• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.383 actors
  • 9.375.055 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat geloof ik wel, Sam ziet er uit als een goeie lobbes

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Haha. Vandaag kijkt ie trouwens heel anders als op die foto. Hij heeft heel de dag al zo'n: 'kijk mij zielig zijn'-blik. Hij heeft namelijk weer oorontsteking en zijn huid wordt weer steeds slechter. We zijn sinds een paar dagen weer (in overleg met Prince-Careteam) aan het proberen het vers vlees af te bouwen naar 2 dagen en dus 5 dagen brok te geven. Na 5 dagen brok dus heeft hij weer al die klachten. Wordt dus geen brokken meer voor Sammetje. We hadden gelukkig nog medicatie in huis voor zijn oren, dus dat was wel fijn.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Pff. Vandaag met 2 honden naar de DA. Max is al heel de nacht aan het overgeven (tot nu toe al 4 keer) en heeft volgens mij opgezette lympfeklieren in zijn nek (tenminste, 2 bobbels in zijn nek, aan beide kanten even groot en op dezelfde plek). Als dat echt zo blijkt te zijn is dat meestal geen goed nieuws (denk aan leukemie enzo). Ik hoop het niet, maar straks dus maar weer even naar de DA zodra ze open zijn.

Sam moet voor zijn oorontsteking. De medicijnen zijn bijna op en het is nog niet over. Echt zielig voor mijn beestjes en mijn energie begint ook aardig op te raken.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Pff. Vandaag met 2 honden naar de DA. Max is al heel de nacht aan het overgeven (tot nu toe al 4 keer) en heeft volgens mij opgezette lympfeklieren in zijn nek (tenminste, 2 bobbels in zijn nek, aan beide kanten even groot en op dezelfde plek). Als dat echt zo blijkt te zijn is dat meestal geen goed nieuws (denk aan leukemie enzo). Ik hoop het niet, maar straks dus maar weer even naar de DA zodra ze open zijn.

Sam moet voor zijn oorontsteking. De medicijnen zijn bijna op en het is nog niet over. Echt zielig voor mijn beestjes en mijn energie begint ook aardig op te raken.

Filmpje1

• 1291 messages
  • 1029 votes

Klote is dat Melanie, iig sterkte er mee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jeetje Mel, het is jullie niet gegund. Paar dagen geen nieuws was goed nieuws dacht ik, maar ze blijven sukkelen. Ben benieuwd wat er met Max is, klinkt inderdaad helemaal niet goed.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zelf ook weer terug naar de dierenarts. Gisterochtend had Spencer bij mijn vriend thuis weer overgegeven, telkens 's ochtends / vroeg op de dag. Vandaag ook weer, begint dan ook echt te kokhalzen en te piepen, om vervolgens flink wat schuim en geel maagzuur uit te spugen. Weet niet meer wat het nu weer is, ben door de medicijnen voor mijn maag/darm ontsteking heen, nu begint dit weer.

Iemand anders ervaring met hondjes die telkens schuim overgeven?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Misschien moet je hem later op de avond nog wat te eten geven. (weet niet of je dit al doet) Jordan heeft dat ook een tijdje gedaan, steeds 's ochtends spugen, vooral geel maagzuur en wat schuim. Bleek achteraf dat hij gewoon een te lege maag had en daardoor ging spugen. Nu krijgt hij om tien uur 's avonds nog een handje brokjes en gaat het goed

Maar goed ik heb met Jordan nooit echt maagproblemen gehad verder, wel dat toen hij jong was ook vaak diarree had etc, maar geen ontstekingen. Dus het is geen garantie dat het werkt, maar zou kunnen natuurlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Thanks, dat ga ik eens proberen. Toen ik hem net had was het inderdaad rond dat tijdstip het laatst, maar sinds hij zo met zijn darmpjes begon te sukkelen heb ik het af moeten bouwen, omdat hij toen w.s. te laat nog at.

Meestal krijgt Spencer nu rond een uurtje of 20.30/21u voor het laatst eten, en dan om 07 uur weer. Misschien moet ik het inderdaad wat opbouwen dat hij rond 21u voor het laatst wat krijgt. Dit mocht ik in eerste instantie niet doen omdat hij anders met zijn darmpjes in de knel zou komen 's nachts, maar dit is ook niets. Gisteren weigerde hij het grootste gedeelte van de dag sowieso te eten of te drinken.

Dierenartsassistente net aan de telefoon en ze vertrouwde het niet zo, vandaar in de middag weer terug met hem. Hopelijk niet wéér een hele lading aan medicijnen. De pilletjes die hij nu kreeg voor de ontsteking waren geel en ontzettend bitter. Had gekund dat hij daardoor moest overgeven, maar dat zou dan vlak na het innemen zijn en niet een nacht en halve ochtend later.

