- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Nee.Hij is van het weekend heel druk geweest. Zijn veel andere honden op bezoek geweest en de dierenarts dacht dat daar zijn maag een beetje van streek van was. Het gaat nu gelukkig ook weer wat beter. Hij heeft vandaag wel zo'n vijf keer overgegeven, waarvan 1 keer over mijn bank.
Hoe is het nu met 'm Mel?
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Klote zeg
. Zijn leuke beestjes waar je enorm gehecht aan kan raken. En dan nog op zo'n dag..
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Papegaaien kunnen wel net zo oud worden als mensen(overleven vaak ook hun eigen baasje), dus je kan nagaan dat hij eigenlijk nog heel jong was.
We gaan i.i.g. niet uit van een ziekte, aangezien de andere papegaaien niets mankeren(we hebben gelijk wel op advies van de papegaaien arts alles van hem gescheiden van de andere papegaaien). Deze stond ook nog is het verste van het raam af trouwens, dus tocht lijkt me ook sterk.
Dat is inderdaad wel slim, in ieder geval uit voorzorg. Het zou zonde zijn als het wel een ziekte blijkt te zijn en de andere ook overlijden.
@Eline: Het gaat echt stukke beter. Hij hoeft niet meer over te geven, maar hij is nog wel heel rustig. Hij ligt bijna de hele dag te slapen en wil ook niet steeds mee gaan wandelen. Als hij morgen nog zo rustig is dan ga ik nog even naar de dierenarts, maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als je goedemorgen zei, zei Jari goedemorgen terug
Vernoemd naar Ajax legende Litmanen! 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nouja, ik heb hem niet zo genoemd, maar hij is helaas wel net zo breekbaar gebleken als de andere Jari ja 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sam is weer helemaal beter en hij is ook wat actiever. Nu ligt hij toevallig te slapen en is hij steeds aan het blaffen en grommen in zijn slaap. Heel schattig! 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik heb zo'n tuigje voor in de auto gekocht, maar snap werkelijk niet hoe dat ding in elkaar steekt, ga maar eens proberen om 'm er in te krijgen. Raar ding. 
Hij is nog steeds ziek, ga morgen toch maar even met hem naar de dierenarts, vertrouw het niet zo.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
2 jack russeltjes, Jacky en Jumper (Jumper is bijna op het einde van zijn latijn , 16 jaar) denk dat ie het deze zomer niet meer haalt
Gister met hem naar de dierenarts geweest. Vandaag bloeduitslag gehoord. Ontstoken alvleesklier, heb hem nu op advies van de dierenarts op speciaal vezelrijk dieet gezet en een probiotica kuurtje gegeven. Als dat niet helpt gedurende week dan word het toch een antibiotica.
Heeft er iemand hier ook zoiets meegemaakt een huisdier met een ontstoken alvleesklier en die er weer bovenop is gekomen? en een hond die daardoor heel veel gewichtsverlies had? en diaree had?
ik hoor het graag!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik heb zo'n tuigje voor in de auto gekocht, maar snap werkelijk niet hoe dat ding in elkaar steekt, ga maar eens proberen om 'm er in te krijgen. Raar ding. 
Hij is nog steeds ziek, ga morgen toch maar even met hem naar de dierenarts, vertrouw het niet zo.
Ik bel meestal eerst op en leg het dan uit. Soms vraagt ze dan of ik langs wil komen, maar soms hoeft dat niet. Maar bij twijfel kan je idd beter even langs gaan.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Gister met hem naar de dierenarts geweest. Vandaag bloeduitslag gehoord. Ontstoken alvleesklier, heb hem nu op advies van de dierenarts op speciaal vezelrijk dieet gezet en een probiotica kuurtje gegeven. Als dat niet helpt gedurende week dan word het toch een antibiotica.
Heeft er iemand hier ook zoiets meegemaakt een huisdier met een ontstoken alvleesklier en die er weer bovenop is gekomen? en een hond die daardoor heel veel gewichtsverlies had? en diaree had?
ik hoor het graag!
Dat niet, maar het voeren van vers vlees helpt tegen van alles, van allergieën tot nieraandoeningen. Misschien kan je je daar eens over inlezen?
Op Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden WWW.BARFPLAATS.NL staat een hoop informatie. Misschien ook wel over de aandoening die jouw hondje heeft.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Dat niet, maar het voeren van vers vlees helpt tegen van alles, van allergieën tot nieraandoeningen. Misschien kan je je daar eens over inlezen?
