• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Illuvatar

• 72 messages
  • 1259 votes

mijn mening is dat je beter helemaal geen film een 5 geeft want geen enkele film is echt perfect naar mijn mening.

Een film een 0,5 geven daar kan ik in komen want dat betreft persoonlijke smaak

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Illuvatar wrote:

mijn mening is dat je beter helemaal geen film een 5 geeft want geen enkele film is echt perfect naar mijn mening.

Wow, de post om te stoppen met stemmen !!!

Iemand die een 0,5 geeft is natuurlijk erg ziek, en wie een 5 geeft is gek, SUPER !!!!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Perfectie bestaat niet jongens. Op school worden daarom binnenkort ook al geen tienen meer gegeven. Ik mag spruitjes geen tien meer geven, want voor mij zijn het de perfecte groenten. Wanneer ga je eindelijk eens begrijpen dat er een hemelsbreed verschil is van smaak en goesting. Wat voor de ene super is, is voor de andere gewoon rommel. Ik heb bijvoorbeeld de prent Solaris 0.5 gegeven. Ik begrijp niet dat iemand die film graag ziet, maar ik kan er best mee leven dat die prent overal hoog gequoteerd staat. Noem het wederzijds respect voor elkaars gedachtengoed...

The Eye

• 580 messages
  • 4387 votes

Illuvatar wrote:

Wat een onzin! Als een film briljant is voor jouw gevoel dan krijgt zo'n ding 5 sterren en als er nu meer dan 20 films briljant zijn dan krijgen 20 films of meer 5 sterren.

The Eye

• 580 messages
  • 4387 votes

speedy23 wrote:

Perfectie bestaat niet jongens. Op school worden daarom binnenkort ook al geen tienen meer gegeven. Ik mag spruitjes geen tien meer geven, want voor mij zijn het de perfecte groenten. Wanneer ga je eindelijk eens begrijpen dat er een hemelsbreed verschil is van smaak en goesting. Wat voor de ene super is, is voor de andere gewoon rommel. Ik heb bijvoorbeeld de prent Solaris 0.5 gegeven. Ik begrijp niet dat iemand die film graag ziet, maar ik kan er best mee leven dat die prent overal hoog gequoteerd staat. Noem het wederzijds respect voor elkaars gedachtengoed...

Perfectie bestaat wel degelijk. Een film-maker die in en in trots is op hetgeen hij geproduceerd heeft en dat z'n levenswerk noemt, zal waarschijnlijk perfectie bereikt hebben. Doch perfectie is wel onderhavig aan tijd en dus zou de film-maker later wel kunnen denken dat hij sommige dingen toch liever anders had gedaan. Echter de kijker die 'verliefd' kan worden op zo'n film zal wel degelijk over een perfecte film spreken.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Perfectie bestaat, maar is zodanig gebonden aan subjectiviteit dat het tegelijkertijd weer níet bestaat .

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Dionysos wrote:

Perfectie bestaat, maar is zodanig gebonden aan subjectiviteit dat het tegelijkertijd weer níet bestaat .

Vind ik niet, een aantal dingen zijn gewoon objectief meetbaar of de minimale perfectiegrens gehaald wordt.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

FisherKing wrote:

Vind ik niet, een aantal dingen zijn gewoon objectief meetbaar of de minimale perfectiegrens gehaald wordt.

Ja, maar dan begeef je je op het wetenschappelijke vlak. Iets als de perfecte cirkel ofzo kun je inderdaad objectief vaststellen.

Maarrrrr, mijn opmerking sloeg meer op het fenomeen Film. Dat is wel degelijk subjectieve perfectie.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Een film kan toch ook technisch perfect zijn? Maar ja, je eindoordeel in sterren koppel je dan wel weer aan je gevoel ja.......

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Perfectie is iets dat iederen individueel toekent. Ik kan bijvoorbeeld een politicus prefect vinden, terwijl andere mensen er niets aan vinden. En zo gaat dat met alles. Wat is perfect en niet, op wat moet je je baseren? Op het oordeel van een ander individu? Neen, slechts jij en jij alleen beslist wat perfect voor u is...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Perfectie is slechts een woord om betekenis te geven aan iets wat je niet kan verklaren, wat je niet kan aanraken.. Een gevoel, een gevoel van perfectie. Ach lees dit maar niet is niet zo boeiend

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Zolang men maar met goede argumentatie kan onderbouwen waarom iets perfect zou zijn mag er naar hartelust met die term gesmeten worden, wat mij betreft.

Kan ik er ook lekker tegenin gaan, over smaak moet te twisten blijven, natuurlijk .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Inderdaad, een gevoel, een smaak, in een eigen gedachtengang. Nu zijn we er...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Nah, iets op gevoel gooien is te makkelijk.

Als je iets perfect vind, is dat nogal een statement, dus moet je ook concreet kunnen uitleggen waarom je dat dan vindt.

Gevoel is voor mietjes!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Over gevoel zullen we elkaar binnen twintig jaar eens spreken Dio, al je een beetje meer meegemaakt hebt.

amco

• 197 messages
  • 2473 votes

Illuvatar wrote:

i agree

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Maar wie zoekt perfectie in films? En waar - in uitvoering, verhaal, acteerwerk, alles??

