• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ingemar wrote:

om je geloofwaardigheid als filmkijker niet te verliezen.

Goeiegenade, nou neem je het wel erg serieus. En alsof je dat op basis van een (relatief) aantal 5-sterren-stemmen zou kunnen of moeten beoordelen. Een serieus filmliefhebber is ook iemand die welafgewogen stemt, met veel of weinig sterren, maar in onderlinge verhouding.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dus nu dat ik 33 films een 5 geef op zo goed als 2000 films mag ik niet serieus genomen worden en zou ik me maar moeten gaan schamen, wat een gelul.

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Ik stel voor dat we mensen gaan weren die juist te WEINIG 5 * geven... Dat zijn namelijk sukkels ...

Deze stelling snijdt net zoveel hout als de titel van het topic. Wat een elitaire en snobistische onzin... bah!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik snap ook niet waar dit vandaan komt ? Zo haal je misschien wel 85 % (of meer) van de vaste MM-leden op je dak :S

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Dit topic begint een steeds hoger flame-gehalte te krijgen...

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Ja een zekere nuance kan geen kwaad. Zelf ben ik het ook niet eens met de stelling. Het is niet zwart/wit. Wel vind ik de wijze van stemmen belangrijk en dan nogmaals alleen vanwege de keuze of ik een film wel of niet ga zien. Het heeft niets met afrekenen te maken, maar meer op het vertrouwen dat ik heb over hoe de film beoordeeld is.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Kom op mensen, laat je niet gek maken door het tropische weer!

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Sjoerd wrote:

Wat een elitaire en snobistische onzin... bah!

chill dude, chill... hij geeft toch aan dat het een stellingname is en daar mag je het mee eens zijn, of niet...

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

titan wrote:

Iemand met een onevenredig hoog aantal 5* stemmen (Olano bijvoorbeeld) of 0,5* stemmen (Danny bijvoorbeeld) kan ik niet serieus nemen, maar alles daar tussenin wel.

Kijk, hier ben ik het wel mee eens...

Neder

• 261 messages
  • 1366 votes

sydney schreef:

(quote)

Ik mag dit toch wel meenemen in mijn overweging of ik de film wel of niet ga zien?!

(quote)

Ik kijk ook vaak naar persoonlijke smaak.

ja idd , ik begrijp jouw standpunt ook hoor maar sommigen hier overdreven nogal

Noodles

• 221 messages
  • 905 votes

titan wrote:

Iemand met een onevenredig hoog aantal 5* stemmen (Olano bijvoorbeeld) of 0,5* stemmen (Danny bijvoorbeeld) kan ik niet serieus nemen, maar alles daar tussenin wel.

Is natuurlijk ook kul. Er zijn er die volgens mij nog wel meer 5-sterren films in de lijst hebben staan dan Olano (ikzelf ook als ik t in de vluggigheid vergelijk...).

Ligt ook helemaal aan je manier van stemmen natuurlijk hoe je tot een indeling komt. Als ik alles met The Godfather part 1 en 2 moet gaan vergelijken zou ik dus maar twee 5-sterren films moeten hebben; aangezien ik dat de 2 beste films ooit vind en ik alle andere films vergeleken met deze minder vind.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ach ik neem iemand die maar 3 films met 5***** waardeert minder serieus dan iemand die de hele top 100 5***** geeft, als die 3 films bijvoorbeeld Ernest of de Zeemeerman zijn.

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

titan schreef:Iemand met een onevenredig hoog aantal 5* stemmen (Olano bijvoorbeeld) of 0,5* stemmen (Danny bijvoorbeeld) kan ik niet serieus nemen, maar alles daar tussenin wel.

Daar ben ik het niet met je eens, Danny heeft wel veel 0,5 sterren (misschien inderdaad overdreven veel) maar ik respecteer zijn mening wel want ik ken hem persoonlijk. Hij is soms overdreven kritisch (zoals de dag dat hij al zijn stemmen uitbracht) maar ik kan zeggen dat hij wel iets van films weet.

Ingemar

• 69 messages
  • 2177 votes

cornelis schreef:

(quote)
Goeiegenade, nou neem je het wel erg serieus. En alsof je dat op basis van een (relatief) aantal 5-sterren-stemmen zou kunnen of moeten beoordelen. Een serieus filmliefhebber is ook iemand die welafgewogen stemt, met veel of weinig sterren, maar in onderlinge verhouding.

hmpff.. ik had gehoopt dat de ironie overkwam aangezien ik de opgezette stelling juist (and i quote) snobistisch gezever vind.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Mijn welgemeende excuses, Ingemar, ik had je andere reactie in de draad gemist, en heb je post dus kennelijk verkeerd gelezen. Sorry.

(afbeelding)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik ben altijd heel zuinig op mijn *****, ik heb er maarlieft 1.

Mensen die mijn lijst van 4.5 sterren hebben bekeken moeten die beschouwen als *****, maar ik heb maar 1 film als 5 gestemt omdat dat echt mijn nummer1 film is. Maar alles wat in mijn 4.5 sterren lijst staat is voor mij 5 sterren waard. Als op MovieMeter keuze was tussen hele sterren, dan zou ik die bij de 5-sterrenlijst zetten.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Je opwinden over de curve van uitgebrachte stemmen op films.....mkay.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Melkor schreef:

(quote)

Daar ben ik het niet met je eens, Danny heeft wel veel 0,5 sterren (misschien inderdaad overdreven veel) maar ik respecteer zijn mening wel want ik ken hem persoonlijk. Hij is soms overdreven kritisch (zoals de dag dat hij al zijn stemmen uitbracht) maar ik kan zeggen dat hij wel iets van films weet.

