- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
totdat hij er genoeg van had en met ze'n pootje aan men mouw begon te trekken. Om te zeggen dat ik nu toch wel eerst wat aandacht aan hem mocht besteden.
Komt me heel bekend voor. Onze jongste doet dat ook, of als je achter de PC zit op je bureau stoel, gaat ze op d'r achterpoten staan en tikt tegen je arm aan met een mauwtje, alsof ze zeggen wilt: "Hallo, ik ben hier ook nog!". Of heel nonchalant tijdens het uitrekken d'r pootje even tegen je aan tikken 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Te schattig, die grote kijkers!
Spencer is een luie vent, maar wel tevreden!
(afbeelding)
Is Spencer al een beetje gewend aan zijn nieuwe bazinnetje en huis? 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Is iemand geinteresserd om mijn poes als vriend op hyves te hebben? 
Ik verzin het niet 
Ze geeft nog al vaak over de laatste tijd. Kan aan het voer of het gras liggen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Hoe oud is 'ie?
Het kan namelijk nierinsufficiëntie zijn, maar dat komt voornamelijk voor bij oudere katten.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
We weten het niet zeker maar het moet ongeveer 13 jaar zijn, zoniet iets ouder.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ben zo trots op spencer, hij was vandaag de hele dag alleen en heeft geen enkele keer binnen een plasje gedaan, maar alles netjes op het krantje op het balkon! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Foto
? Heb er zelf ook 2, leukere hondeng zijn er niet 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik ben zo trots op spencer, hij was vandaag de hele dag alleen en heeft geen enkele keer binnen een plasje gedaan, maar alles netjes op het krantje op het balkon!
Hele dag alleen? Dat vind ik zielig 
Don_Rubens
-
- 180 messages
- 1590 votes
Ik had er 2, vorig jaar is er 1 overleden
Volgens mij heb ik geen foto's op me laptop. misschien zet ik ze binnenkort er wel op. 1tje is echt grappig, hij heeft nog steeds een beetje een puppie kop
terwijl ie 13 jaar oud is.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja vond ik in eerste instantie ook, maar ik zal toch moeten werken, kan niet mijn baan opzeggen om bij de hond te blijven en kan hem ook niet elke dag bij andere mensen neerplanten. Het is sowieso maar 1 dag in de week dat hij een paar uur alleen zit, en hij zal het toch moeten leren. Zeker zo vlak voor het weekend valt het wel mee, dan kan ik hem extra aandacht geven. Zo te zien is het ook goed gegaan, hij slaapt toch het grootste deel van de dag en heeft hier ontzettend veel bewegingsvrijheid.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Maar een paar uur is wat anders als de hele dag. En je geeft aan dat het maar één dag in de week is, kan hij toch makkelijk een dagje bij iemand anders doorbrengen. En natuurlijk moet een hond leren om alleen te zijn, maar een hele dag, en dat terwijl hij nog zo jong is vind ik wel erg zielig hoor. Maar goed dat is mijn mening 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik had er 2, vorig jaar is er 1 overleden
Volgens mij heb ik geen foto's op me laptop. misschien zet ik ze binnenkort er wel op. 1tje is echt grappig, hij heeft nog steeds een beetje een puppie kop
terwijl ie 13 jaar oud is.
Maar ben benieuwd
.
Ja vond ik in eerste instantie ook.
Dat vinden alle goede baasjes wel, maar echt zielig is het niet... die vermaakt zich vast wel
! En als je merkt dat jouw hondje het toch niet zo leuk vind, dan maar een 2e erbij 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Een werkdag ja. Hij was vandaag van 10 tot 5 alleen en mijn pa gaat in zijn lunchpauze even met hem wandelen in het park en daarna gaat hij weer werken. Op andere dagen wanneer ik (langer) werk gaat hij naar vrienden of familie, juist de vrijdag heb ik gekozen om het op deze manier te doen. Andere gezinnen/koppels die een hond hebben werken vaak ook allebei en die hebben ook niet altijd de luxe om de hond ergens anders onder te brengen, en ik vind ook niet dat dat zou moeten. Plus, in het ergste geval, de buurvrouw heeft sowieso een sleutel, dus die helpt ook een handje mee.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Je moet natuurlijk ook helemaal niks, dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik geef alleen aan dat persoonlijk gewoon zielig vind. Ik zou mijn hond niet langer dan 3 maximaal 4 uur alleen kunnen laten. En zeker niet toen hij nog zo jong was. Maar goed niet ieder baasje is hetzelfde, en de een kan daar strenger in zijn dan een ander 
Don_Rubens
-
- 180 messages
- 1590 votes
een hond vermaakt zich wel.. of hij slaapt netjes of hij gaat wel knagen aan het tapijt:P
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Je moet natuurlijk ook helemaal niks, dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik geef alleen aan dat persoonlijk gewoon zielig vind. Ik zou mijn hond niet langer dan 3 maximaal 4 uur alleen kunnen laten. En zeker niet toen hij nog zo jong was. Maar goed niet ieder baasje is hetzelfde, en de een kan daar strenger in zijn dan een ander
Maar zoals Eline zegt heeft niet iedereen de mogelijkheid om zoveel thuis te blijven voor de hond. Je kan er moeilijk je baan voor opzeggen. Ik heb daar trouwens verder geen last van, omdat ik vanuit thuis werk. Straks met mijn volgende baan zal het misschien dat lastiger worden, maar ik wil sowieso parttime gaan werken nu en parttime studeren. Dus ben ik waarschijnlijk toch bij de hond.
