• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Een erg leuk idee.

Ik heb een aantal dvd's al klaarliggen(die ik sowieso nog moet zien). Ze liggen al een tijd in mijn kast, omdat ik er qua tijd gewoon niet aan toekom.

-Spanish Dracula (1931)

-The Brood (1979)

-Thale (2012)

-Eaten Alive! (1980)

-Chopping Mall (1986)

-House with Laughing Windows. (1976)

-Organ (1996)

-Bird with the Crystal Plumage (1970)

-Exorcism of Emily Rose (2005)

-Ichi the Killer (2001)

-The Host

-Pontypool

-Cabin Fever

-Graveyrad Disturbance

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Oké. Ik heb al een geruime tijd terug van dit idee gehoord en ondanks dat ik eerder aangaf dat ik ook zo nu en dan horror kijk, ben ik verre van een liefhebber van het genre. Maar ik doe wel mee. Maar geef geen garantie zoals ik al eerder meldde dat ik mij in die periode volledig op horror focus, want de martial arts, explosies, stuntwerk en één-op-één gevechten hebben nog altijd mijn voorkeur.

alexspyforever wrote:

Daarom vragen we om een korte review. We gaan er van uit dat de mensen eerlijk gaan zijn hierin. En het zou bijzonder vreemd zijn moest iemand opeens een groot aantal films op korte tijd zien en dan zo een mega groot bericht plaatst van de "bekeken" films.

Wat dit betreft: je organiseert dit tijdens een vakantieperiode, zo raar is het niet dat mensen opeens zoiets plaatsen toch? Zelf ben ik een periode weinig aanwezig waarin ik puur van 4G afhankelijk ben en waardoor ik dus geen hele recensies zal schrijven. Kans is dan dat ik bijvoorbeeld één keer per week mijn gekeken films doorgeef waarna ik uiteindelijk voor het einde van deze challenge, wanneer ik weer wifi kan gebruiken, dan alsnog een recensie schrijf.

Ik zal van de week overigens ook even een lijstje met mogelijke titels uitwerken voor de liefhebbers.

morpheus2000

• 599 messages
  • 10378 votes

Leuk idee,

heb de laatste tijd behoorlijk wat horrorfilms opgespaard. Wel allemaal van de laatste jaren, dus dat gaat geen punten geven.

Het geeft mij tenminste wel een reden om deze films dan nu toch eindelijk echt eens er op te zetten, ondanks dat vrouwlief tegenwoordig volledig anti-horror is geworden.

Ze moet nu gewoon gedwongen meekijken....

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Leuk idee.

Was van plan me de laatste tijd wat meer in de gialli, klassieke Italiaanse westerns en misdaadfilms te verdiepen, maar dit doet mijn gedachten even veranderen.

Ik zal ook eens kijken of ik een lijstje op kan gaan stellen.

Edit: het begin van de lijst is er: http://www.moviemeter.nl/user/71397/films/13#films

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

DVD-T wrote:

(quote)

Daar was ook geen sprake van een verplichting. De challenge was daar op basis van je eigen tijd en situatie of je tot de 50 kwam of niet. Denk dat de reden vooral is dat de animo voor games in de jaren behoorlijk is afgenomen. Of het was gewoon niet leuk genoeg, kan natuurlijk ook nog.

Excuus, ik las weer eens niet verder dan mijn neus lang is . Ik las slechts het gedeelte met challenge en 50 films in een maand. Ik heb er verder niet naar gekeken, dus kan geen oordeel geven of het leuk genoeg is. Ik vind het in ieder geval vernieuwend, dus wat dat betreft zou die challenge al wel een pluspunt hebben bij mij. Geldt ook voor deze challenge, de KO's zijn inmiddels wel een beetje klaar. Horror behoort daarbij tot één van mijn favoriete genres, kijk het alleen niet zovaak meer. Deze challenge zal mij motiveren het toch weer wat meer op te pakken.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

morpheus2000 wrote:

Leuk idee,

heb de laatste tijd behoorlijk wat horrorfilms opgespaard. Wel allemaal van de laatste jaren, dus dat gaat geen punten geven.

Het geeft mij tenminste wel een reden om deze films dan nu toch eindelijk echt eens er op te zetten, ondanks dat vrouwlief tegenwoordig volledig anti-horror is geworden.

Ze moet nu gewoon gedwongen meekijken....

Ook recente films leveren punten op. Ik ben ook meer van het nu en zal zeer weinig oude films gaan kijken. Een film die tussen 2000 en nu is uitgekomen, levert je sowieso 1 punt op. Als het de eerste keer is dat je hem kijkt, krijg je een extra punt. Per recente film kan je dus alsnog 2 punten verdienen.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

En hoezo leveren oude films meer punten op?

