• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.002 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.274 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

joolstein wrote:

Left4Dead

Vanaf vandaag juist vier nachten zonder slaap! Nachtdiensten, altijd goed om een filmpje op te zetten. Ik sta nu bovenaan maar over twee weken kan ik niet meer kijken ivm vakantie. Ik sta mijn eerste plekje dus straks graag af, aan waarschijnlijk alexspyforever ???

Oké, nou in ieder geval een goede vakantie dan.

Ps: ik heb gehoord dat alexspyforever op vakantie gaat naar movieworld.

Dus idd. een grote kans dat hij je plekkie gaat overnemen.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

The Ghoul (1933) - FTV - 5 punten - 25 juli 2016 (38 films, 148 punten)
http://www.mastinus.com/images/video/theghoul.jpg
Voorlopig word dit mijn laatste jaren '30 film voor deze challenge.
Boris Karloff als een ondode. De make-up ziet er nog wel goed uit, maar verder doet zijn personage zo weinig. Uiteindelijk gaat er niemand dood en krijgen we een cheesy happy ending voorgeschoteld.
Ernest Thesiger zet nog de beste acteerprestatie neer als de bediende Laing. Vooral zijn Britse/Schotse accent doet hij erg goed. Helaas hebben ze daar tegenover Kathleen Harrison als miss Kaney. Een personage die voor de comic relief moest zorgen (vermoed ik), maar daar faalt ze enorm in. Overdreven en bijna hysterisch acteer werk. Vooral de scenes met Harold Huth's personage, waar zo zogezegd verkikkerd op raakt, zijn tenenkrommend.
Ik heb het idee dat men met minder van die scenes en meer Karloff actie scenes een veel betere prent had gemaakt. Nu blijft het wat aan de matige kant.
2*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Cujo (1983) - FTV - 25 juli 2016 - 3 punten (72 films - 258 punten)

http://neguswhoread.com/wp-content/uploads/2016/03/akcwup3qlfygphrb5mef.jpg

Na Rabid, leek Cujo een logische volgende film om te kijken.
Ja zoals vele andere kijkers al hebben gezegd, waren de eerste 45 minuten bijzonder moeilijk om door te komen al vond ik de openingsscène met Cujo wel leuk gefilmd. Dus ja gezinsdrama met mammie die een affaire heeft met een maat van haar echtgenoot. De echtgenoot heeft een probleem op zijn werk en hun irritante zoon is bang van monsters in de kast of onder zijn bed, whatever. Wanneer Cujo dan hondsdolheid ontwikkelt begint het wat interessanter te worden. Beste scènes vinden we in het laatste half uur met mama en zoon die panne hebben met hun wagen op de oprit van een verlaten afgelegen garage. En ze kunnen er niet zomaar uit want Cujo ligt op de loer. Het werd nog best wel spannend bij momenten maar de afloop kon ik eigenlijk al een tijd op voorhand voorspellen (dat heb ik wel vaker maar ik vind dat dit soms knap vervelend is en voor mij de lol er een beetje afhaalt). Cujo was wel fantastisch getraind. HIj zag er echt wel eng uit en voor mij de beste 'acteur'. Maar een goede film is het niet, daarvoor is het verhaal toch te zwak.

Kondoro0614 wil je je toekomstige hond nog steeds Cujo gaan noemen?

U96

• 731 messages
  • 762 votes

wendyvortex wrote:

(quote)

(afbeelding)

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Kristen (2015) FTW 2 punten - 25/07/16 -totaal 16 punten

Kristen is een Nederlandse horrorfilm. Aanvankelijk was ik wel sceptisch om een Nederlandse horrorfilm te zien, maar al bij al valt hij goed mee. De film begint mysterieus als een man een meisje dat helemaal alleen is terroriseert en continu lastig valt met de telefoon, zeer spannend en enkele goede schrikmomenten. Net als je denkt dat je een stalker/ home invasion film aan het bekijken bent, slaat de film 180 ° om en krijgt het verhaal plotseling een heel andere wending. Ik vond dit enigszins wel jammer, maar de film wil beslist niet in een dertien in een dozijn filmpje vallen .Origineel is het wel en de special effects waren zeker goed. Ook enkele top schrikmomenten. Niet slecht van onze buren! 3*

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

alexspyforever wrote:

Kondoro0614 wil je je toekomstige hond nog steeds Cujo gaan noemen?

