• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.078 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Zombies of Mora Tau (1957) -FTV– 4 punten – 24 juli 2016 (76 films -249 pnt.)

(afbeelding)

Review: Een vrij middelmatige film over zombie- matrozen. Nu zijn de zombies ronduit belachelijk. Ze lopen erbij of dat ze willen knuffelen. Ook het verdere acteerwerk was soms hilarisch. WEEEE, een zombie en dan duidelijk je op laten tillen? Het verhaal was zo gek nog niet Zombies die een schip bewaken met een schat. Helaas is de uitvoering een stuk slechter dan verwacht.

Zombies of Mora Tau (1957)

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

I Corpi Presentano Tracce di Violenza Carnale (1973)

Review 24-7-2016, 2 punten! (3 films/8 punten)

http://www.gstatic.com/tv/thumb/movieposters/50649/p50649_p_v8_aa.jpg

Herzien: een Martino die net ietsjes gortiger is dan zijn andere giallo's. Een boel meisjes worden gestalkt en vermoord plus enkele onschuldige omstanders, die wel op de juiste plek waren maar op het verkeerde tijdstip. Of op de verkeerde plek.... I dont know!

Omdat er geen goeie make up expert in de buurt was, kwam de gore na de moord. De killer bewerkt dan paspoppen gevuld met biefstuk en ketchup... making believe dat het het lichaam is van een mooi, jong meisje. Nou vooruit, voordeeltje van de twijfel. Die truuk zag je later terug in de Italo canibali films.

De moorden zijn off screen maar spannend: veel achtervolgingen gepaard met angstige momenten van dames in het nauw. Trouwens de jachtpartijen zien er tof uit. Die in het moeras lijkt zelfs op een scene uit F-13th deel 3d (of toch een andere). Heerlijk met veel gevoel geschoten.

Geen detective te bespeuren , 1 meisje heeft wel een lichte neiging tot graven, maar komt gelukkig niet ver zodat ze samen met haar girlfriends d'r biezen pakt. Het viertal zoekt vertier in een villa op de heuvels van een achterlijk boerengat.

Toen een pummel op het dorpsplein onder het rokje van de Nubische wonderschone studente keek, mompelde hij: ik zie de oorsprong van de Nijl. (tenminste 1 racistische grap). Later blijkt dat ze een Lesbische relatie heeft met een andere studente en ze trakteert op prachtige erotische dans. Anyway...

Een betere uit het genre.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey een herziening wordt aangeduid met RW (re-watch)

Een review is een recensie

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Valerie a Týden Divu (1970) FTV– 3 punten – 24 juli 2016 (77 films -252 pnt.)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/85/4467_print2.jpg

Review: Surrealistisch film, een soort freudiaanse versie van Alice in Wonderland. Een verwarde droomwereld van een meisje in haar puberteit met ontluikende nieuwsgierigheid naar seksualiteit. In deze wereld lopen vampieren rond, op seks beluste geestelijke, en figuren die soms lijken te zijn weggelopen uit een Jeroen Bosch schilderij. Trouwens zo voelt de film ook wel aan, als een schilderij met bewegende beelden. Voor een film uit 1970 vanachter de muur is dit zeer bijzonder. Ook als je bedenkt dat het na zoveel jaar ( ±50 jaar) nog steeds prachtig om te zien is. Toch had ik op een moment wel genoeg van die wereld. Alhoewel deze film me altijd zal bij blijven voor de bizarre droomwereld-beelden.

Valerie a Týden Divu (1970)

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7270 votes

Zoombies (2016) - FTV - 24 juli - 2 punten (16 films - 49 punten)

http://assets.cdn.moviepilot.de/files/e425a389acfad0c37c8c14cc760b3635956dd4ba5407b2024387db811455/limit/980/600/zoombies-der-tag-der-tiere-ist-da.jpg

Doorzichtige CGI-effecten en een kerel in een gorilla-pak. Het mag inmiddels 2016 zijn, de FX in de B- en C-categorie van de jaren 50 en 60 waren beter ... of in ieder geval creatiever, mooier of met liefde voor het vak gemaakt.

