• 177.948 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.669 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Woland wrote:

Chugyeogja (The Chaser) (2008)

Dit is een misdaad thriller. Op imdb wordt deze film als thriller vermeld. Op deze sites moet horror vermeld staan want anders is een film uitgesloten van deelname. The chaser is geen horrorfilm en dus zal deze film niet meetellen. De rest weet ik niet zo één twee drie. Niet elke film is voor mij bekend namelijk.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Dank Gang_Star, hij stond op ICM wel met het label Horror. In dat geval haal ik 'm van de lijst af. Het gros van de rest valt volgens mij vrij veilig binnen horror, maar ik zal het bij twijfel uiteraard even checken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland en Metalfist

de originele post vermeldt de horror definitie.

Ik heb Lady Snowblood 1 en 2 gezien en voor mij valt ie wel onder punt 6

6. Buitensporig geweld + combinatie van minimum Blood & Gore (dus enkel maar een (serie)moordenaar is niet voldoende want dit is eerder Thriller/Misdaad, wel bijvoorbeeld giallos van Fulci & Argento, torture movies zoals Saw en Hostel).

Boeikens ben je akkoord hiermee?

Willy Wartaal bij deze ben je ingeschreven en toegewezen aan organisator Boeikens.

Dying Rose is toegewezen aan organisator Miszmi

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ben mijn verzameling ook klaar aan het maken, kom maar op!

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Leuk initiatief ! Ik wil ook wel meedoen. Al weet ik niet of ik er aan toe kom om in de aangegeven periode heel veel horror films te kijken. Horror is eerlijk gezegd ook niet echt mijn favoriete genre, toch kijk ik geregeld met plezier naar een horror film. Er zijn nog wel een paar horror films die ik al een tijdje wil zien. Dit topic is een mooie reden om ze eens te kijken.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

Woland en Metalfist

de originele post vermeldt de horror definitie.

Ik heb Lady Snowblood 1 en 2 gezien en voor mij valt ie wel onder punt 6

(quote)

Boeikens ben je akkoord hiermee?

Willy Wartaal bij deze ben je ingeschreven en toegewezen aan organisator Boeikens.

Dying Rose is toegewezen aan organisator Miszmi

Met buitensporig geweld is vooral bedoeld het bruut mishandelen van een persoon. Hier gaat het in eerste lijn om een gevechtsfilm waar, in Asian Style, de ledematen wel al eens afgehakt worden door een zwaard. Als dit goedgekeurd word vissen we al snel in alle andere Kung-Fu films, brute oorlogfilms, e.d.

Sorry, maar voor mij heeft deze film geen enkele horrorgedachte.

Maar dit is uiteraard mijn persoonlijke mening

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Als ik ongevraagd advies mag geven, ik heb ook gekeken op moviepilot.de, allocine.fr en filmaffinity.com en geen enkele site meldt bij die film iets wat in de buurt van horror komt. Ben het wel eens met Boeikens.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Om discussies te vermijden is het best om enkel films toe te laten die op Moviemeter de noemer 'horror' dragen.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Film Pegasus wrote:

Om discussies te vermijden is het best om enkel films toe te laten die op Moviemeter de noemer 'horror' dragen.

Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als Giallo's niet mee zouden tellen. Die staan vaak enkel als Thriller/Mystery aangegeven, terwijl ze wel brute moorden bevatten en net zo zeer horror zijn als Slasher-films dat zijn.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Moviemeter accepteert alleen twee genres, ik zou dus zeker ook imdb erbij betrekken, zoals nu in die regel staat.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Boeikens heeft gelijk. Als we alle films waar enkel een arm afgehakt word dan zou het geen echte horror challenge zijn. Maar, in mijn ogen is het ook beter om IMDb erbij te betrekken.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zelfs dan blijf je altijd grensgevallen houden, zeker in dit genre. Voor mij is Black Swan bijvoorbeeld een psychologische horror, anderen zullen niets in die omschrijving zien en IMDB en MM omschrijven hem als drama/thriller.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Daarom lijkt het me ook handiger om alleen die regel te hanteren dat het op MM of imdb als horror moet staan, dan is er geen discussie. Bij black swan melden overigens ook die drie andere sites geen horror.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Je moet ergens stoppen natuurlijk. Ik denk dat de Black Swan afvalt. Ik heb snel gezocht en daar word het als het volgende aangegeven "Black Swan is een Amerikaanse psychologische thriller".

