- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Mijn hond pikt ook alles in huis wat er te pikken valt : sokken, karton, versgestreken was,...een keer vanuit het toilet een WC-rol helemaal tot buiten afgetrokken. 
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Haha, Baziel doet dat nu soms ook nog... Hij heeft nog goede bijtspeeltjes, maar hij bijt ook graag in flip-flops.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Mijn hond pikt ook alles in huis wat er te pikken valt : sokken, karton, versgestreken was,...een keer vanuit het toilet een WC-rol helemaal tot buiten afgetrokken.
Net als dat hondje van die toiletpapier TV reclame 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sam is echt een schat. Ik heb mijn teen gebroken vanmorgen en moest hem 's middags toch gewoon uitlaten. Nu kan ik gewoon op mijn hak lopen, dus met mijn tenen in de lucht zeg maar. Het doet wel pijn, maar het is te doen (gelukkig komen mijn ouders hem morgen uitlaten, maar die konden vandaag niet).
Sam is normaal wel een beetje trekkerig aan de riem de laatste tijd. Hij is een beetje aan het puberen en luistert niet altijd meer even goed aan de riem. Vandaag was hij echt super lief. Hij liep extra langzaam en heeft helemaal niet getrokken. Alsof ie het aanvoelt. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
@melvddonk:
Stopt het dan nooit met die tegenslag bij jullie 
Dat is toch te gek voor woorden zeg.
Zijn de honden aan beterende hand, breek jij een teen...
Beterschap gewenst.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ach, een gebroken teen is lastig, maar ik heb gewoon nog 1 goede voet. Hinkelend door het huis, met mijn been op een krukje de afwas doen, gaat allemaal gewoon goed. Als ik voorzichtig doe dan doet het ook niet zoveel pijn en opzich gaat het gewoon allemaal goed zo. Alleen met dingen als honden uitlaten en boodschappen doen enzo is het lastig, maar gelukkig heb ik boodschappen al in huis en helpen er mensen met honden uitlaten.
De honden zijn in ieder geval niet ziek meer (alleen Sam heeft nog last van zijn jeuk, maar zijn plekjes worden wel beter gelukkig) en dat is wel echt heel erg fijn. Bedankt voor de beterschapswensen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jeetje zeg, jullie hebben inderdaad elke week iets anders. Ben jij niet ziek of heb je een ongelukje gehad, is het een van je beestjes. Heeft iemand een voodoopopje van jou/jullie ofzo? 
Gelukkig zijn de hondjes iig wel aan de beterende hand, dat is fijn om te horen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Normaal gesproken niets met dieren, maar dit is toch best ontroerend om te zien.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Jee, ik vind dit (met twee katers thuis) echt een hartverscheurend filmpje! 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Het lijkt (of is zelfs zo) dat z'n maatje op 1:20 soort van pijn heeft en ligt te treuren. (ben trouwens geen dierenkenner)
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Dit plaatje heb ik vanmiddag gemaakt van mijn 'part-time' (oppas)hondje Diva, met haar nieuwe tuigje.
Bij warm weer kun je dat tuigje, voordat je aan de wandeling met de hond begint, eerst onder de kraan houden.
Dat zorgt voor verkoeling gedurende een half uur ongeveer (volgens de producent van het ding)
Het hondje zelf onder de kraan houden is een andere optie 

ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Aw, mooie hond! Dat panserdingetje is wel handig.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Pffft..
Ik ga zometeen maar weer eens naar de dierenarts. Max mag deze week sowieso zijn enting (das positief dus!), maar met Sam gaat het echt helemaal niet goed. Heel pieperig, extreme jeuk weer en zijn haar is weer aan het uitvallen. We waren bezig met een eliminatiedieet, maar daar komt zijn eerste allergie dus uit: Eend.
Het is een behoorlijk gedoe om dat dieet te doen, aangezien je vers vlees moet voeren van maar 1 diersoort. Heel de vriezer volgepropt met eend op het moment, is ie daar allergisch voor. We gaan nu maar weer over naar de volgende diersoort, hopen dat dat beter gaat. Hij gaat sowieso eventjes mee naar de dierenarts nu voor nieuwe shampoo.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Helaas heb ik geen hond, zou er wel graag 1 willen maar woon alleen in een appartement en ben heel de dag werken.
Heb wel vissen 
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
@melvddonk Ai. Das ook niet leuk om te horen. Wel goed dat Max het nog goed stelt.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ja, dat is inderdaad fijn. Max heeft net zijn enting gekregen, dus van de week maar eens even een hondenschool bellen voor de puppycursus, want die heeft Max zeker nodig! 
Sam gaat verder met zijn eliminatiedieet (ander diersoort, ben er nog niet uit welke, maar het moet er eentje zijn die hij nog nooit gehad heeft) en heeft voor de zekerheid ook maar even een pipetje gekregen tegen vlooien/mijten. We hebben daar uitvoerig op gecontroleerd al een aantal keren, maar misschien dat we toch wat over het hoofd zien en hij daar ook veel last van heeft.
Voor Max hebben we een nieuwe zak voer meegenomen bij de DA. Hetzelfde licht verteerbare voer (met veel Kcal) als dat we vorige keer hadden. Ook weer shampoo meegenomen voor Sam, want die was op. Ik hoop echt dat ze het nu allebei wat beter gaan doen en dat we ze over een paar weken met een gerust hart mee op vakantie kunnen nemen.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Awww, ik zou het zo kunnen knuffelen. Ziet er een lieverdje uit.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Hoe reageren de andere honden op hem/haar
?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Blijft een schattig bolletje! Las ook dat ie zo braaf was en een lief slaapkoppie?
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Pas maar op die kleine hondjes denken soms wel dat ze een gruwelijke pitbull zijn anders 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Goed, goed. Niet meer ziek geweest *ff afkloppen* maar wel nog erg ondeugend. Grijpt alles wat ie te pakken kan krijgen.
Had vandaag een kabeltje van het fototoestel gesloopt, moet 'm echt goed in de gaten houden.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Max vandaag 2 keer overgeven en Sam maarliefst 10 keer. Ik word er een beetje gek van zo. Dierenarts is bang dat Sam toch het virus wat Max had in zijn lichaam heeft, en als hij vandaag nog zo blijft overgeven gaan we voor Sam ook maar weer een kuur halen.
Bij Max kan het natuurlijk liggen aan zijn enting, maar als dat te lang blijft duren gaan we ook met Max maar weer terug. Sam kiest ook altijd wel de plaatsen uit om over te geven zeg. Op de bank, in de wasmand met schone was. Pffft..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, die plekjes he.. echt vreemd dat ze het op zulke plekken doen. Had het ook met Spenc, je zag 'm dr naar toe wandelen en dan ging 't mis.
Wel superkut weer zeg.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Hoe reageren de andere honden op hem/haar
?