Bij de allereerste zombie-giraffe die ik ooit zag moest ik nog wel even lachen. Maar eigenlijk mag dit de naam horror niet eens dragen. Derderangs Jurassic Park met flauwe humor en Rambo-aktie.

1*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

The Strange World of Planet X (1957) - FTV - 24 juli 2016 - 4 punten (70 films - 252 punten)

https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2013/04/tumblr_m06d0zb76d1qg1t2bo1_500.jpg

Ok dit was al een veel aardiger filmpje dan The Man from Planet X. Helaas is er nog een veel te lange aanloop naar de dreiging waar het dorpje aan wordt blootgesteld. Er worden wat relaties tussen de hoofdpersonages uitgediept maar die zijn niet echt interessant. Ook is er veel te veel wetenschappelijk gepalaver waar ik weinig boodschap aan heb. De laatste 20 minuten barst het dan toch los, niet echt spectaculair maar de reuze-insecten zien er niet slecht uit al zijn er nauwelijks shots waarin we mens en insect in één shot zien. Er is een scène waarin een dame vast komt te zitten in een web, dat is de meest spannende. Er zijn zwakkere creature features maar ook veel betere dan deze.

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

I Walked with a Zombie (1943) - FTV– 4 punten – 24 juli 2016 (78 films -256 pnt.)

(afbeelding)

Review: Als Horrorfilm zakt deze film op veel punten, echter doordat er nog redelijk wordt geacteerd is het drama/romantiek gedeelte wat de film nog enigszins het bekijken waard maakt. Ook op visueel gebied is er nog wat moois te bleven, er wordt namelijk veel met schaduwen en licht gewerkt. Qua Horror zijn er alleen wat voodoo-taferelen, weliswaar zijn die mooi in beeld gebracht. Maar verder van ondergeschikt belang in het liefdesverhaaltje.

I Walked with a Zombie (1943)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein ben je nu van plan om al die films te gaan bekijken van niet-vleesetende zombies die ik eerder al had opgesomd? Persoonlijk vond ik deze 2 het beste (allebei gezien tijdens deze challenge):

Invisible Invaders (1959)

Creature with the Atom Brain (1955)

Willy Wartaal was het misschien de manier van filmen dat je tegenzat in Cannibal Holocaust (found footage stijl)? Ik vind dat persoonlijk niet fijn en mijd found footage films als de pest. Maar hier brengen ze alles wel goed in beeld en dat is eigenlijk wat ik wil.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Toch wel duidelijk een race tussen alexspyforever en joolstein aan de gang hier

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

The Birds (1963) RW 24/04 => 3 Pt (Totaal 130)

En nog maar eens The Birds, het blijft steeds weer een genoegen deze zeer sfeerrijke film te zien!

Ok, voor de huidige tijd vallen de montagefoutjes wel op maar voor een film uit 63 is deze toch wel zeer goed uitgewerkt. Ook de soms komische ondertoon is top, die "lovebirds" als Melanie met haar wagen de bochten neemt, gewoon hilarisch hoe ze meewiebelen ?

Zeker niet mijn laatste herkijkbeurt ?

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

alexspyforever

Ik pindakaas nog wel eens en zag deze twee toevallig staan.

Zal die twee eens checken of anders youtube. Ze zien er interessant uit!

Een die nog wel op mijn lijst staat om te zien is Freaks! (youtube)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

Valerie a Týden Divu (1970) FTV– 3 punten – 24 juli 2016 (77 films -252 pnt.)

Ik heb deze film een jaar of 2 geleden gezien en ik weet nog toen ik op het einde dacht ok moest zo een film vandaag worden gemaakt, denk echt niet dat het nog mogelijk zou zijn of er moet aardig in geknipt worden. De thema's zijn toch te delicaat nu denk ik. Anderzijds miste ik vooral samenhang, ik probeerde er een verhaal in te zoeken of symboliek maar vond geen van beide.