Op Barf en barfen, natuurlijk op het voedingsforum voor honden WWW.BARFPLAATS.NL staat een hoop informatie. Misschien ook wel over de aandoening die jouw hondje heeft.
Ok, vriendelijk bedankt. Ik ga daar even heen surfen
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Gelukkig ben ik toch even langs de dierenarts gegaan, want hij heeft een dunne darm ontsteking. Arm beestje.
Spuitje gekregen en medicijnen voor thuis + andere voeding. Was niet zo erg met hem, maar wel in de gaten houden.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Gelukkig ben ik toch even langs de dierenarts gegaan, want hij heeft een dunne darm ontsteking. Arm beestje.
Spuitje gekregen en medicijnen voor thuis + andere voeding. Was niet zo erg met hem, maar wel in de gaten houden.
Jeetje, meteen bloed afgenomen zeker? en paar uur later de uitslag zeker gehoord? dat was bij mij zo. Ook andere voeding (vezelrijk) en probiotica (darm ondersteuning) volgende week een buik echo maken en als er geen verbetering is een anti-biotica tegen de ontstoken alvleesklier. Ik ben wel onderhand 300euro achter de wagen, maar dat heb ik echt voor hem over! 16 jaar plezier met hem gehad (en hopelijk nog een paar jaar)
In iedergeval sterkte Eline! ben wel benieuwd of er verbeteringen zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Nee, hij ging met een staafje in de anus ofzo, haalde daar een kweekje van (?) en dat onder de microscoop. Geen bloed.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Deed de weekend-dierenarts bij de mijne ook, op kweek was eerst ook niks te zien. 2 weken later gingen we bij onze eigen dierenarts en die zag veel meer! Vandaar de uitslag ook (snap ook niet waarom die weekend-dierenarts dat niet meteen deed, bloedafname. Vond het al een raar figuur en een erg gereserveerd type. Als je niet open staat voor dieren, kan je beter een ander beroep kiezen dacht ik bij mezelf. Majaaaaaaa, we zien ut wel hoe het gaat.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Hm, ik was met Spencer aan het spelen samen met zijn speeltjes, en in plaats van bijten in 't speeltje had hij mijn duim te pakken, nu best een aardige snee. Auw! Hij is fijn. Risico van het spelen met een enthousiaste pup. 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hm, ik was met Spencer aan het spelen samen met zijn speeltjes, en in plaats van bijten in 't speeltje had hij mijn duim te pakken, nu best een aardige snee. Auw! Hij is fijn. Risico van het spelen met een enthousiaste pup.
Hey maar Eline, ff wat anders. Hoe is het nou met de ontsteking? al wat minder? de mijne gaat iets beter mee gelukkig. Nou hoorde ik dat mijn vorige dierenarts (in dat zelfde gebouw) afgelopen Vrijdag is overleden aan een hersenbloeding) Ze was een keer gebeten door een kat, en daarna ernstig ziek van geworden.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
[Nou hoorde ik dat mijn vorige dierenarts (in dat zelfde gebouw) afgelopen Vrijdag is overleden aan een hersenbloeding) Ze was een keer gebeten door een kat, en daarna ernstig ziek van geworden.
Daar knapt Eline vast een boel van op 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Mijn vriend heeft foto's van zijn telefoon op mijn computer gezet en daar zitten er een paar tussen van Sammetje toen ie nog wat kleiner was. De eerste foto is van ongeveer 4 maanden geleden en de tweede foto is van ongeveer 3 maanden geleden.

Op de laatste foto is hij aan het kwijlen!
Hij had net water gedronken en dan kwijlt ie altijd heel erg veel 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Mooi
Maar sinds mijn persoonlijk ervaring met de hond van een maat zou ik zo'n hond niet nemen. Je hebt het over kwijlen, nou dat deed zijn hond ook. Als ie alleen al liep liepen de stralen z'n bek uit. Kwam die met zijn mond tegen de bank, overal vlekken. Die banken daar plakte ook en waren constant nat. Kwam die naar me toe, m'n hele broek onder het snot. Leuk beest, maar dat nooit meer 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hij kwijlt gelukkig bijna nooit. Alleen als ie veel drinkt of hard gerent heeft, maar gewoon in huis eigenlijk vrijwel nooit. Hij krijgt buiten zijn eten/drinken, en daarna gaat ie altijd even wat snuffelen en plassen buiten, dus die kwijl komt ook zelden mee naar binnen gelukkig 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Geweldige geruststelling.