Ik respecteer hun mening ook wel, maar zoals je zelf al zegt is Danny OVERDREVEN kritisch, dus voor mij niet serieus te nemen.

Ingemar

• 69 messages
  • 2177 votes

cornelis wrote:

Mijn welgemeende excuses, Ingemar, ik had je andere reactie in de draad gemist, en heb je post dus kennelijk verkeerd gelezen. Sorry.(afbeelding)

Excuses aanvaard enzo.. Laten we onze gezamenlijke '5sterrenfilm' ( ) Rear Window opzetten om op de goede afloop te toosten.

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

titan wrote:

Ik respecteer hun mening ook wel, maar zoals je zelf al zegt is Danny OVERDREVEN kritisch, dus voor mij niet serieus te nemen.

Hij heeft gewoon alle films die hij maar niets vond, voor te beginnen een O,5 gegeven, die ging ie heus wel nog veranderen, maar ja, ik snap wel wat je bedoelt.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Noodles schreef:

(quote)

Is natuurlijk ook kul. Er zijn er die volgens mij nog wel meer 5-sterren films in de lijst hebben staan dan Olano (ikzelf ook als ik t in de vluggigheid vergelijk...).

Ligt ook helemaal aan je manier van stemmen natuurlijk hoe je tot een indeling komt. Als ik alles met The Godfather part 1 en 2 moet gaan vergelijken zou ik dus maar twee 5-sterren films moeten hebben; aangezien ik dat de 2 beste films ooit vind en ik alle andere films vergeleken met deze minder vind.

Tuurlijk zijn er meer. Danny en Olano waren de eerste die me te binnen schoten (kijk bijvoorbeeld ook eens bij Horrorist). Ik zeg niet dat ik alleen mensen serieus neem met een perfecte curve, maar je kunt bij mij niet aankomen met de bewering dat meer dan 20% van de films 5* of juist 0,5* waard is (ervan uitgaande dat je een relevant en voldoende onderscheidend aantal films hebt gezien).

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Melkor schreef:

(quote)

Hij heeft gewoon alle films die hij maar niets vond, voor te beginnen een O,5 gegeven, die ging ie heus wel nog veranderen, maar ja, ik snap wel wat je bedoelt.

Ik vind dat je de films gewoon moet geven wat ze in jouw ogen verdienen en niet standaard 0,5* als je ze niet helemaal geweldig vindt.

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Geloof me, een groot deel van die films ging toch wel een 0,5 blijven, en waarschijnlijk ook de meeste terecht. Ik bedoel neem nu the Next Karate Kid ofzo, of nog allemaal van die k*tfilms. Dat verdient eigenlijk allemaal een O,5 maar slechts weinigen durven die te geven omdat hun curve anders zogezegd "slecht" zou gaan ogen.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Melkor schreef:

Geloof me, een groot deel van die films ging toch wel een 0,5 blijven, en waarschijnlijk ook de meeste terecht. Ik bedoel neem nu the Next Karate Kid ofzo, of nog allemaal van die k*tfilms. Dat verdient eigenlijk allemaal een O,5 maar slechts weinigen durven die te geven omdat hun curve anders zogezegd "slecht" zou gaan ogen.

Daar geloof ik niets van. Veel mensen geven (net als ik) films alleen 0,5* als er werkelijk helemaal niets van deugd (slecht acteerwerk, geluid niet synchroon, ongeloofwaardig scenario e.d.).

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Nou, danny is gewoon iemand die niet zo rap extra's gaat uitdelen voor "goed camerawerk" of "belichting viel wel mee". Dat doe ie gewoon niet en eigenlijk heeft ie daar wel een beetje gelijk in; Hij vindt het gewoon stom dat er deze tijden geen goeie films meer gemaakt worden (volgens hem dan he )

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Dat vind ik ongenuanceerd en veel te zwart-wit. Wat mij betreft heeft hij daar dus geen gelijk in. En ook vandaag de dag worden er heus nog wel goede films gemaakt (goede films zijn van alle tijden).

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Nou ja, ieder recht op zijn mening, misschien moet je deze discussie maar eens verderzetten met danny zelf, want ik ga nu pitten. Trusten.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Discussie heeft geen zin, want dat verandert zijn mening toch niet (hoeft ook niet). Hij heeft al een keer duidelijk gemaakt dat hij films beoordeelt zoals hij dat wil en zich niet van de wijs laat brengen door meningen van anderen. Dat is natuurlijk zijn goed recht (ik begrijp het wel, ik ben vaak ook stronteigenwijs ), net zoals het mijn goed recht is om zijn wijze van beoordeling niet serieus te nemen.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

...en ondertussen ligt De Knip helemaal dubbel als 'ie ziet wat 'ie met dit onzintopic heeft aangericht.

Ben het verder eens met o.a. Ingemar: fuck die cijfertjes, stem wat je gevoel je ingeeft, beargumenteer het een beetje serieus (hoeft niet altijd!) en de kans is groot dat ik helemaal geen problemen met de betreffende MM-er heb!

Ralfke

• 764 messages
  • 2075 votes

U-96 wrote:

Mensen die mijn lijst van 4.5 sterren hebben bekeken moeten die beschouwen als *****, maar ik heb maar 1 film als 5 gestemt omdat dat echt mijn nummer1 film is. Maar alles wat in mijn 4.5 sterren lijst staat is voor mij 5 sterren waard. Als op MovieMeter keuze was tussen hele sterren, dan zou ik die bij de 5-sterrenlijst zetten.

Dit slaat dus echt als een fallus op de derriere van een zeug

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.