Afwachten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Misschien wat maagbeschermers erbij kopen?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dierenarts zal wel weer met een halve apotheek aankomen. Kijk het vanmiddag even aan, anders ga ik eens informeren bij een andere dierenarts.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Dierenarts zal wel weer met een halve apotheek aankomen. Kijk het vanmiddag even aan, anders ga ik eens informeren bij een andere dierenarts.

Ik zou het niet zo vertrouwen eerlijk gezegd. Is gewoon niet goed als hij maar blijft overgeven. Las iets van een verdraaiing van de maag...Maar eigenlijk moet je niet eens dat internet gaan raadplegen. Bang wordt je daarvan!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die medicijnen zijn echt duur voor dieren. Alsof ze totaal andere organen en zo hebben dan mensen. Volgens mij doen die artsen het er ook wel eens om. Men weet toch dat de meeste mensen dat over hebben voor hun dier, maar blijf de prijzen krankzinnig vinden vergeleken met medicijnen voor mensen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ rose:

Ik heb inderdaad wat jij gisteren @ twitter zei tegen mijn moeder verteld, dat dat het ook zou kunnen zijn... die werd ook helemaal bang er van. Zelf heb ik het e.e.a. zitten googlen, maar dat is ook best verontrustend. Kan goed zijn dat het spugen inderdaad komt door misselijkheid en te weinig voedsel in zijn maagje, maar hij is nu al zo lang niet lekker.. Nadat hij vanochtend over had gegeven ligt hij ook maar slapjes op de grond.

@ frank:

Zijn inderdaad erg duur, telkens het consult alleen is al vrij prijzig. Heb nu wel een verzekering voor hem, dus kan het hopelijk wel declareren.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen! Sterkte en beterschap met hem!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Die medicijnen zijn echt duur voor dieren. Alsof ze totaal andere organen en zo hebben dan mensen. Volgens mij doen die artsen het er ook wel eens om. Men weet toch dat de meeste mensen dat over hebben voor hun dier, maar blijf de prijzen krankzinnig vinden vergeleken met medicijnen voor mensen.

Weet niet naar wat voor dierenartsen jullie gaan dan, maar ik ben net met Max geweest en die was weer eens gratis. Hoefde ook geen medicatie oid, maar dat hoeft ik voor Max ook nooit te betalen. (Dierenarts is verliefd op hem denk ik. ). Met Sam ben ik net ook nog eventjes geweest. Zijn oorontstekingsmedicijnen waren op en die plekken op zijn huid (rood, jeuk, haaruitval, etc) worden nu echt heel erg. Hij heeft oordruppels en antibiotica gekregen. Totaalprijs: €11,-

@Eline: Wat zielig voor Spencertje. Ik ben ook erg benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen. Succes en geef Spencer maar een dikke knuffel.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ontstekingen waren weg, maar zijn maag was wel weer flink van streek. Pilletjes gekregen, 3 keer per dag 1/4 pilletje (en ze zijn al mini). Moet binnen 2 a 3 dagen terugbellen hoe het gaat. Als er geen verbetering is, moeten er andere onderzoeken plaatsvinden. Bloedonderzoek, röntgen en een maagonderzoek waarbij Spencer onder narcose moet en ze met een slangetje/camera zijn maag in gaan.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Laten we hopen dat het verbetert dan. Dat maagonderzoek klinkt niet echt als een pretje voor Spencer en niet voor je portemonnee. Ik ga voor jullie duimen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Thanks girl. Jij ook met je ventjes.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Toch maar weer met Sam naar de dierenarts zometeen. Hij wordt gek van de jeuk. Hij loopt te piepen, nekharen overeind, is aan het ijsberen. Echt heel zielig. Zijn haar valt nu echt heel snel uit en hij heeft nu al (terwijl hij er nog maar een paar dagen last van heeft) erg veel kale plekken.

Hij zit vol met schilfers en wondjes en het is echt heel zielig om te zien. Om half 4 moet ik bij de DA zijn. Ik weet (bijna) zeker dat het aan zijn voeding ligt (dat vers vlees deed het goed, maar toen hij weer langzaam overging op brok is het weer begonnen), dus we geven hem nu al een aantal dagen vers. Hier komt ook nooit meer een brokje in huis.

Max doet het gelukkig goed op het moment. Dat is alvast een zorg minder.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Wij geven Baziel enkel blikvoeding van Nature's best uit de zoomart. We hadden ook problemen met brokken. Hij at niets meer en hij sliep toen veel. Nu, we hebben al meer dan een jaar geen ernstige dingen meer meegemaakt met hem.