Yep! Duitse herder of Rottweiler, nog even kijken .

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

The Pack (2015) FW 25/07 => 2 Pt (Totaal 135)

Wilde dieren die jacht maken op alles wat eetbaar is, ik vind het altijd wel leuk.

Hier gaat de actie op dit vlak ook al vrij snel van start. Sfeer en setting zitten goed en de vaart zit er goed in. Steeds mooi om te zien hoe slim zo'n meute samenwerkt op de jacht, soms dan wel weer fout om te zien hoe zo'n dier zijn prooi voorbij loopt, met zo'n reukzin en gehoor = onmogelijk ?

Ook spijtig dat ze de meute hebben samengesteld uit een soort zwarte wolven, wolven in Australië? ? Een hoop wilde straathonden was veel realistischer geweest.

Spanning is eerder matig omdat alles vrij voorspelbaar blijft maar die leuke sfeer blijft van in het begin mooi aanwezig. Ook het acteerwerk is best goed en schildert steeds mooi de paniek in de uitzichtloze situatie.

Wat opengereten dierenlijken maakt nog geen horror maar geen spijt gehad van deze kijkbeurt.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Mardi Gras Massacre (1978) - FTV - 3 punten - 25 juli 2016 (39 films, 151 punten)
https://www.filmlinks4u.to/wp-content/uploads/2014/05/Mardi-Gras-Massacre-1978-%E2%80%93-Hollywood-Movie-Watch-Online.jpg
Review: Taaie zit.
Als een man de producer, cameraman en regisseur van de film moet zijn is dat meestal al een teken dat het in ieder geval erg low budget zal zijn.
Het plot doet wat denken aan Blood Feast, maar de uitwerking is vele malen saaier.
Het acteer werk is niet al te best (zachtjes uitgedrukt) en de scenes worden vaak vanuit een camerastandpunt geschoten. Verrassend is het dan wel weer dat er on screen te zien is hoe de moordenaar het hart uitrukt (een homp vlees van de lokale slager waarschijnlijk).
De manier waarop hij zijn offers uitvoert is alleen wat eentonig.
Zo nu en dan nog wel kunnen lachen om de cheesy conversaties, maar meer dan dat weet deze 'Mardi Gras Massacre' ook niet te bieden.
1,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Yep! Duitse herder of Rottweiler, nog even kijken .

Wat er op dat moment in promotie is misschien haha

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

House of Dracula (1945) FTV– 4 punten – 26 juli 2016 (80 films -262 pnt.)

http://hollywoodmetal.com/wp-content/uploads/2014/11/House_of_Dracula_movie_poster.jpg

Review: Een film waar ik het vermoeden van heb dat hij alleen maar gemaakt werd om te scoren. Zet de drie bekendste successen Dracula, Wolfman en het monster van Frankenstein samen in een film en dan moet het wel kijkers trekken. Giet het in een simpel verhaaltje met een gekke Professor. Een knappe actrice om het op te fleuren en ah,wacht we doen er dan ook nog een mooie vrouwelijk Igor in? Succes verzekerd. Maar helaas als je het nu terug ziet is niet echt een topper! De enige die overtuigend over kwam was Lon Chaney Jr. aka de Wolfman.