Als je er wat surrealistische zoekt die wat meer "sense" maken:

Lemora: A Child's Tale of the Supernatural (1973)

maar nog meer deze en trouwens een die zeker wel in mijn toplijst horror staat:

The Company of Wolves (1984)

En deze al is het meer een drama met enkele lichte horrorelementen en het surrealisme blijft eerder beperkt, maar het krijgt de horrortag anyway:

Celia (1989)

Freaks is echt wel een film die een diepe indruk op mij maakte de eerste keer dat ik deze zag

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Hallo allemaal, ik volg deze challenge nu vanaf het begin. Ik pak zo nu en dan een film mee die genoemd is maar ben niet zo van de oude horrorfilms eerlijk gezegd. Dat geeft niet, dat is nu eenmaal mijn bekrompenheid zal ik maar zeggen. Toch ben ik wel even benieuwd wie nu qua puntentotaal voorop loopt, call it curiosity. Is het mogelijk om dat een keer te gaan plaatsen? Erg leuk om jullie ervaringen te lezen.

Nog een kleine tip van mijn kant voor de liefhebber van Zuid Koreaanse horror/mysterie: Goongnyeo. De regisseur heeft enorm zijn best gedaan op de prent. Leesvoer van mij.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Left4Dead wrote:

Toch ben ik wel even benieuwd wie nu qua puntentotaal voorop loopt, call it curiosity. Is het mogelijk om dat een keer te gaan plaatsen?

Die krijg je morgen hier te zien

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Boeikens wrote:

(quote)

Die krijg je morgen hier te zien

Toppers!

U96

• 731 messages
  • 762 votes

(afbeelding)

Mercy (2014) – FTV – 2punten – 25juli 2016

horrorfilm van Peter cornwell, heel sterke film qua special effects en visuele effecten de vooral donkere sfeer is super goed in deze film evenals het verhaal, acteerwerk is ook heel goed vooral de rol van de kleine george en de oma zijn heel sterk, maar toch ontbreekt het aan spankracht, de film lijkt soms wat te voorspelbaar, mar toch een 3* voor de effects

(40films:97punten)

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Before I Wake (2016) - FTV– 2 punten – 24/25 juli 2016 (79 films -258 pnt.)

(afbeelding)
Review: Eerst even een waarschuwing vooraf: mensen die willen griezelen moeten het niet direct hebben van deze film. Toch komen er in de film genoeg Horrorelementen voor. Dat is naar mening de kracht van Mike Flanagan,om steeds net even anders uit de hoek te komen. De verhalen kunnen cliché zijn maar Flanagan weet er altijd wel iets leuks mee te doen. Zo als bij deze er wat donkere fantasie doorheen is verweven. Het jongetje acteert redelijk en stoort niet maar als ouder waren er wel een paar momenten waarbij ik dacht mmm. Negen jaar en dan even een colaatje halen uit de koelkast om wakker te blijven? De film haalt net niet de eindstreep ongeschonden. In de laatste minuten wordt er teveel uitgelegd en krijgen we het bekende Amerikaanse goede einde. Drie films die mij wisten te bekoren uit vier die heb gezien is niet slecht.
Before I Wake (2016)

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

De nieuwe tussenstand van de Horrorfilm Challenge (bijgewerkt tot 0:00):

http://i1101.photobucket.com/albums/g426/Baspls/82116-Scanners-mind-blown-gif-HD-hea-0kKD.gif

1 joolstein 256

2 alexspyforever 252

3 jeroentjuhhhhh 213

4 Gang_Star 155

5 Richard_Voorhees 140

6 Boeikens 130

7 Woland 125

8 John Milton 120

9 U96 95

10 baspls 71

11 EW101 70

12 Willy Wartaal 66

13 Legan 57

14 wendyvortex 49

15 morpheus2000 46

16 Miszmi 42

17 moviefreak#1 41

18 Kondoro0614 32

& leatherhead 32

19 john mcclane 2 29

20 arno74 27

21 Bas I. 24

22 Film Pegasus 18

23 HALVE TAMME. 15

24 Friday the 13 th 14

25 Flat Eric 13

26 Chainsaw 12

& Night's Watch 12

27 Zwolle84 10

28 mikey 8

29 TornadoEF5 6

30 Gh8st 4

http://i1101.photobucket.com/albums/g426/Baspls/christopher-lee-dracula.jpg

The Prince of Darkness is most displeased

Dying Rose

Teunnis

John Barry

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Knap dringen daarboven voor de eerste plaats dus. Ik hoop dat joolstein en alexspyforever nog wel slaap krijgen, of kunnen we inmiddels van zombies spreken?

