- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Maar als die hond normaal gesproken nooit iets doet dan kan die vrouw dat toch ook niet weten? Als mijn hond het zou doen zou ik hem wel flink aanpakken en ik zou hem ook zeker tegenhouden, maar dat die hond fel reageert daar kan die vrouw niets aan doen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Die vrouw begreep het inderdaad ook niet. Ze greep op zich ook wel op tijd in vond ik en toen kwam natuurlijk het ''doet ie anders nooit'' verhaal. Ze bood haar excuses aan. Dus ja, ik dacht, ik laat het gewoon zoals het is en ik ga weer aan het werk.
movierobert
-
- 168 messages
- 1833 votes
Ik ben echt helemaal overstuur op het moment en weet niet zo goed wat ik moet doen.
The Dog Whisperer kijken op National Geographic.
Geen grapje hoor, je kan er best veel van opsteken, en veel lezen op internet is ook leerzaam.
Ik weet zelf uit ervaring, ook al was het eens uit angst/pijn, dat ze nog eens kunnen bijten.
Ik had vroeger een Rottweiler, dat was me vriend door dik en dun, maar hij heeft me wel een aantal keren flink gerepen doordat die schrok.(was nog kind en stapte dan over hem heen als die sliep)
En dat was ook het ''doet ie ander nooit verhaal'' bij mij dan. Voor de rest(iedereen) was die gewoon geen fijne hond.
Jacobco:
Weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij kan je eisen dat diegene zijn hond moet laten afmaken als die jou hebt gebeten. Maarja wie doet dat nou, tenzij die een klein kind zou opeten 
En angst ruiken ze ook, waardoor ze eventueel zouden kunnen bijten.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
De 2e keer dat ik daar was, was ik wel een beetje gespannen ja en dat had ie gelijk in de gaten. Maar de eerste keer was ik vol zelfvertrouwen en ik dacht, wat moet je nou joh, harige held. En het was geen doorbijten hoor. Ik ervaarde het meer als een waarschuwing. Hij wilde me weghebben. Territoriaal gedrag ofzo.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
@melvddonk
Toen mijn hond nog een pup was en een keer naar me uithaalde heb ik 'm in z'n nek gepakt en op de grond (op z'n rug) geduwd en zo even vastgehouden.
Dat is het nabootsen van hondengedrag. Als een hond te ver gaat bij een andere hond gaat duwt die 'm op de grond en blijft erboven staan tot de ander zich onderwerpt.
Het kan misschien wat grof overkomen, maar het werkt goed en je doet 'm er echt geen pijn mee. Zeker een grote hond moet zijn plaats weten, omdat het anders flink verkeerd kan gaan.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Probleem bij mijn hond is dat ie ongeveer even sterk is als ik. Ik kan hem niet op de grond duwen, want hij rukt zichzelf zo weer los. Ik heb hem op een erg agressieve manier buitengewerkt (lees: duwen, schoppen, slaan). Ik vond het verschrikkelijk om te doen en was er zelf ook helemaal van overstuur, maar ik kon niet anders. Ik was immers al gebeten en het zag er niet naar uit dat hij op ging houden. Vandaag is ie gewoon weer lief en hij gromt ook niet meer als ik bij zijn oortje aai. Het lag dus denk ik echt aan die teek en die ontsteking. Tenminste, dat hoop ik.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
In de nek pakken zou moeten helpen (als je het goed doet). Zeker een jonge hond geeft zich hier makkelijk aan over. Wil die nou echt niet op de grond, dan kan je z'n poten onder 'm uit schuiven zodat hij valt.
Alles beter dan schoppen en slaan. Honden snappen hier niks van, want het is geen hondengedrag. Je maakt ze er alleen maar bang mee en dan ben je nog verder van huis.
Probeer het maar eens, volgende keer. Al hoop ik natuurlijk dat hij gewoon lief blijft
.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik heb het echt geprobeerd. Wij hebben een bullmastiff. Die hebben een ongelofelijk hoge pijngrens. Bij hun nekvel pakken is voor hun hetzelfde als een aai geven zeg maar. Het doet ze niets. Ik hou hem op die manier ook echt niet op de grond. Hij is ongelofelijk sterk en een andere optie was er gisteren gewoon niet. Ik heb inderdaad geprobeerd hem tegen de grond te krijgen, hem aan zijn nekvel naar buiten te doen, etc..
We hebben wel een pup, maar wel eentje die bijna net zoveel weegt als ik zelf en ongelofelijk sterk is. De dierenarts zei ook tegen me dat ik hem volgende keer op de grond moest drukken, dus mijn reactie was: 'Probeer het maar eens.' Het lukte hem ook niet 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Boxers
Heb de boxer van mijn ouders nu weer een weekje te logeren. 9 jaar en nog steeds knettergek. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik wil een Pinguin. Zeg nou zelf, bestaan er coolere dieren dan pinguïns? Nee.
www.dumpert.nl - Eenzame pingu?

kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Ja.

Nuff said.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ahhh wat een schatje! Ik wil 'm knuffelen!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hoorde laatst op de radio dat iemand een varken als huisdier had (lees: echt in huis dus!
)
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
George Clooney had er één en da's ook echt waar.

melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik blijf het raar en vies vinden, ook al zeggen ze dat varkens erg schone beesten zijn.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
En ze hebben meer smaakpapillen dan ons. Ze zijn alleen (fysiek) niet in staat om naar de lucht te kijken. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Adam Curry is dan ook een erg bijzonder geval. 
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Ik blijf het raar en vies vinden, ook al zeggen ze dat varkens erg schone beesten zijn.
Ze zijn vele malen schoner dan honden.
Ik wil ook al jaren een paar varkens in huis. Eerst de loterij winnen, zodat ik een boerderij kan kopen
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Haha, nouja zeg! Leuk toch, zo'n varkenskoor in huis die 365 dagen per jaar kerstliedjes zingen?
Nee, dan zou ik ook op zoek gaan naar de UIT knop.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Geweldig!
Sammetje vindt het ook leuk. Hij kwispelt en houdt zijn koppie schuin.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik wil een Pinguin. Zeg nou zelf, bestaan er coolere dieren dan pinguïns? Nee.
www.dumpert.nl - Eenzame pingu?
(afbeelding)
Deze foto is wel strak hahaha goeie! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik heb -toch maar- besloten om met een bench te gaan 'werken'. Heb gelukkig een lief getrouwd stel in de straat wonen die ik regelmatig tegenkom tijdens het uitlaten, en met die mensen klets ik veel over de pups. Gisteravond zei de dierenarts dat ik misschien toch een bench moest aanschaffen omdat dat het 'huisje' van Spencer zal worden waar hij zich in terug kan trekken maar ook waar ik hem dingen in kan leren (afliggen, slapen, zindelijk worden).
Nu was ik een tegenstander van de bench omdat ik het 'zielig' vond, maar ik mocht hem van de aardige buren in bruikleen nemen en Spencer is in een uur tijd al meerdere malen er zelf in gaan liggen met zijn speelgoed. Misschien toch niet zo'n gek idee. Al wil ik dat deurtje nog steeds niet dichtdoen, dat is toch wel een drempel voor me. Even kijken hoe het verder gaat met dit ding dan.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
De hond van mijn ouders wil er ook het liefst de hele dag in zitten, maar Sam ziet het echt als een straf. Hij vindt de bench verschrikkelijk, ook met het deurtje open. Ik heb een tweedehands dekbed op de grond liggen waar hij altijd op gaat liggen. Hij kruipt ook wel eens bij me op de bank, maar als ik hem een bot ofzo geef dan gaat hij altijd op zijn dekbed liggen.
Maar als een bench werkt, net zoals bij mijn ouders, dan is het niet zielig. Deurtje dicht vind ik ook niks hoor, maar vooral omdat Sam dan altijd heel erg tekeer gaat (piepen).