Ik vind het verder niet zielig als de hond van 10 tot 5 alleen zit. Vooral niet als ie veel ruimte heeft om te bewegen. Ik vind het wel zielig om de hond van 10 tot 5 in een bench te stoppen.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Benches zijn echt verschrikkelijk. Ik snap niet dat zoveel trainers en fokkers zo'n ding aanraden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Benches zijn uitvindingen van de duivel, zonder twijfel.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Wat is trouwens een goede manier op een pup te vervoeren in de auto? Moet de komende tijd toch aardig heen en weer rijden met hem, maar het moet wel veilig zijn zodat hij niet door de hele auto wandelt. Ik heb niet altijd iemand naast me om hem vast te houden, en had wel gelezen dat er iets van een autoriempje bestond, maar in hoeverre is dat handig voor een pup?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Mijn ouders hebben er wel eentje, maar die is nooit dicht. Die hond ziet het wel helemaal als 'zijn plekje', dus dan vind ik het een ander verhaal. Maar de bench echt dichtdoen zodat de hond er niet uit kan, nee. 
edit: @Eline: Mijn schoonouders hebben zo'n autoriempje en die gebruiken ze regelmatig. Onze hond zit gewoon achter in de auto en gaat liggen slapen. Wij merkten al vrij snel dat hij gewoon los in de auto kon, omdat hij meestal slaapt in de auto, maar ik weet niet of jouw pup druk is in de auto.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Wat is trouwens een goede manier op een pup te vervoeren in de auto? Moet de komende tijd toch aardig heen en weer rijden met hem, maar het moet wel veilig zijn zodat hij niet door de hele auto wandelt. Ik heb niet altijd iemand naast me om hem vast te houden, en had wel gelezen dat er iets van een autoriempje bestond, maar in hoeverre is dat handig voor een pup?
Als je een kleintje neemt kan dat makkelijk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
En dan op de achterbank neem ik aan, of toch naast je? Want niet dat ik op de rem moet en de hond tegen de voorruit aanknalt..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
edit: @Eline: Mijn schoonouders hebben zo'n autoriempje en die gebruiken ze regelmatig. Onze hond zit gewoon achter in de auto en gaat liggen slapen. Wij merkten al vrij snel dat hij gewoon los in de auto kon, omdat hij meestal slaapt in de auto, maar ik weet niet of jouw pup druk is in de auto.
Hij heeft de neiging om op mijn schoot te willen klimmen of bij de versnellingspook te gaan liggen, lekker handig dat beestje.
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Want niet dat ik op de rem moet en de hond tegen de voorruit aanknalt..
Hoe zielig dit ook is voor het hondje, ik moest redelijk lachen om deze opmerking 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja de beeldspraak is best grappig, ik moest meteen aan een soort Scooby Doo moment denken ofzo. In real zou ik me natuurlijk kapot schrikken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Jordan heeft ook zijn eigen riem voor aan de gordel. Natuurlijk wel achterin, is wel net zo veilig 
Brix
-
- 19682 messages
- 5118 votes
En dan op de achterbank neem ik aan, of toch naast je? Want niet dat ik op de rem moet en de hond tegen de voorruit aanknalt..
Voorin de auto is verboden.
D.w.z. ik ken mensen die daarvoor beboet werden.
Regelgeving is niet al te duidelijk op dat gebied.
Maar volgens mijn inlichtingen is het in ieder geval verplicht om dieren in een tuigje te vervoeren (of achter hekje in achterste gedeelte van de auto's die daarvoor geschikt zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Oh, goed dat je het zegt, wist ik helemaal niet.
Brix
-
- 19682 messages
- 5118 votes
Misschien is een kleine bench achterin (achterbank) een optie?
Maar dan vastgemaakt met een riem (die bench bedoel ik)
Heeft ook nog het voordeel dat het hondje niet zo maar de straat op kan rennen wanneer de autodeur geopend wordt.
Dat kan soms sneller gebeuren dan je verwacht.