• 178.342 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.445 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Als je een tuigje koopt krijg je er tegenwoordig een speciaal riempje bij voor in de auto, Kan je zo aan de gordel vastmaken, zo gedaan en dus heel makkelijk

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik heb hem deze week dus vervoerd in een kleine bench, maar dat was een drama. Hij was zó verschrikkelijk aan het janken en hysterisch aan het beuken met zijn lijfje dat ik telkens gestopt ben om hem te knuffelen, was hartverscheurend. Dat nooit meer. Bench vind ik echt vreselijk.

Morgen even langs de dierenspeciaalzaak voor een tuigje+autoriempje.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Wel makkelijker zo'n tuigje ja

(Claustrofobie zal ook bij hondjes wel voorkomen)

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Elineloves wrote:

Morgen even langs de dierenspeciaalzaak voor een tuigje+autoriempje.

Neem dan wel je hondje mee. Dan kan hij 'm gelijk passen.

Misschien stom dat ik dat zeg hoor, maar je wil niet weten hoeveel mensen er een halsband/ tuigje uit komen zoeken in de dierenwinkel en 'm later terugbrengen omdat 'ie niet past. Neem dan gewoon je hond mee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Dat heb ik inderdaad ook direct gedaan toen ik een mandje ging kopen en andere spulletjes, en voor een tuigje lijkt het me sowieso wel meer dan geschikt om hem even mee te nemen. Anders sta je er ook zo droog. Hoe groot issie? Ja euh, zo groot ongeveer *houdt handen uit elkaar* Schiet niet op.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Geloof het of niet, maar ik heb het al vaak meegemaakt toen ik nog stage liep in dierenwinkels. Wat voor ras is het? Eeehhh... weet ik niet hij komt uit het asiel. Hoe groot issie? Eeeehh..

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Lekkere voorbereiding van die mensen dan, willen graag een huisdier maar verder moet je ze vooral niet lastig vallen. Zei die mevrouw ook, vooral in de vakanties nemen mensen vaak impulsief een hond om wat 'gezelschap' te hebben, maar echt interesseren doen ze zich niet in 't beest en na de vakantie is het vaak een 'last' en lijkt alles teveel en moet het beest weer weg.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Dieren zijn wegwerpproducten geworden he. Wil je je kat niet meer, dan zet je 'm buiten en laat je 'm niet meer binnen. Wil je je hond niet meer, dan bind je 'm aan een boom. Wil je je vis niet meer, dan spoel je 'm door de wc..

dimi303

• 3418 messages
  • 3676 votes

Elineloves wrote:

Wat is trouwens een goede manier op een pup te vervoeren in de auto? Moet de komende tijd toch aardig heen en weer rijden met hem, maar het moet wel veilig zijn zodat hij niet door de hele auto wandelt. Ik heb niet altijd iemand naast me om hem vast te houden, en had wel gelezen dat er iets van een autoriempje bestond, maar in hoeverre is dat handig voor een pup?

Ik denk dat het toch wel het beste is om uw hond ( als pup ) of kat in een box ( die ook worden gebruikt om dieren mee op vanakntie te nemen ) te vervoeren in de wagen, eventueel op de achterbank. Meestal is de periode dat hij/zij daarin vertoefd niet echt lang en het is ook veiliger voor de bestuurder als ik gelezen heb dat je telkens stopt. Het is even op te tanden bijten en niet altijd even makkelijk als hij steeds aangeeft het niet goed te vinden maar de veiligste oplossing.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Hij zat dus in een box, normaal gesproken was dat een box om katten in te vervoeren maar voor een kleine pup was het -voorlopig- ook prima, maar dat was dus zo gevaarlijk omdat hij zó tekeer ging dat ik me niet meer kon concentreren op de weg, daarom moest ik stoppen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

_Se7en_ wrote:

Dieren zijn wegwerpproducten geworden he. Wil je je kat niet meer, dan zet je 'm buiten en laat je 'm niet meer binnen. Wil je je hond niet meer, dan bind je 'm aan een boom. Wil je je vis niet meer, dan spoel je 'm door de wc..

Gelukkig is 90% van de mensen wel gewoon goed voor hun dier. Laat de animal-cops de overige 10% maar hard gaan aanpakken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

90%? Ik schat dat percentage helaas iets minder hoog in.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik ken in ieder geval gelukkig alleen maar mensen die geweldig voor hun dieren zijn.

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Deze week nog een vent gezien die zn hond verrot aan het schoppen was.... kwam 6 man politie bij kijken. Dat soort mensen.....Ik heb er gewoon geen woorden voor.

Ik kan dus zeggen dat ik gelukkig ook alleen maar mensen ken die goed voor hun diertjes zorgen, maar dit soort achterlijke debielen zijn er dus ook nog. Neem dan geen huisdier.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Of mensen die hun hond aan het riempje omhoog trekken, of het beestje een flinke schop geven omdat ie niet doorloopt. Schandalig. Oud buurman van mij gooide altijd een dik boek naar de hond wanneer de hond een beetje druk aan het spelen was, in zijn ogen. Beest is nu hartstikke bang en schuw, echt zielig.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Elineloves wrote:

90%? Ik schat dat percentage helaas iets minder hoog in.

