• 178.204 movies
  • 12.223 shows
  • 33.997 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.784 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Het is echt maar iets van 3 cm kaas per dag hoor. Soms helemaal niks voor een aantal dagen maar als ik een broodje eet scheur ik soms een stukje kaas af snap je

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik begrijp het helemaal

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam heeft na het wassen met de shampoo duidelijk minder last van zijn jeuk. Er zitten nog steeds schilfers en rode plekjes, maar er zijn al duidelijk veel minder schilfers aanwezig. Positief dus.

Denk je het allemaal weer gehad te hebben, eet Max weer niet. Al dagenlang is hij super gulzig en vandaag was hij al niet erg gulzig en at ie steeds zijn bakje niet leeg (vanochtend, vroeg in de middag). Nu de laatste 2 maaltijden heeft hij helemaal niets gegeten. Ik begrijp er helemaal niets meer van. Zometeen tóch maar weer de dierenarts bellen.

Pffffffffft

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Ik begrijp dat het niet makkelijk is voor jou en die diertjes. Ik bewonder je met je doorzettingsvermogen. Wij zouden het al opgegeven hebben.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Wij zouden ook allang opgegeven hebben als hij continue slecht gelegen had, maar er zit wel steeds een heleboel verbetering in. Het ging nu echt al een hele tijd (lees: anderhalve week) heel erg goed. Hij at volop en was weer meer dan een kilo aangekomen. Hij dronk ook goed, hoefde niet over te geven en zijn ontlasting was helemaal goed.

Ondertussen heeft ie vandaag in totaal al 9 keer moeten overgeven en wil hij nog steeds niets eten en drinken. Heb net met zo'n spuit in zijn bekje water gegeven, maar dat komt er ook meteen weer uit. Morgenvroeg dus weer meteen naar de dierenarts. Of het moet zijn dat ie vannacht nog meer dan 5 keer overgeeft, want dan rij ik er vannacht nog naartoe, ivm uitdroging.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Inmiddels alweer naar de dierenarts geweest. Nadat ik mijn vorige berichtje getypt had, heeft ie nog wel een keer of 10 overgegeven. Echt niet normaal meer. Hij heeft weer spuiten gekregen (vocht en iets tegen het overgeven) en die spuit tegen het overgeven hebben we weer mee naar huis gekregen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Hij ligt nu (gelukkig) te slapen en ik hoop dat ie dat de rest van de nacht ook gewoon blijft doen.

Dit wordt weer een lange nacht. Zucht.

edit:

Inmiddels de halve nacht verder (lees: 5:23 uur is het nu om precies te zijn). Hij heeft erg goed geslapen en werd ongeveer een half uurtje geleden wakker. Vermoedelijk omdat hij moest plassen, want dat deed ie vrij snel nadat hij wakker werd. Hij heeft weer niets willen drinken en eten en heeft wel weer 2 keer moeten overgeven. Gaat echt niet goed zo en ik ben op het moment helemaal radeloos. Weet het echt niet meer. Manlief is net vertrokken en komt maandag pas weer thuis, dus ik mag het helemaal in mijn eentje doen. Pfffft.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Veel beterschap aan het hondje.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Thnx. Hij wil nog steeds niets drinken. Nu maar weer kip aan het koken en dan ga ik kijken of ie dadelijk het kippenbouillon wel op wil drinken. Echt frustrerend dit. Dacht je dat het goed ging, gaat het ineens weer compleet mis. Dierenarts snapt er ook helemaal niets van en denkt dat de maag/darm-afwijking misschien wel erger is dan we in eerste instantie verwachtten.

Als hij vandaag nog niet wil drinken/eten gaan we morgenochtend terug voor een onderzoek. We hebben vochtspuiten en een spuit tegen het overgeven mee naar huis gekregen, dus zodra we zien dat zijn plas gelig wordt, of zijn tandvlees verkeerd aanvoelt dan geven we hem die vochtspuiten (gewoon in zijn huid zeg maar).

edit: Sam gaat weer wat beter. Plekjes beginnen weer weg te trekken, maar hij lijkt wel weer jeuk te hebben. Vandaag dus weer wassen met die shampoo op aanraden van de dierenarts.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

@melvdonk. Wat vreselijk. Je bent nog al die tijd niet veel wijzer geworden?

