• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.471 actors
  • 9.376.792 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

29. The Cat and the Canary (1927) - FTV - 29 juli - 5 punten (29 films - 104 punten)

The Cat and the Canary is een bijzonder sfeervolle silent van Paul Leni.

Het is duidelijk dat het stuk op een toneelstuk is gebaseerd want zo voelde het ook aan. Vond de humor die in de film verwerkt is een beetje out-of-place. Het verhaal is echter lekker mysterieus en de setting erg mooi. Ook vind ik dat er goed met schaduwen en special effects is gewerkt. Heel veel zie je er echter niet van door het wazige beeld.

De muziek had niet veel met het beeld te maken, leek eerder alsof iemand zijn playlist klassieke muziek onder de film had gezet. Vond het echter wel bijzonder leuk dat Toccata e Fuga van Bach en Danse Macabre van Camille Saint-Saëns waren gebruikt, gaf de film een soort Efteling sfeertje.

Zou het leuk vinden om mischien een duisterdere, serieuzere remake te zien, maar alle remakes hebben komedie als genre dus dat is jammer. Leuke silent om een keer gezien te hebben, altijd leuk die spinnenwebben-sfeertjes.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

30. Coma (1978) - FTV - 29 juli - 3 punten (30 films - 107 punten)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/52/1a/11/521a11a25b73adb6a4bac4f616212181.jpg

"Anesthesia's the easiest job in the world until something goes wrong. It's 99% boredom and 1% scared-shitless panic."

Een jonge dokter ontdekt dat er steeds meer mensen zonder aanleiding in Coma raken na een operatie. Iedereen in haar omgeving is sceptisch en dus gaat ze alleen op onderzoek uit en ontdekt een duister geheim... Gebaseerd op het boek van Robin Cook.

Geneviève Bujold zette een goede hoofdrol neer. In het begin vond ik haar alleen vrij irritant door die feministen-onzin (je geef je man gewoon een biertje als hij thuis komt). Verder vond ik ook Michael Douglas goed in zijn rol. Verder is deze film het debuut van Ed Harris en hebben ook Tom Selleck en Richard Widmark een rol.

Opvallend aan de film vond ik hoe realistisch het ziekenhuis en de doktoren doen. Geen neppe Hollywood-onzin maar veel vaktermen en onbezorgde chirurgen. Logisch want de auteur van het boek is een medische dokter en de regisseur van de film heeft op de artsenopleiding gezeten. De personages deden me ook een beetje aan de tv-serie House M.D. denken.

De film moest even opgang komen en had in het begin een hoop ziekenhuis-drama. Maar uiteindelijk werd het steeds spannender en bleef de film je tot het einde boeien. De filmmakers waren geïnspireerd door Jaws, een film die de bestaande angst voor de zee gebruikt om spanning op te wekken. Hier wordt de angst voor het ziekenhuis benut, want zeg nou zelf, wie is er nou niet bang om nooit meer wakker te worden na een verdoving?

De film is prima opgenomen en heeft een mooie soundtrack van Jerry Goldsmith. Al was er wel niet heel veel muziek onder de film, het duurde 45 minuten voordat er überhaupt muziek was.

Spannende thriller, met enkele Horror-elementen qua angst. Aanrader.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Bay of Blood (1971) FW 29/07 => 3 Pt (Totaal 146)

http://images-cdn.moviepilot.com/image/upload/c_scale,h_302,w_565/t_mp_quality/bay4-my-nasty-journey-a-review-of-a-bay-of-blood-1971-jpeg-79897.jpg

De moeder aller slashers? Neen, deze eer geef ik aan Hitchcock's Psycho volgens mij "de" film die aan de basis ligt van alle slashers!

Deze Bay of Blood is dan misschien wel de eerste die de combinatie begint te maken met lichte splatter.

Al bij al zeker een kijkbeurt waard voor de genrefan. De FX oogt wel gedateerd en het acteerwerk is niet top maar we hebben hier wel een mooie setting en sfeeropbouw.

Het verhaal zit goed ineen, is wat puzzelwerk en moet dus toch wel gevolgd worden. Resultaat: "Misdaad loont niet" ?