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik lobby ook niet om Black Swan erin te krijgen (doe zelf ook niet mee aan de challenge), maar probeer aan te geven dat zo'n discussie eindeloos is als je het niet streng afbakent. Ik zou inderdaad ook IMDB aanhouden.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dat zei ik. MovieMeter en IMDb aanhouden. Maar, gaf beetje verkeerd antwoord. Ik kan zo snel even niet op zoek maar, je had beter een film kunnen pakken dat op die site als horror aangegeven word en op de andere site weer niet. Maar, lekker boeiend we snappen de punt. Streng hanteren, staat het niet op moviemeter of IMDb dan valt hij gewoon af. Lijkt mij het beste.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Waarom is trouwens voor de zomer gekozen? Da's een van de redenen dat ik niet meedoe. In de zomer kijk ik nauwelijks horror omdat je op zonnige dagen vooral naar je eigen reflectie zit te kijken. Horrors zijn over het algemeen niet de meest heldere films.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Zwolle84 wrote:

Waarom is trouwens voor de zomer gekozen? Da's een van de redenen dat ik niet meedoe. In de zomer kijk ik nauwelijks horror omdat je op zonnige dagen vooral naar je eigen reflectie zit te kijken. Horrors zijn over het algemeen niet de meest heldere films.

Heb het zelfde . ik houd voor me zelf altijd oktober aan als horror maand. Halloween tijd. Gewoon meedoen voor de fun.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik houd voor me zelf altijd oktober aan als horror maand. Halloween tijd.

Inderdaad. Leuke sfeervolle tijd ook voor zoiets.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Zwolle84

alexspyforever wrote:

De reden waarom in de vakantieperiode is ook een beetje voor de studenten onder ons gedaan die in andere maanden veel minder tijd hiervoor zullen hebben.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Oei, precies iets in gang gezet Ik heb beide films ook (nog) niet gezien trouwens. Kwam ze alleen nog eens tegen in mijn to-see lijst en zat met het idee dat het horror was. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Lijkt me inderdaad het verstandigste om IMDB er op na te houden, daar staat de film ook niet aangeduid als horror en anders wordt het wel een soepje vrees ik.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Gang_Star wrote:

Op deze sites moet horror vermeld staan want anders is een film uitgesloten van deelname.

Ik poste dit gisteren al, dus waarom die hele discussie begrijp ik niet. Het staat toch eigenlijk best duidelijk in de regels lijkt me? Staat al aangegeven dat op moviemeter of imdb horror moet staan bij genre. Waarom zouden we daarvan afwijken?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Om nog een langere discussie te vermijden, Boeikens, baspls en Miszmi zullen we het gewoon houden op de tag horror op Moviemeter en/of imdb.

Zwolle84 en Kondoro0614 niet dat ik verwacht dat jullie alles onthouden wat ik tegen jullie heb gezegd maanden terug maar ik heb jullie beide wel degelijk aangesproken over dit project en ook uitgelegd waarom er niet is gekozen voor oktober, dus even een opfrissing:

* het is nu een vakantieperiode, oktober zou betekenen dat een aantal studenten waaronder mede-organisator baspl niet mee zou kunnen doen, ik heb hem wegens zijn groot enthousiasme eerst aangesproken voor dit project dus het zou beetje jammer zijn om het in oktober te houden wanneer hij volop in schoolperiode zit

* het was een beetje gissen of dit succes ging hebben daarom zien we dit vooral als een test en over een langere periode, aan enthousiasme alvast geen gebrek,

Volgens mij schijnt ook in de zomer 's nachts niet de zon en zullen er ook wel regendagen zijn, het weer of periode houden de echte horrorliefhebber niet tegen om een horrorfilm te kijken denk ik zo

Uiteraard blijft oktober de horrormaand en ik wil gerust wel een horror challenge doen hier terwijl ik deelneem op die van imdb, maar dat zijn wel wat strengere regels dan dat we nu toepassen: met name 31 horrorfilms kijken waarvan 16 die je voor de 1e keer kijkt. Ik ben daarin geslaagd vorig jaar al had ik soms het weekend nodig om achterstand tijdens de week weg te werken.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Om nog een langere discussie te vermijden, Boeikens, baspls en Miszmi zullen we het gewoon houden op de tag horror op Moviemeter en/of imdb.

