• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.554 actors
  • 9.377.375 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Onze jongste poes is schor ... klinkt echt heel erg stom. Vanmiddag ineens op komen zetten. Ik hou het wel even in de gaten, als het overmorgen nog niet weg is even naar de DA. Misschien heeft ze wel een keelontsteking.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam heeft heel zijn oor dicht zitten, zo dik dat het nu van binnen is. Het ziet ook helemaal rood. Heb net de DA gebeld en moet met spoed langskomen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Niet aaien dus anders bijt die weer

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hij is nu vooral heel zielig, hopeloos en pieperig. Ik kan geen auto rijden met mijn voet, dus moet wachten op vervoer. Blegh.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Laatst had ie je ook te pakken hé jeetje, hoop maar dat je snel weer naar dierenarts gaat! Misschien een oortontsteking?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, hij heeft aan twee kanten wéér oorontsteking. Heel erg weer.

Hij heeft nu een zalfje wat ik elke keer in zn oor moet spuiten (wat zo goed als onmogelijk is, dat moet met 3 personen ofzo, anders blijft ie niet staan), waar ie heel erg van gaat janken. Echt zielig.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ja echt zielig voor hem jeetje, misschien een brutale vraag van mij; maar heb je een foto van je hond? ben wel nieuwsgierig.. Misschien kan je die in dit topic plaatsen? kijk maar ff...

(p.s. kan je je buren dan niet vragen om jouw even een handje te helpen om hem vast te houden? of die zijn zeker bang? )

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Heb ik pas hier gepost. Moet je even paar pagina's terugbladeren

Ik wil liever niet dat vreemden erbij zijn, want naar de dierenarts werd ie heel agressief (was ook geen leuke man, heel hardhandig). Mijn schoonouders zijn net even komen helpen en het was gelukt.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

okie

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Poesje mauwt er weer vol op los

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Oudste vandaag in moeten laten slapen Ze had bloed in d'r urine en ook d'r ontlasting liet ze zomaar lopen. Het lopen ging ook sinds een week heel erg moeilijk.

De dierenarts heeft gezegd dat ze last had van zware reuma (dr heupen waren al bijna vast gegroeid), maar ze had nog geen pijn (dat hoop ik dan maar). Daarnaast waren we i.v.m. het bloed in de urine en de ontlasting laten lopen nog op tijd. Volgens de dierenarts betekende dit dat haar nieren en blaas niet meer functioneerden. De pijn zou met 2 tot 3 weken optreden (ze had het net, dus geen pijn mogen we dan maar hopen).

Heeft een half uur ongeveer geduurt voor ze echt 'weg' was. Doordat ze zo oud was pompt haar bloed niet zo snel meer door haar lijfje, waardoor het dus zo lang duurde. De dierenarts had 3x gecontroleerd, als ze bij de 4e keer nog leefde wou ze een spuitje recht in het hart geven, maar dat was gelukkig niet nodig. Het is al akelig om dit te moeten doen, en zo'n spuitje in het hart lijkt me helemaal niets om mee te maken...

R.I.P. Sheba

(afbeelding)

De jongste is nu heel erg aan het zoeken naar d'r. Hoop dat dit met een paar dagen over is.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

R.I.P. Sheba en sterkte Combustibility. Het is triest inderdaad, maar wel heel fijn dat ze geen pijn gehad heeft. Door jouw beslissing om haar in te laten slapen blijft die pijn haar nu ook bespaard. Mijn ouders hebben een paar weken geleden ook een katje verloren (doodgereden) en de andere kat was ook een paar dagen zoekende, maar nu gelukkig niet meer. Waarschijnlijk heeft die van jou ook een paar dagen nodig.

Sterkte ermee!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Combustibility wrote:

Oudste vandaag in moeten laten slapen .

Heel veel sterkte met het verwerken en het gemis!

Don_Rubens

• 180 messages
  • 1590 votes

@ Combustibility

Dan is het handig dat je de jongste even bij de oudste laat.( kan ze ook even afscheid nemen )

Dat heb ik ook gedaan toen ik 1 van me 2 honden moest laten inslapen. De jongste was echt onafscheidelijk van de oudste en ik was ook bang dat hij dan hele dagen ging janken.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

@ combustibility:

Hartverscheurend.

Sterkte gewenst met het verlies.

daviddoelen

• 663 messages
  • 6603 votes

@Combustibility: Verschrikkelijk! Heel veel sterkte gewenst!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Sterkte!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Sterkte !!! Vreselijk altijd zoiets!...damn

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Dank jullie wel allemaal. Het is even slikken, beestje was er al toen ik geboren was, dus ik ken ook geen leven zonder haar. Gister avond ook nog haar 'slaap-mandje' en 'slaap-kussentje' de deur uit gedaan en nog goed moeten schoonmaken.

@Don_Rubens; we hebben haar in laten slapen bij de dierenarts. De jongste was dus ook niet aanwezig. We zijn ook meer naar de dierenarts gegaan in de hoop dat het gewoon een 'infectie' of iets anders was. Ze was namelijk nog steeds enorm lief en gewoon d'r zelf. Helaas bleek daar anders, en hebben we ook de keuze moeten maken. Wel hadden we ons al ergens op voorbereid dat dit het antwoord kon zijn, ze was namelijk al 24, maar het is en blijft een klote bericht.

