• 178.323 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.091 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Een kat die kan apporteren, nooit gezien, maar lijkt me wel een geinig gezicht.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Combustibility wrote:

Ik weet niet met wat voor figuren jij leeft/om gaat, maar wat ik al zei... Het is allemaal heel erg over dezelfde kam scheren en erg krom. Wat ik bedoel is, hoe jij een kattenliefhebber omschrijft geld voor wat, misschien 2% van de liefhebbers? Van die extreme figuren, maar dat heb je bij alles.

De kattenliefhebbers die ik ken en gekend heb zijn exact zoals ik ze omschreef. Uiteraard snap ik wel dat je niet iedereen over één kam kunt scheren, maar door mijn ervaringen ontstaat dat beeld gewoon.

Wat mij ook stoort zijn de zeer hypocriete reacties op de Chinese kattenindustrie. Zoek maar een willekeurig filmpje op Youtube op. Iedereen roept maar hoe zielig het voor die katjes is dat ze geslacht worden en wat voor bruten die Chinezen zijn, maar 's avonds zit men lekker aan hun dagelijkse stukje vlees, zonder na te denken of überhaupt te willen weten hoe dat stukje vlees is vergaard. Ik heb het iemand letterlijk horen zeggen, "Een koe geeft geen kopjes."

Hetzelfde geldt voor die modeontwerpster die ooit een tas van kattenvacht maakte. Er worden van veel dieren bont gebruikt, maar bij een enkele kat staat de hele wereld op z'n kop. Zo hypocriet. Zelf ben ik groot papegaaienliefhebber, maar mij hoor je ook niet zeiken dat papegaaien gegeten worden.

De eerste kattenliefhebber die géén problemen met katten in de vlees- en bontindustrie heeft, moet ik nog tegenkomen.

No offence naar jou hoor.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Waarschijnlijk heb ik in mijn leven al 30 katten gegeten. Iedereen snapt het waarschijnlijk al, maar toch even klikken dan.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Elineloves wrote:

Een kat die kan apporteren, nooit gezien, maar lijkt me wel een geinig gezicht.

Kunnen is één, willen is wat anders, haha.

Een van mijn katten deed het uit zichzelf, met een zacht-rubber balletje.

Als ik dat weggooide ging hij er als een speer achteraan, en bracht het meteen terug, en liet het vlak voor mij vallen, keer op keer.

Wanneer ik geen zin meer had om ermee door te gaan legde hij het in een schoen van mij

Ik wist niet wat ik zag toen hij dat de eerste keer deed.

Vanaf toen kreeg hij de bijnaam "zwarte Piet " (mede omdat hij zwart van kleur was) haha.

Wat mis ik dat beestje.

N.B.

het was een "huiskat", die nooit buiten kwam, en niemand lastig viel, maar zich in huis geweldig goed amuseerde.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

De een vind het zielig, een huiskat, maar ik vind het eigenlijk best wel oke. Heb helemaal niks met katten en ben bang voor ze, maar als ik toch een zou nemen dan maar een lekkere 'lubbes', zo'n luie huiskat.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Elineloves wrote:

De een vind het zielig, een huiskat, maar ik vind het eigenlijk best wel oke. Heb helemaal niks met katten en ben bang voor ze, maar als ik toch een zou nemen dan maar een lekkere 'lubbes', zo'n luie huiskat.

Terwijl ik dit lees ligt mijn poes in het hoekje van de bank te slapen met z'n dikke buik

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Help! Hoe ruim je het beste kattenkots op (het zit ook op de bank)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

jumpstylemovie wrote:

(quote)

Terwijl ik dit lees ligt mijn poes in het hoekje van de bank te slapen met z'n dikke buik

20 minuten later:

jumpstylemovie wrote:

Help! Hoe ruim je het beste kattenkots op (het zit ook op de bank)

Zijn dikke buik zat zeker vol met vies voer?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Hoop dat ie 't inmiddels schoon heeft gekregen, anders is het niet zo fris.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Na een paar minuten ijsberen ben ik er met een natte doek op in gaan werken. Het is gelukt

Ja, ik weet niet wat het is. Het gebeurt vaak de laatste tijd.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik heb van dat speciale spul om stoffen schoon te maken. Dat spuit ik dan op mijn bank en dan moet je dat erin laten trekken. Even later moet je het afvegen en laten opdrogen. Daarna is het weer zo goed als nieuw!