House of Dracula (1945)

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

Visions of Suffering (2006) - FTV - 2 punten - 26 juli 2016 (totaal 38 films, 127 punten)

(afbeelding)

Behoorlijk vaag werkje van Andrey Iskanov. Mijn eerste indruk was niet meteen heel positief, de goedkoopheid spatte er in het begin vanaf en ik vreesde dat het een lange twee uur zou worden. Enigszins lang was het alsnog, maar gelukkig werd mijn vrees niet compleet bewaarheid.

Visions of Suffering is een film die gaat voor sfeer, voor series aan hallucinante, vervreemdende beelden en niet zozeer voor een duidelijk verhaal. Voor zover ik het kon volgen gaat de film over een wat rare Rus met interesses in het morbide en het occulte, en met een gulzig drugsgebruik, die last krijgt van nachtmerries/hallucinaties. En langzaamaan begint ook de grens tussen zijn nachtmerriewereld en de echte wereld te vervagen. Het precieze hoe en wat is me niet helemaal duidelijk, maar ik vraag me af in hoeverre dit alles nou als samenhangend narratief bedoeld is. Ik vermoed dat het voornamelijk gaat om een desorienterende, nachtmerrie-achtige sfeer te scheppen.

De nachtmerrie-wereld zelf ziet er best geslaagd uit, en zou zo voor een Burzum-videoclip door kunnen gaan. De muziek is af en toe ook wel Burzum-achtig, al gaat de film meestal voor wat meer elektronisch getinte ambient; het past prima bij de film. Zodra de film later ook wat meer naar de echte wereld overgaat, wordt de muziek en actie ook agressiever (met name in de nachtclub-scenes). Hier komen ook een aantal van Iskanov's vaste trucs naar voren: veel kleurenfilters die leiden tot een vaag, soms wat goedkoop aandoend palet, extreme close-ups tot op het irritante af, en bij de actiescenes vaak schokkerige, stroboscopische effecten en een supersnelle stop-motion achtige montage. Op z'n Tetsuo's. Geen geschikte film voor de epileptici onder ons.

Maar hoewel het af en toe best tof was, is het toch wel een erg lange zit. Het is toch meer een aaneenschakeling van losjes gerelateerde, desorienterende scenes en beelden zonder heel veel overkoepelend verhaal, en hoewel Iskanov ambitieus werk levert is het low-budget aspect soms wel erg duidelijk aan te zien. De film was met z'n twee uur toch te lang, en te free form, om de volledige speelduur m'n aandacht erbij te houden. 3.0*

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Akmareul Boatda (2010) FTV– 2 punten – 26 juli 2016 (81 films -264 pnt.)

http://1.bp.blogspot.com/-0FGhiK63Lr8/TwFFY1xYZLI/AAAAAAAAMhY/jsTBQk5HAu4/s1600/1.jpg

Review: Keiharde wraakfilm uit Zuid-Korea. Prima acteerwerk van de acteurs. Helemaal perfect was de film niet, soms liepen scene`s niet helemaal goed over in elkaar. Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd met gruwelijke gore effecten. Ook het verhaal is pakkend en heeft een paar verrassende plotwendingen. Doordat er in de film ook de nodige Koreaanse dramatiek zit, is de film een tikkeltje aan de lange kant. Neem niet weg dat deze een pracht van een film is!

Akmareul Boatda (2010)

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Diary of a Madman (1963) FTV– 4punten – 26 juli 2016 (82 films -268 pnt.)

http://www.bmoviecast.com/images/dofm.jpg

Review:Wederom was het Vincent Price op zijn best, als de magistraat Simon Cordier. Helaas hebben de speciale effects de tand des tijd niet goed doorstaan. Goed mogelijk dat ze voor die tijd ook al goedkoop waren uitgevoerd en dat is nu dubbel zo goed te zien. (blauwe lichtjes, slechte beelden van de brand) Toch is de film nog redelijk het aanzien waard. Vooral door het goede acteerwerk. Het verhaal is dit keer niet van Poe maar van Guy de Maupassant namelijk De Horla uit 1887. Waar in beschreven wordt hoe een man geleidelijk krankzinnig aan het worden is.