Het einde vond ik dan net weer niet passen ?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Kondoro wrote:
(quote)

Als ze het goed willen doen laten ze voor wat het is en moet deel twee nooit komen. Ze is tenslotte dood, beiden zijn ze dood. Dus lekker laten zitten zo! Anders is een deel twee serieus waar een No-Go.

Tja...

'Lights Out' krijgt nu al vervolg - FilmTotaal filmnieuws

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Deliver Us From Evil (2014) FTV - 2 punten - 30/07/2016 - totaal 18 punten

Ik wist niet goed wat te verwachten, al had ik wat vooroordelen. Ik ben het exorcisme genre eigenlijk wat moe gezien, ik vind het het meest cliché subgenre dat er bestaat in horror. Altijd hetzelfde, niets vernieuwend. Ik moet zeggen dat deze film eigenlijk wel verraste, het is een mix tussen detective, supernatural en exorcisme. Het gaat ook meer over demomen, dan over de duivel zelf. Het verhaal zat goed in elkaar, hier en daar was de spanning wel iets minder en het einde voelt wat afgerateld en de clichés duiken dan snel achter elkaar op.

Maar al bij al leuk kijkvoer! 3 sterren

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

34. Kim Bok-nam Salinsageonui Jeonmal (Bedevilled) 2010 - FTV - 2 punten - 29 juli 2016 (totaal 91 punten)

http://kinovegas.ru/_nw/89/79698439.png

Best een lekker filmpje, het begin vond ik wel wat dom. Vanaf het moment dat het zich gaat afspelen op het eiland wordt het interessant en wordt er goed de tijd genomen om je klaar te stomen voor wat komen gaat. De hoofdpersoon is erg onsympathiek en wist niet zo goed voor wie ik nu moest juichen uiteindelijk. Redelijk wat bloed aan het einde, spannend of eng is het niet. Aardig in beeld gebracht en de muziek was best te pruimen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

20 Million Miles to Earth (1957) - FTV - 30 juli 2016 - 4 punten (79 films - 280 punten)

https://farm4.staticflickr.com/3903/14275891750_10c6ae79c0_o.jpg

Deze minder bekende monsterfilm moet je niet gaan zien omwille van het verhaal of de karakters. Godzilla die enkele jaren eerder verscheen oogt een stuk spectaculairder maar ook dit monster mag er best zijn. Leuk idee om even te laten zien hoe het monster geboren wordt, telkens wat groter en ook gevaarlijker wordt. In tegenstelling tot Godzilla is dit geen monster uit de prehistorie maar afkomstig van de planeet Venus en niet kwaadaardig tenzij het wordt aangevallen. En wat doen die domme mensen natuurlijk? Het monster is net als Godzilla door zijn geschubde huid bijzonderlijk moeilijk te kwetsen. Het is vooral uitkijken naar de actiescènes met het monster en die maken de film zeker de moeite waard. Zo zijn er momenten die me ook aan King Kong deden denken: gevecht met een olifant, staan op een hoog gebouw hier het amfitheater in Rome .

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7271 votes

The Sender (1982) - FTV - 30 juli - 3 punten (17 films - 52 punten)

(afbeelding)

Aan geheugenverlies lijdende jonge patiënt die met z'n telepatische gave iedereen in z'n omgeving zijn nachtmerries mee laat beleven. En dat in een psychiatrische instelling die nog vrolijk aan electro-shocks en lobotomie doet. De hele uitwerking had misschien wat beter gekund, maar alleen al door een paar fantastische scenes mag deze subiet mee bij de betere jaren 80-pulp.
4*

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

wendyvortex wrote:

The Sender (1982)

Ik kan die film maar niet vinden, weet jij mischien waar ik hem zou kunnen vinden?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Emanuelle and the Last Cannibals (1977) - FTV - 30 juli 2016 - 3 punten (80 films - 283 punten)

http://iv1.lisimg.com/image/244099/630full-emanuelle-and-the-last-cannibals-poster.jpg