Ik zou echt naar een paragnost gaan...

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

We weten dat zijn maag/darm systeem niet helemaal naar behoren werkte. Hij had sowieso een maagontsteking en als dat net zoveel pijn en net zo vervelend is als bij mensen snap ik ook wel waarom hij niet wilde eten/drinken. Nu is er niets te vinden. Toen hij er vorige keer zo'n last van had (anderhalve week geleden dus) toen hebben ze ook getest op parvo, gardia, hondenziekte, etc.. Dat was het allemaal niet.

Hij heeft vandaag wel weer goed gegeten 's avonds en tegen het einde van de middag. Hij heeft bouillon gedronken en kip gegeten. Net, uurtje terug, kwam het er ineens weer allemaal uit. Echt irritant, want je denkt dan heel de middag: 'Het gaat de goede kant op' en dan gaat het ineens weer mis. Net nog even snel naar de dierenarts gereden, omdat hij ook bloed bij zijn ontlasting had.

Het kan dus geen parvo of gardia zijn, maar heb verder geen idee bij welke andere ziektes/ontstekingen/etc er überhaupt bloed bij de ontlasting zou kunnen zitten. De dierenarts dacht dat hij misschien te hard had zitten persen, want zijn anaalklieren zijn nog steeds wat opgezet (zie je wel vaker bij jonge pups). We hebben die dus weer uitgeknepen en hij heeft me nu geleerd om dat zelf te doen als ik zie dat hij er last van heeft.

Hij ligt nu weer in zijn mandje te slapen. Sam ook heel de avond al wat slomer en gaat weer kapot van de jeuk, terwijl ik hem wel nog gewassen heb vandaag. Ik word er zo langzamerhand helemaal gestoord van en vind het zo ongelofelijk zielig voor mijn beestjes.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Komt er ook vuiligheid uit bij de anaalklieren? Anders niet uitknijpen. Is zeer pijnlijk! Vergelijk het met een puist die niet rijp is!

Ik zou een andere dierenarts raadplagen! Dit duurt toch allemaal veel te lang? Zielig idd!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik ben dit topic een beetje teveel aan het gebruiken misschien, maar het helpt gewoon om het een beetje van me af te gooien hier. Hij moet nu ongeveer om het kwartier poepen. Diarree met slijm en bloed. Verschrikkelijk om te zien, want hij lijkt er nogal wat last van te hebben. Overgeven is zo goed als over nu (tenminste, daar lijkt het op) en eten/drinken doet ie ook gewoon nog (tenminste, die kip en bouillon).

Denk dat het een dikke darm ontsteking is (na wat rondgesurft te hebben op het internet). Morgen maar eens voorleggen aan de dierenarts. Dit wordt alwéér een lange nacht. Wat zo ontzettend klote is, is dat het niet een constant probleem is. Het gaat steeds een halve dag goed, een halve dag slecht, een halve dag goed, etc..

Ik weet dan ook niet zo heel goed wat ik daarmee aan moet. Mijn omgeving zegt steeds: 'Laat hem toch inslapen', maar ik krijg die anderhalve week dat het goed ging maar niet uit mijn hoofd. Er moet dan toch IETS in dat hondje zitten dat wíl blijven leven? Plus het is ook nog eens zo dat telkens als ik denk: 'Ik laat hem inslapen', hij het daarna weer een halve dag heel goed doet. Dan denk je toch weer van: 'Het gaat de goede kant op' en een halve dag later is het weer mis. Vind het echt verschrikkelijk dit. Zit met een continue gevoel van zenuwen in mijn buik. Blegh.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

rose wrote:

Komt er ook vuiligheid uit bij de anaalklieren? Anders niet uitknijpen. Is zeer pijnlijk! Vergelijk het met een puist die niet rijp is!

