors, A.
Verder mis ik ook Devil's Rejects, The (2005) nog, opzich helemaal geen misselijk vervolg.
Voor de rest, een goed idee en een mooie knock-out lijst tot nu toe! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Red Dragon verwisselen met Hannibal? Ik heb een flauw vermoeden dat Red Dragon meer concurrentie kan bieden.
Nee hoor Red Dragon was veel minder, maar laat ze maar in de eerste ronde met elkaar uitmaken wie verder mag.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Oh ja The Devil's Rejects was ik vergeten 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Nee hoor Red Dragon was veel minder
Ik geef ook de voorkeur aan Hannibal, echter gezien het gemiddelde lijkt Red Dragon de meeste concurrentie te kunnen bieden. Zo realistisch moet je ook weer kunnen zijn.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7948 votes
Top, blijf de goede ideeën aandragen! Ik ga het terras op en, hoe toepasselijk, een sequel bekijken. (MI: 3)
En wel graag films met meer dan 50 stemmen en een beetje een koosjer gemiddelde 
In de loop van morgen zal ik de knock out klaar gaan maken.
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Horen de Harry Potter films er ook in, HP COS (Chambre of Secrets) staat erin maar dat was niet de beste.. Doe dan POA (Prisoner of Azkaban) of GOF (Goblet of Fire)
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Terminator 3 en Evil Dead 3 dan ook wel zeker ?