- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het gaat niet om het plaatsen van lijstjes hier en je hoeft je daar ook niet aan te houden. Er staat nergens in de regels dat je hier een kijklijst moet plaatsen waar je je aan dient te houden. Uiteindelijk gaat het om het kijken van horrorfilms en die te registreren als we eens begonnen zijn ongeacht of die op je kijklijst staat. Ik heb ook wel een lijst maar ik weet nog niet in hoeverre ik die ga volgen. Dus je mag updaten of van die lijst afwijken zoveel je wil.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met het bijhouden van de scores van de deelnemers? Wordt dan gewoon bijgehouden in het algemeen tot een eindscore uiteindelijk of moet ik eerder denken aan bijvoorbeeld een wekelijkse tussenstand of zo? Niet dat het belangrijk is, maar ik geloof dat ik hier niks van heb gelezen tussen de regels.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Het gaat niet om het plaatsen van lijstjes hier en je hoeft je daar ook niet aan te houden. Er staat nergens in de regels dat je hier een kijklijst moet plaatsen waar je je aan dient te houden. Uiteindelijk gaat het om het kijken van horrorfilms en die te registreren als we eens begonnen zijn ongeacht of die op je kijklijst staat. Ik heb ook wel een lijst maar ik weet nog niet in hoeverre ik die ga volgen. Dus je mag updaten of van die lijst afwijken zoveel je wil.
Akkoord alleen zal ik hem toch niet veel bijwerken
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met het bijhouden van de scores van de deelnemers? Wordt dan gewoon bijgehouden in het algemeen tot een eindscore uiteindelijk of moet ik eerder denken aan bijvoorbeeld een wekelijkse tussenstand of zo? Niet dat het belangrijk is, maar ik geloof dat ik hier niks van heb gelezen tussen de regels.
Of we wekelijks de tussenstand gaan publiceren dat zou mooi zijn al hangt het een beetje af van in welke mate we als organisatoren het kunnen bijhouden. De bedoeling is dat ieder bij een registratie correct vermeldt hoeveel punten elke gekeken film oplevert. Het is ook nuttig dat je voor jezelf de tussenstand bijhoudt. Elke deelnemer wordt toegewezen aan een van de 4 organisatoren die de gekeken films met de punten van die personen ook bijhoudt. Maar iedere organisator zal er sowieso op toezien dat elke deelnemer de regels correct toepast dus niet enkel van diegene die aan hem/haar zijn toegewezen. En het is ook de bedoeling dat organisatoren de deelnemers helpen als er onduidelijkheden zijn. Dus als je als deelnemer vragen hebt kan je die aan ieder van de organisatoren vragen.
Nu weet ik niet in hoeverre de manier van registratie duidelijk is dus ga ik komende dagen wat horrorfilms kijken en registreren. Deze zullen enkel dienen als voorbeeld voor jullie en uiteraard niet meetellen voor het eindklassement.
En ook zal ik morgen in de loop van de dag een bericht posten welke deelnemers aan welke organisator worden toegewezen.
morpheus2000
-
- 599 messages
- 10378 votes
En ook zal ik morgen in de loop van de dag een bericht posten welke deelnemers aan welke organisator worden toegewezen.
Ooow spannend!
Ik heb altijd al een keer aan iemand willen toebehoren. Ik moet wel gedeeld worden met mijn lieftallige echtgenote, dat dit dan wel even bekend is.....?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik doe ook wel mee. Ben wel een liefhebber van het genre. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo ik heb net een horrorfilm gekeken zodanig dat ik hier een voorbeeld kan geven hoe een registratie zal worden gedaan. Uiteraard gaat mij dit geen punten opleveren voor het eindklassement omdat enkel de registraties vanaf 27 juni in rekening worden gebracht.
Gekeken op 22 juni
Re-Animator (1985)
RW (re-watch)
Review: Een film die bij een eerste kijkbeurt al mijn verwachtingen overtrof wordt zelfs nog beter bij een herziening. Zo ook bij deze film. Er zijn veel films over gekke wetenschappers die wat dood is weer laten herleven maar deze vind ik zeker wel de beste die ik tot nog toe heb gezien. En het leuke is ook dat er bij een conflict tussen Herbert West en Dr. Hill je steeds meer begint af te vragen wie het meest gestoord is. Naast een goede portie gore is er dramatiek, humor (nooit overdreven), romantiek en zelfs een vleugje erotiek. Het verhaal is misschien wat simpel, maar dat geeft niet omdat de rest heel goed is uitgewerkt.