Ik zou een andere dierenarts raadplagen! Dit duurt toch allemaal veel te lang? Zielig idd!

Maar het probleem is dat het anderhalve week lang gewoon helemaal verholpen was. Hond was levendig, meer dan een kilo aangekomen (is er inmiddels na anderhalve dag weer af), dronk goed, at goed, geen diarree, niet overgeven, etc.. Het advies en de medicatie van de dierenarts heeft dus wel degelijk geholpen.

Hij heeft waarschijnlijk nu gewoon wéér een ontsteking waardoor zijn maag/darmsysteem niet goed functioneert. Dat betekent dus: weer antibiotica, weer een dieet van om het uur eten en weer heel veel laten rusten.

edit: Komt ontlasting uit de anaalklieren. Hij lijkt het niet erg te vinden als het uitgeknepen wordt, maar het lijkt juist een opluchting voor hem te zijn.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Klinkt inderdaad als een dikke (of misschien ook nog wel dunne) darm infectie/ontsteking. Je beschrijft precies wat Spencer ook had.

Niet te snel in laten slapen, je gevoel zal het zelf wel aangeven wanneer het écht tijd is. Zolang er inderdaad nog hoop is en hij knapt met periodes op, is het het waard. Ookal is het verschrikkelijk zielig, vermoeiend en uitputtend, zowel voor 't kleintje als voor jullie. Maar als hij hier goed uit zal komen, is het een verdomd sterke hond.

Je moet er toch niet aan denken dat je hem nu in laat slapen en dan telkens met de vraagt achterblijft: 'Wat nou als het wél beter gegaan zou zijn...'.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ik heb het ooit gehad met een maltesertje. Beet tot bloedens toe zijn huid open. Had heel veel jeuk. Ben overal geweest met hem toen. Tot ik een paragnost inschakelde. Die hield zijn hand boven de hond en die sprong bijna 1 meter de lucht in. Was heel raar! Uiteindelijk bleek hij allergisch te zijn voor zetmeel. Daarna nooit geen last meer gehad!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

@Eline: Ik wil hem inderdaad niet in laten slapen, maar het is gewoon zo zielig om dit te zien. Ik weet af en toe gewoon helemaal niet meer wat ik moet doen. De hond is graatjemager. Hij groeit wel (in de hoogte dus), maar wordt dus steeds dunner en dunner. Ik zal morgen wel eens een foto maken, echt super zielig.

Hij heeft ook echt pijn en wil heel graag slapen. Dat gaat steeds niet, omdat hij steeds moet poepen. Hij wordt ook echt helemaal gek als ie moet poepen (in paniek lijkt wel), omdat het gewoon erg veel pijn lijkt te doen. Verschrikkelijk om aan te moeten zien. Heb nu al 2 keer geen bloed gezien, maar wel erg veel slijm. Morgenvroeg maar weer meteen naar de dierenarts en vannacht maar weer even opzitten. Als het goed is kan ik morgenmiddag rond 5 uur dan mijn bedje in (dan is manlief thuis van zijn werk).

Als Sam dit zou hebben zou ik het ook veel minder erg vinden. Die heeft flink wat meer kilotjes bij te zetten. Max is zo breekbaar en kwetsbaar en als het zo nog even doorgaat sta ik er niet van te kijken dat hij op een gegeven moment dood in zijn mandje ligt.

