- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Er is veel te veel keuze toch. Qua komedie staat er niet heel veel op de watchlists, maar qua mystery stikt het er van (is ook een subgenre, dus je kan lekker horrors blijven doorkijken
).
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Thanks Bas. Ik heb heel simpel gezocht op genre, meer dan 20 stemmen, hogere waardering dan 3,4*, films waar ik niet op gestemd heb, sorteren op user waardering.
En dan uiteraard even door dat lijstje heengaan welke titels je bekend voorkomen van 'oeh! Ja die wilde ik nog zien' 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Dit is mijn voorlopige lijst. Veel te groot dus
Suggesties van anderen mogen zeker (alsook mensen die opmerkingen hebben dat een bepaalde film niet echt 'mystery' of 'komedie' is, want ik ga toch nog moeten met de borstel erdoor moeten gaan. Ik ben altijd veel te ambitieus, en dit is verre van haalbaar. (bepaalde wel geselecteerd omdat ze op de TV staan en sowieso eens bekeken moeten worden of genoemd waren in de tip-challenge (hoewel dat er niet veel zijn, eigenlijk).
MYSTERY + COMEDY
The Overnight
The Forbidden Room
MYSTERY
Bai ri yan huo
Following
Memento
Brick
Mulholland Dr.
Incendies
All Good Things
Extremely Loud & Incredibly Close
Enemy
The Gift
The Omen
The Machinist
The Ring
Regression
Janghwa, Hongryeon
Saam Gang
Moon
Eyes Wide Shut
Circle
COMEDY
Monty Python and the Holy Grail
Thank You For Smoking
Tillsammans
Er ist wieder da
The Lobster
Only Lovers Left Alive
Popstar: Never Stop Never Stopping
Steve + Sky
Nae yeojachingureul sogae habnida
101 Reyjavik
C'est Arrivé près de chez Vous
Natuurlijk zal er sowieso nog vanzelf geëlimineerd worden doordat niet iedere film beschikbaar is (en door die hele heisa rond torrentsites zijn kleine films de dupe van geworden
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Het nieuwe puntensysteem lijkt me eigenlijk prima. Vond het een beetje onzin om oudere films te gaan bevoordelen. Zo kreeg je ook steeds dat mensen massaal oudjes van nog geen 60 minuten gingen kijken om zo lekker makkelijk punten bij elkaar te sprokkelen.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
De meningen over wel of geen extra punten voor oude films waren hoe dan ook al erg verdeeld. Degenen die wel voor waren, hadden daar vaak nog wel weer opmerkingen over, zoals dat het verschil wel veel te groot was. Daarom hebben we besloten om die regeling toch te schrappen en extra punten toe te kennen obv de duur van de film. Eén van de redenen is die leatherhead aanhaalt: mensen zoeken oude korte films om extra punten te verdienen. Wij vinden het dan meer terecht om mensen te belonen voor de tijd die ze kwijt zijn. Ook daar kan je aardig wat punten mee verdienen, zeker omdat miniseries (die op MM staan) ook zijn toegestaan. Ik denk dat je qua puntentelling nooit iedereen volledig tevreden kan stellen.
Mensen die van oude films houden, kunnen al makkelijk en snel met enkele films bovenaan de lijst staan, terwijl mensen die er totaal niet van houden misschien wel veel meer films gezien hebben. Daarbij, als je toch al van oude films houdt, is het zeker geen straf om die films te bezichtigen en zie ik persoonlijk geen enkele reden om dat extra te belonen.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Ik ga dit in eerste instantie denk ik vooral gebruiken om per genre nog wat classics/gewaardeerde namen te bekijken die ik nog mis in mijn lijst van geziene films. Als je nog niet zo lang (lees: een jaar of 5) actief films kijkt kun je je blijven frustreren om de films die je nog niet hebt gezien (hoewel het uiteraard ook voordelen heeft, je houdt eerste kijkbeurten in het vooruitzicht).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
baspls het is de bedeeling om zo snel mogelijk van start te gaan. Wat mij betreft mag het aanstaande maandag al beginnen, de regels zijn er grotendeels en de 2 eerste challenges zijn ondertussen al bekend. Nu het idee en enthousiasme nog warm is moet je het niet koud laten worden. Vergeet niet dat we jou een grote geste hebben gedaan om de horror challenge tijdens het groot verlof te doen.
TornadoEF5 we stappen volledig af van de film op leeftijd punten regel. Daar was het meeste kritiek op. Ook ik die meer van oude films hou vind de nieuwe regels voor de punten een stuk eerlijker. Ik weet wel dat ik hierdoor harder mijn best moet gaan doen om bovenin mee te draaien maar dat is ook weer een uitdaging.
tbouwh zo een challenge is een ideale manier om eens van die lange kijklijst af te komen
Tijdens een challenge grijp ik veel minder snel naar films die ik al heb gezien.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Ben al wat aan het scharrelen geweest, voor films en heb al heel wat leuke films gevonden. Ook veel in de oude films. Ik vindt de nieuwe puntentelling een prima uitdaging!