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

tattoobob wrote:

En hoezo leveren oude films meer punten op?

De oudere films zijn in het algemeen toch vaak moeilijker om aan te komen dan de hedendaagse, misschien dat dat een reden zou kunnen zijn?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik zou het eerder aanmoedigen om films met weinig stemmen te kijken (en dus meer punten voor te geven). Maar snap de punten voor oudere films ook wel, die krijgen nog zelden aandacht hier.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Nou de hele oudjes kunnen dan ook wel weer het slaaptekort tegengaan....zo zie ik het dan weer

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Inmiddels begonnen met een lijstje samen te stellen van enkele mogelijke deelnemers voor mij bij deze challenge. Tot nu toe 25 titels toegevoegd waarvan een groot gedeelte uit de jaren '80. Dan heb ik toch wat meer mogelijkheden om niet roemloos onderaan te eindigen De komende dagen zal ik waarschijnlijk nog meer titels toevoegen aan deze lijst. Deze challenge richt ik me puur op films die ik nog niet eerder gezien heb. Voor de geïnteresseerden is hier de lijst Horror Challenge 2016 Lijst

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Hmm super idee ik ga er voor!! Meer dan genoeg horror thuis op de plank staan !!! Waaronder toch enkele nog nooit gezien

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

DVD-T wrote:

(quote)

Daar was ook geen sprake van een verplichting. De challenge was daar op basis van je eigen tijd en situatie of je tot de 50 kwam of niet.

Die challenge trok mijn interesse niet omdat ik het gevoel had dat het ging om wie kan zoveel mogelijk films in een maand tijd kijken, en dat interesseerde me niet. Hier zie ik de challenge als "wil je meedoen met het kijken van (enkele) horrorfilms? Dat komt niet over als plichtmatig zoveel mogelijk films kijken dus lijkt me dat wel wat.

Verder veel leuke reacties hier, en leuke lijstjes, heb er wel zin in. Ik heb een stuk of 25 horrors klaarliggen, maar ik ben al blij als ik daarvan een stuk of 5-10 in twee maanden tijd kan zien.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

wendyvortex wrote:

Zal de familie waarderen ... week stacaravan midden in de duinen gehuurd en dan de hele week horrorfilms kijken

Wel camping/vakantiehorrors kijken dan . Zag laatst nog Eden Lake, over hoe een koppel wordt geterroriseerd tijdens hun romantisch uitstapje naar een meer.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Leuk idee, en hoewel ik niet verwacht dat ik echt hoge ogen ga gooien is het een mooi excuus om wat extra horrors op te zetten. Ik heb sowieso nog wel een backlog aan horrorfilms liggen waarvan het hoog tijd wordt dat die een keer bekeken worden . Zal van de week nog wel eens verder kijken naar geschikte kandidaatfilms.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Enkele mensen van antwoord dienen:

Gang_Star

De reden waarom in de vakantieperiode is ook een beetje voor de studenten onder ons gedaan die in andere maanden veel minder tijd hiervoor zullen hebben. Uiteraard mag je de films gezien tijdens een hele week of langer bundelen in 1 bericht als je gedurende die tijd niet online kan zijn. baspls neemt bijvoorbeeld zijn laptop mee op vakantie en houdt de films die hij kijkt manueel als ie de kans niet heeft om online te komen. Ik bedoelde eerder dat het een beetje vreemd zou zijn als iemand ineens zo een lijst van 50 of meer films zou plaatsen in 1 bericht die ie in een periode van een week of zo heeft gezien. Ik weet het dat is nogal extreem gesteld, maar we blijven uitgaan van de eerlijkheid van de deelnemers. En leuk dat je een lijstje heb samengesteld, de positieve reacties hier zijn motiverend blijkbaar

Lees mijn antwoord aan bob, waarom meer punten voor oudere films. Het is niet zo moeilijk om aan oudere films te komen tenzij je die natuurlijk nieuw in je lokale winkel wil gaan kopen dan is het idd een lastige zaak.