Erotische films doen mij terugdenken aan mijn tienertijd waarbij ik als ik eens alleen thuis was stiekem probeerde naar te kijken. Snap niet echt wat ik daar destijds zo opwindend aan vond, want het uiteindelijk blijft het allemaal ontzettend braaf en zijn de seks- of blootscènes voorbij voor je het weet. Emmanuelle was een van de bekendste die door verschillende actrices werd gespeeld door de jaren heen. Van Laura Gemser, de zwarte Emmanuelle (eigenlijk Emanuelle met 1 M geschreven) hoorde ik pas later. Mooie vrouw, maar ook de andere dames zijn zeker wel knap en natuurlijk gaan ze allemaal uit de kleren (sommige gewillig andere niet zo). Als erotische film komt ie wel goed uit de verf al is ook dat gedeelte best saai. Als kannibalen- of avonturenfilm is het niks. Er zijn erg weinig gore scènes en we krijgen de kannibalen (een stam enkel bestaande uit mannen) pas na ongeveer een uur te zien. Op de mooie dames na eentje om snel te vergeten.

Nu nog een rewatch van Cannibal Holocaust en dan heb ik de geplande kannibalenfilms gehad voor deze challenge.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

The final girls (2015) - FTV - 30 juli - 2 punten

http://cdn1-www.comingsoon.net/assets/uploads/2015/09/TheFInalGirlsBanner.png

Eigenlijk best leuk. Een parodie op het slashergenre en vooral dan Friday the 13th. Maar toch geen flauwe slapstick als Scary Movie. Met het gegeven film in film is het weer eens iets anders. Als je weet dat de film voorspelbaar wordt, moet je de accenten ergens anders leggen. En dat is zeker gelukt. Veel van die slasherfilms zijn zo cheesy dat de parodie er zo dicht bij komt en niet veel hoeft te overdrijven. Blijft wel een geweldig genre met guilty pleasure.

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Deranged (1974) FTV– 3 punten – 30 juli 2016 (96 films -316 pnt.)

(afbeelding)

Review: Wie kent hem niet? Ed Gein. De man die voor bv. films als Texas Chain Saw Massacre en Silence of the Lambs een inspiratiebron was. Deze Deranged draait ook om hem, maar dan op een meer serieuzere manier. Geen thriller of slasher maar een als verhaal vertelt door een journalist. De TTCM overtreft hij niet maar een goede film is het wel! Er zijn genoeg memorabele momenten in de film. En het feit dat je zit te kijken naar hoe het vermoedelijk ook in het echt is gaan, maakt het best luguber. Roberts Blossom, die later in de Home Alone films zat, speelt hier de rol van zijn leven. En heeft er duidelijk plezier in. Voor de kenners van deze film: ik heb de film met oogbalscene gezien. De speciale effect hadden wel last van de tand des tijd. Toch is het genieten.

Deranged (1974)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Mutilator (1985) - FTV - 30 juli 2016 - 3 punten (81 films - 286 punten)

http://4.bp.blogspot.com/-nFFOYLZzvVQ/UBak8Q0RhrI/AAAAAAAAA6s/tr1FtM6Wesk/s1600/mutilator.jpg

En af en toe kom ik dan toch eens een slasher tegen die ik wel vermakelijk vind. Deze keer niet een hele hoop karakters waarvan ik de namen en gezichten toch niet kan onthouden, maar een klein groepje van 6 jongeren. En zie ze hadden ook wel wat persoonlijkheid. Opvallend weinig bloot ook. De killer is deze keer geen anonieme sufferd maar de vader van een van de jongeren die als kind per ongeluk zijn moeder doodschoot. De volgorde waarin ze er aan gaan is misschien niet erg moeilijk te raden, maar dat geeft niet. Vond de opbouw naar en de kills zelf wel goed, verschillende wapens en manieren. Spannende finale al was die laatste stuiptrekking toch beetje onnozel. Een van de betere slashers die ik tot nog toe heb gezien.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Due Occhi Diabolici (1990) – FTV – 3punten – 30 juli2016

horrorfilm van Dario Argento en George A. Romero, film bevat twee films, het eerste uurtje verteld het verhaal van een vrouw die samen met haar minnaar, die de vrouw's zieke en oude echtgenote hypnotiseren om na zijn dood zijn geld te bemachtigen, persoonlijk vind ik het niet zo sterk het eerste verhaal, alles ging een beetje los aan elkaar, voorspelbaar vooral, je zag van ver aankomen hoe het zou aflopen, de special effects en mak-up was wel best ok vooral de zombieechtgenoot was een knap staaltje make-up,
het tweede uurtje verteld het verhaal van een fotograaf die door toedoen van een zwarte kat gek word en er op los begint te moorden, dit verhaal was een heel stuk beter dan het eerste,veel meer spanning en vooral een supersterk horrorsfeertje, de film bevatte enkele knappe kills van de losgeslagen fotograaf, zombietoestanden zoals in het eerste verhaal waren er niet, door het zien van het tweede verhaal ben ik wel benieuwd naar nog ander werk van Dario Argento, dankzij verhaal 2 toch 3,5*