Diary of a Madman (1963)

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

joolstein wrote:

Diary of a Madman (1963) FTV– 3 punten – 26 juli 2016 (82 films -267 pnt.)

Ook al heb je reeds punten genoeg, voor deze krijg je er 4

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Cujo was wel fantastisch getraind. HIj zag er echt wel eng uit en voor mij de beste 'acteur'.

Mooie Italiaanse poster!

Voor de rol van Cujo zijn meerdere Sint-Bernards gebruikt. Voor de blafgeluiden zijn andere honden gebruikt omdat de Sint-Bernards niet dreigend genoeg over konden komen. Tijdens de scène in de auto is de vinger van een stunt-vrouw afgebeten (zit nog in de film, bij het autoraam).

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

22. The Blair Witch Project (1999) - FTV - 25 juli - 3 punten (22 films - 79 punten)

Was toch een beetje nieuwsgierig geworden naar de film die het found-footage genre zo populair heeft gemaakt. Ik zal toegeven dat ik het over het algemeen een waardeloos genre vind met vaak de meest belachelijke excuses om een film te maken. Vind het opzich wel wat hebben, maar het zou veel leuker zijn als het écht gevonden materiaal was en niet 'nep'. Schijnbaar waren er destijds mensen die dachten dat dit echt was, dan moet je wel van zeer lage intelligentie zijn of niet hebben opgelet bij de aftiteling...

3 filmstudenten maken een documantaire over een legendarische heks. Een aantal dagen later wordt hun camera gevonden in het bos...

Een Found-footage film hoort uiteraard niet heel verzorgt te zijn opgenomen, maar aangezien de hoofdpersonen Filmstudenten zijn lijkt het mij dat ze weten hoe hun camera werkt. De acteurs wisten uiteraard niet hoe ze 16mm moesten filmen, vandaar dat het vaak out-of-focus is.

Het acteerwerk is prima als je bedenkt dat het allemaal helemaal is geïmproviseerd. De emotie kwam in sommige scènes ook heel erg natuurlijk over en dat is toch wel knap. Wel vond ik de personages - en dan vooral die Heather - nogal irritant met al hun typisch Amerikaanse dialogen en geruzie.

De film heeft een klein budgetje van 22.000 dollar. Vond het eigenlijk nog best veel, want het hoeft eigenlijk helemaal niets te kosten om in het bos een beetje te improviseren (camera heb je van te voren al en de acteurs zijn gewoon crewleden). Ook raar dat er zoveel mensen aan hebben gewerkt, verbaas me daar altijd over bij van die kleine low-budget projecten. In principe zou dit met 3 acteurs en 1 regisseur makkelijk te doen zijn.

The Blair Witch Project is beter dan alle found-footage films die ik tot nog toe heb gezien. Bij vlagen wist het te boeien en de uitvoering is lang zo slecht nog niet. Wel is het een vrij saaie film, een paar krakende takken en ruziënde amerikanen is alles wat je te zien krijgt. Een geinig projectje om een keer gezien te hebben. Cannibal Holocaust (1980), waarschijnlijk de beste found-footage film, moet ik nog zien. Het dierenleed dat erin zou zitten heeft me er lang van weerhouden om die film te bekijken, maar binnenkort toch maar eens opzetten.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Desperation(2006) – FTV – 2punten – 26juli

horrorfilm van Mick Garris, vijfde Stephen King verfilming die ik zie in deze horror challenge en was best wel een goeie verfilming acteerwerk en verhaal zijn echt goed soms wat langdradig maar voor de rest gebeurd er genoeg om een vlot verloop van de iets meer dan 2uur durende film, de specialeffects zijn iets minder...maar voor de rest vrij goeie horrorfilm 3*

(41films:99punten)

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

23. Cat People (1942) - FTV - 25 juli - 4 punten (23 films - 83 punten)

"You can fool everybody, but laudie dearie me, you can't fool a cat. They seem to know who's not right."