Moest toch even naar de huisarts, en het was niet ernstig zei ie. Dat scheelt, geen hondsdolheid voor Eline!
Met Spencer gaat het verder goed, moet wel nog zijn medicijnen maar hij is levendig en eet/drinkt goed.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Geweldige geruststelling.
Moest toch even naar de huisarts, en het was niet ernstig zei ie. Dat scheelt, geen hondsdolheid voor Eline!
Met Spencer gaat het verder goed, moet wel nog zijn medicijnen maar hij is levendig en eet/drinkt goed.
Das muui 
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Nou hoorde ik dat mijn vorige dierenarts (in dat zelfde gebouw) afgelopen Vrijdag is overleden aan een hersenbloeding) Ze was een keer gebeten door een kat, en daarna ernstig ziek van geworden.
De kans op ernstige infecties na beten, of krabben van katten, en katachtigen, is blijkbaar veel groter dan bij honden.
Ik ken zelf een geval waarbij een jongeman, die met een katten-act werkte (in het circus) na zo'n opgelopen infectie van krabben overleden is.
Daar is wel een hele periode van meer dan een jaar overheen gegaan, maar de complicaties bleven terugkomen, met fatale afloop.
Zoiets blijft soms ook een hele tijd sluimeren zonder dat je er weet van hebt.
Ook trainers van grote katachtigen (leeuwen, tijgers etc.) hadden (hebben) dikwijls te kampen met de gevolgen van ontstekingen, na beten of onzachte aanraking met de klauwen van hun dieren.
De wonden waren dan niet zo erg als de ontstekingen achteraf.
Gedurende mijn eigen tijd bij het circus heb ik altijd zoveel mogelijk afstand gehouden van de roofdieren.
Nou ja, behalve van een luipaard dan, maar dat deed zijn naam eer aan, haha.
Die liep gewoon naast je aan de lijn, zonder problemen, en werkte mee aan een illusionisten act.
O ja, ook nog eens een jonge lynx op schoot gehad (paste er nog nét op)
Zijn klauwtjes waren groter dan mijn handen.
Daar had ik een minder prettig gevoel bij.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
De kans op ernstige infecties na beten, of krabben van katten, en katachtigen, is blijkbaar veel groter dan bij honden.
Ik ken zelf een geval waarbij een jongeman, die met een katten-act werkte (in het circus) na zo'n opgelopen infectie van krabben overleden is.
Daar is wel een hele periode van meer dan een jaar overheen gegaan, maar de complicaties bleven terugkomen, met fatale afloop.
Zoiets blijft soms ook een hele tijd sluimeren zonder dat je er weet van hebt.
Ook trainers van grote katachtigen (leeuwen, tijgers etc.) hadden (hebben) dikwijls te kampen met de gevolgen van ontstekingen, na beten of onzachte aanraking met de klauwen van hun dieren.
De wonden waren dan niet zo erg als de ontstekingen achteraf.
Gedurende mijn eigen tijd bij het circus heb ik altijd zoveel mogelijk afstand gehouden van de roofdieren.
Nou ja, behalve van een luipaard dan, maar dat deed zijn naam eer aan, haha.
Die liep gewoon naast je aan de lijn, zonder problemen, en werkte mee aan een illusionisten act.
O ja, ook nog eens een jonge lynx op schoot gehad (paste er nog nét op)
Zijn klauwtjes waren groter dan mijn handen.
Daar had ik een minder prettig gevoel bij.
Volgens deze omschrijving komt het overeen. Dat is ook wat me is verteld, dat het dan weer beter ging dan weer slechter etc..etc.. slopend virus denk ik ook met fatale gevolgen.
Maar anyway, bedankt voor je uitbundig verhaal en de genomen moeite om je verhaal te doen. Thanks 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik ben echt helemaal overstuur op het moment en weet niet zo goed wat ik moet doen. Weet niet of iemand ervaring hiermee heeft, maar mijn hond (Sam) is nu 7 maanden oud (zoiets) en hij is heel erg aan het puberen. Net heeft hij me tot 3 keer toe echt proberen aan te vallen. De hond weegt bijna net zoveel als ik, dus ik kon hem bijna niet houden. Ik heb hem uiteindelijk toch naar buiten proberen te werken, maar dat ging niet zonder kleerscheuren. Ik ben gebeten (niet heel erg diep, maar toch) en hij heeft flink gekrabt.