Dat denk ik ook ja. De 10% staat misschien voor mensen die hun dier daadwerkelijk mishandelen. Dan blijft er nog zeker 30% over die wel een dier hebben, maar er erg weinig mee/ voor doen. Bijv. honden die de hele dag buiten in een hok zitten, honden die 10 min. per dag uitgelaten worden, katten bij boeren die er alleen maar zijn om muizen te vangen enz.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam is vandaag ziek. Hij moet steeds overgeven, maar hij wil nog wel gewoon eten en drinken. Volgens die dierenarts was het niets ernstigs gelukkig. Ik vind hem wel heel zielig zo.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Zit er niks in zijn keel?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nee.Hij is van het weekend heel druk geweest. Zijn veel andere honden op bezoek geweest en de dierenarts dacht dat daar zijn maag een beetje van streek van was. Het gaat nu gelukkig ook weer wat beter. Hij heeft vandaag wel zo'n vijf keer overgegeven, waarvan 1 keer over mijn bank.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Spencer heeft het met zijn maagje vandaag, zijn ontlastig is een beetje aan de dunne kant en hij was vannacht erg onrustig. Zijn ook een paar drukke dagen geweest, veel nieuwe mensen (vrienden en familie) gezien, logeerpartijtjes voor hem, denk dat dat het is.

Al ben ik ergens wel bang dat het een andere oorzaak heeft, dat hij buiten toch iets opgegeten heeft, dat zijn voeding niet goed is etc.

Je bent echt zo'n zorgzaam moedertje nu als je hondje ziek is, echt sneu voor die beestjes, die weten niet wat ze met zichzelf aanmoeten.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ons hondje was de eerste twee weken dat we hem in huis hadden heel erg aan de diarree. We moesten hem toen van de dierenarts gekookte kip met rijst geven en dat werkte eigenlijk wel heel goed. Als hij nu wel eens aan de diarree is doe ik altijd wat rijst door zijn brokjes en het is dezelfde dag nog over. Werkt echt bijna altijd.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ah, de gekookte kip geef ik hem al sinds het begin, maar die rijst ga ik eens proberen. Dankjewel voor de tip Melanie!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Schijnt ook goed te zijn voor mensen die aan de diarree zijn , al heb ik dat nog nooit geprobeerd. Dat water waar je de rijst in kookt is ook erg goed om erdoorheen te doen of gewoon ipv water te geven.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

2 jack russeltjes, Jacky en Jumper (Jumper is bijna op het einde van zijn latijn , 16 jaar) denk dat ie het deze zomer niet meer haalt

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Aaaii. Dat is niet zo mooi om te horen, maar 16 jaar is wel een prachtige leeftijd voor een hond. Dat hoor je niet meer zo heel vaak.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Mijn moeder was vandaag jarig en als cadeau kreeg ze te zien dat haar groene Amazone papegaai dood op de bodem van de kooi lag Hij lag er heel vredig bij, maar we hebben geen flauw idee wat er gebeurd kan zijn. Hij lag er gewoon.... hij was ook nog jong, een jaartje of 12 pas.

Toch jammer, ondanks dat het een kreng kon zijn qua happen naar mensen de vinger was het ook de meest actieve papegaai van alle 4 die er waren. Hij reageerde op je. Als je goedemorgen zei, zei Jari goedemorgen terug, hij kon bommetjes doen. Hij zei doei, ga is zwaaien, foei en weet ik veel wat nog meer. Het leukste was nog dat hij altijd liedjes met eigen tekst ging zingen.Helaas dat de spontaanste van het stel nu heen is gegaan. Al zou het bij geen enkele leuk zijn geweest.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik vind papegaaien altijd eng. Een vriend van mij heeft er eentje die los door het huis vliegt, verschrikkelijk. Die beesten zijn ook nog eens heel groot en ik ben altijd bang dat hij me aan gaat vallen ofzo.

Maar het is wel altijd erg cool als die beesten kunnen praten of zingen. Die papegaai van die vriend van mij heeft zo ook zijn favoriete woordje: 'klootzak'.

Hoe oud worden papegaaien gemiddeld dan? Ik vind 12 jaar namelijk nog redelijk oud voor een dier, maar ik weet helemaal niet wat normaal is voor papegaaien. Wel rot dat de leukste nu heen is gegaan en het is wel erg slechte timing, op de verjaardag van je moeder.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

Welke diersoort het ook mag zijn, het verlies van zo'n huisgenootje is natuurlijk altijd erg.

In dit geval is het ook nog de meest bijzondere van de vier.

Twaalf jaar is echt nog geen leeftijd voor een papegaai van deze soort.

25 jaar is toch wel een minimum, maar dubbel zo oud- of nóg ouder is geen uitzondering.

Heel triest, zeker voor je moeder r-r.

Hopelijk is het beestje niet gestorven aan een ziekte die over kan slaan op de andere vogels.

De doodsoorzaak van papegaaien is in sommige gevallen tocht, daar zijn ze namelijk heel gevoelig voor.

Een kennis van mij heeft daardoor een aantal van die prachtige (en zeer kostbare) Ara's door verloren.

Die kunnen zelfs, mits optimaal gehouden , 90 tot 100 jaar oud worden.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik had geen idee dat papegaaien (minimaal) 25 jaar konden worden, maar het is inderdaad erg als er een huisdier dood gaat, wat voor een dier het ook mag zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Papegaaien kunnen wel net zo oud worden als mensen(overleven vaak ook hun eigen baasje), dus je kan nagaan dat hij eigenlijk nog heel jong was.

We gaan i.i.g. niet uit van een ziekte, aangezien de andere papegaaien niets mankeren(we hebben gelijk wel op advies van de papegaaien arts alles van hem gescheiden van de andere papegaaien). Deze stond ook nog is het verste van het raam af trouwens, dus tocht lijkt me ook sterk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.