Katten zijn altijd al mijn lievelingsdieren geweest, een film met de titel Cat People kon ik dan ook niet aan me voorbij laten gaan.

Een man ontmoet een mysterieuze vrouw in de dierentuin. Al snellen trouwen ze, maar het huwelijk is helaas niet zonder problemen. De vrouw is bang door de legendes van de Kattenmensen, vrouwen die in panters veranderen...

De eerste film van Val Lewton die ik zie. De suggestieve manier waarop spanning wordt gecreëerd bevalt me wel. Lekker langgerekte spanning die op het laatste moment wordt afgebroken, een stijl die hem later zou gaan kenmerken. De productie verliep vrij moeizaam, maar de film was een groot succes destijds.

Het acteerwerk is prima en het verhaal lekker mysterieus en intrigerend. Uiteindelijk zat er mischien iets teveel drama in de - toch al vrij korte - film, maar de spannende momenten en legendes maakte de film het bekijken meer dan waard. Meest memorabel waren de scènes bij het zwembad, de achtervolging en het einde.

Een aanrader deze horror klassieker. Binnenkort ook eens de jaren '80 remake met David Bowie bekijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls dat zijn enkele leuke tidbits over Cujo. Ik hoop dat het goed is gekomen met die stuntvrouw? En ja de poster op MM is erg saai, als je dan toch een horrorfilm wil promoten zorg dan dat je een poster hebt die horror uitstraalt. Een hek met wat bloederige tekst en op de achtergrond een huisje, scary hoor. Dat is goed voor een mystery en dat is deze film allerminst. Bij het zien van de poster dacht ik eerst dat het om een haunted place ging ipv een hondsdolle hond.

Over BWP ga ik niet te veel meer over zeggen, vind ik sowieso een van de saaiste films die ik heb gezien. Ik denk dat het succes ook wel voor een (groot) deel slimme marketing is geweest. Zo werd de film aangekondigd destijds als zou het echt gebeurd zijn (en er waren idd mensen die het geloofden) en dat ze met een heel klein budget een heel scary film hebben gemaakt. Achteraf blijkt dat budget toch niet zo laag is gezien de middelen en kleine cast. Die Heather had al eerder geacteerd, voor de 2 mannen was het hun eerste rol. Maar allen hebben daarna in andere films of series meegedaan na BWP. Dus dat amateurisme zou ik met een korrel zout nemen.

Het amateurisme voor mij zit vooral in een uitermate zwak script. het vele geruzie mag dan realistisch zijn, het komt de horrorsfeer niet ten goede. Ik ga de film niet afbreken op de shaky cam stijl (ik heb daar een hekel aan) maar dat is nu eenmaal eigen aan found footage. Wat ik wel vervelend vind is de vele donkere beelden waarop niets of nauwelijks iets is te zien. Wat je niet zit kan ook eng zijn, maar ik heb toch meer nodig dan dat. Het is niet aan mij om te achterhalen of in te vullen waar ze het van in hun broek doen. Ik ben de kijker, niet de schrijver. Als ik het verhaal zelf erbij moet verzinnen dan ga ik geen film kijken, dan schrijf ik liever zelf het verhaal. Dat is voor mij het punt aan film kijken, vertel mij het verhaal. Niet geef mij bewegende beelden en tekst en trek je plan er maar mee. Het hoeft je niet te verbazen David Lynch films voor mij heel frustrerend zijn om te kijken

HALVE TAMME. sorry voor de afbraak aan jouw nummer 1, maar zoals je ziet heeft deze schrijver hier niet voor alles voldoende verbeelding om dit te kunnen waarderen