Zou dit ernstig zijn of zou hij me alleen aan het uitproberen zijn. Ik weet me in ieder geval geen raad meer en zo midden in de nacht kan je ook niemand bellen hierover.
---
Edit: Het is inmiddels 8:43 uur en hij is weer normaal (lees: hij kwispelt, hij doet blij). Ik heb wel even de dierenarts gebeld en daar kunnen we straks even langs. Ik denk dat hij iets aan zijn oor heeft, want daar aaide ik en toen werd ie echt vals. Als ik nu zijn oor aanraak wordt ie ook niet echt heel blij. Ik vond het wel eng zeg.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Hey Mel, ik zou wel ff een tetanus prik halen bij de dokter. Je kan namelijk behoorlijk ziek worden van een honden beet!
Sterkte met de genezing en/of inenting
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Best heftig. Ik ben keer te grazen genomen door een Newfoundlander. Ik was in die tijd koerier en ik wilde een pakje bezorgen, maar de vrouw die in de keuken stond, reageerde niet op de bel. Ben vervolgens omgelopen en dat had ik beter niet kunnen doen. De hond schrok van mij en dacht, what the fuck kom jij hier doen? En toen kreeg ik een waarschuwings beet in mn buik. Die vrouw helemaal van slag en een week later zei ze, kom even binnen, want hij was denk gewoon erg geschrokken van je. Nou vooruit dan maar. Ik liep de gang in en weer was ik niet gewenst. Wederom gaf hij aan, dat ik echt moest oprotten. Best intens als er zo'n Newfoundlander blaffend op je af komt en je vervolgens ook nog bijt. Gelukkig was het niet echt bijten en aanvallen, want dan had ik er heel anders vanaf gekomen.
Maareh, misschien moet je is op een hondenforum kijken, want ik heb te weinig ervaring met honden. En ze haten me. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha, dat lijkt me ook niet echt een pretje nee. Newfoundlanders zijn ook erg grote honden. Ik ben net even naar de dierenarts geweest en het lag aan zijn oor. Het is nog niet echt normaal om dan zo te reageren, maar de hond schrok gewoon heel erg. Hij had een tekenbeet achter zijn oor en hij heeft een oorontsteking. Voordat hij me aanviel was ik hem aan het aaien en blijkbaar was dat recht over die tekenbeet heen. (Teek zat er nog in)
Hij heeft dus niet uit valsheid, maar uit paniek gebeten. Hij dacht dat ik hem zoveel pijn deed. Nu heeft ie tabletjes voor zijn oorontsteking die ik door zijn eten moet doen en de teek is eruit gehaald. Als het vaker voor zou komen dat ie zou bijten moest ik toch nog even langs de dierenarts, want dan was er wat meer aan de hand. Maar de dierenarts verwachtte van niet.
Tegen de dierenarts net deed ie ook een beetje vals, aangezien die dus aan de tekenbeet zat. Ze had ook uitgetest hoe hij dan deed als ze er daarna niet meer aan kwam en hem een koekje gaf, en toen was alles weer goed. Zodra ze dus aan zijn oor zat was hij weer boos. Het zal dus allemaal wel meevallen, maar ik was goed geschrokken.
kos
-
- 46695 messages
- 8852 votes
Best heftig. Ik ben keer te grazen genomen door een Newfoundlander. Ik was in die tijd koerier en ik wilde een pakje bezorgen, maar de vrouw die in de keuken stond, reageerde niet op de bel. Ben vervolgens omgelopen en dat had ik beter niet kunnen doen. De hond schrok van mij en dacht, what the fuck kom jij hier doen? En toen kreeg ik een waarschuwings beet in mn buik. Die vrouw helemaal van slag en een week later zei ze, kom even binnen, want hij was denk gewoon erg geschrokken van je. Nou vooruit dan maar. Ik liep de gang in en weer was ik niet gewenst. Wederom gaf hij aan, dat ik echt moest oprotten. Best intens als er zo'n Newfoundlander blaffend op je af komt en je vervolgens ook nog bijt. Gelukkig was het niet echt bijten en aanvallen, want dan had ik er heel anders vanaf gekomen.
Maareh, misschien moet je is op een hondenforum kijken, want ik heb te weinig ervaring met honden. En ze haten me.
Reken maar dat ik flink ruzie had gekregen met die vrouw, kom zeg.