Inderdaad toch verstandiger. De Giallos die niet als Horror staan op IMDb zal ik dan wel kijken, maar niet meetellen voor de challenge. Wat mij betreft helder. Zal vandaag of morgen mijn lijstje gaan opstellen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

Zwolle84 en Kondoro0614 niet dat ik verwacht dat jullie alles onthouden wat ik tegen jullie heb gezegd maanden terug maar ik heb jullie beide wel degelijk aangesproken over dit project en ook uitgelegd waarom er niet is gekozen voor oktober, dus even een opfrissing:

* het is nu een vakantieperiode, oktober zou betekenen dat een aantal studenten waaronder mede-organisator baspl niet mee zou kunnen doen, ik heb hem wegens zijn groot enthousiasme eerst aangesproken voor dit project dus het zou beetje jammer zijn om het in oktober te houden wanneer hij volop in schoolperiode zit

* het was een beetje gissen of dit succes ging hebben daarom zien we dit vooral als een test en over een langere periode, aan enthousiasme alvast geen gebrek,

Volgens mij schijnt ook in de zomer 's nachts niet de zon en zullen er ook wel regendagen zijn, het weer of periode houden de echte horrorliefhebber niet tegen om een horrorfilm te kijken denk ik zo

Uiteraard blijft oktober de horrormaand en ik wil gerust wel een horror challenge doen hier terwijl ik deelneem op die van imdb, maar dat zijn wel wat strengere regels dan dat we nu toepassen: met name 31 horrorfilms kijken waarvan 16 die je voor de 1e keer kijkt. Ik ben daarin geslaagd vorig jaar al had ik soms het weekend nodig om achterstand tijdens de week weg te werken.

Ik wist het nog wel Johannes maar ik wou het even aanvullen dat ik ook liever een andere datum had gezien.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Dat zou mij meteen afschrikken, want verplicht films kijken, ook nog in een korte tijd, is niks voor mij, ik zou dus aan zoiets nooit meedoen. Vind het wel mooi zo eigenlijk . Op deze wijze is het wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar door het jaar heen met andere genres of thema's.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

alexspyforever

Dat had ik niet gelezen, dank voor de uitleg. Ik zal me van verder commentaar onthouden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro0614 dan geef ik jou alvast tijd om na te denken hoe jij een volgende challenge zou aanpakken

arno74 inderdaad verplicht aantal kijken op een maand is niet te onderschatten, je MOET er tijd voor maken die je wegens werk, school of (familiale) verplichtingen niet altijd hebt. Die stoppen niet in oktober omdat het toevallig de horrormaand is.

een sci-fi challenge zou mij ook wel aanspreken, vaak is er wel een link met horror dus

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

een sci-fi challenge zou mij ook wel aanspreken, vaak is er wel een link met horror dus

Inderdaad, ik was wel erg verbaasd dat er in het scifi film/poster K.O. zoveel scifi-horrors zitten, nooit gedacht dat die twee genres zo vaak samen gingen.

Als de zomerhorrorchallenge een groot succes wordt (waar het wel op lijkt) zou het misschien een idee zijn om daarna onder de deelnemers te polsen of er interesse is in andere challenges, en zoja, welke. Maar nu eerst de horrorchallenge dus .

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

Kondoro0614 dan geef ik jou alvast tijd om na te denken hoe jij een volgende challenge zou aanpakken

arno74 inderdaad verplicht aantal kijken op een maand is niet te onderschatten, je MOET er tijd voor maken die je wegens werk, school of (familiale) verplichtingen niet altijd hebt. Die stoppen niet in oktober omdat het toevallig de horrormaand is.

Ik regel niks meer op deze site. Stank voor dank.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.