Cannibal Holocaust valt mee qua dierenleed zeker in vergelijking met andere kannibalenfilms. Ik vind het ook flauw dat de film vooral daarop wordt afgebroken waardoor ineens alles slecht zou zijn. De film is niet volledig found footage. Het eerste deel is eigenlijk een normale film, deel 2 toont het lot van de journalisten found footage gefilm. En ja die past het principe wel goed toe naar mijn mening, daar krijg je de beelden onverbloemd te zien en moet je niet gissen. Laat dus niets aan de verbeelding over en dat vind ik bij zo een film wel nodig.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

26. Jason X 2001 - FTV - 2 punten - 25 juli 2016 - (totaal 68 punten)

''Guys it's ok, he just wanted his machete back''

http://2.bp.blogspot.com/-P3QphBqEvs4/UEZQiJmHxKI/AAAAAAAAFCc/aCYTtSSI3mY/s1600/jason-x_frozen.jpg

Nu twaalf films gezien waarin Jason onschuldige mensen rondslingert en kapot maakt , moet concluderen dat in deze de meest memorabele kill van allemaal zit, alleen al voor die ene kill is deze film de moeite waard. Ook concludeer ik dat voor mij Jason Takes Manhattan absoluut de minste is samen met de 2009 Marcus Nispel versie, al moet ik die laatstgenoemde misschien een RW geven en waarom dan ook niet meteen Freddy vs Jason voor de tweede maal opzetten, misschien, misschien, doe ik dat nog wel.

Dit deel is ongelooflijk fout en cheesy maar heeft toch een aantal punten waarop het scoort en vermaakt. Vind de humor hier aardig tot zijn recht komen en heb aardig wat keren moeten lachen om de flauwe one liners en andere nonsens. Met het vrouwelijk schoon zit het in dit deel wel goed en zelfs een overgroot deel van de mannen lijkt hier fitnessmodel te zijn. Jason is hier weer redelijk medogenloos en draait er niet teveel omheen als het erop aankomt. Over the top en ongeloofwaardig krijgen hier een nieuwe betekenis in dit product dat mij heeft kunnen vermaken.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

alexspyforever, nee dat is het niet, ben eigenlijk wel een kleine fan van het found footage gegeven waar The Blair Witch en Cloverfield zelfs bij de 25 meest indrukwekkende films zitten die ik heb gezien, ook/zelfs Hardcore Henry (first-person) kon mij bekoren.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

https://s32.postimg.org/oipb2jc1x/image.png

El Día de la Bestia (1995) | FTW | 3 punten | 26 juli 2016

De Ome Henk van de komische horrorfilms; iedereen wordt om de vijf minuten met lomp geweld in elkaar geslagen. Het kon soms wat scherper, maar qua vermaak zit het goed: shotguns, duivels, rituelen, stelende priesters, geweld en bloed passeren in een vrij hoog tempo de revue. 3,5*.

(Totaal: 17 punten)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Willy Wartaal wrote:

alexspyforever, nee dat is het niet, ben eigenlijk wel een kleine fan van het found footage gegeven waar The Blair Witch en Cloverfield zelfs bij de 25 meest indrukwekkende films zitten die ik heb gezien, ook/zelfs Hardcore Henry (first-person) kon mij bekoren.

Uiteraard ieder zijn smaak maar wat bedoel je dan met "dat is het niet"?

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3815 votes

alexspyforever, jij vroeg mij of de manier van filmen mij tegenzat bij Cannibal Holocaust (found footage).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Willy Wartaal wrote:

alexspyforever, jij vroeg mij of de manier van filmen mij tegenzat bij Cannibal Holocaust (found footage).