Of (en bij voorkeur) kan het ook door een review te plaatsen bij de betreffende film en de permalink op te geven:
2 punten (indien het een FTV (first time view) was geweest had het nog een extra punt opgeleverd)
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Hallo Johan,
Had een idee voor een overzichtelijke notatie. Heb jou voorbeeld even gebruikt.http://i1101.photobucket.com/albums/g426/Baspls/526cef76d0da42bf8805a6b91b0cc440.png
Als we alle punten op deze manier in Excel zetten is het erg overzichtelijk (uiteraard moet die software dan wel beschikbaar zijn, Open office heeft een gratis vergelijkbaar product als ik me niet vergis). Op deze manier kun je ook makkelijk een eindklassement opstellen.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Ik heb eigenlijk vrij weinig met horror films, dit is wel te zien aan het feit dat slechts op 34 horror films gestemd. Deze stemmen zijn over het algemeen niet erg laag, vaak vermaak ik me prima met een horror film. Eigenlijk dus best vreemd dit ik er zelden één kijk, waarschijnlijk omdat andere genres me gewoon meer liggen.
Er zijn echter een aantal horrorfilms waarvoor ik me eigenlijk moet schamen dat ik ze nog nooit heb gezien, een aantal horrorfilms die ik graag wil herzien en ik zie vast en zeker nog wel wat interessants voorbij komen op dit forum. Ook ik zie dit forum als een stok achter de deur om hier eens wat mee te gaan doen, leuk initiatief! 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hallo Johan,
Had een idee voor een overzichtelijke notatie. Heb jou voorbeeld even gebruikt.(afbeelding)
Als we alle punten op deze manier in Excel zetten is het erg overzichtelijk (uiteraard moet die software dan wel beschikbaar zijn, Open office heeft een gratis vergelijkbaar product als ik me niet vergis). Op deze manier kun je ook makkelijk een eindklassement opstellen.
bas heel goed idee in de kolom voor RW/FTV kun je eventueel met een cijfer werken, 0 voor RW omdat dit toch geen extra punt oplevert en 1 voor FTV. Dan kan je de laatste 2 kolommen met elkaar optellen manueel of via een formule en die in een kolom Totaal zetten.
Ik heb hier zoiets gelijkaardigs als Excel, libre office heet het. Maar je kan ook via google docs (gratis online) spreadsheet (en tekstverwerkings) bestanden bewerken.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Klinkt wel erg spannend allemaal, ik geloof dat ik ook wel mee wil doen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hierbij de toewijzing van de deelnemers over de verschillende organisatoren. Het gaat voor de organisatoren vooral om het bijhouden van de punten van diegene die aan hem/haar zijn toegewezen. De deelnemers kunnen zich echter wenden tot iedere organisator als ze vragen hebben.
Toegewezen aan alexspyforever:
Toegewezen aan baspls:
Toegewezen aan Boeikens:
Toegewezen aan Miszmi:
alexspyforever
Uiteraard kunnen mensen zich blijven inschrijven zolang de challenge loopt en ik verwacht zeker dat er nog een aantal eerst een beetje de kat uit de boom gaan kijken alvorens echt actief mee te gaan doen. Ik denk hierbij oa aan Flat Eric, Dying Rose, John Barry...
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
* schrikt wakker uit de zomerslaap *
Die kat zit lekker hoog in de boom.
Ik hoop hier wel veel kijktips op te doen.
Ik zal eventuele reviews die ik bij de desbetreffende films plaats ook keurig integraal in dit topic plaatsen dan. Weet alleen niet of ik deze zomer veel aan (horror)films kijken toe ga komen.
We shall see....
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik ben er vrij zeker van dat hij dit post om de reden dat hij zelf in die groep zit 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben er vrij zeker van dat hij dit post om de reden dat hij zelf in die groep zit
Ja, dat wist ik ook wel maar het is hier geen teamspel, iedereen speelt voor eigen rekening. Het is niet dat de organisatoren zelf die deelnemers hebben gekozen, ik heb ze min of meer toegewezen volgens het moment van inschrijving. 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Mijn lijst is ook af! Dit komt met twaalf films uit op gemiddeld iets meer dan één film per week, dit moet prima te doen zijn. Tien films zal ik voor het eerst zien en twee zijn er een herziening.
Zes films (Alien, Jaws, The Shining, A Nightmare on Elm Street, [REC] & The Blair Witch Project) in mijn lijst staan ook in de MM top 1000 van vorig jaar, boek ik tegelijkertijd ook progressie met die lijst 
De lijst bestaat verder uit:
De nummer één horror van 2015 op IMDB The Witch
Het Australische The Babadook.