Richard_Voorhees

zet de giallos van Italiaanse horror regisseurs als Fulci en Argento niet aan de kant, want die vallen zeker wel onder de opgestelde horrordefinitie

Miszmi

wees blij dat je eens wat anders kan kijken dan al de familie- en animatiefilms waarin je zoontje momenteel nog verkeert

Bij mij heeft de horrorliefde ook een tijdje stil gestaan tot mijn nichtje plots van horror bleek te houden en zo zat ik er opeens weer helemaal in en meer dan ooit tevoren. Ik kijk eigenlijk nog weinig andere genres. En ja op jouw leeftijd keek ik ook vooral recentere films.

tattoobob

meer punten voor oudere films omdat enerzijds die vaak minder aandacht krijgen, minder stemmen (tenzij het om klassiekers gaat) en voor klassiekers of nieuwere films te promoten of aan te bevelen hoef je echt geen horror challenge te organiseren. Ook is het een principe dat op imdb horror vaak wordt toegepast. We hebben die puntendeling ook in onderling overleg opgesteld. We hadden het allemaal nog complexer kunnen maken door deelnemers te verplichten om een film uit ieder mogelijk horror subgenre te kijken (ja zulke horror challenges bestaan) maar mensen verplichten om subgenres te kijken die je niet liggen, dat werkt volgens mij niet. Ik zou er bijvoorbeeld erg tegenop zien om een found footage te kijken, ligt me totaal niet. Als alle gekeken films evenveel punten opleveren dan wordt het alweer een race van wie kan het meeste films zien.

Enige tijd geleden vertelde je me dat je eens iets anders wilde dan de KO's. Dit is iets heel anders, je houdt van horror, de mensen reageren enthousiast. Ik heb zelf aan 3 challenges meegedaan op imdb. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het mensen echt samen brengt en het uitwisselen van ervaringen vond ik het leukste, niet het scoren van punten. De meesten zijn niet echt bezig met winnen.

jeroentjuhhhhh

films met weinig stemmen zijn ook vaak oudere films tenzij het om bekende klassiekers gaat en hoe zou je zoiets aanpakken? Wat is weinig, wat is veel en stemmen veranderen steeds weer. Ook stemt niet iedereen hier en/of imdb wat ie heeft gekeken.

John Milton

ik ben blij dat zelfs jij eens voor een game enthousiast wordt, want dat is meestal niet jouw ding. Maar omdat ik weet dat je ook wel van het genre houdt en dit meer gaat om kijken van films (waarvoor we toch hier zijn) dan om een spel, heb ik je getagd met succes dus

DVD-T

Ik denk dat de challenge van jou misschien op weinig animo kon rekenen omwille van de verplichtingen in diverse categorieën die me nogal onsamenhangend lijken en elkaar wellicht overlappen. Een medaillesysteem werkt ook niet zo goed denk ik. Uit eerdere ervaringen denk ik dat het beter is om je toe te spitsen op 1 bepaald genre, categorie, thema, land etc.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

"Zelfs ik"

Lol, zo klink ik als een nukkige Maarten van Rossem, haha. Maar idd, ik ben geen frequent deelnemer aan de games op moviemeter. Ik heb er trouwens wel ooit eentje gestart die best wat pagina's heeft gelopen. Jammer dat de meeste afbeeldingen inmiddels niet meer zichtbaar zijn, zaten veel leuke tussen.

Ik doe nu graag mee omdat er inderdaad geen verplichting bijzit, geen deadline binnen een aantal dagen (maar bijna de hele zomer) en het kost me nauwelijks extra tijd.

Als dit was geweest tijdens de maand waarin Woland en ik elkaar probeerden af te troeven met wie het meest gezien had van de Top 500 Horror Movies, dan waren we allebei waarschijnlijk hoog geëindigd. Er werden toen bijna dagelijks horrors uit de jaren 40-60 ingegooid. Ik verwacht nu hoge kant van middenmoot.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever, met mijn zoon ben ik momenteel bezig met de series Once Upon a Time en Richie Rich, die eerste volg ik zelf al sinds seizoen 1 dus is voor mij een rewatch. Heb daar echter geen moeite mee. Animatiefilms kijkt hij met zijn oom of alleen, ik ben er geen groot fan van. Familiefilms kijk ik ook zonder zoonlief, ik hou van dat genre evenals mijn guilty pleasure Chick Flicks.

Horror kijk ik echter al sinds ik een klein meisje ben. Mijn eerste horrorfilm was denk ik IT, toen was ik een jaar of 8. Moet er niet aan denken dat mijn zoon van 9 zulke films kijkt, maar dat geheel terzijde . Horror kijk ik dus al heel lang en zeker in mijn puberteit heb ik daar veel tijd mee doorgebracht, vandaar dat dat momenteel op een laag pitje is komen te staan. Ik ben op dit moment meer van de series en volg er vrij veel. Deze challenge is inderdaad een reden om het weer op te pakken, maar mijn series zullen er niet onder gaan lijden. Ik zal dus zeer waarschijnlijk niet dagelijks een horrorfilm kijken. Zal van de week eens kijken of het Netflix aanbod voldoende is of dat ik nog wat moet 'aanschaffen'.