U96

• 731 messages
  • 762 votes

[quote]baspls wrote:

De nieuwe tussenstand van de Horrorfilm Challenge (bijgewerkt tot 0:00):

http://i1101.photobucket.com/albums/g426/Baspls/82116-Scanners-mind-blown-gif-HD-hea-0kKD.gif

thanks baspls voor de tussenstand. en leuk filmpje, uit welke horror film komt het ??

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7270 votes

U96 wrote:

thanks baspls voor de tussenstand. en leuk filmpje, uit welke horror film komt het ??

https://dannyisntheremrstorrance.files.wordpress.com/2010/01/scanners-poster.jpg

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

21. Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932) - FTV - 25 juli - 5 punten (21 films - 76 punten)

Vampyr had ik al een tijdje liggen om te bekijken. Vanavond dan maar eens opgezet.

Na de dood van een vriend raakt Alan Grey gefascineerd door het occulte en het bovennatuurlijke. Hij achtervolgt een mysterieuze man naar een kasteel. Het kasteel wordt geplaagd door een oude vampier...

Sfeervolle Duits-Franse film van Deense filmmaker Carl Theodor Dreyer (La Passion de Jeanne d'Arc). Het is duidelijk dat Dreyer normaal gesproken silent's maakt. Ik keek de Duitse versie zonder ondertitels en ik kon alles prima volgen (maar ik leer dan ook Duits op school).

Het verhaal was een beetje rommelig, maar heeft opzich een interessant concept. Het is gebaseerd op een kort verhaal uit de bundel In a Glass Darkly van Joseph Sheridan Le Fanu.

Dreyer gebruikt wel vaker amateurs in zijn films, zo ook hier. De vampier wordt gespeeld door een Franse weduwe, de dokter door een Poolse journalist en de hoofdpersoon wordt gespeeld door Julian West - eigenlijk een Franse Baron van Russische adel die de film financierde op de voorwaarde dat hij de hoofdrol mocht vertolken. Ik vond het acteerwerk niet slecht, zeker als je bedenkt dat het amateurs zijn.

Visueel was de film ongetwijfeld van invloed op latere vampierenfilms, maar het verhaal was helaas niet heel bijzonder met een een vrij anti-anticlimactisch einde. De duistere sfeer, enkele effecten en mooi geschoten scènes maken de film het bekijken waard.

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

U96 wrote:

(afbeelding)

Is dat nou Carl uit The Walking Dead op de poster (ben even de naam van de acteur zelf kwijt)?

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Richard_Voorhees wrote:

(quote)

Is dat nou Carl uit The Walking Dead op de poster (ben even de naam van de acteur zelf kwijt)?

Yep, Chandler Riggs

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Er staan nog een paar horrorfilms op het programma en de watchlist, dus ik hoop nog wat films te kunnen zien en wat te stijgen op de ranglijst. Het grote probleem is dat ik graag horrorfilms kijk wanneer het helemaal donker is, en tegen dat het helemaal donker is, ik vaak daar geen zin meer in heb.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Geweldige plaatjes baspls

Left4Dead van maandag tot donderdag zal het minder zijn voor mij, ben dan aan het werk. Ik probeer toch nog steeds minstens 1 film per dag te kijken. Ik heb al eens een oktober challenge meegedaan waarbij ik minstens 1 per dag moest kijken om aan de vereiste 31 te komen. Ik heb dus al wel ervaring en kan het een maand lang volhouden. Misschien dat ik vanaf augustus wel wat horrorloze dagen zal inbouwen

TornadoEF5 misschien moet je dan horrorfilms kijken die zich voor het grootste deel overdag afspelen. Of waarom moet het voor jou helemaal donker zijn?