Ja nu snap ik het, dan zal je zelf moeten zien wat je nu precies tegenstak destijds

Ik dacht even dat je ook reageerde op mijn verhaal over Blair Witch gericht aan baspls, was even verwarrend

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

El Retorno del Hombre Lobo (1981) - FTV - 3 punten - 26 juli 2016 (40 films, 154 punten)
https://cerebrin.files.wordpress.com/2011/04/11791803_10153481746369496_1228363005_n-1.jpg
Paul Naschy verzorgde deze keer zelf de regie.
Ik weet niet hoe vaak de beste man een weerwolf heeft gespeeld, maar het is in ieder geval vaak.
De meeste films schijnen niet super te zijn, maar ik vind deze nog wel redelijk te doen.
Vooral de productie is goed verzorgd met best veel aandacht voor de kostuums en settings.
Het acteer werk laat alleen wat te wensen over en de muziek is wat te over the top en prominent aanwezig om effectief te zijn.
Deze dingen zorgen ervoor dat de film wat zielloos blijft. Weinig spanning en geen sfeer. Ook de rook machines draaien hier en daar overuren, wat het net een tikje te overdreven maakt. Verder vermengt Naschy ook wel erg veel legendes en monsters bij elkaar: Bathory, Marcilla, een haast functieloze ondode en hemzelf dan nog als weerwolf.
Naschy's bedoelingen zijn goed, maar de uitwerking had beter gekund.
2,5*

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

La Casa nel Tempo (1989) FW 25/07 => 3 Pt (Totaal 138)

Eerder matige Fulci.

Wat me het meest ergerde de hele film door was het brakke acteerwerk!

Sfeeropbouw is nog best goed en vooral verkregen door een redelijk klank en lichtspel. Toch viel het ook hier soms in herhaling. Na vrij matige eerste 20 minuten komt er wat meer actie in de vorm van enkele moorden en wordt het allemaal wat mysterieuzer. Hier was de FX meestal zwak uitgewerkt, zeker voor 1989!

Aan het einde was ik niet meer helemaal mee met het verhaal, maar who cares ? meest enge van de film was misschien nog die kat in de zak ?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

https://s31.postimg.org/l8oprht3v/image.png

Wishmaster 3: Beyond the Gates of Hell (2001) | FTW | 2 punten | 26 juli 2016

Wat op z'n minst een geinige franchise had kunnen worden, wordt compleet verknald met de derde Wishmaster. Leuke gore, geinige cameo-rolletjes en Andrew Divoff zijn ingeruild voor een bloed- en zoutloze bedoening met de zoon van Sean Connery als een charismaloze bad guy. 1*.

(Totaal: 19 punten)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

https://s31.postimg.org/ytq246zwr/image.png

Wishmaster 4: The Prophecy Fulfilled (2002) | FTW | 2 punten | 26 juli 2016

Een vooruitgang op het derde deel, hoewel daar ook niet veel achteruitgang mogelijk was. Iets geestiger, geinigere sequenties en beter acteerwerk. Met name de lowbudget Ben Affleck doet 't nog best aardig. In ieder geval beter dan meneer Connery in de vorige film. Op z'n best een redelijke afsluiter van een enigszins matige franchise. 2*.

(Totaal: 21 punten)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Burning (1981) - FTV - 26 juli 2016 - 3 punten (73 films - 261 punten)

http://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2013/07/BURNING-MIDLINE-4.jpg

Dat het verhaal en karakters niet veel soeps gingen zijn had ik wel verwacht. Maar ik had toch ergens gehoopt dat het iets vermakelijker ging zijn. Ok een killer met een haagschaar is eens wat anders, maar dat is zowat het enige wapen dat hij gebruikt. Het duurt ook een tijd voordat de moordenaar daadwerkelijk toeslaat. Eerst moet je als kijker je tevreden stellen met de onnozele fratsen van de jongeren en wat naakt van enkele dames. Als ie dan uiteindelijk aan het moorden gaat, is de eerste moord wel spectaculair. Maar dat is het beste, de overige kills waren vrij voorspelbaar en saai. En wat is dat toch met die mysterieuze killers die blijkbaar niet meer willen spreken? Ja de vergelijking met Friday the 13th, werd vaak gemaakt. Die vond ik dan toch een stuk vermakelijker. Ja net als Jason had deze killer ook wel een motief, maar hij maakt ook veel onschuldige slachtoffers. Goddank hebben ze hier geen franchise van gemaakt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.