Ik wil in ieder geval alle Nightmare on Elmstreet films weer oppakken (behalve die vreselijke remake). Halloween heb ik afgelopen jaar nog allemaal bekeken (inclusief remakes), dus die sla ik over. Friday the 13th staat nog wel op mijn lijst, eens zien of ik die makkelijk kan vinden.

Voor de rest moet ik nog even kijken, Wrong Turn 1 vond ik altijd wel tof, deel 2 is er geloof ik ook. Misschien die beide ook maar in de lijst zetten. Ga eind van de week sowieso de meeste lijstjes even doornemen om te zien welke mij ook wel leuk lijken. Denk dat ik een lijst krijg die ik van me lang zal ze leven niet volledig kan kijken in 2 maanden. Het is wel jammer dat series niet meetellen, heb ook enkele horror series staan

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dit is mijn kijklijstje horrorfilms (volgens imdb allemaal horrors), op jaar gesorteerd:

Faust: Eine deutsche Volkssage (1926)

Psycho (1960)

Persona (1966)

The Wicker Man (1973)

Tenshi no Tamago - Angel's Egg (1985)

It (1990)

Dracula (1992)

Cronos (1993)

From Dusk Till Dawn (1996)

Alien: Resurrection (1997)

House of 1000 Corpses (2003)

De griezelbus (2005)

The Girl Next Door (2007)

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)

I Spit on Your Grave (2010)

Rare Exports (2010)

Ang-ma-reul bo-at-da - I Saw the Devil (2010)

Chained (2012)

I Spit on Your Grave 2 (2013)

Under the Skin (2013)

What We Do in the Shadows (2014)

A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

The Quiet Ones (2014)

Alléluia (2014)

Knock Knock (2015)

The Boy (2015)

Nightlight (2015)

We zullen zien hoeveel ik ervan tijdens de zomermaanden weg kan werken, maar ik ga daar zoals al gezegd geen taak van maken

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Ik ben ook van de partij. Mijn lijstje horrorfilms die ik nog moét zien:

- Another (2014)

- Neon Demon, The (2016)

- Visions of Suffering (2006)

- Kolobos (1999)

- Subconscious Cruelty (2000)

- Tras el Cristal (1987)

- Tenemos la Carne (2016)

- Epidemic (1987)

- Dread (2009)

- Miss Zombie (2013)

- Teeth (2007)

- Baby Blood (1990)

- Francesca (2015)

- Territoires (2010)

- Snuff 102 (2007)

- M.O.Zh. (2014)

- Home Sweet Home (2013)

- Editor, The (2014)

- Tusk (2014)

- Addiction, The (1995)

- Alucarda, la Hija de las Tinieblas (1978)

- Ôdishon (1999)

- Linkeroever (2008)

- Setta, La (1991)

- Oregonian, The (2011)

- Santa Sangre (1989)

- Myortvye Docheri (2007)

- Theatre Bizarre, The (2011)

- Vargtimmen (1968)

- No Moriré Sola (2008)

- Casa Muda, La (2010)

- Eskalofrío (2008)

- III (2015)

- Starry Eyes (2014)

- Gvozdi (2003)

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

Ook maar even een paar titels op een rijtje gezet waar ik mee kan beginnen.

Das Cabinet Des Dr. Caligari. (1920)

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Les diaboliques (1955)

Persona (1966)

Dawn of the Dead (1978)

The Evil Dead (1981)

Evil Dead II (1987)

The Dead Zone (1983)

[Rec] (2007)

Låt den rätte komma in (2008)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Gh8st wrote:

[Rec] (2007)

Låt den rätte komma in (2008)

Zie mijn top 10, twee van mijn favoriete films OOIT!

Buiten dat: leuk idee, maar ik doe niet mee. Het klinkt gek, maar ik word toch altijd een beetje zenuwachtig van een zekere druk die er toch omheen hangt. En ik ben van 22 juli t/m 9 augustus op De Parade Utrecht en dan ben ik daar fulltime bezig met theater kijken, kassa draaien en bier drinken. Daarbij: ik ben de afgelopen periode al mijn eigen challenge aan het doen met al dat moois wat ik nog steeds op YouTube vind Maar ik zal dit topic zeker in de gaten houden voor meer mooie titels! Bedankt voor de uitnodiging in elk geval!

