• 178.258 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.889 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Inderdaad ja, maar ik heb eigenlijk geen idee wat je er tegen doet. Niet al die afzeikberichten zijn overigens serieus bedoelt, maar soms neemt het wel extreme vormen aan. Zoals bijvoorbeeld de plotselinge afkeer tegen alles wat met maffiafilms te maken heeft.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Zulke berichten zijn natuurlijk niet heel onlogisch..vind het persoonlijk ook wel leuk, anders is zo'n knockout zo droog. Er zijn natuurlijk grenzen, en die heb ik persoonlijk nog niet overschreden zien worden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het wordt vooral vervelend als de aanvallen wat persoonlijker gaan worden. Maar kritiek op films moet kunnen, want anders blijft er van de topics niks anders over dan een aantal cijfertjes. Je moet alleen niet te ver doordraven met de kritiek.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ach, ik voel me aangesproken....

Het was natuurlijk vooral bij de slechtste topfilm KO dat de negatieve berrichten in overvloed gespuid werden, maar daar vraag je ook om als je de slechtste moet kiezen. Het geven van een negatieve toelichting ligt dan meer voor de hand dan een ophemelende.

Daarbij vind ik dat je bij KO's natuurlijk wel aan een beetje stemmingmakkerij mag doen, niet dat ik denk dat het werkt, maar het maakt het wel leuker dan alleen maar cijfertjes. Bovendien is er niks mis mee om een toelichting geven op je keuze. Dat het vaak in gevatte oneliners gaat hoort natuurlijk bij het vluchtige karakter van de KO.

Persoonlijk vind ik de opmerkingen meestal erg geestig. (Behalve als ik het er niet mee eens ben natuurlijk )

Dat stemgedrag op de verkeerde film, dat zouden ze moeten aanpakken!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ach we moeten het allemaal niet zo serieus nemen natuurlijk. Het blijft maar een (succesvol) onzinspelletje.

Natuurlijk zijn er mensen die het ene genre boven het andere verkiezen en zijn er mensen die liever niet zien dat een film van bepaalde regisseur of bepaalde acteur ( ) winnen maar dat maakt toch allemaal niet uit.

Ik heb nog niet één keer gezien dat iedereen het eens was met de winnaar en dat zal ook nooit gebeuren ook niet. Laten we het vooral leuk houden

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Het lijkt mij wel leuk om nog een knock-out van films voor 1960 te doen. Als jullie het een goed idee vinden, wil ik hem wel maken.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Die hebben we toch gehad met in de finale Rear Window tegen North by Northwest?

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

o ja . Dan misschien van voor 1950, of zwart-wit films.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Die knock-out met films uit de jaren '50 was er niet een van alleen de jaren '50. Het was de Gouwe Ouwe knock-out die alle belangrijke films van voor de jaren '60 bevatte. Pas daarna kwam het idee om alle decennia te behandelen.

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

En wat te denken van een beste komedie - knock - out of is dat een heel slecht idee?????

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

maxcomthrilla wrote:

En wat te denken van een beste komedie - knock - out of is dat een heel slecht idee?????

Hebben we ook al gedaan dacht ik.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Klopt. Ik weet niet meer of het nou The Dude, dr. Strangelove of Monthy Python was die het won..

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

The Big Lebowski was de winnaar in die knock-out

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

The Big Lebowski won van Dr. Strangelove in de finale

klik

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

Okè jammer dan. Dan maar even na gaan denken over een andere knock - out.

Maar dat was wel in 2005 en nu is het 2006!

Herkansinkje dan maar voor Dr. Strangelove?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

We beginnen niet voor niets opnieuw. De ideeënbus is leeg

Alhoewel ik de knock-out Bhutan nog steeds wel zie zitten.

Phörpa - Travellers and Magicians zal de finale worden denk ik

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

Een landen knock - out is op zich geen slecht idee hoor!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Haha. Ik ging even zoeken op films uit Bhutan en ik denk nu ook wel dat die finale er in moet zitten.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

maxcomthrilla wrote:

Een landen knock - out is op zich geen slecht idee hoor!

Ook al geweest, we hebben toen geloof ik één of twee films van elk lanf gepakt en die in de knock-out gegooid.

Was m.i. niet zo'n groot succes

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Dat was de Europese film knock-out, die ging niet zo snel maar er zat wel veel meer kwaliteit in . Een knock-out per groot filmland is misschien nog iets, Verenigde Staten, Italie, Scandinavie, Frankrijk, Benelux, Angelsaksische eilanden, Japan, Oost-Europa, Afrika, een haast oneindige bron . Niet voor 512 films, maar kleine knock-outs van 64 films zijn ook wel leuk denk ik.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik blijf voorstander van de user top 10 KO.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

user .... KO

Misschien kunnen we dat beter niet doen

Overigens wat Freud zegt is nog niet zo vreemd. We hebben ook een Nederlandse knock-out (of was het Nederlandstalig) gehad dus waarom niet van Azië of van Scandinavië ?

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

Reinbo wrote:

Ik blijf voorstander van de user top 10 KO.

Zal toch wel leuk zijn niet? Zo benadeel je de user toch niet rechtstreeks? Alleen zijn/ haar voorkeuze voor films..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

het lijkt mij erug leuk. De keuze is namelijk veel complexer dan bij andere KO's. Hier moet je een afweging maken tussen de films uit iemands top 10 die je goed vind en slecht vindt.

Als we nu afspreken dat je niet mag bashen, maar alleen goed onderbouwde kritiek/lof geven (als je al iets wil toevoegen), hoeft het ook niemand te beschadigen.

(Al zou ik wel ontroostbaar zijn als ik niet win )

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Nee, hier doe ik niet aan mee. Vind ik gewoon een trieste bedoening, users beoordelen. En we doen dacht ik sowieso nog eerst een herhaling van Acteurs en Regisseurs.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

The One Ring wrote:

we doen dacht ik sowieso nog eerst een herhaling van Acteurs en Regisseurs.

Waar ik erg naar uitkijk, want vorig jaar was ik net een maandje lid en ik kende haast niemand. Nu staat er vrijwel niemand in de lijst die ik níet ken.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Is de lijst al gemaakt dan

Ik heb nog wel wat toe te voegen denk ik ....

Tadanobu Asano bijvoorbeeld

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Nee, hier doe ik niet aan mee. Vind ik gewoon een trieste bedoening, users beoordelen.

Het gaat niet om de users maar om hun Top 10.

Die van jou kan er op Monty Python na prima mee door.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

moviefreak#1 wrote:

Is de lijst al gemaakt dan

Ik heb nog wel wat toe te voegen denk ik ....

Tadanobu Asano bijvoorbeeld

Asano staat al in de lijst

Is ook ver gekomen vorig jaar, dus zie niet in waarom hij deze keer zou ontbreken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.