(49films:123punten)

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Rec 2 – FTV – 2 punten – 30 juli 2016 (14 punten in totaal)

Rec heeft mij zeer positief verrast alleen heeft dit tweede deel dit helaas niet kunnen voortzetten. De continue spanning in het gebouw miste ik ten opzichte van het eerste deel, er is zeker geprobeerd om ook in deze film de spanning zo hoog mogelijk te houden maar dat lukt maar half. Daarnaast wekken de personages in deze film een stuk minder medeleven op dan in deel één, toch een cruciale factor in dit type film. Het geheel was niet slecht maar een succesvol vervolg is het ook niet.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Cat & The Canary (1927) - FTV - 4 punten - (totaal punten: ben de tel kwijt geraakt)

Altijd leuk dit soort films. Silents moeten het hebben van de sfeer, muziek, licht en schaduwtechnieken en het overdreven acteerwerk (iets te dramatisch achteruit deinzen, dat werk).
Een huis, een erfenis, creepy butler/dienstmeid en verborgen gangen en deuren zijn dé ingrediënten die het interessant maken.
Wel spannend maar geen horror. Alhoewel ik de hand wel sfeervol eng vond.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Satan's little Helper (2004) – FTV – 2punten – 31juli2016

horrorfilm van Jeff Lieberman, schitterende mix van humor, horror en een vleugje onvervalste suspence, aangenaam verrast na het zien van deze film, een creepy freak in een satan's outfit geholpen door een simpel, bijgelovig en wel heel iritant kl*te jong moorden er lustig op los op halloween night, als kijker heb je snel door dat de freak in dat satan's kostumpje loopt te moorden de rest van de personages in de film hebben het minder snel door tot het hopeloos te laat is (het vleugje suspence), zwarte humor in deze film is top alles is zo fout dat je soms dubbel licht van het lachen, toch is er een mate van horrorspanning, vanaf het moment dat de familie van het kl*te jong door heeft dat de freak echt aan het moorden is loopt de spanning toch wel op met dan nog enkele wendingen die je als kijker juist op tijd door hebt en de personages weer niet vond ik dit wel een geslaagde horrorfilm, het enige wat er ontbreekt is dat het beter uitgewerkt had gekund, de kills waren niet echt slecht maar hadden beter gekund het gore ontbreekt wel en had hier volgens mij toch beter gekund en gemogen, acteerwerk was redelijk behalve het kleine kl*te jong iriteerde me wel, maar ondanks dit toch een mooie 3,5*

(50films:125punten)

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

36. The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006) - RW - 1 punt - 29 juli 2016 (36 films, 130 punten)

http://www.kino.de/wp-content/gallery/texas-chainsaw-massacre-the-beginning-2006/texas-chainsaw-massacre-the-beginning-jordana-brew-13-rcm0x1920u.jpg

"Come on Tommy, Ain't no different than the slaughterhouse. Meat's meat, Bone's bone... Get it done."

Na The Texas Chainsaw Massacre (2003) herkeken te hebben, was het nog maar een klein stapje om de directe prequel daarop van een paar jaar later er ook even in te gooien, waarin we de gebeurtenissen voorafgaand aan die film zien. Hoewel voor mij duidelijk iets minder dan de 2003 film, is het leuk om te zien waarom Uncle Charlie Hewitt / Sheriff Hoyt zijn tandjes mist, en hoe het komt dat Uncle Monty zonder beentjes in een rolstoel zit . The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning was pas de tweede film van regisseur Jonathan Liebesman, en dat valt toch een beetje te merken in de trefzekerheid van de regie. Of het is gewoon de man zelf, ik kan het moeilijk beoordelen, aangezien ik latere pareltjes van zijn hand als Battle Los Angeles (2011), Wrath of the Titans (2012) en Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) niet heb gezien.