Mijn hondje heb ik net opgehaald bij het pension. Daar zeiden ze dat hij het heel leuk vond, maar hij was toch ook wel erg blij om ons weer te zien. En wij ook om hem weer op te halen! Wat kan je zo'n beestje toch missen zeg..

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

jumpstylemovie wrote:

Na een paar minuten ijsberen ben ik er met een natte doek op in gaan werken. Het is gelukt

Ja, ik weet niet wat het is. Het gebeurt vaak de laatste tijd.

En het komt niet door haarballen?

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Brix wrote:

(quote)

En het komt niet door haarballen?

Dit is heel goed mogelijk, zeker nu de warmte weer om de hoek komt kijken, verharen velen weer heel erg. Wat ook nog zou kunnen.... Sheba had dit ook, zij at veel te gulzig. Ze nam een hap en slikte het zowat meteen door, wat ook niet helemaal lekker viel. De oplossing, voor ons, was kleinere porties, maar wat vaker op een dag wat eten geven. Maar ik ben inderdaad ook meer geneigd om te zeggen dat het haarballen zijn. Zeker omdat je zegt dat het alleen de laatste tijd vaak is.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Mevrouw poes heeft nog nooit een haarbal opgehoest.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

Vandaag na bijna 7 jaar gezelschap is Quentin heengegaan. Quentin die meemaakte dat er twee kleine mensjes in huis bij kwamen, en best wel eens geplaagd werd door die twee, maar ze nog nooit ook maar een krasje gegeven heeft. Quentin die grote dikke gezellige kater, die de afgelopen maanden steeds magerder werd door een probleem met zijn schildklieren, maar toch net zo vriendelijk bleef, alleen spelen met een balletje of met zijn maatje Trixie deed hij steeds minder. Een kater die in zijn leven best wel wat meegemaakt heeft, hij kwam als zwerfkat aanlopen bij een oud vrouwtje die vlak daarna overleed, toen in een pension, waarna hij bijna het asiel inging, maar gelukkig bij ons intrek nam. Quentin is gelukkig niet in de kiem gesmoord, hij moet volgens de dierenarts al 16 jaar zijn geweest, maar ondanks dat zal ik hem vreselijk missen.

Rust Zacht Lieve Quentin.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ach gossie Wim, wat naar. Veel sterkte met het verdriet, ook voor Samantha.

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Dit soort berichten zijn nooit leuk om te lezen. Een naar verhaal, zeker omdat ik mijn poes nog geen twee weken geleden gedag heb moeten zeggen. Veel sterkte met het verdriet.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Veel sterkte!

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

@wimnoot:

Droevig nieuws Wim.

Ik wens jullie sterkte met het verwerken van je verdriet om het verlies van jullie maatje.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Inderdaad droevig. Veel sterkte.

Is Trixie een andere kat?

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Bedankt voor de lieve berichten allemaal, we hebben het alweer een plekje gegeven, al blijft her vreemd om hem niet meer naast me op de bank te hebben.

Trixie is idd onze jonge poes, die kan nog wel 13 jaar mee!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Dit is Wosj. Een klein, ondeugend, verstoppertje spelend katje:

(afbeelding)

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

+1 schattig.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Aah wat een ontzettend lief filmpje!

+2

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

+3 .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Aaaaah! Wat cute!!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam heeft hier vanmorgen flink de boel op stelten gezet. Alles wat hij ook maar kapot kon bijten heeft ie kapot gebeten. Oud papier, mijn pumps, twee dvdhoesjes, etc.. Het was hier een complete bende. Het ergste was nog dat hij de afstandsbedieningen van de dvdspeler én de tv kapot gemaakt heeft en daar ook de batterijen van kapotgebeten heeft. 1 batterij zijn we kwijt dus die heeft ie waarschijnlijk ingeslikt. Zometeen dus wéér langs de dierenarts.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Wauw, dat is ernstig als ie zo de hele boel sloopt. En weet je wat de oorzaak was?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hij zit nu net in zijn pubertijd. Ik denk dus dat het een beetje opstandigheid was ofzo. Ik zou het anders ook niet weten. Net hebben we hem uitgelaten en poepte hij vanalles uit! De ejectknop van de afstandsbediening, een stuk batterij, enz.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ken je die afstandsbedieningen in ieder geval weer maken .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.