Doorgaans kijken mensen toch de wat nieuwere en/of bekendere films. Dan is het voor hen ook leuker of fijner om mee te blijven doen aan de challenge. En ik zie dat er met deze puntentelling ook voor iemand die van zowel oud als nieuwe films houd, genoeg te vinden is. Ook veel leuker als niet steeds dezelfde op nummer 1 staan. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Geloof me vrij chevy weinig mensen zullen ook een genrecombinatie geen 6 weken lang trekken.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Kom maar door met die challenge! Als ik het goed begrijp gaat het tzt dus comedy/mystery worden? Ik zal ook langzaam maar eens bezig gaan met een lijstje dan.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Wat te doen met een film die op imdb als mystery staat aangeduid maar hier niet? Andersom misschien geen issue omdat moviemeter leidend is. Maar in zo'n geval?
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Bij de horrorchallenge was een horrortag op alleen IMDb ook voldoende, en van wat ik begrijp geldt dat nu ook - zo'n film zou gewoon tellen dus.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Exact wat Woland zegt. Het genre moet op MM of IMDb staan aangeduid. IMDb beschikt tevens over meer tags dan MM.
De eerste periode zal inderdaad bestaan uit Komedie en Mysterie.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Kom maar door met die challenge!
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ik heb je lijst al geplunderd, John Milton 
En bij deze ook een eerste versie van de mijne.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
mooie lijst. Zelfs naast je laffe gejatte meuk 
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ik heb zelf deze lijst gemaakt. Mijn lijst
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls het is de bedeeling om zo snel mogelijk van start te gaan. Wat mij betreft mag het aanstaande maandag al beginnen, de regels zijn er grotendeels en de 2 eerste challenges zijn ondertussen al bekend. Nu het idee en enthousiasme nog warm is moet je het niet koud laten worden. Vergeet niet dat we jou een grote geste hebben gedaan om de horror challenge tijdens het groot verlof te doen.
Dat is inderdaad zo. Ik moet bekennen dat ik ook best zin heb in de challenge, heb veel films van alle verschillende genres hier liggen. Laat maar weten wanneer we van start gaan en wat de planning precies is. Schrijf mij sowieso maar in als deelnemer en als je me nodig hebt zal ik ook graag weer in de organisatie zitten. In de Herftsvakantie en Kerstvakantie kan ik me volledig wijden aan de challenge (mischien dat een paar mensen er dan juist te druk voor zijn).
Nog even een vraagje; beginnen we bij iedere genre combinatie weer op 0 of tellen we door met de punten?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is inderdaad zo. Ik moet bekennen dat ik ook best zin heb in de challenge, heb veel films van alle verschillende genres hier liggen. Laat maar weten wanneer we van start gaan en wat de planning precies is. Schrijf mij sowieso maar in als deelnemer en als je me nodig hebt zal ik ook graag weer in de organisatie zitten. In de Herftsvakantie en Kerstvakantie kan ik me volledig wijden aan de challenge (mischien dat een paar mensen er dan juist te druk voor zijn).
Nog even een vraagje; beginnen we bij iedere genre combinatie weer op 0 of tellen we door met de punten?
Voor de eindstand tellen we alles bij elkaar maar om de winnaar te bepalen van elke genre combinatie beginnen we telkens weer van 0 dat lijkt me het eerlijkste. Bedoeling is dat ik maandag een apart topic aanmaak met de definitieve regels en dan kunnen we eigenlijk gewoon van start gaan.
Woland en John Milton alleen al die (gezonde?) competitie tussen jullie 2 werkt al aanstekelijk 
jOERI
-
- 168 messages
- 852 votes
Ik doe ook weer mee. Kan er getagt worden als we van start gaan?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik doe ook weer mee. Kan er getagt worden als we van start gaan?
Ja hoor ik tag weer iedereen, wie dat niet wil die moet het maar zeggen 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
En bij deze ook een eerste versie van de mijne.
Als jij mocht weten waar ik films als Al Mummia kan vinden, zou ik dat erg fijn vinden 
Heb grote moeite om de films op mijn watchlist te vinden.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik meld me gewoon aan, we zien wel waar we komen
.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Als jij mocht weten waar ik films als Al Mummia kan vinden, zou ik dat erg fijn vinden 
Heb grote moeite om de films op mijn watchlist te vinden.
Om eerlijk te zijn heb ik deze ook nog niet klaar liggen - al wordt 'ie nu (zeer traag) gepindakaast. Deze film specifiek is te vinden onder de alternatieve titel "The night of counting the years", en voor dit soort exotica is het vaak handig om wat alternatieve titels of namen van regisseurs e.d. te proberen.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Om eerlijk te zijn heb ik deze ook nog niet klaar liggen - al wordt 'ie nu (zeer traag) gepindakaast. Deze film specifiek is te vinden onder de alternatieve titel "The night of counting the years", en voor dit soort exotica is het vaak handig om wat alternatieve titels of namen van regisseurs e.d. te proberen.
Ik heb op youtube een goede versie met Engelse ondertiteling gevonden: Al-mummia - The Night of Counting the Years - 1969 - Sub - Español / English - YouTube
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ah, kijk eens aan. Dat had ik nog niet eens geprobeerd 
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Ik doe ook weer mee. Zal hierbij wel wat meer punten gaan halen 
Heb nog enkele komedies die ik de komende tijd sowieso wilde gaan kijken, dus dat komt al gelijk goed uit.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ga morgen tegen de avond het nieuwe topic plaatsen met de definitieve regels, dan kunnen we maandag van start gaan.