Jordana Brewster vond ik eind jaren '90 toen The Faculty uitkwam, best een pretty. Tijdens de Fast and the Furious films werd dat geleidelijk minder. Hier gaat het prima, al is ze nogal karig na de weelde van Jessica Biel in die witte tanktop van het vorige deel. Het voldoet echter prima, en datzelfde geldt eigenlijk voor de andere acteurs. Net als bij de 2003 versie zijn er enkele kleurloze karakters bij, maar Matt Bomer speelt vrij aardig, wanneer we niet met zijn latere sterke rol in The Normal Heart (2014) gaan vergelijken. Iedereen die zijn rol hervat als onsmakelijk geschifte redneck is weer prima, waarbij uiteraard R. Lee Ermey het wederom tot een kunst verheft.

Al met al een prima tussendoortje, al voegt het verder niet heel veel toe en is het als horrorfilm bepaald niet memorabel.

2,75*

p.s. die poster, holy crap. Can you say phallic!?

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

U96 wrote:

door het zien van het tweede verhaal ben ik wel benieuwd naar nog ander werk van Dario Argento

Ik kan je Profondo Rosso, Suspiria, Tenebre en Phenomena van harte aanbevelen. Aangezien ik je vaak bij 80s films zie denk ik dat Tenebre en Phenomena het beste zijn om mee te beginnen .

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

31. Poltergeist II: The Other Side (1986) - FTV - 30 juli - 3 punten (31 films - 110 punten)

(afbeelding)

"They're back."

Poltergeist zag ik een hele tijd geleden en reken ik nog steeds tot een van mijn favoriete horror-films. Alleen maar logisch om het vervolg ook eens te kijken.

De familie woont nu bij hun oma omdat hun huis is verdwenen. De spoken laten hen echter nog steeds niet met rust. Gelukkig is er een mysterieuze Indiaan om hen te helpen.

Acteerwerk was naar mijn idee wat minder als in het eerste deel, maar het eigenlijk te lang geleden om dat te vergelijken. De film introduceert een aantal nieuwe personages en herinnert ons daarna nog even aan het verloop van de eerste film, om vervolgens weer een beetje het zelfde te doen. Het achtergrond verhaal van de spoken wordt wel verder uitgediept, opzich goed gedaan, al is wel het mysterie weg.

Dit tweede deel heeft ook special effects van Richard Edlund en dat is toch wel een van de sterkste punten van de film. De hem kenmerkende wolkenluchten en spook-effecten, maar ook erg gave zombies en vreemde creatures. Wat waren special effects toch geweldig in de 80s, zoveel beter dan die overdreven CGI onzin.

Ook Jerry Goldsmith is teruggekeerd voor de soundtrack. Ditmaal minder memorabel dan de geweldige soundtrack van het eerste deel maar zeker niet slecht.

De Poltergeist-films zouden vervloekt zijn. Dana zat niet in deze film omdat Dominique Dunne vermoord was voordat hij werd opgenomen. Julian Beck - die de creepy dominee met het skeletten gezicht speeld - overleed aan kanker vlak nadat deze film was opgenomen en kind acteur Heather O'Rourke overleed in 1988 op 12-jarige leeftijd...

Alles bij elkaar best een redelijk vervolg. Zelf vind ik altijd een beetje vervelend hoe een kwaad gewoon altijd terug blijft komen en heb ik liever dat het verhaal open wordt gelaten als je ooit nog een vervolg gaat maken. Toch is Poltergeist II voor fans van het eerste deel het kijken zeker waard door de special effects.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

31. Poltergeist II: The Other Side (1986) - FTV - 30 juli - 3 punten (10 films - 110 punten)

Hebben de klopgeesten je afgeschrikt? Je gaat van 30 naar 10 films

Boeikens je staat op 147 ipv 146

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Hebben de klopgeesten je afgeschrikt? Je gaat van 30 naar 10 films

Haha typo denk ik, maar wie weet is mijn pc wel bezeten

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7271 votes

My World Dies Screaming (1958) - FTV - 31 juli -4 punten (18 films - 56 punten)

https://3btheaterposterarchive.files.wordpress.com/2014/06/1_my-world-dies-screaming-one-sheet-1958.jpg

Wow!!!! In Psycho-Rama ofwel worden we via de subliminal messages rechtstreeks de vierde dimensie ingeslingerd om dit een onvergetelijke filmervaring te maken!! Vreemd dat iedereen het bij 3-D houdt en dit procedé nooit navolging heeft gehad. Ik ga even bijkomen in een sanatorium in Zwitserland.