P.S: Kijk Tras el Cristal als het kan op een zo groot mogelijk scherm. Zag 'm toen in Pathé 7 in Schouwburgplein in Rotterdam en heb toen met klamme handen aan het scherm gekluisterd gezeten. Tweede keer op een klein scherm was het toch minder...

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

leatherhead wrote:

Ik ben ook van de partij. Mijn lijstje horrorfilms die nog moét zien:

- Another (2014)

- Neon Demon, The (2016)

- Visions of Suffering (2006)

- Kolobos (1999)

- Subconscious Cruelty (2000)

- Tras el Cristal (1987)

- Tenemos la Carne (2016)

- Epidemic (1987)

- Dread (2009)

- Miss Zombie (2013)

- Teeth (2007)

- Baby Blood (1990)

- Francesca (2015)

- Territoires (2010)

- Snuff 102 (2007)

- M.O.Zh. (2014)

- Home Sweet Home (2013)

- Editor, The (2014)

- Tusk (2014)

- Alucarda, la Hija de las Tinieblas (1978)

- Ôdishon (1999)

- Linkeroever (2008)

- Setta, La (1991)

- Oregonian, The (2011)

- Myortvye Docheri (2007)

- Theatre Bizarre, The (2011)

- Vargtimmen (1968)

- No Moriré Sola (2008)

- Casa Muda, La (2010)

- Eskalofrío (2008)

- Starry Eyes (2014)

- Gvozdi (2003)

Kijk, dit zijn lijstjes waar ik ook iets mee kan Degene die ik al gezien heb, zijn vrijwel allemaal 4* en hoger. De meeste zelfs 4.5*.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Hier ga ik mij de komende tijd op focussen, tot dusver 42 titels waarvan ik alle films nog niet heb gezien.

Annabelle (2014)

Alternatieve titel: The Annabelle Story

Audrey Rose (1977)

Bordello of Blood (1996)

Alternatieve titel: Tales from the Crypt Presents: Bordello of Blood

Brainscan (1994)

Children of the Damned (1963)

Creepshow (1982)

Creepshow 2 (1987)

Cybernatural (2014)

Alternatieve titel: Unfriended

Deadly Friend (1986)

Den, The (2013)

Evil Feed (2013)

Extinction (2015)

Happy Birthday to Me (1981)

Alternatieve titel: 'n Moord Verjaardag

Hidden (2015)

Horsehead (2014)

Alternatieve titel: Fièvre

House of the Devil, The (2009)

I Sell the Dead (2008)

I, Madman (1989)

Incredible Melting Man, The (1977)

Macabre (2009)

Alternatieve titel: Darah

Mamula (2014)

Alternatieve titel: Nymph

Mutilator, The (1985)

Alternatieve titel: Fall Break

Night of the Creeps (1986)

Night of the Living Dead (1990)

Poltergeist (2015)

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)

Progeny (1998)

Razorback (1984)

Reazione a Catena (1971)

Alternatieve titel: Twitch of the Death Nerve

Sauna (2008)

Alternatieve titel: Filth

Scarecrows (1988)

Syngenor (1990)

Tenebre (1982)

Alternatieve titel: Tenebrae

They Wait (2007)

Alternatieve titel: Demon Days

Troll (1986)

Troll 2 (1990)

Alternatieve titel: Trolls

Village of the Damned (1960)

Visiting Hours (1982)

Alternatieve titel: The Fright

Wer (2013)

Wolfen (1981)

Wyrmwood (2014)

Alternatieve titel: Wyrmwood: Road of the Dead

Zombie Fight Club (2014)

Alternatieve titel: Zhi Yao Yi Fen Zhong

Vooralsnog keuze genoeg, maar ik sluit niet uit dat ik deze lijst uiteindelijk nog aanvul.

EDIT: extra toegevoegd:

Suspiria (1977)

A Cat in the Brain (1990)

Gen (2006)

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Kijk, dit zijn lijstjes waar ik ook iets mee kan Degene die ik al gezien heb, zijn vrijwel allemaal 4* en hoger. De meeste zelfs 4.5*.

You're welcome . Helaas is een groot deel van deze films ook niet al te makkelijk te krijgen, dus de vraag blijft hoeveel er afgewerkt gaat worden van dat lijstje.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

ik zat over Starry Eyes te twijfelen, maar op dat plekje is Évolution gekomen. Maar leuk om die lijstjes van iedereen te zien!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ben erg benieuwd nu naar dit project, zie graag genoeg films voorbij komen die mij ontschoten zijn (Zoals de lijstjes hierboven, loop ze helemaal af haha!)

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Ik wil ook mee doen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.