@melvddonk; Ik denk dat de jongste ook een paar dagen nodig heeft. Denk dat ze ergens wel beseft dat ze er niet meer is. Ze begon namelijk enorm met zoeken toen wij met een lege mand terug kwamen. Normale reactie, zo reageerde Sheba ook toen onze vorige kat ingeslapen moest worden ivm verspreiding van kanker door het hele lijfje (behandeling had niet geholpen). Het gaat wel al iets beter met d'r volgens mij, maar is ze nog niet helemaal overtuigd dat ze er daadwerkelijk niet meer is.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Nadat een tijdje geleden onze konijnen Sankoh en Martijn zijn aangevallen door een kat, waarbij Sankoh de aanval niet overleefde en Martijn slechts ternauwernood, is nu de dag aangebroken dat Martijn een nieuw maatje krijgt. Mijn vrouw is nu met Martijn naar de knaagdierenopvang om samen een nieuw vriendje voor hem te regelen. Nadat (Gibril) Sankoh de naamgever was van ons zwarte konijn en Martijn (Meerdink) de naamgever was van ons drukke witte konijn, zal degene die volgende week zondag voor FC Groningen de winnende goal tegen PSV scoort de volgende zijn die de eer krijgt naamgever van ons konijn te worden. Ik zal later nog wel even een foto plaatsen van onze nieuwste aanwinst en jullie moeten volgende week zondag zelf teletekst maar in de gaten houden om te zien welke naam ons nieuwe konijntje zal gaan dragen!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

En als Groningen niet scoort? Balazs of Ola? Zou ik hem nog liever opeten

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

FC Groningen scoort wel. Ik bedoel maar, welke speler wil nu niet de naamgever van een konijn worden? Sterker: dit is voor de spelers een extra stimulans. De enige angst die ik heb, is dat alle FC Groningen-selectiespelers zondag 15-5 enkel voor eigen succes zullen gaan, omdat iedereen de naam van ons nieuwe konijn wil worden!

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Pruim wrote:

Nadat een tijdje geleden onze konijnen Sankoh en Martijn zijn aangevallen door een kat, waarbij Sankoh de aanval niet overleefde

Nog een reden waarom ik katten echt als het grootste smerige tuig in de hele dierenwereld beschouw. Evenals het gros van hun eigenaren. "Ooh zo schattig hoe onze kat met een halfdood vogeltje binnenkwam en daarna nog een kwartier ging martelen." Maar ondertussen wel zielig doen als hun kat wat overkomt.

Katten worden altijd maar als heilig beschouwd. Vogels, muizen, ratten, alles mag gehaat en gedood worden, maar als je een kat uit je tuin wegjaagd, dan ben je opeens een dierenbeul. Zo krom.

Of roepen dat je voor de productie van kattenbont bent, da's al helemaal uit den boze in de ogen van kattenmensen.

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

@U-96; Alsof elke kattenliefhebber alleen om katten geeft en de rest van de dieren op mogen zouten. Dat is in mijn ogen wel heel erg over dezelfde kam scheren. Beetje erg krom ook van jezelf om dat te zeggen.

Verder ga ik er niet op in, want ik zie geen reden tot een enorme discussie die uiteindelijk toch uitloopt op een ja-nee verhaal.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Je snapt mijn punt totaal niet.

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Er zijn genoeg dieren die wel iets doen wat niet door de bocht kan. Denk je dat hondachtige/visachtige/vogelachtige etc allemaal zo lief zijn? Deze eten ook andere beesten op Kattenliefhebbers vinden het maar schattig als hun katje thuis komt met een half opgevreten vogeltje of een muisje in hun bek? Integendeel. Ik weet niet met wat voor figuren jij leeft/om gaat, maar wat ik al zei... Het is allemaal heel erg over dezelfde kam scheren en erg krom. Wat ik bedoel is, hoe jij een kattenliefhebber omschrijft geld voor wat, misschien 2% van de liefhebbers? Van die extreme figuren, maar dat heb je bij alles.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wat voor dieren eten honden eigenlijk? haha

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Katten toch?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Was het maar waar

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Jij denkt dat hondenvoer vegetarisch is?

Honden vangen net zo goed als katten kleine dieren zoals knaagdieren en vogels en ja, inderdaad ook katten. Ik heb een herdershond wel eens een zwangere poes dood zien bijten en dat is geen fraai gezicht kan ik je vertellen. Dat honden het niet vaak doen heeft vooral met opvoeding te maken en ze krijgen de kans vaak niet omdat ze niet zomaar los buiten rondlopen. Maar het blijven, net als katten, dieren die jagen of andere dieren. Dit geldt overigens net zo goed voor katten. Mijn katten zijn eenmaal met een vogel thuisgekomen, waar ik niet bepaald blij mee was en dit hebben ze vervolgens daarna (vier jaar) nooit meer gedaan.

En voordat hier discussie over ontstaat: katten kun je ook gewoon opvoeden zodat ze naar kun naam en commando's luisteren en weten wat ze wel en niet mogen doen. Dat is gewoon een kwestie van consequent zijn. Één van mijn katten kan zelfs apporteren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.