Ik niet. Ik zoek meer dan alleen ambitie in de films die ik kijk, maar perfectie is wel een erg sterk woord.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Geen enkele film is naar mijn mening perfect. Maar om er even een Good Will Hunting Quote bij te halen: misschien zijn de film en jij wel perfect voor elkaar. Dus nogal een persoonlijke aangelegenheid.

Ik heb zelf ook films 5 sterren gegeven die verrevan perfect zijn, maar wel perfect voor mij zijn...

Het is maar hoe je het bekijkt

DaveV

• 327 messages
  • 5179 votes

Kortzichtige stelling. Wanneer je 10 films bekijkt die naar jouw mening onderling in kwaliteit verschillen, heb je al een probleem. De beste moet dan al een vijf hebben. De slechtse dient beoordeeld te worden met een half. Probleem ontstaat wanneer je een nog betere film ziet dan de film die je met een vijf hebt beoordeeld. Voorheen je beste film kan geen 4.5 krijgen, omdat het niet mogelijk de overige negen films naar beneden te waarderen. Je kan immers een film die met een 0.5 is gewaardeerd geen nul geven. Gevolg is derhalve dat alle films die je beter vindt dan de film die je in eerste instantie een 4.5 hebt gegeven een vijf krijgen. Dat zullen er al snel meer dan twintig zijn indien je regelmatig films bekijkt.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Jij kijkt naar de kwaliteit van de films, ik kijk naar wat een film met je doet. Kwaliteit doet dan niet ter zake.

DaveV

• 327 messages
  • 5179 votes

Blijft stelling overeind. De ene film doet je meer dan de andere.

FeZ

• 460 messages
  • 3170 votes

DaveV wrote:

Kortzichtige stelling. Wanneer je 10 films bekijkt die naar jouw mening onderling in kwaliteit verschillen, heb je al een probleem. De beste moet dan al een vijf hebben. De slechtse dient beoordeeld te worden met een half. Probleem ontstaat wanneer je een nog betere film ziet dan de film die je met een vijf hebt beoordeeld. Voorheen je beste film kan geen 4.5 krijgen, omdat het niet mogelijk de overige negen films naar beneden te waarderen. Je kan immers een film die met een 0.5 is gewaardeerd geen nul geven. Gevolg is derhalve dat alle films die je beter vindt dan de film die je in eerste instantie een 4.5 hebt gegeven een vijf krijgen. Dat zullen er al snel meer dan twintig zijn indien je regelmatig films bekijkt.

Waarom kan maar een film dezelfde beoordeling krijgen? Er kunnen toch meer films zo goed zijn dat ze een 5 verdienen. En een film die beter is dan een andere film die je een 4,5 hebt gegeven, hoefttoch niet meteen een 5 te zijn? Je kan veel films een met 4,5 beoordelen maar allemaal zijn ze net niet goed genoeg voor die 5 maar wel beter dan een 4.

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Wat als MM ipv een 5-sterren systeem een 10-punten systeem had? Hoeveel van de films die je 5 sterren heb gegeven zou je een 10 geven, en hoeveel een 9 1/2?

Bij mij zullen de meeste 10en zijn.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik heb 1 film 5 sterren gegeven. De films die ik 4.5 sterren heb gegeven, beschouw ik ook een beetje als 5-sterren films, maar er is voor maar 1 film die op 'de troon' staat.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Dat weten we Rogier

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

sommige films zijn gewoon gelijkwaardig goed

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ben het niet helemaal met deze stelling eens.

Vijf sterren is als schoolcijfer een 10, maar je hebt ook nog cijfers als een dikke tien of een tien min. Dus als ik twee films 5 sterren geef, hoeft dat nog niet te betekenen dat ik die films even goed vind ...

lngrid

• 1232 messages
  • 553 votes

En daar heb je dan weer je top-10 voor. Het is allemaal zo goed geregeld hier

Maar zelf houd ik niet zo van het onderling eeuwig vergelijken van films. Films krijgen van mij niet snel 5*, maar als ze dat krijgen kan het wel om heel verschillende redenen gaan. De meeste flims zijn niet met elkaar te vergelijken omdat ze nou eenmaal totaal anders zijn. Een film waar je energie en goede zin van krijgt, waar je hele goede herinneringen aan hebt en zo af en toe nog eens aan terug denkt, één waar je nog weken over loopt te piekeren of één die je na 20x zien nog steeds ontroert of aan het lachen maakt, waar je van blijft genieten vanwege de schoonheid van het verhaal en de beelden, dat soort dingen zijn voor mij redenen om een film een 5 te geven, maar welke daarvan nou het beste is... dat hangt ook maar af van mijn stemming op dat moment. Ik heb dus ook geen top-10

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik heb serieus problemen (niet echt hoor) met mensen die hun 5 sterren voorbehouden aan een hand vol films (of zelfs 1), terwijl je daar in feite een hoop andere films tekort mee doet. wie heeft ooit gezegd dat 5 sterren alleen voor een perfecte film is?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ben het helemaal met mister blonde eens !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.