Rabid (1977) - FTV - 25 juli 2016 - 3 punten (71 films - 255 punten)

http://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/09/Rabid-1977-movie-Chambers-cronenberg-9.jpg

Van Cronenberg heb ik The Brood gezien, die vond ik vrij sterk. The Fly was ook goed maar ik prefereer het origineel. Rabid zou ik voor The Fly plaatsen maar zeker achter The Brood. Rabid vind ik eerder een niet nadenken filmpje. Het concept is wel goed, verhaal gaat aan een lekker tempo (niet te snel en niet te traag). Ik zou het een variant noemen op een vampierenfilm, en niet zozeer over hondsdolheid. Karakters zijn nu niet bepaald diep te noemen, blijft oppervlakkig. Ook het einde vond ik nogal afgeraffeld. Leuk om eens een keer gezien te hebben.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

https://s31.postimg.org/wggsr9kbv/image.png

Prometheus (2012) | FTW | 2 punten | 25 juli 2016

Bespottelijke prequel met domme en inwisselbare personages en uitleg over dingen waar absoluut geen uitleg voor nodig was. Albino fotomodellen, ruimte-zombies en gemuteerde zeesterren, het is moeilijk voor te stellen dat dit van dezelfde man als Alien komt. 2,0*.

(Totaal: 14 punten)

joolstein

• 10841 messages
  • 8931 votes

Left4Dead

Vanaf vandaag juist vier nachten zonder slaap! Nachtdiensten, altijd goed om een filmpje op te zetten. Ik sta nu bovenaan maar over twee weken kan ik niet meer kijken ivm vakantie. Ik sta mijn eerste plekje dus straks graag af, aan waarschijnlijk alexspyforever ???

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

La Dama Rossa Uccide Sette Volte (1972) - FTV - 3 punten - 25 juli 2016 (37 films, 143 punten)
http://img.soundtrackcollector.com/movie/large/Dama_rossa_Uccide_Sette_Volte_(1972).jpg
Nog een sterke film van Emilio Miraglia.
Het verhaal is best origineel verzonnen. Er word in het begin al een oude legende verteld over 2 koninginnen die elkaar niet konden uitstaan.
Kitty (Barbara Bouchet) en Evelyn, zussen en de huidige bewoonsters van het kasteel waar de legende plaatsvond, hebben ook vaak ruzie.
Nadat dit een keer uit de hand loopt begint een vrouw in een rode mantel bekenden van Kitty te vermoorden. Kitty begint daarna langzaam maar zeker te beseffen dat zij het laatste slachtoffer gaat zijn.
De moordenares gebruikt voornamelijk een dolk (en een keer een autoportier) voor de moorden. Veel van de moorden zijn on screen te zien (iets wat je in die tijd nog niet veel zag) en ook lekker bloederig.
Verder word het modewereldje waarin Kitty en Franziska (Marina Malfatti) betrokken zijn gebruikt om hier en daar wat vrouwelijk schoon en wat naakt te laten zien.
De soundtrack werd wederom verzorgd door Bruno Nicolai en is wederom best sterk.
Een aantal andere dingen werken weer wat minder, zo zijn de plot twists deze keer wel redelijk voorspelbaar en komt de macabere lach van 'the lady in red' niet echt over.
Toch valt hiermee genoeg te genieten en is het vooral mooi om te zien hoe de gotiek van het verhaal goed samengaat met het toenmalige heden en de modewereld. En Miraglia weet gewoon hoe hij een sfeervolle prent moet schieten.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5326 votes

Shakma 1990 FW 25/07 => 3 Pt (Totaal 133)

http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/shakma-mouth_1116.jpg

Er was maar één goede acteur en dat was Shakma zelf.

Het plot stelt zelf niet veel voor en in combinatie met de lange speelduur is het resultaat eerder een lange zit. Sfeer is matig opgebouwd en spanning is al helemaal ver zoek. Wel leuk is wanneer zo'n baviaan flipt te zien wat voor agressieve krachten die ontwikkeld. Maar na enkele keren heb je het dan wel gezien. De resultaten van zijn woeste bijtaanvallen zijn soms lekker bloederig maar dat is dan ook het enige wat de film loont om te zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.