2*

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Phase IV (1974) FTV– 3 punten – 30 juli 2016 (97 films -319 pnt.)

(afbeelding)

Review: Gisteren voordat ik naar bed ging nog aangenaam verrast door deze film. In het begin was het in documentaire stijl, wat zeer mooi was. Denk aan de film Microcosmos. Terwijl die film pas ±20 jaar later zal worden gemaakt. Dit geef gelijk aan waarom dit zo bijzonder is. Enfin het gaat dus over intelligente mieren in een woestijn. Dit verhaal zit erg goed in elkaar. De Phase IV waarnaar de titel verwijst krijgen we niet te zien. Maar de suggestie over de aankomende ondergang van de mensheid is eigenlijk nog beter! Daarnaast was er een erg goede soundtrack.

Phase IV (1974)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Flat Eric wrote:

The Cat & The Canary (1927) - FTV - 4 punten - (totaal punten: ben de tel kwijt geraakt)

Hoewel ze blijkbaar helemaal uit de horror is momenteel zou Miszmi je dat moeten kunnen vertellen. Nu goed ik heb je score ook, die film levert je trouwens 5 punten op. Je hebt 21 punten uit 7 films.

John Milton jij staat ondertussen op 130, je hebt dat punt vergeten bij te tellen

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Dat had ik inderdaad kunnen vertellen, maar dat hoeft nu niet meer . Ik ben inderdaad even uit de horrorfilms, maar de punten hou ik uiteraard gewoon bij

John Milton

• 24229 messages
  • 13394 votes

Ah thanks, Alexspy! Alle beetjes helpen!

Vanmorgen in trein ook alweer een film gekeken, maar ik moet nog tien minuten. Had net niet genoeg tijd

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ah Merci! Gelukkig houden jullie het goed in de gaten.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

http://italo-cinema.de/images/reviews/5790_smile-before-death/5790_smile-before-death02.png

Il Sorriso della Iena (1972)

30-7-2016 FTV 3 punten. (4 films/11 punten)

Ongelooflijk vaag/helder uitgangspunt: louche vent wiens rijke vrouw is omgekomen onder verdachte omstandigheden, en zijn kompaan een fotografe die zich verschanst in het huis, krijgen te maken met de petieterige onbekende: de verstopte bakvis (=erfgename-joh) van de rijke vermoorde vrouw! Waarvan men helemaal niks afweet.... geen geboortedatum of foto of een ander document. Maar ze heeft wel met een verdachte (eerder lompe)interesse in poseren zonder kleding. Aan de slag dus voor Neri... Vervolgens een complot en dan de twist.

Tamelijk foute bedoeling van de rich and shameless waarin de tieten van Neri ingeruild blijken door die van Tamburi, wiens lichaam inderdaad niet zo legendarisch is. Maar ze heeft wel een prachtig snuitje. Het driehoeksverhaal is doorsnee.. Een beklemmend sfeertje opbouwen tussen de 3 ploerten in het buitenverblijf zit er niet in. Sorry. Voldoende dan maar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Behemoth, the Sea Monster (1959) - FTV - 31 juli 2016 - 4 punten (82 films - 290 punten)

http://wrongsideoftheart.com/wp-content/gallery/posters-g/giant_behemoth_poster_02.jpg

Zo spectaculair als op de posters is het eigenlijk niet. Duidelijk afgekeken van Godzilla, een monster dat uit de zee komt en wat ravage gaat aanrichten in Londen. Hier moet je wel door 50 minuten van dialoog en af en toe een kleine gebeurtenis die duidt op de aanwezigheid van een Behemoth (soort dinosaurus). Naast paniek zaaien in de straten, wat auto's pletwalsen, een brug vernielen, een schip laten zinken, kan ie blijkbaar ook radioactiviteit uitstralen waardoor mensen ernstig verbrand raken. Aardig maar het wachten duurt toch veel te lang waardoor de beloning hiervoor karig is vergeleken met andere monsterfilms zoals Godzilla en "20 Million Miles to Earth."

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.