Friday the 13th, de remake wel eens gezien maar meer nieuwsgierig naar het origineel.
De Russische film Myortvye Docheri, als die ergens te vinden is.
Død Snø & Død Snø 2 zijn de twee horrorfilms die ik het hoogst gewaardeerd heb, tijd voor een herziening!
Ik ben een absolute leek op het gebied van horror, dus als er iets tussen staat wat het label horror niet mag dragen hoor ik dit graag! Tips zijn uiteraard ook welkom 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nog eens een voorbeeldje dat niet meetelt voor het klassement:
Gekeken op 23 juni
The Damned (1963) aka These are the Damned
RW (re-watch)
Review: The Damned (1963)
3 punten
Night's Watch sowieso als een film het label horror krijgt op MM of op imdb dan is ie geldig voor deze challenge
En al jouw keuzes zijn wel degelijk horror.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
Ik ben ook van de partij, ben de afgelopen paar maanden goed bezig geweest met horror (70's en 80's) dus dat komt goed uit, zal dus gewoon worden voortgezet. Zal dit weekend waarschijnlijk beginnen met 2 iets oudere:
House of Wax 1953
The Haunting 1963
Ben ik nu ingeschreven dmv dit bericht?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik ben ook van de partij, ben de afgelopen paar maanden goed bezig geweest met horror (70's en 80's) dus dat komt goed uit, zal dus gewoon worden voortgezet. Zal dit weekend waarschijnlijk beginnen met 2 iets oudere:
House of Wax 1953
The Haunting 1963
Deze challenge begint aankomende maandag, films die voor die dag gekeken worden tellen dus niet mee voor het klassement.
Ben ik nu ingeschreven dmv dit bericht?
De organisatoren lezen ongetwijfeld mee, dus daar kun je inderdaad vanuit gaan.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3802 votes
Oja ik zie het, ik dacht 25 juni gelezen te hebben maar het is idd 27 juni, bedankt.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik zou zeggen dat je Wartaal uitslaagt Willy, maar er stond inderdaad in het oorspronkelijke bericht een typo. Het is weldegelijk 27 juni wanneer de challenge start!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het verbaast me trouwens wel dat Lady Snowblood (1973) en Lady Snowblood 2 (1974) niet als horror (zowel hier alsook op IMDB) wordt beschouwd.
Lady Snowblood & Lady Snowblood 2 (1973) - This Is Horror - thisishorror.co.uk
Jij een mening over jeroentjuhhhhh?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik heb ze allebei, maar tot dusver nog niet gezien. Maar lijkt mij dat dit niet onder horror valt. Denk eerder dat na actie deze film meer naar misdaad neigt. Het was toch het voorbeeld voor kill bill toch? Er zal vast wel het nodige bloedvergieten inzitten, maar denk niet dat dat per se meteen een reden is om een film als genre horror of subgenre horror te bestempelen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Lijkt mij ook geen horror eerlijk gezegd, Metalfist.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Jij een mening over jeroentjuhhhhh?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ja dat heb je inderdaad wel vaker. The story of ricky (Lik Wong) uit 1991 is daar ook een goed voorbeeld van. Is overduidelijk een actiefilm, maar dan wel met splatter aangevuld. Ik zie die film dan ook nog altijd als een actiefilm. Het is eigenlijk net als met de discussie of een film een horrorfilm is of juist een thriller.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ricky vind ik dan wel weer een horrorfilm haha
Onderscheid tussen splatter als doel (Ricky) en als (stijl)middel (Lady Snowblood). Maar that's just me.
Het zijn in ieder geval beide exploitation films. Dus in die challenge kunnen ze meedoen!
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ik ben uit anticipatie ook maar eens een lijstje gaan maken met kandidaatfilms. Hier ook te vinden op ICM.
The Man Who Laughs (1928)
The Devil-Doll (1936)
De dødes tjern (1958)
The Fly (1958)
Jigoku (1960)
Kaidan (1964)
Spider Baby (1967)
Witchfinder General (1968)
The Blood on Satan's Claw (1971)
The Wicker Man (1973)
The Entity (1982)
Cujo (1984)
Angustia (1987)
Scarecrows (1988)
Leprechaun 2 (1994)
The Frighteners (1996)
Calvaire (2004)
Visions of Suffering (2006)
Chugyeogja (The Chaser) (2008)
Insidious (2010)
Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (2010)
L'etrange couleur des larmes de ton corps (2013)
The Canal (2014)
Extinction (2015)
He Never Died (2015)
Ongetwijfeld niet volledig, en ongetwijfeld zal ik ze ook lang niet allemaal gaan kijken, maar het is een begin.