@rose: Ik ben erg tevreden over mijn dierenarts. Hij heeft nog niets over het slijm gehoord en ik denk dat zodra hij het hoort hij ook dezelfde conclusie trekt als ik: darmontsteking. Antibiotica heeft de vorige keer ook goed geholpen (in combinatie met het dieet, het voedingsschema en de rust), dus ik hoop dat het dit keer ook helpt. Als de symptomen dit keer verholpen zijn ben ik het zeker met je eens dat er naar de onderliggende reden (een hond krijgt niet zomaar 2 keer een infectie/ontsteking in zijn darmen) gekeken worden. Als mijn dierenarts dit niet serieus neemt, zoek ik zeker een paragnost op. Nu wil ik even zorgen dat hij van zijn ontsteking (daar ga ik tenminste vanuit) af komt, dat is nu prioriteit.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Het was dus inderdaad een dikke darm ontsteking. Max heeft daar medicijnen voor gekregen en nu doet hij het al stukke beter. Ik blijf hopen dat hij er helemaal doorheen komt en zoals het er nu naar uit ziet is dat ook het geval, maar ik juich maar niet te vroeg. Vorige keer dacht ik ook dat hij 'beter' was, maar toen viel hij ook gigantisch terug. Hij eet nu goed, heeft geen diarree meer en hoeft niet meer over te geven. Ook drinkt hij erg goed. Positief dus allemaal weer.

Ook Sam doet het erg goed. Zijn huid is helemaal genezen. Eindelijk eens wat positieve dingen die ik hier neer kan pennen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ligt Spencer net lekker te slapen..

(afbeelding)

..Komt het vrouwtje weer met haar stomme camera

(afbeelding)

Gevolg: Spencer verontwaardigd.

(afbeelding)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

AAAWWWWWWWWWWWW

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

@Eline: Spencer is echt heel cute!! Die kop die hij trekt op die laatste foto ook! Echt cute!

@jeroentjuhhhh: Wat een schatjes!!!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Die Tommie pop is eng. Opeens ligt ie daar

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

En dan meteen die obscene houding...

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ Elineloves & melvddonk:

is er nog een (hopelijk positieve) update over het welzijn van Spencer, Max en Sam?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Max doet het goed. Hij zit zelfs al weer gedeeltelijk aan de brokken. Het zijn wel speciale brokken van de dierenarts die gegeven kunnen worden bij darmontstekingen en overgevoelige darmen. Er zitten ook extra Kcal, zodat hij even flink wat aankomt. We zijn sinds vrijdag die brokken al door zijn kip aan het mengen en als het goed is krijgt hij het morgen voor het eerst zonder de kip erbij. Hij eet erg goed, drinkt goed, ontlasting is goed en hij heeft niet meer overgegeven. Wel heeft hij nu een huidontsteking, omdat hij wsl allergisch is voor vlooien. We wassen hem sinds vandaag (op aanraden van de dierenarts) met dezelfde shampoo als Sam.

Sam is van zijn jeukende plekjes af. Zijn haar lijkt weer te gaan groeien, dus dat is een goed teken. Hij krijgt nu kant en klaar vers voer uit de vriezer en daar doet hij het goed mee. Positief nieuws dus allemaal weer. Ik juich nog maar niet te vroeg, maar ik heb wel goede hoop op het moment.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik ben heel blij dat te horen.

Bedankt v.d. update.

Ik blijf ervoor duimen dat het goed mag blijven gaan.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Thnx. Het lijkt erop dat het duimen werkt, dus van mij mag je zeker doorgaan.

Eline, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe het met Spencer is. Hij zag er op de foto's wel goed uit, beter als die foto's van een paar dagen geleden in ieder geval.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Spencer lijkt er ook weer bovenop. Maarja, inderdaad niet te snel juichen, telkens als ik denk dat hij genezen is, begint het feest weer opnieuw.

Hij is nu in ieder geval een blij en tevreden hondje. Wel een echte puber, aan de hoeveelheid spullen die hij stiekem weet te bemachtigen te zien, hehe. Sponsjes, schoenen, haarborstel, keukenrol, om het vervolgens wild door het huis te smijten en er dan weer achteraan te rennen. Ach, ieder zijn hobby.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Beter ondeugend dan ziek zullen we maar denken

Dank v.d. update Eline.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Bedankt voor de interesse.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Gelukkig maar Eline. Sam is ook flink aan het puberen. Zo erg zelfs dat we hem nu wel eens in de bench doen als we niet thuis zijn, omdat hij zelfs aan de bank begonnen was. Dat gaat me toch een beetje te ver. Succes in ieder geval met het pubergedrag en hopelijk blijft Spencertje weer helemaal gezond!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.