Hoop dat Sam er weer bovenop komt!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Probleem bij Sam is dat hij alleen maar tegen geperste brok en vers vlees kan met zijn maag. En zijn huid daar juist weer raar op reageert. Je zou dus bijna zeggen dat ie niets kan eten, want dat hij overal weer andere allergieën op heeft. Hij heeft nu in ieder geval shampoo die de jeuk verplicht en de schilfers weghaalt (je moet daarbij denken aan head 'n shoulders ofzo). Ga hem straks dus eventjes wassen. Qua voeding krijgt hij gewoon dat kant en klaar vers vlees voor de rest van zijn leven. Daar doet ie 't tot nu toe het beste op en heeft ie nog nooit schilfers en jeuk van gehad.

Het is alleen veel meer werk en véél duurder als brokken.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

mevrouw poes is een speciaal geval want ze eet geen vis. Wat ze wel graag wil is kaas. Dit krijgt ze ook af en toe van mij en dat gaat ze even lekker trippen ( ) maar is dit enigzins schadelijk? Ik denk van niet maar je weet maar nooit

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat geven jullie 'm precies Mel? Die bakjes natvoer dus (welk merk?)? Of eten ze 'met de pot mee', dat is me niet duidelijk.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Onze hond geven we nu 3 jaar geen vlees meer. Reageerde ze opeens niet goed op. Vaak allergische reacties die zich vooral in jeuk tentoonstelde. Maar het is een alleseetser, dus we gooien er aardappels, rijst, brood etc. bij en die bakken zijn ook altijd in een minuut op. Kauwen kent ze niet . Toch al 10 jaar, oud voor een boxer en de oudste die we tot nu toe hebben gehad(hiervoor al 3 boxers in de familie gehad).

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Wat geven jullie 'm precies Mel? Die bakjes natvoer dus (welk merk?)? Of eten ze 'met de pot mee', dat is me niet duidelijk.

Van dat kant en klare vers voer uit de vriezer. Zijn van die schijven uit de diepvries.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ah ok, nog nooit echt gezien volgens mij. Dacht juist dat dat niet echt aangeraden werd. Maarja, de meeste dierenartsen zeggen dat je 't het best alleen bij brokken kan houden, wat in de praktijk dus niet blijkt te werken.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nja, je moet dan wel voor de compleetmaaltijd kiezen. Veel mensen maken de fout om alleen vleescompleet of penscompleet te geven, terwijl honden het allebei nodig hebben. Mijn dierenarts is hier ook geen fan van. Hij vind écht vers (lees: runderhart, kippennekjes, etc) veel beter, maar dat is zo enorm veel werk.

Ik houd het nu bij het kant en klare vers vlees en heb van de dierenarts een gratis zak hypoallergene brokken meegekregen, dus misschien dat ik die ook maar weer eens ga testen. Mijn dierenarts zei wel dat als Sam het goed doet op dat kant en klare vers vlees dat ik dat in ieder geval 2 aaneengesloten weken moet geven nu, om zijn huid weer wat meer rust te geven.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Laten we het hopen, want dit is ook geen pretje, niet voor hem en niet voor jullie. Zielig joh, hopelijk is het nu eens voorbij met alle ellende.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

jumpstylemovie wrote:

mevrouw poes is een speciaal geval want ze eet geen vis. Wat ze wel graag wil is kaas. Dit krijgt ze ook af en toe van mij en dat gaat ze even lekker trippen ( ) maar is dit enigzins schadelijk? Ik denk van niet maar je weet maar nooit

Ik weet uit eigen ervaring met mijn katten (vroeger) dat ze helemaal bezeten zijn van kaas.

Ik gebruikte het ook wel om noodzakelijke pilletjes in te verstoppen wanneer ze die niet wilden innemen.

Even een bolletje kaas eromheen kneden en hop...

Het spijsverteringssysteem van katten (en honden) beschikt niet over de enzymen die bepaalde stoffen die in kaas zitten kunnen afbreken.(wijsheid van de dierenarts, die ik onthouden heb)

Kaas is ook te zout en vet voor de dieren.

Ze kunnen er ook diarree van krijgen.

Op den duur zou nierfalen een gevolg kunnen zijn (maar dan moet je het wel erg "te zout" maken)

Dus zeker niet te veel van geven.

Een alternatief zouden de speciale kaasnoepjes voor katten kunnen zijn.

Of anders in ieder geval zout-arme kaas nemen.

Beter is dus geen kaas, maar ja...

Er wordt ook wel gezegd dat katten zo graag muizen eten omdat die vol kaas zitten (maar dat is 'n ouwe)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.