- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik ga morgen tegen de avond het nieuwe topic plaatsen met de definitieve regels, dan kunnen we maandag van start gaan.
We beginnen met Mystery-Komedie begrijp ik? En wat is er verder al bekend over de volgorde?
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
We beginnen met Mystery-Komedie begrijp ik? En wat is er verder al bekend over de volgorde?
De tweede is Western - Thriller.
De periodes daarna zijn nog niet bekend. Na de Komedie - Mysterie worden de genres van periode 3 bekend, na periode 2 worden de genres van 4 bekend etc. De genres worden gekozen door de winnaars van de challenge, de winnaar van periode 1 kiest dus voor periode 3. Niemand kan dubbel kiezen. Stel Joolstein wordt eerste, of ik, dan gaat de keuze automatisch naar de eerstvolgende die nog niet heeft gekozen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bijzondere combinatie. Zal wel lastig zijn om films in te vinden denk ik.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Bijzondere combinatie. Zal wel lastig zijn om films in te vinden denk ik.
Er zijn zat Mystery/Komedies hoor. Maar dat hoeft helemaal niet, het is Mysterie of Komedie, je kunt kiezen 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Er zijn zat Mystery/Komedies hoor. Maar dat hoeft helemaal niet, het is Mysterie of Komedie, je kunt kiezen
Ah oké, ik dacht dat het om de combinatie ging.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Nee hoor, een mystery/fantasy/horror kwalificeert, maar een actie/komedie ook. Zolang hij maar een van de twee labels heeft.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Oke, sorry als ik het weer vraag Johan maar, vanaf maandag moet ik (mag ik) via een zelfgemaakte lijst een film kijken met de bevatte genre Komedie of Mystery voor twee weken lang? Of is dat al langer gemaakt.
Als dit goed is dan snap ik het spelletje.
Voor alle aankomende challenge heb ik trouwens een map aangemaakt, heb ik weer wat te doen
. https://www.moviemeter.nl/user/148187/films/6#films Ik denk alleen dat door tijdgebrek ik niet veel films zou kijken, maar goed ik duw er gewoon een paar in
. Dan beginnen we bij Mystere, Thriller, Western of Komedie
.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ik heet weliswaar geen Johan, maar ga toch je vraag beantwoorden
. De eerste drie weken komen Komedie en Mysterie aan bod, dit hoeft geen combinatie van die twee te zijn. Mijn kijklijst bevat bijvoorbeeld 50 First Dates, dit heeft natuurlijk niets met mysterie te maken. De tijd is dus inderdaad wat langer gemaakt, in plaats van twee doen we nu drie weken. We beginnen dus met Komedie en Mysterie, Thriller en Western komen na drie weken aan bod.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lees morgen allemaal de regels nog eens goed na, dat ik halverwege de challenge niet moet gaan uitleggen waarom zus en waarom zo. 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik heb het erg druk op mijn werk, en heb momenteel ook nog een aantal films van de afgelopen week/weken waarop ik nog moet stemmen/mening tikken. Die zullen nog de komende dagen voorbij komen waarschijnlijk dus Johan niet vreemd opkijken als je opeens veel films in mijn historie voorbij ziet komen. Ik zal niet zo actief meedoen als met de horrorchallenge (tenminste hoe het in het begin ging) maar zal indien het juiste genre, ze hier eveneens plaatsen. Echter zal ik hier een beperkte inbreng hebben vermoed ik.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heet weliswaar geen Johan, maar ga toch je vraag beantwoorden
. De eerste drie weken komen Komedie en Mysterie aan bod, dit hoeft geen combinatie van die twee te zijn. Mijn kijklijst bevat bijvoorbeeld 50 First Dates, dit heeft natuurlijk niets met mysterie te maken. De tijd is dus inderdaad wat langer gemaakt, in plaats van twee doen we nu drie weken. We beginnen dus met Komedie en Mysterie, Thriller en Western komen na drie weken aan bod.
Danku.
Lees morgen allemaal de regels nog eens goed na, dat ik halverwege de challenge niet moet gaan uitleggen waarom zus en waarom zo.
Maar, ik mag toch wel even om helderheid vragen om mijn vragen aangezien er veel weer gezegd is na jou aankondiging? Als je dat niet fijn vind dat ik het in het forum post, dan wil ik je wel een PM sturen of desnoods Miszmi even.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Oke, sorry als ik het weer vraag Johan maar, vanaf maandag moet ik (mag ik) via een zelfgemaakte lijst een film kijken met de bevatte genre Komedie of Mystery voor twee weken lang? Of is dat al langer gemaakt.
Als dit goed is dan snap ik het spelletje.
Dan beginnen we bij Mystere, Thriller, Western of Komedie
.
Over drie weken begint dan de tweede (deel)challenge met de genres Western en thriller.Wat mijn eigen lijst betreft, ik heb de uitdaging voor mezelf iets groter gemaakt: voor beide genres uit ieder decennium één film vanaf de jaren '30 tot nu. Dan kom ik tot de volgende lijst:
John Milton's Moviemeter Genre Combination-Challenge List
Ik heb er zin in! Mooie namen kunnen vinden in deze genres ook: Hitchcock, Pasolini, Mann, von Trier, Haneke, Capra, Bergman, Godard, Malle, Altman... I like.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Een nieuw topic én een kort en bondige samenvatting van de spelregels zou idd wel welkom zijn na dat over en weer geneuzel 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Wat mijn eigen lijst betreft, ik heb de uitdaging voor mezelf iets groter gemaakt: voor beide genres uit ieder decennium één film vanaf de jaren '30 tot nu. Dan kom ik tot de volgende lijst:
Dit is de mijne: https://www.moviemeter.nl/user/148187/films/6#films.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
La Isla minima is een fijne film, prachtig geschoten van de begintitels af aan. Devil heb ik me ook wel mee vermaakt! Geen echte hoogvlieger, maar ik vind dat soort verstoorde groepsdynamiekjes wel leuk, hoe mensen met elkaar omgaan wanneer de stront hard tegen de ventilator slaat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een nieuw topic én een kort en bondige samenvatting van de spelregels zou idd wel welkom zijn na dat over en weer geneuzel
Ja, al begrijp je wel dat een nieuw topic met spelregels die al van in het begin duidelijk en definitief zijn wel wat makkelijker werkt vandaar dat we dit topic hebben gebruikt om er wat over te discussiëren. Later kunnen we dit topic nog wel gebruiken voor een echte horror challenge.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8910 votes
Euh, die snap ik niet? La Isla minima? Zowel op IDMB als hier op tv-meter aangeduid met Misdaad / Thriller. Heeft hij ergens nog meer genres zodat hij wel in de eerste challenge van Komedie-Mystery valt? Hoop dat het zo is want dan ga ik die ook kijken!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vat joolstein bij de kraag en sleurt hem naar het juiste topic:
Film >> Filmgames >> Genre/Thema Challenge